UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinne viroon meni? Olisko heittää linkkiä?
Brother apollo - bad boy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun oon kuunnellut pari kertaa ne 2 julkistettua biisiä, niin taidan tykätä Sexmanen kappaleesta enemmän. Sanoituksissa on enemmän syvyyttä.
Saako noihin kappaleisiin vielä lisätä elementtejä? Tuli mieleen, että Sexmanen biisissä se kertsi on niin semmonen pehmeä, että siihen sopisi viulut taustalle!
Sellot
Joo, sellotkin ois hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta: jos esim. Saran kappale ei innostais yhtään suomalaisia, mutta saavuttais ihan jäätävän suosion ulkomailla ja nostais Suomen vedonlyöntitilastoissa korkealle niin haluaisitteko lähettää sen vai jonkun muun biisin mikä on enemmän omaan mieleen?
Ihan tyhmä kysymys mut oon tätä miettinyt enkä tiedä omaa mielipidettäni tähän :D
Mä luotan siihen että tunnistan hyvän biisin kun kuulen sellaisen. Esim. Käärijä ja Blind Channel. Silloin ei tarvinnut miettiä hetkeäkään mitä aikoo äänestää. Jos taas kaikki biisit on pliisuja, niin sitten valinta on vaikeampi. Mutta siis varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata :D Parasta biisiä kuitenkin aina äänestän enkä mieti sitä mikä sopisi viisuihin, koska uskon että hyvä biisi on hyvä biisi missä vaan.
Juurikin tästä syystä mun valinta on Cyan Kicks, vaikka kappale ei ole kovin ihmeellinen. Kiertueita tehneen yhtyeen live-esitystä on hyvin vaikea sössiä, kun taas sooloartistin ylle ja ympärille voi polkaista mitä tahansa sekoa ja kreisiä, mitä stylisti-ihmelapsi Vesa Silver sattuu keksimään.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten musiikkimaku on kyllä ihan omaa luokkaansa. Viime vuoden finaalissa eniten pisteitä Suomi antoi tuomari- ja yleisöäänet mukaan lukien Tsekille. Tuomareitten mielestä Ruotsi oli paras, yleisön mielestä Norja, jolle tuomarit antoivat nolla pistettä. Tattoo sai yleisöltä 11:nnksi eniten ääniä eli virallisesti Tattoo jäi ilman pisteitä Suomelta. Suomessa siis yleisön ja tuomariston maut eivät kohdanneet kuin Tsekin ja Itävallan kohdalla, kaikista muista oltiin erittäin eri mieltä 😂😂
Tässä olin samaa mieltä Suomen raadin kanssa. Se Norjan kappale oli ihan hirveä. Mitäänsanomaton. En käsittänyt miten oli niinkin suosittu. Myös Tattoo oli tylsä, eli siinä täysin eri mieltä kaikkien raatien kanssa.
Itse äänestän biisi edellä, mutta kokonaisuus huomioiden. Jos kävisi niin, että lempibiisin live-esitys olisi epäonnistunut, niin sitten varmaankin vaihtaisin onnistuneempaan kokonaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brother apollo - bad boy
Ihan hyvä ehkä liikaa muistuttaa sitä Suomen edustajaa, mutta ei häiritsevästi. Ehkä oli onni päästä Viroon, koska Suomesta tulee tälläistä musiikkia paljon.
Toivottavasti Saran biisissä on sitten lavalla tanssivia kakkapökäleitä 💩🧻. UMK tuottaa niin laadukkaita esityksiä!
Haisua on puolilta öin luvassa
Jännä muuten, kun tämä vuonna ei jotenkin UMK:n biisivalikoimassa ole ollenkaan huomioitu gay-yleisöä, jonka keskuudessa euroviisut kuitenkin ovat se isoin juttu. Onkohan vain johtunut siitä, ettei sellaista ollut valikoimassa vai onko jotenkin tietoinen päätös tehdä UMK:sta enemmän suuremman yleisön (lue teinien) juttu? Enemmän mellojen ja MGP:n kaltainen koko perheen tapahtuma? Varsinkin kun on nyt siirretty isommalle lavalle, niin pitäähän ne liput jollekin saada myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä muuten, kun tämä vuonna ei jotenkin UMK:n biisivalikoimassa ole ollenkaan huomioitu gay-yleisöä, jonka keskuudessa euroviisut kuitenkin ovat se isoin juttu. Onkohan vain johtunut siitä, ettei sellaista ollut valikoimassa vai onko jotenkin tietoinen päätös tehdä UMK:sta enemmän suuremman yleisön (lue teinien) juttu? Enemmän mellojen ja MGP:n kaltainen koko perheen tapahtuma? Varsinkin kun on nyt siirretty isommalle lavalle, niin pitäähän ne liput jollekin saada myytyä.
No mä en kyllä näe syytä miksi gay-yleisöä pitäisi enää herran vuonna 2024 erikseen alleviivata. Viime vuoden Benjamin oli sanoituksen osalta aika mauton ja vaivaannuttava. Sitä paitsi 7 biisiin mahtuu vain niin paljon vaihtelevuutta, en ymmärrä miksi sieltä pitäisi korvamerkitä aina joku biisi seksuaalivähemmistöille. Olisi outoa.
t. homo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en kyllä näe syytä miksi gay-yleisöä pitäisi enää herran vuonna 2024 erikseen alleviivata. Viime vuoden Benjamin oli sanoituksen osalta aika mauton ja vaivaannuttava. Sitä paitsi 7 biisiin mahtuu vain niin paljon vaihtelevuutta, en ymmärrä miksi sieltä pitäisi korvamerkitä aina joku biisi seksuaalivähemmistöille. Olisi outoa.
t. homo
No ainakin se on mielestäni ollut yksi osatekijä, miksi UMK:sta on tullut niin suosittu kansainvälisestikin viisufanien keskuudessa. Monessa maassa ei vielä hyväksytä avoimesti erilaisella seksuaalisuudella värähteleviä esiintyjiä, esimerkkinä Puola viime vuodelta. Siksi UMK:n valtti olikin se liberaalius.
Ja gay-ikonilla en tarkoita, että osallistujan pitäisi olla homoseksuaali, vaan gay-ikonina voi pitää esimerkiksi Adriana Grandea tai Erika Vikmania. Jotain tyyppiä joka vain nousee idoliksi sateenkaariväen keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja gay-ikonilla en tarkoita, että osallistujan pitäisi olla homoseksuaali, vaan gay-ikonina voi pitää esimerkiksi Adriana Grandea tai Erika Vikmania. Jotain tyyppiä joka vain nousee idoliksi sateenkaariväen keskuudessa.
No nousihan Käärijäkin tavallaan sen takia että oli muutenkin niin suosittu ja oli se juttu Bojanin kanssa. Mä en vaan ymmärrä miksi tämä pitäisi ottaa erikseen tuotannossa huomioon, kun se on asia joka tapahtuu jos on tapahtuakseen. Ei se mitenkään UMK:n vastuulla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nousihan Käärijäkin tavallaan sen takia että oli muutenkin niin suosittu ja oli se juttu Bojanin kanssa. Mä en vaan ymmärrä miksi tämä pitäisi ottaa erikseen tuotannossa huomioon, kun se on asia joka tapahtuu jos on tapahtuakseen. Ei se mitenkään UMK:n vastuulla ole.
No tuotannossa voi huomioida biiseistä edes jonkun olevan sopiva homobaarin tanssilattialle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuotannossa voi huomioida biiseistä edes jonkun olevan sopiva homobaarin tanssilattialle?
Ei ole edelleenkään UMK:n vastuulla ja ihan mahdoton ennustaa mitä siellä tanssilattialla soitetaan.
Siipolan isä on ihan elävien kirjoissa eli biisi kertoo hänen isänsä tuttavan kuolemasta.
Netissä pyörivän lyhyen pätkän perusteella ei vakuuttanu toi Siipolan biisi yhtään, aivan sontaa. Saa nähä minkälaisen vastaanoton saa kun kokonaan kuulee ton biisin, mutta itse voin jo sanoa että ei mulle ainakaan tuu olemaan mikään voimabiisi, ei hänen muutkaan biisit anna mulle mitään. Siipolahan ei kestä minkäänlaista kritiikkiä, vaikka se olisi rakentaavaa. Siipola on saanut joskus kommentteja sosiaalisen median sivustoilleen hänen pukeutumisesta, äänestä ja musiikista ja aina hän on tälläiset kommentit poistanut. Kun kerran lähtee tähän julkisuusleikkiin, pitää myös kestää se että ei niitä kivoja kommentteja kaikilta tuu, ei hän vaan ole kaikkien mieleen.
Nyt on käyty katsomassa kaikkien aikaisempaa tuotantoa, jota en ole kuunnellut aiemmin. En usko, että mielenkiintoni riittää tänä vuonna umk.hon. Sori siitä. Räppiä räppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brother apollo - bad boy
Tämähän oli hyvä. Nauroin videon lopulle :D Minusta parempi kuin nämä kaksi UMK-biisiä mitkä nyt on julkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Siipolan isä on ihan elävien kirjoissa eli biisi kertoo hänen isänsä tuttavan kuolemasta.
Netissä pyörivän lyhyen pätkän perusteella ei vakuuttanu toi Siipolan biisi yhtään, aivan sontaa. Saa nähä minkälaisen vastaanoton saa kun kokonaan kuulee ton biisin, mutta itse voin jo sanoa että ei mulle ainakaan tuu olemaan mikään voimabiisi, ei hänen muutkaan biisit anna mulle mitään. Siipolahan ei kestä minkäänlaista kritiikkiä, vaikka se olisi rakentaavaa. Siipola on saanut joskus kommentteja sosiaalisen median sivustoilleen hänen pukeutumisesta, äänestä ja musiikista ja aina hän on tälläiset kommentit poistanut. Kun kerran lähtee tähän julkisuusleikkiin, pitää myös kestää se että ei niitä kivoja kommentteja kaikilta tuu, ei hän vaan ole kaikkien mieleen.
Mikä idea tonne on lähteä laulamaan vainajista? Jonkun siskon kaiman isästä?
Dannyn pahvilaatikkobiisi oli sentään mustalla tavalla hauska.
Niin ja lisään vielä, että ylen kanssa on aina se vaaramomentti läsnä, että live onkin kamala vaikka biisi olisi ollut hyvä... mutta yleensä siis äänestän parasta biisiä.