Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
1941/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punaiset muka sexyt saappaat, kun laulelee jonkun vainaja isästä.. joopa joo taas.

Laulu kertoo päättyneestä rakkaudesta. Toi kuolema oli ihan some-spekulointia, ei mitään tekemistä biisin kanssa. 

Missäs näin on kerrottu että biisi kertookin päättyneestä rakkaudesta?

No tota miten ois laulun sanoissa? Oletko edes kuunnellut tai lukenut niitä?

Siipolalta kysyttiin mikä inspiroi tekemään tämän biisin johon hän vastasi: Oli semmonen tilanne elämässä että läheinen menetti hänen isänsä, että semmonen laulu sitten tehty päättyneestä rakkaudesta, erikoista.

Vierailija
1942/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa, joka on tunnettu runsaasta kirosanojen määrästä ja niiden muhevasta käytöstä, jonka tuoreimman sukupolven joka toinen sana on vi**u, on täysin järkyttynyt ja kohisee siitä että UMK biisissä käytetään tavanomaista suomalaista ilmaisua oon paskana.  Onko todellakin näin paljon ihmisiä jotka ei koskaan käyttänyt tota ilmaisua tai pitää sitä jotenkin rajuna?  Naurattaa tää tissiposkien ulina, eihän toi oo mikään voimailmaisu edes. (If  she had a shitty feeling, you wouldnt even notice.) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on paljon vääristyneitä minäkuvia, kun pilaavat ulkonäkönsä täyteaineilla. He näyttävät tekoripsineen, liimahiuksineen ja ankkahuulineen kaikki ihan samoilta;13 tusinassa. Eikö persoonallinen ulkonäkö olisi mukavampi heille itselleenkin? Vai haluavatko muokkaamalla hävittää oman persoonansa?

Kun katsoo näitä muokattuja ja heidän aikaisempia kuvia olivat ennen toimenpiteitä kivan näköisiä, ei mitään vikaa. Muokattuina hirviöitä. Ikäistään parikymmentä vuotta vanhemman näköisiä. Sitäkö haluavat? Sitten vielä puolialasti lavalla, halpaa ja niin mennyttä aikaa. Mutta onhan se totta, että ihminen jämähtää johonkin menneeseen aikakauteen, eikä enää osaa uudistautua.

Ja mua kyllä ihmetyttää tämä joidenkin ihmisten pakonomainen tarve kommentoida ikävästi toisten, etenkin naisten, ulkonäkö

Nykyään ihmiset ovat oikeita paskapäitä.

Vierailija
1944/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru kuuluu elämään siinä missä muutkin tunteet. En näe mitään syytä, miksi kaikki pitää pysäyttää yhden ihmisen surun takia. Kuvastaa jotenkin nykyajan minä-kulttuuria. Sanat lapselliset, laulajan vaatteet eivät sovi biisiin. Laulutekniikka ei ole mieleeni. 

Harvinaisen huono kokoonpano tänä vuonna kisassa. Vaikea kuvitella, että tämä seitsikko on todella hakijoista ne parhaat. 

Vierailija
1945/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jotkut aikoo spämmätä koko ketjun täyteen puheella hänen ulkonäöstään, kun haluavat jotain räppipaskaa tämän tilalle viisuihin.

Jaahas, on taas älyköt liikkeellä.

Paska-aivot

Vierailija
1946/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alesia Michelle on hyvä, kertoo aina oman mielipiteen kaunistelematta

Vierailija
1947/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskana on voimabiisi, jossa ei ole toivoa. Voima tulee siitä, että se antaa kuulijalle luvan olla rikki, paskana.

Paskana sai idean Siipolan tuttavan isän poismenosta. Siipola oli illanvieton aikana seurannut, kuinka tämä tuttava yritti menetyksen jälkeen olla mukana yhteisessä hetkessä. 

Kertonut myös itse haastattelussa tästä. 

Joopa joo. Miksi paskana oleva ihminen menee Siipolan kytättäväksi illanviettoon. paskapuhetta, en usko tätä tarinaa.

Vierailija
1948/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: Joo, oon aikuinen mutta jos mä en

Niin ei muutkaan saa rakastaa

Joo, oon aikuinen mutta tajuu en

Miks viel pyörii maa.

En nyt keksi mistä mistä muusta tää kertois kuin siitä et suhde on päättynyt ja rakkauden kohde on häipännyt.

Vierailija
1949/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän vihaisia ja negatiivisia kommentteja täällä. Suomalaiset ei voi hyvin. 

Vierailija
1950/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punaiset muka sexyt saappaat, kun laulelee jonkun vainaja isästä.. joopa joo taas.

Laulu kertoo päättyneestä rakkaudesta. Toi kuolema oli ihan some-spekulointia, ei mitään tekemistä biisin kanssa. 

Missäs näin on kerrottu että biisi kertookin päättyneestä rakkaudesta?

No tota miten ois laulun sanoissa? Oletko edes kuunnellut tai lukenut niitä?

Siipolalta kysyttiin mikä inspiroi tekemään tämän biisin johon hän vastasi: Oli semmonen tilanne elämässä että läheinen menetti hänen isänsä, että semmonen laulu sitten tehty päättyneestä rakkaudesta, erikoista.

Feikki, mikä feikki.

Vierailija
1951/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole kuin tämä yksi mt-tapaus joka spämmää sairasta tekstiä kaikista kilpailijoista, huomaa kun pistää enterillä muutaman rivin ennen omaa tekstiään. Eilenkin väitti että MG on put ler-fani ja muuta. Harmi kun tästä palstasta on tullut Suomen suurin avohoitola, muuten täällä olisi ihan kivaa ja asiallista keskustelua.

Vierailija
1952/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansa, joka on tunnettu runsaasta kirosanojen määrästä ja niiden muhevasta käytöstä, jonka tuoreimman sukupolven joka toinen sana on vi**u, on täysin järkyttynyt ja kohisee siitä että UMK biisissä käytetään tavanomaista suomalaista ilmaisua oon paskana.  Onko todellakin näin paljon ihmisiä jotka ei koskaan käyttänyt tota ilmaisua tai pitää sitä jotenkin rajuna?  Naurattaa tää tissiposkien ulina, eihän toi oo mikään voimailmaisu edes. (If  she had a shitty feeling, you wouldnt even notice.) 

Biisi kertoo jostakin kuolleesta ja paskana paskana. Vähän kunnioitusta pitäisi olla vainajia ja läheisiä kohtaan, ellei tarina ole keksitty.

Vierailija
1953/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks viel pyörii maa.

En nyt keksi mistä mistä muusta tää kertois kuin siitä et suhde on päättynyt ja rakkauden kohde on häipännyt.

Hyi hitto.

Vierailija
1954/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks viel pyörii maa.

Niin, toki biisi voi olla monitulkintainen kun on kuulijaakin. Kun tämän Siipolan läheisen isä on kuollut, niin tavallaanhan siinä se rakkaus on päättynyt. Mutta aika erikoista muuten tätä ajatella parisuhteen rakkaustarinan päättymisellä.

Vierailija
1955/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveän vihaisia ja negatiivisia kommentteja täällä. Suomalaiset ei voi hyvin. 

Aivan paskana koko  kansa.

Vierailija
1956/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän olisi palsta, jossa olisi asiallista keskustelua UMK:sta? Ei kiinnosta lukea alakoulutasoista kakkahuumoria, ulkonäön haukkumista ym. asiaan kuulumatonta jauhamista sivutolkulla. 

Vierailija
1957/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että yläkoululaiset olisivat tähän aikaan päivästä koulussa eikä laittamassa täällä noita: se sanoo paska hihihi 🤭 viestejään, mutta ne taitaakin olla ihan aikuiset ihmiset täällä ilmaisemassa itseään noikin lapsellisella tavalla, ja yllätys yllätys eikös asiaan kuulu myös ulkonäön arvostelu, koska nainen jne. 

Vierailija
1958/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kaiku vastaa kuin sinne huudetaan: Paskaa, paskaa, paskaa, paskaa, paskaa,,,,

Vierailija
1959/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän olisi palsta, jossa olisi asiallista keskustelua UMK:sta? Ei kiinnosta lukea alakoulutasoista kakkahuumoria, ulkonäön haukkumista ym. asiaan kuulumatonta jauhamista sivutolkulla. 

Mä siirryin suosiolla Viisukuppilaan. Nimimerkin käyttö varmistaa sen ettei asiattomuuksiin mennä ja ihmiset jaksavat vähän itse moderoida tekstejään. Olen edelleen ihan häkeltynyt kuinka hienoa sisältöä keskustelufoorumilla voi olla monen vuoden vauvapalstailun ja loanheiton jälkeen.

Vierailija
1960/20622 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisukuppila, mutta vaatii rekisteröitymisen jotta voi osallistua keskusteluun. Mutta siellä ehdottomasti oikeaa keskustelua.

Ketju on lukittu.