UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vai että viisuhistorian parhaat viisut järjesti Suomi! Tästä voidaan olla montaa mieltä.
Täällä kommentoijat taitavat olla Ylellä töissä. Hei juna meni jo, suurinta osaa ei enää Umk kiinnosta. Viime vuosi oli poikkeus.
Sinin kappaleessa on hyvää ja huonoa. Mielenkiintoinen, pianonpimputus tässä on erikoinen ja Sini kiinnittää katseen. Sanat on kyllä ihan hirveät ja kertsi on ihan liian laimea.
Vierailija kirjoitti:
Onko YLE julkistanut keitä kaikkia siihen heidän finalistikappaleiden valitsijaraatiin tällä hetkellä kuuluu? Ketkä päättivät nämä 7 UMK24-finalistia? Kiinnostaisi tietää onko kenties raadin kokoonpano jotenkin muuttunut, koska tällä kertaa valittujen kappaleiden taso oli niin, hmm, erilainen kuin aiempina vuosina. Tai onko raadin kriteerit tai painotus jotenkin muuttunut vrt aiemmat umk-kaudet..? Ihmetyttää vaan.
Muakin kiinnostaisi tietää ketkä ovat vastuussa finalistikappaleiden valinnasta ja onko jotain muuttunut? Miksi tänä vuonna valittiin niin monta räppäriä? Missä on uudet kyvyt? Missä laadukkaat, tarttuvat ja erottuvat kappaleet? Ihan kuin koko kilpailu olisi järkestetty vain suomalaista radiosoittoa varten. Senhän kertoo Jessenkin osallistuminen, ei edes aio lähteä viisuihin. Siipola ja Sabotaagi haluaisivat kovasti tehdä Vikmanit ja Bessit, saada Umk:n avulla radiohitin ja uran nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Sinin kappaleessa on hyvää ja huonoa. Mielenkiintoinen, pianonpimputus tässä on erikoinen ja Sini kiinnittää katseen. Sanat on kyllä ihan hirveät ja kertsi on ihan liian laimea.
Soittaako Sini itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko YLE julkistanut keitä kaikkia siihen heidän finalistikappaleiden valitsijaraatiin tällä hetkellä kuuluu? Ketkä päättivät nämä 7 UMK24-finalistia? Kiinnostaisi tietää onko kenties raadin kokoonpano jotenkin muuttunut, koska tällä kertaa valittujen kappaleiden taso oli niin, hmm, erilainen kuin aiempina vuosina. Tai onko raadin kriteerit tai painotus jotenkin muuttunut vrt aiemmat umk-kaudet..? Ihmetyttää vaan.
Muakin kiinnostaisi tietää ketkä ovat vastuussa finalistikappaleiden valinnasta ja onko jotain muuttunut? Miksi tänä vuonna valittiin niin monta räppäriä? Missä on uudet kyvyt? Missä laadukkaat, tarttuvat ja erottuvat kappaleet? Ihan kuin koko kilpailu olisi järkestetty vain suomalaista radiosoittoa varten. Senhän kertoo Jessenkin osallistuminen, ei edes aio lähteä viisuihin. Siipola ja Sabotaagi haluaisivat kovasti tehdä Vikmanit ja Bessit, saada Umk:n avulla radio
Jesse ei ole sanonut, ettei lähde viisuihin. Hän sanoi, ettei lähde viisuihin JOS Israel on mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei se ollut mikään farssi. Käärijä oli jurypisteissä neljäs, ei viimeinen, eikä edes kymmenen sakin ulkopuolella, mitä sitäkin jo pelättiin. Käärijän edellä olivat vain Ruotsi, Israel ja Italia, kaikki kolme ovat hyviä."
Se todellakin oli farssi. Ruotsi ei ollut niin hyvä, mitä juryäänet antoivat ymmärtää.
Juryt arvioivat tietyin kriteerein, ja Ruotsin esitys täytti parhaiten nuo kriteerit. Yleisöäänet taas annetaan subjektiivisesti mieltymysten mukaisesti. Yhden hyvyys voi olla toisen kamaluutta.
Minusta on hyvä, että juryt ovat mukana. En kaipaa 2010-luvun viisuja, jolloin niitä ei ollut. Kyllä viisujen taso on nykyään paljon parempi kuin silloin. Helsingin kisoissa oli surkuhupaisaa, kun melkein kaikki Länsi-Euroopan maat jäivät semiin, kun Itä-Euroopan maat naapuri- ja diasporaäänestivä
Kaikkien noiden kolmen (Espanja, Norja, Ranska) laulajat olivat tosi hyviä, mutta ainakin Espanjan biisi oli mielestäni tosi monotoninen. Itse en tykännyt yhtään. Eikä Norjankaan biisi ollut omia suosikkejani. Mielestäni se oli pääosin yksitoikkoinen jumputus. Vanhanaikaiseksikin sitä on sanottu. Ranskan biisi oli noista kolmesta eniten omaan makuuni, vaikkei sekään ollut suosikkieni joukossa. Liian jumputtava oli sekin.
Myöskään minkään noiden kolmen maan lavashow't eivät olleet lähelläkään Ruotsin lavashown tasoa. Ranskan "Eiffeltorni" oli kylläkin sinällään näyttävä, mutta ei mitään innovatiivista niin kuin Ruotsin esitys. Korokkeilta on viisuissa ennenkin laulettu.
Kuuntelin Sinin kipaleen ja siinä kohtaa ku se sanoo "kuori mua ku sipulii" niin kuulen että se sanois "kuori mua ku pussi pulii" 😆
Kerron, että asun Keski-Euroopassa ja minulla on mahdollisuus äänestää puhelimella tai tekstiviestillä.
Arvatkaa miten ihanaa olisi Window95 äänestää monta kymmentä kertaa, kun on 3 kännykkää.
Muita en äänestäisi, ei tunnu hyvältä.
Tehkää kaikkenne siellä Suomessa, niin minä teen oman osani Suomen kappaleelle.
No Rules on nyt noussut sijalle 9 viraalilistalla.
Äh Ranskan samaa rakkautta toistava.
Voitteko laittaa ne youtobeet tänne, olisi helpompi kuunnella, kun ei tarvitse etsiä?
Vierailija kirjoitti:
OOn edelleen hämmästynyt siitä, että Suomella on se yksi voitto näissä Ruotsia suosivissa kisoissa.
Silloin äänestyksessä olivat vain teleäänet, eikä sisäsiittoisia juryja. Ruotsi muuten pärjäsi aina niinä vuosina huonosti, kun oli käytössä pelkät teleäänet.
Harmi, kun Nublun tilalla ei olekaan Tommy 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OOn edelleen hämmästynyt siitä, että Suomella on se yksi voitto näissä Ruotsia suosivissa kisoissa.
Silloin äänestyksessä olivat vain teleäänet, eikä sisäsiittoisia juryja. Ruotsi muuten pärjäsi aina niinä vuosina huonosti, kun oli käytössä pelkät teleäänet.
Suomesta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Äh Ranskan samaa rakkautta toistava.
Voitteko laittaa ne youtobeet tänne, olisi helpompi kuunnella, kun ei tarvitse etsiä?
Youtubesta onkin hyvin vaikea etsiä itse yhtään mitään, ihan mahdotonta.
Oletteko jotain rokki- ja Suomi-iskelmä mammoja, kun ei Sini ym uppoa? Ihan paras biisi, ainoa jonka haluaa kuunnella aina vaan uudestaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta puhumattakaan.
Lordi sentään voitti historiallisen korkeilla pisteillä. Ja Kärtsäri olisi tehnyt saman jos viime vuonnakin olisi ollut vain teleäänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta puhumattakaan.
Lordi sentään voitti historiallisen korkeilla pisteillä. Ja Kärtsäri olisi tehnyt saman jos viime vuonnakin olisi ollut vain teleäänet.
Oletko se sama, joka eilen spämmäsi Israel-juttuja koko päivän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta puhumattakaan.
Oletko se sama, joka eilen spämmäsi Israel-juttuja koko päivän?
Miksi ihmeessä olisin? 😂 Minun puolestani Israel saa ihan vapaasti osallistua.
En olisi ikinä uskonut että Windows95Man tulee kuulostamaan näistä parhaalta. Mutta niin se vaan on. Jessen biisi toki oli loistava, mutta ei ole realistista äänestää sitä, jos hän ei Malmöön lähde. Ääneni saa siis Win95. (Mikäli Mikael ja nublu ei jysäytä vielä parempaa bängeriä.)