Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
6841/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein jaksa ymmärtää tuota viittomakielten tulkkaus -pakotusta, Ukrainallakin joku heiluu ruudun alareunassa, tai siis se pitäisi saada päälle halutessa.

Vierailija
6842/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoohan se jotakin tämän vuoden tasosta, jos yleisö odottaa enemmän Käärijän & Erikan esiintymistä, kuin itse viisuehdokkaita.

No itellä ei ainakaan ole näin. Käärijllä ja Erikalla on kans tosi intohimoisia faneja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6843/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norja on aina kiinnostava koska ne on vähän kuin viisujen Disney channel, tosi yleisöääniin painottuvaa ja tarkkaan mietittyä koreografiaa jota ei paljoa muuteta, mutta paljon suuremmalla genrevariaatiolla kuin Ruotsi. 

Youbessa oli hauska kommentti, että Norway is like Moldova with money :D:D

Vierailija
6844/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja on aina kiinnostava koska ne on vähän kuin viisujen Disney channel, tosi yleisöääniin painottuvaa ja tarkkaan mietittyä koreografiaa jota ei paljoa muuteta, mutta paljon suuremmalla genrevariaatiolla kuin Ruotsi. 

norjan asut ja lavastus on tietyllä tapaa lapsekkaita kyllä, melkeen kun olisivat teatterikostyymeissa, rybakista alessandraan. mutta tämä lähestymistapa selkeästi toimii koska se ei ole musiikin tyylilajiin sidoksissa. yhtälailla gåte kuin my ai ovat kuin piirretystä tai sadusta. 

onneksi en ole norjalainen niin ei tarvi yrittää valita ja äänestää AI:n, gåten ja keiinon välillä. 

Ei tarvitse olla norjalainen tai Norjassa äänestääkseen.

Vierailija
6845/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson nyt ensimmäistä kertaa ikinä Ukrainan finaalia. Ukrainahan on kova euroviisumaa, sitä ei sovi unohtaa eikä aliarvioida ikinä.

Niinpä. Tosin ilkeät naapurinsa olivat kyllä myös viisujen parhaimmistoa, joten _musiikin puolesta_ on sääli, että heitä ei enää kisassa nähdä.

Vierailija
6846/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja että tuo Henri on suloinen. Ja mikä laulu voisin kuunnella yötä päivää! :D

Henrin ääni on hunajaa. Minusta hänellä on kisan paras ääni. Nublulla ja Saralla myös miellyttävät äänet. 

Vierailija
6847/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson nyt ensimmäistä kertaa ikinä Ukrainan finaalia. Ukrainahan on kova euroviisumaa, sitä ei sovi unohtaa eikä aliarvioida ikinä.

Niinpä. Tosin ilkeät naapurinsa olivat kyllä myös viisujen parhaimmistoa, joten _musiikin puolesta_ on sääli, että heitä ei enää kisassa nähdä.

Mielestäni eivät, olivat usein liian laskelmoituja ja kiillotettuja, toki heilläkin pari poikkeusta.

Vierailija
6848/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä "isosta yleisöstä", mutta mä odotan nimenomaan viisuehdokkaiden livejä paljon, koska ne tulevat olemaan niin ratkaisevassa asemassa tänä vuonna. Ja koska mulla on yksi iso suosikki eli No Rules, niin odotan erityisen paljon, miten live siinä onnistuu ja miltä Henri kuulostaa.

Vierailija
6849/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäis vähän hävetä kun Ukraina keskellä sotaa tuottaa parempia bängereitä ja hienompaa lavashowta kuin useimmat muut maat.

Vierailija
6850/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkan siviiliminäkin istuu tuomaristossa.

Vierailija
6851/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisuikoni Verka on viiskymppinen mutta aika nuorekas adidas-verkkareissaan. Oikeutetusti tuomaristossa. 

Vierailija
6852/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkan siviiliminäkin istuu tuomaristossa.

just samaa kommentoin, se on aina viisumaisemissa ja hyvä kun on! kaikki näyttää pitävän siitä 

Vierailija
6853/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä "isosta yleisöstä", mutta mä odotan nimenomaan viisuehdokkaiden livejä paljon, koska ne tulevat olemaan niin ratkaisevassa asemassa tänä vuonna. Ja koska mulla on yksi iso suosikki eli No Rules, niin odotan erityisen paljon, miten live siinä onnistuu ja miltä Henri kuulostaa.

Sama, mulla taas ei ole yhtä isoa suosikkia muiden yli, joten liveistä kiinni kenelle ääni menee.

Vierailija
6854/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Ukrainan show on tosi pitkäveteinen, ajattelin pinnistellä kuutoseen ja seiskaan asti. Englanninkieliset kommentit on hauskoja, 😂 kolmen biisin tuntivauhtia mennään.

Vierailija
6855/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainan kilpailu tosiaan taitaa kestää peräti 4h. Norja puristaa kahteen tuntiin 9 biisiä. No, tämä on nyt hyvää istumalihasten harjoittelua meille, jotka urakoi ensi viikolla San Remoa. Siellä menee tunti ennenkuin on saatu edes juontajat lavalle.

Vierailija
6856/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisuvoittaja Jamala on aika ankara tuomari! Ehkä siks kun itse edustaa tosi tunteikasta ja vakavaa musiikkia, mutta kyllä viisuissa hauskaakin saa pitää. 

Vierailija
6857/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainan kilpailu tosiaan taitaa kestää peräti 4h. Norja puristaa kahteen tuntiin 9 biisiä. No, tämä on nyt hyvää istumalihasten harjoittelua meille, jotka urakoi ensi viikolla San Remoa. Siellä menee tunti ennenkuin on saatu edes juontajat lavalle.

Apua 😂

Vierailija
6858/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamala on tosikko.

Vierailija
6859/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teresa&Maria malliesimerkki siitä, että äänentoisto voi vähän laimentaa ennakkosuosikinkin. Mutta se asia plus lavashow korjaantuu viisuissa, niin sen takia mun mielestä pelkän finaaliliven perusteella ei kannata valita. Joku keskinkertainen voi vetää just sinä iltana paremmin mutta jäädä pisteittä itse viisuissa. 

Vierailija
6860/20622 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänenmiksaus vähän onttoa välillä tässä vidbirissä mutta näitä käy, se on umk:nkin ongelma ollu. 

Ketju on lukittu.