Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
1161/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siipola terapioi itseään musiikin kautta. Kaikkee hyvää sulle, mut älä pliis laita meitä muita kuunteleen sitä!! Ne on sun ongelmaa.

Nyt on otettu UMK:hon näitä terveysongelmaisia laulamaan ongelmistaan, valo ja kevät pahentaa heidän skitsofrenia, mania, masennus ongelmia.

Mikähän UMK porukan ajatus oli ottaa alakulot kisamaan?

Pitäis yrittää olla positiivinen asenne ja toivoa yllä. Kolmen eka biisin verran sitä ei sitten millään saada aikaan!

jos ne aatteli et Suomi masentu kakkossijasta, niin nyt on vaan masisbiisejä mukana.

Vierailija
1162/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noosh ei tykännyt  Sexmanesta, vaikka aiemmin täällä väitettiin, että tykkää kaikista, jotta saa paljon seuraajia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään todella CK:sta, mutta luulen, että Windowsman vie mun sydämen. Veispä.

Vierailija
1164/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavoin monet diagnosoi itselleen ahdistuksen ja masennuksen, jos niillä on vaan tylsää (joka hetkittäin kuuluu elämään ja on hyvä luovuuden lähde).

Vierailija
1165/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella on kunniakas perinne tuoda ESCiin jotain jota muut pitää outona. Huilumies, jokeriasussa esitetty reggae-biisi, kehitysvammaisten bändi, hirviöpukuja, keskisormia, epämuodikkaita pottatukkia ja musiikkia jonka tyylilajia ei osata määritellä. Tässä omituisuudessa me suomalaiset ollaan luonnostaan  hyviä, ja vaikka tällä kertaa(kaan) ei lähdetä voittoa metsästämään, on hienoa jos voidaan viedä lavoille esitys, joka saa eurooppalaiset huomioimaan jotain uutta. On ihan relevanttia että tuodaan tässä outojen asioiden Hall of fameen myös epätyypilliset biisisiheet. Jos viedään musaa mielenterveysongelmasta, on se rohkeaa ja tärkeää. Pelkästään kisavoiton tavoittelu on epätodennäköistä ja tylsää. 

Vierailija
1166/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sexmane on täysin väärissä kisoissa...ei jatkoon.

Vierailija
1167/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajana olen sitä mieltä, että koko UMK on ihan farssi. Katselin ja kuuntelin näitä ehdokkaita ja he kaikki ovat tätä kovin rajoittunutta wokekansaa. Musiikista he eivät tiedä mitään. Ja sitten joku Mikko Kosonen sanoo Ylen aamutelkkarissa, että onpa hyvä, että kisassa ei ole mukana yhtään ns. veteraaniartistia (joka hänen vaimonsa Maija Vilkkumaakin on). Miksi se on hyvä asia? Eikö tuon vassarikaartin lisäksi olisi joukkoon mahtunut muutama hyvä artistikin. Miksi minun arvomaailmaani ja mielipidettä ei oteta Ylellä huomioon. Olen tyrmistynyt ja toivon, että koko UMK mietitään uusiksi. Ehkä sen 140 miljoonan määrärahavähennyksen jälkeen. 

Vierailija
1168/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomella on kunniakas perinne tuoda ESCiin jotain jota muut pitää outona. Huilumies, jokeriasussa esitetty reggae-biisi, kehitysvammaisten bändi, hirviöpukuja, keskisormia, epämuodikkaita pottatukkia ja musiikkia jonka tyylilajia ei osata määritellä. Tässä omituisuudessa me suomalaiset ollaan luonnostaan  hyviä, ja vaikka tällä kertaa(kaan) ei lähdetä voittoa metsästämään, on hienoa jos voidaan viedä lavoille esitys, joka saa eurooppalaiset huomioimaan jotain uutta. On ihan relevanttia että tuodaan tässä outojen asioiden Hall of fameen myös epätyypilliset biisisiheet. Jos viedään musaa mielenterveysongelmasta, on se rohkeaa ja tärkeää. Pelkästään kisavoiton tavoittelu on epätodennäköistä ja tylsää. 

Sehän on No rules!

Vierailija
1169/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan muutettiinko edellisviisujen protestien jälkeen tuomaripisteiden osuutta mitenkään? Vai mennäänkö samalla, että ihan sama ketä äänestät, tuomarit ratkaisee?

Varmaa tietoa ei ole, mutta olin yksi noista vetoomuksen allekirjoittajista. Aluksi sieltä tuli jotain tietoa, että näin ja näin monta on allekirjoittanut. Ei siitä silti mitään selkoa saanut, että onko asia edennyt. Tuskinpa. Eiköhän siellä hyväveliverkostot toimi vahvemmin kuin yleisöntahto.

Vierailija
1170/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cyan Kicksin biisi toimii audiovisuaalisesti, jos valoshow on yhtä hyvä ja hyökkäävä stroboshow kuin Hurricanessa oli. Biisin kertsistä tuli mieleen Robyn laulamassa Lambrettan biisiä ja ruotsalaiset biisintekijät taustalla, niin voihan tuo ABBAlandiassa upota.

Sexmanen biisissä se Mania -huuto-osuus toimii ja parhaat sekunnit ovat ne ihan viimeiset, ei räbä tai kitara jää niinkään mieleen tällä kertaa. Kuten sanoin, livenä pitää miettiä koko paketti, jos meinaa pärjätä. Samoin mietin, onko "fucking mania" liian rankkaa Viisujen hienohelmatuomareille, joilta ei muutenkaan pinnoja heru.

-winner-

Entäpä yleisö? Heruuko sieltä pinnoja?

Vasta livenä ratkeaa, kuten ennenkin, myös loppujen biiisien kohdalla.

Tänä vuonna olisin itse laittanut kisaan joko Business Cityn Hauki -biisin tapaisen kylmän konebiitin tai sitten jonkun mahtiballadin. En geneeristä rokkia, enkä haukotuttavaa räppiä, enkä sanoituksiin sitä iänikuista enkelit/demonit -asetelmaa, joka tarvitaan, että eräs lavastaja pääsee laittamaan artisteille siipiä selkään tai että kameratyöskentely on aina se sama ajolinja tai että artisti laitetaan temppuradalle, joka sotkee koko biisin.

Kyseessä on UUDEN musiikin kilpailu. Ei se, että aina on sama kaava ja varmisteleva sijoitus max. 15-20 sijoille ja jos kerran voitetaan, niin ei sitten heti seuraavaksi Leave Me Alone ;D

Kunniakas nollalinjakin on ok, jos kappaleessa on oma juttunsa ja kaadutaan saappaat jalassa. Asia, jonka Ruotsikin voisi biiseissään (tai ylipäänsä asenteessaan ja taustasuhmuroinneissaan) opetella ja joka kaikessa raadollisuudessaan viime keväänä paljastui.

-winner-

Vierailija
1171/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan helpotus, jos Suomesta ei tänä vuonna löydy kunnollista edustajaa, voi keskittyä rauhassa muitten maitten edustajiin. Olen odottanut Olly Alexanderin biisiä siitä lähtien kun hän ilmoitti osallistuvansa viisuihin!

Olen niin samaa mieltä! Viime vuonna (ja 2021) oli ihanaa viisuhuumaa koko kevät, mutta onhan tämä rentoa, jos voi olla jännittämättä.

Olly Alexanderia minäkin odotan, mutta ei kai hänkin kuulu näihin jotka uhkaavat jättää kisan väliin mikäli Israel osallistuu. Eiiiii!!

Vierailija
1172/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden rinnalla tulee ikävä viime vuoden ehdokkaita Kuumaa, Käärijä, Portion pois... epäilen yltääkö tämän vuoden kilpailijat edes kyytipojaksi heille.

Ikävä Portion Boysia? 😳 Niiden Umk-kappale Kimi Räikkösineen, Suomi-kliseineen ja Euroopan kosiskeluineen herätti pelkästään myötähäpeää. Vaikka ihmisinä ovatkin varmasti mukavia.

Vierailija
1173/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa please ne youtubebiisit tänne. Ne oli viime vuonna myös, ettei tarvits näillä kekeillä rämpiä netissä.

Please. Ja se syanini esitys on luonnoton. Ihminen erkaantuu musiikista ja lavalla esiintyjästä .

Ei ole nähty lavaesityksiä. Cyan Kicks on hyvä ja energinen lavaesiintyjä, joka saa hyvin yhteyden yleisöön.

Mä olen kerran nähnyt heidät livenä ja olivat kyllä hyviä. Luulen että tuo heidän umk-biisinsä voi olla livenä parempi kuin videolla. 

Vierailija
1174/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuunnellaan loputkin biisit ja katsotaan sitten löytyykö niistä jotain korvamatoa vai ei. Vähän välivuodelta ja läpällä mukaan lähdöltä vaikuttaa. Mikä tietty riitti Teflon Brothersille ja Portion Boysillekin ja taitaa olla win95miehenkin tarkoitus. Uskoisin, että perinne jatkuu eli rannalle jää hyviäkin biisejä, joilla jonain toisena vuonna olisi tullut hyvä sijoitus, jos jatkoon olisivat päässeet. Suomen karsinnat kun ovat olleet usein paremmat kuin itse ESC tai vaikkapa mellow-Mellot.

Itse ohjelmaan ottaisin ensi vuonna 12 biisiä ja kaksi 6 kappaleen ohjelmaa, joista 3 jatkoon, 3 putoaa ja finaalissa siis valitaan 6:sta biisistä lopullinen edustaja.

-winner-

Vierailija
1175/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, nyt vasta tajusin, että artistinimi Sexmane on siis sananmuunnos tuosta miehen oikeasta nimestä Max Sene. Oon aina ihmetellyt miksi tuollainen seksiim viittaava esiintyjänimi, mutta nyt käykin enemmän järkeen. 

Ulkkarit tulee ääntämään sen "mane" tavalla joka tarkoittaa "harja" niin kun leijonanharja. Eli kaikki tulee luulemaan että sen nimi tarkoittaa "seksihiukset" äähhh.

Eikös se niin ole tarkoitettukin kääntää? Sehän kai pointti onkin, että sananmuunnos on oikea sana ja siksi passeli artistinimeksi.

Vierailija
1176/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähettäisin ihan mielelläni kuraa länsinaapuriin, kun varastivat raatiäänillä meidän voiton 😁 Tai sitten hyvä kuitti olisi Miklun ja Nublun Vox Populi eli "kansan ääni". 

En ymmärrä tätä näkökulmaa. Pilkkahan osuisi Suomen omaan nilkkaan: Ruotsi ja muu Eurooppa toteaisivat, että kylläpäs Suomen musiikkiskene on surkeaa ja taisi viime vuoden onnistuminen olla vain tuuria.

Vierailija
1177/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden rinnalla tulee ikävä viime vuoden ehdokkaita Kuumaa, Käärijä, Portion pois... epäilen yltääkö tämän vuoden kilpailijat edes kyytipojaksi heille.

Ikävä Portion Boysia? 😳 Niiden Umk-kappale Kimi Räikkösineen, Suomi-kliseineen ja Euroopan kosiskeluineen herätti pelkästään myötähäpeää. Vaikka ihmisinä ovatkin varmasti mukavia.

Eivät ole. Sekin tuli selväksi viime vuoden huomiohakuisuudessa. Hyvin negatiivisia ovat.

Vierailija
1178/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän porukka noita on äänestänyt? Ihan hirveää paskaa nämä jo julkaistut, ja pelkäänpä että loputkin UMK-biisit ovat samaa kuraa.

Toki jos ei ole koskaan kuunnellut muuta musaa kuin 2000-lukujen tuotoksia, niin ei paremmastakaan tiedä.

Tai sitten sinä olet vanha jäärä joka ei anna mahdollisuutta millekään uudelle? 

Vierailija
1179/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mukaan otettaisiin enemmän kappaleita, menisi hommaan paljon enemmän rahaa kun olisi tuplamäärä musiikkivideoita, puvustuksia, ohjelmia ym. Ei kiitos. Varsinkin kun ottaa huomioon Suomen menestyksen näissä kekkereissä.

Vierailija
1180/20622 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä.

Mukaan luettuna esiintyminen suomeksi, joka jo itsessään on persoonallista.

-winner-

Ketju on lukittu.