Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
5061/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhia mikä myötähäpeä noista Sini Sabotaagin eilisistä kännikaraokeklipeistä :DDDD sevää viisuainesta, haha!

Mua pisti korvaan, kun sanoi, että biisi on kännissä tehty ja humalassa oli vaikea pitää salaisuutta umk.sta.

Ei kai toi mikään halkoholisti ole?

Vierailija
5062/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Suunnilleen kohdasta 1.34.

Samankaltaisuutta on, muttei mielestäni kuitenkaan yksi yhteen. Joku reagoija mainitsi myös tuosta samankaltaisuudesta t.A.T.u:un.

Apua. Te ette siis ihan oikeasti kuuntele Siaa tai Rihannaa ;D

-winner-

Eilen mulle tuli No Rulesista muuten mieleen ei suinkaan ruotsalainen Gunther/E-Type eurohumppa, vaan Bonnie Tylerin Holding Out For A Hero.

Saran vertaaminen Siaan tai Rihannaan tekee kyllä suurta kunniaa Saralle. 

Sävellyksestä tulee väistämättä nämä kaksi mieleen, vaikkei laulajana ehkä ihan yhtä ylös nuoteissa päädytäkään. Livenähän tuon sitten kuulee.

Ketjun suomalaisvenäläisille kaksoiskansalaisille tietysti tulee varmaan mieleen t.A.T.u. mutta siis fiilis ja vaikutteet ovat selvät näiden kahden mainitsemani kohdalla, ilman että kappale on kopio mistään.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5063/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ysäri popin suuri ystävä ja siihen liittyy paljon nostalgiaa, mutta en tykkää no rules biisistä, ehkä just kun siinä ei ole mitään nostalgiaa itselle. En usko että tällaisella junttihuumorilla pääsee euroviisuissa pitkälle, vaikka toinen niistä osaa jopa laulaa, mut ei se vaan riitä. Uskonkin että jo parin kk päästä tää vitsi on vanhentunut ja euroviisuista ei vitsit lopu. On siellä muitakin "hauskoja" esityksiä. Pisteitä tällä ei kyllä paljon saada, en tiedä saako edes finaalipaikkaa.

Suurin osa ulkomaalaisista viisuvloggaajista tuntuu tykkäävän Sara Siipolasta. Toisin kuin täällä, ulkomaalaiset pitää Saraa hyvänä tulkitsijana. Itse olen samaa mieltä. Ja kyllä, en itsekään alunperin tykännyt sanasta "paskana" mutta kun sen kääntää englanniksi "I'm f*** wreck" niin se toimii käännöksenä ja paskana sanaankin oon jo tottunut eikä se enää häiritse. Toivon vaan että suomalaiset tajuaa Saran biisin potentiaalin samalla tavalla kun ulkomaalaiset.

Ja mitä tulee Saran ulkonäköön, niin en myöskään itse ole suurien huulten ystävä tai ymmärrä Kardashian kopiota, mutta Sara on silti kaunis nainen ja hänen ulkonäkö ei varmasti ole este pisteille, päinvastoin hänen kauneuttaan monet ulkomaalaiset hehkuttaa. Sara voisikin ulkonäön puolesta edustaa Espanjaa. Italiaa tai Balkanin maita yms.

Vierailija
5064/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaisi oudolta, jos joku laulaisi kemoterapiasta, sydänkohtauksesta, sappikivistään, puhjenneesta umpisuolesta, sektiosta tai vaikka raudanpuutteesta.  Ainakin mun mielestä.

Neumannilla oli aivovaurio. Danny lauloi kuolemastaan, 

Vierailija
5065/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sara on suosikki äänestyksissä, vaikka se mammoja harmittaisikin. Se voittaa tämän. 

Ja jurytkin tulee tykkäämään, jos vain live-esitys onnistuu.

Vierailija
5066/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne Mattilan biisissäkin (Perutaan häät) on kokonaisuudessaan nerokkaammat sanat kuin Siipolan biisissä. Mattila peruu häät ja hautajaiset, Siipola on vaihtanut hautajaiset ristiäisiin.

Saran biisin kohta "perutaan häät, ristäiset" on intertekstuaalinen viittaus Anne Mattilan biisiin. Intertekstuaalisuushan on yksi kuulijaa/lukijaa herättävistä kielen keinoista. Saran biisissä se on mielestäni onnistunut tehokeino.

Kuulostaa nyt enempi plagioinnilta, Mattilan Perutaan häät on jo jonkin sortin ikoni ja särähti heti korvaan.

Vierailija
5067/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhia mikä myötähäpeä noista Sini Sabotaagin eilisistä kännikaraokeklipeistä :DDDD sevää viisuainesta, haha!

Missä tämmöisiä on?

Instagram stooreissa, jotka kuvattu BB-Soffen synttäreiltä.

Vaikka Sabotagen kappale on ollut mun suosikki Euroviisuihin lähtijäksi, niin tämä jotenkin kuvaa aika hyvin sitä kun on toivottu, että olisi myös aikuisempaan makuun valittu kilpailijoita. Tuli itse asiassa fiilis, että piiri pieni pyörii.

Vierailija
5068/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun suomalaisvenäläisille kaksoiskansalaisille tietysti tulee varmaan mieleen t.A.T.u. mutta siis fiilis ja vaikutteet ovat selvät näiden kahden mainitsemani kohdalla, ilman että kappale on kopio mistään.

Kuuntele edellä linkitetty TATUn biisin melodiakulku mainitussa kohdassa. Ihan suora kopio samaan tapaan kuin Loreenin biisissä viime vuonna. Siinä tosin kaikki muukin oli vähän eri biiseistä kopioitu ja kaiken lisäksi idea asuun kynsiä myöten oli muilta varastettu.

Vierailija
5069/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sanottiin, että tuo Norjan My Al on paljon parempi kuin No Rules ja ennakkosuosikki. No, ainakaan wiwibloggsin Facessa ei olla tyytyväisiä, että se pääsi jatkoon Norjan karsinnoissa ja tämä kommentti kerännyt nopeassa ajassa tykkäyksiä.

"Mileo robbed for some giant robot and a girl who cant singh. This is a effing joke right"

Että ei kannata nyt vielä rummuttaa sitä, että muut maat valitsevat ysäriä ja ne ovat parempia. 

Siis tuo My AI oli ihan hirveä kun katsoin. Se oli ihan suora kopio Aquan Barbie Girlistä. 

Vierailija
5070/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Umk:sta ei pysty sanomaan oikein mitään, koska nyt on nähty vasta huolella tehdyt videot eikä biisejäkään ole kuin 7. Lopullinen totuus esityksistä alkaa paljastua vasta finaalissa. Siihen asti kaikki on pelkkää spekulaatiota ja arvailua.

Saa nähdä, tippuuko näistä jotain esityksiä tässä välissä. Itse meen kenraalin ja näen ne ainakin siellä. 

Mitä tarkoitat tippumisella?

Jos tosissasi kysyt, niin aina silloin tällöin ilmaantuvia videokilippejä, kun artisti esittää biisinsä jossain julkisesti yleisön edessä ennen finaalipäivää. Ei tietty vastaa UMK-esitystä, vaikka saadaanhan harkoistakin jotain esimakua varmasti. 

Vierailija
5071/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulin miettineeksi tätä nyt siltäkin kannalta, että kenen euroviisumatkaa mua kiinnostaisi eniten seurata. Viime vuonna kun oli kaiken maailman videota ja haastattelua ja somesisältöä Käärijän matkasta Euroviisuissa, ja oli niin kiva seurata että miten se meidän poika siellä pärjää. Tykkään tavallaan Sara Siipolan kappaleesta, mutta seuraisinko Saran somea tai vahtaisinko kaikkia mahdollisia haastatteluja? Ei jaksa kiinnostaa. Windows95man ja Henri sitten taas... niiden kuulumiset jossain määrin kiinnostaisikin.

En lähde odottamaan voittoa näistä millään biisillä, niin edes sitten jotain sellasta, mistä itse saisin irti mahdollisimman paljon.

Win 95 Kumpi noista oli dj? Vai kumpikin. En edes tiedä kumpi on kumpi ja kumpi on kampi... Ja kumpi on Vainu? 

Vierailija
5072/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua pisti korvaan, kun sanoi, että biisi on kännissä tehty ja humalassa oli vaikea pitää salaisuutta umk.sta.

Ei kai toi mikään halkoholisti ole?

Sanoiko oikeasti? No sen on kyllä kuuloinenkin tuo biisi, että ei ole ihan selvänä tehty. Olisi ehkä kannattanut tehdä selvänä. Ja tuo toope raati vielä valitsi tämän, ei varmasti ollut parempi kuin 400 muuta ehdokasta 

Vierailija
5073/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vloggaaja , mistä tää sana  on kotosin?

Piti taas kuunnella No rules, se no rulen tak, tak, tak jää mieleen.

Vierailija
5074/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slimane esitti Ranskan biisin Pariisin uuden vuoden juhlassa ja komeasti esittikin ja komeat oli puitteetkin.

Vierailija
5075/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tämmöisiä on?

Instagram stooreissa, jotka kuvattu BB-Soffen synttäreiltä.

Vaikka Sabotagen kappale on ollut mun suosikki Euroviisuihin lähtijäksi, niin tämä jotenkin kuvaa aika hyvin sitä kun on toivottu, että olisi myös aikuisempaan makuun valittu kilpailijoita. Tuli itse asiassa fiilis, että piiri pieni pyörii.

Todellakin tuntuu että piiri pieni pyörii. Sinihän on Benkun kavereita, varmaan sillä päässyt tuonne. Veikkaan jumbosijaa umk:n finaalissa. 

Vierailija
5076/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sara on suosikki äänestyksissä, vaikka se mammoja harmittaisikin. Se voittaa tämän. 

Jo se että 'tiedät' näin käyvän varmasti, kertoo realiteettikykysi olevan miinuksen puolella. 

Vierailija
5077/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vox populin parhaita kohtia on Nublun Krrrrrrrr ;D

Vierailija
5078/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ysäri popin suuri ystävä ja siihen liittyy paljon nostalgiaa, mutta en tykkää no rules biisistä, ehkä just kun siinä ei ole mitään nostalgiaa itselle. En usko että tällaisella junttihuumorilla pääsee euroviisuissa pitkälle, vaikka toinen niistä osaa jopa laulaa, mut ei se vaan riitä. Uskonkin että jo parin kk päästä tää vitsi on vanhentunut ja euroviisuista ei vitsit lopu. On siellä muitakin "hauskoja" esityksiä. Pisteitä tällä ei kyllä paljon saada, en tiedä saako edes finaalipaikkaa.

Suurin osa ulkomaalaisista viisuvloggaajista tuntuu tykkäävän Sara Siipolasta. Toisin kuin täällä, ulkomaalaiset pitää Saraa hyvänä tulkitsijana. Itse olen samaa mieltä. Ja kyllä, en itsekään alunperin tykännyt sanasta "paskana" mutta kun sen kääntää englanniksi "I'm f*** wreck" niin se toimii käännöksenä ja paskana sanaankin oon jo tottunut eikä se enää häiritse. Toivon vaan että suomalaiset tajuaa Saran biisin potenti

Kyllä Norma Johnistakin pidettiin, muttei niin, että oltais äänestetty. En usko, että näillä millään biisillä tänä vuonna päästään finaaliin.

Vierailija
5079/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin kuuntelin sen Keiinon ysärijumputuksen (Damdiggida vai mikä olikaan) mikä on Norjassa ehdolla, eikä se ole lähellekään yhtä hyvä kuin No Rules.

Keiinohan on jo kerran osallistunut ja koki saman kohtalon kuin Käärijä eli oli yleisön mielestä voittaja, mutta raatipisteet varmisti ettei voittoa tullut.

Äänestin silloin Keiinon Spirit in the skyta ja ärsytti, kun juryt eivät arvostaneet. He taisivat olla viisuissa kerran sen jälkeenkin, jos muistan oikein. Olikohan biisi Monument? 

Vierailija
5080/20622 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne Mattilan biisissäkin (Perutaan häät) on kokonaisuudessaan nerokkaammat sanat kuin Siipolan biisissä. Mattila peruu häät ja hautajaiset, Siipola on vaihtanut hautajaiset ristiäisiin.

Saran biisin kohta "perutaan häät, ristäiset" on intertekstuaalinen viittaus Anne Mattilan biisiin. Intertekstuaalisuushan on yksi kuulijaa/lukijaa herättävistä kielen keinoista. Saran biisissä se on mielestäni onnistunut tehokeino.

Kuulostaa nyt enempi plagioinnilta, Mattilan Perutaan häät on jo jonkin sortin ikoni ja särähti heti korvaan.

Samaa mieltä, että ainut mitä siitä tuli mieleen on muiden plagiointi.

Jesse Markin puolestaan käyttää edellä mainittua intertekstuaalista viittausta nerokkaasti lauseessa:

how you take those lemons squeeze this, then write your recipe

Hän siis taidokkaasti viittaa yleisesti tunnettuun mietelauseeseen When life gives you lemons, make lemonade, toisin kuin Sara joka vaan pöllii jo aiemmin sanotun sitä toistamalla.

Ketju on lukittu.