UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskoko noita reaktiovideoita. Ne vaan esittää posittivista ja kehuu kaikkia tyyliin "Finalnd will win eurovision with this". Haluavat vaan lisää katsojia ja seuraajia.
Paitsi silloin ne on mielestäsi kummasti oikeassa, kun kehuvat lempiehdokastasi 😯
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että yläkoululaiset olisivat tähän aikaan päivästä koulussa eikä laittamassa täällä noita: se sanoo paska hihihi 🤭 viestejään, mutta ne taitaakin olla ihan aikuiset ihmiset täällä ilmaisemassa itseään noikin lapsellisella tavalla, ja yllätys yllätys eikös asiaan kuulu myös ulkonäön arvostelu, koska nainen jne.
Älä viitsi jauhaa paskaa. Lähinnä noloa, eikä lainkaan hauskaa, että artisti menee UMKhon kailottamaan paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Miks Saran huulet on tollaiset?
Oisko täytteet kapseloitunut? Mene ja tiedä.
Saran biisi on melko hyvä. Mitä useammin kuuntelee niin paranee. Ja hyvä, kun on suomeksi. Voi pärjätä hyvin kansainvälisestikin.
Vaikka itse en juurikaan kiroile ja käytä voimasanoja niin silti minua biisin nimi Paskana ei häiritse, kun lyriikat on nyt kuullut. Samalla tavalla minua ei häiritse, kun joku sanoo aivan rikki ollessaan, että on paskana. Vaikea kuvitella kenenkään lähtevän siinä tilanteessa hokemaan ja taivuttamaan paska-sanaa eri sijamuodoissa. Kyllä se vaan lapselliselta ja sekopäiseltä kuullostaisi.
Kuvittelin aina, että Viisukuppilassa on todellisia musiikin asiantuntijoita, mutta arvioista päätellen siellä taitaa olla enemmän pelkästään viisufaneja.
Ei Sarakaan räjäyttänyt pottia. Biisi oli ihan ok, mutta en tykkää sanasta paskana. Eikö siihen olisi voinut keksiä jotain tyylikkäämpää sanaa?
Toinen mikä ihmetytti oli look joka oli kuin Loreenin viime vuoden kopio.
Minua oikeasti vähän järkytti että esimerkiksi voisukuppilassa moni tykkäsi tästä. Tämähän oli sellainen biisi mitä viisuissa on joka vuonna vähintään 3kpl. Ei mitään erikoista siis.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelin aina, että Viisukuppilassa on todellisia musiikin asiantuntijoita, mutta arvioista päätellen siellä taitaa olla enemmän pelkästään viisufaneja.
Ihan tavallista viisufaneja ne on, ei mitään musiikin ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Saran biisi on melko hyvä. Mitä useammin kuuntelee niin paranee. Ja hyvä, kun on suomeksi. Voi pärjätä hyvin kansainvälisestikin.
Melko hyvä ei riitä ja kyllä biisin pitäs heti tehdä vaikutus eikä monen kerran kuuntelun jälkeen. Kun kuuntelin ekan kerran tämän Siipolan biisin niin fiilis oli että, ei hyvä ja yritin antaa mahdollisuuden joten kuuntelin vielä pari kertaa mutta ei, ei vaan muhun uponnu tämä.
Kammottavalla äänellä laulettu surkea biisi. En seuraa viisuja, mutta tänään sattui radio olemaan auki kun Paskana soi. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on viisukuppilan osoite?
Ei ole kerrassaan ollenkaan iloa ja virkeyttä biiseissä. En voi kuin odottaa värikkäitä vaatteita ja erilaista musiikkia windows yhtyeeltä.
Siinä siis toinen on shortseissa (ainakin toistaiseksi) ja siksi ystävällinen nimi "karvajalka".
Pahalta tuntuu. Synkkääkin synkempää ja laulu on kaikilla huonoa epäkypsää kurkku ei avaudu.
Ei ole laulutunteja kenelläkään ollut riittäväsi.
Ai niin muuten se aikaisemmin kuvavihjeenä ollut nelivarpainen saapas ei oo ollut vielä kai näkyvissä, sekö liittyy windowsmaniin sitten, vai MG ja Nubluun?
Mikä se laaman takapuoli oli?
Ei oo sekään video vielä tullut, sehän yhdistettiin jonkun artistin Instaan jostain menneisyydestä, saa nähdä.
Kalevalaista itkuvirttä ei kukaan jaksa kuunnella. Odotan shortimiehen esiintuloa.
En tykännyt määkivästä laulutavasta ja rahvaanomaisista sanoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko hyvä ei riitä ja kyllä biisin pitäs heti tehdä vaikutus eikä monen kerran kuuntelun jälkeen. Kun kuuntelin ekan kerran tämän Siipolan biisin niin fiilis oli että, ei hyvä ja yritin antaa mahdollisuuden joten kuuntelin vielä pari kertaa mutta ei, ei vaan muhun uponnu tämä.
Mä äänestän kyllä sitten jotain melko hyvääkin, jossei parempia tule. Vielä odottavalla kannalla.
Jos esiintyjä on kuulijan mielestä "nätti", se riittää myös biisin kehumiseen. Joillekin merkitsee ylikaiken se, että on "nätti" =irtoripset, irtohiukset, rusketusvoide, botox, ankkahuulet. Silloinhan voi myös menestyä myös Euroviisuissa. Pääasia että "oot nätti". Näin ulkonäkökeskeisiä ihmisiä on paljon. Mielestäni siitä voisi keskustella miksi se nätti merkkaa niin paljon vähän joka asiassa.
Vierailija kirjoitti:
On hyvin asiat, kun kappaleen sanoitukset kutittaa paskapersettä, eikä keskitytä kappaleeseen.
Taitaa olla epämusikaalisia Sexmanen faneja asialla.
Kai nyt sanoitukset on aika iso osa kappaletta? Minulle ainakin, kun musiikkia kuuntelen.
Miksi tuosta englanninkielisestä käännöksestä on jauhettu niin paljon? Eikö ole aivan selvää, että "oon paskana" kääntyy "i feel like shit". Tuo on luontevin käännös.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään biisin nimestä, se on rehellinen. Jatkaa hyvin suomalaista linjaa.
Sanooko joku muu kuin teinit olevansa paskana?
Yksi raasu täällä vaan spämmää.