Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et ole ajanut ajokorttia - Miksi et?

Vierailija
16.12.2023 |

Mikä on sun tekosyysi?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Add oireet

Vierailija
2/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä ainakin kolme 35-55-vuotiasta, joilla ei ajokorttia. Kaikilla syynä, etteivät ole nähneet tarpeelliseksi. Yhden perheellä ei ollut nuorena varaa korttiin eikä ollut autoakaan, eikä sitten tulleet ajaneeksi myöhemminkään, kun ei ole tullut suurempaa tarvetta. 

Itsekin ajoin kortin vasta 25-vuotiaana, kun tuli tarve. Sitä ennen en tarvinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin?

Vierailija
4/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on liian kallis.

Vierailija
5/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut rahaa nuorena ajokorttiin. Myöhemmin en tarvinnut enää ajokorttia koska olin tottunut junaan/bussiin/metroon/ratikkaan. Yksinkertaisesti verotus on liian kovaa, liian vähän rahaa jää käteen, auton ylläpito on kallista, täytyy ostaa joku romuauto.

Vierailija
6/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä keksinyt yhtään hyvää syytä käyttää tuhansia euroja siihen tarkoitukseen. 

N39

Vierailija
7/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa terveydellisistä syistä ajokorttia.

Vierailija
8/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi tervettä jalkaa ja pidemmät matkat hoituvat julkisilla. Oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
9/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, etten tarvitse ajokorttia mihinkään. Samasta syystä en ole ostanut venettä tai hommannut tulityökorttia tms. 

Vierailija
10/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse sitä. Asun parin minuutin päässä lähikaupasta ja kymmenen minuutin päässä työpaikasta ja keskustasta. Pari kertaa vuodessa kuljen bussilla tai junalla kauemmas, en menisi autolla vaikka sellainen olisikin. 

Vierailija
11/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyy iso kasa rahaa vuodessa, kun ei omista autoa, ei tupakoi eikä käy kapakoissa. 

Vierailija
12/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on, se vanhanajan pinkki, AB. Pappavainaalla ei ollut, eikä tietääkseni ajanut koskaan, millään moottorivehkeellä. Mutta hänen sotakaverilla oli, ajeli vähän "sinnesuntänne", maantiellä aina vasenta kaistaa. Kerran olin papan ja hänen kyydissä - yksi niiistä pahimmista pelkotiloista, mitä mulla ollut. Pappa vaan: Tää on hyvä kuski (tais muuten pelottaa itteesäkin :) ))

Vierailija
13/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan vaan siitä syystä kun pelottaisi ajaa autoa täällä ydinkeskustassa. Ehkä jossain landella uskaltaisin ajaa, jossa on vähemmän trafiikkia.

Vierailija
14/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töitä -> ei rahaa -> ei ajokorttia -> ei töitä, koska ei ajokorttia.

Vierailija
15/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minulla on hahmotusvaikeuksia jotka tekisivät minusta vaarallisen liikenteessä

2. Ei ole rahaa, olen köyhä

3. Miehellä on ajokortti ja omistamme yhdessä auton, joten ei ole tarpeen

Vierailija
16/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei ole ajokortittomuus ollut este työnsaamiselle. Haistahtaa tekosyyltä. 

N42, ei päivääkään työtön, ei ajokorttia

17/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia + en tarvitse, muutin maalta pääkaupunkiseudulle. 

Jos kohtaukset jossain vaiheessa vähenisivätkin sen verran, että kortin hankkiminen olisi mahdollista, niin jossain puskan takana ne saattaisivat värjötellä sopivaa tilaisuutta hyökätä uudestaan -> kortti lähtisi määräajaksi -> ehdin unohtaa liikennesäännöt. Joten kannattaako autokouluun lähteä, jos se olisikin mahdollista jossain vaiheessa.

Vierailija
18/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei ole ajokortittomuus ollut este työnsaamiselle. Haistahtaa tekosyyltä. 

N42, ei päivääkään työtön, ei ajokorttia

Varmaan sinulla on kivaa kuntouttavassa päivätoiminnassasi :)

Vierailija
19/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tuosta: meillä/maalla oli hevonen, Vissiin pottua tehty; tädin mies laittoi minut taluttamaan sen tammukan talliin. Jotain samoja aikoja, kun ostaneet/ostettiin traktori, MF165 (muistaakseni).. Vanhemmat erosivat ja oli n.5 vuotta etten siellä käynyt. .... Setavainaa laittoi sitten sen 5v:n jälkeen minut ajamaan sillä - eka iso maakivi, niin siihen loppui mun traktorikuskin ura :) - Hyvä,etten kaatanut koko vehjettä! :) (koskaan väittänyt, et osaisin ajaa .....)

Vierailija
20/79 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä on, se vanhanajan pinkki, AB. Pappavainaalla ei ollut, eikä tietääkseni ajanut koskaan, millään moottorivehkeellä. Mutta hänen sotakaverilla oli, ajeli vähän "sinnesuntänne", maantiellä aina vasenta kaistaa. Kerran olin papan ja hänen kyydissä - yksi niiistä pahimmista pelkotiloista, mitä mulla ollut. Pappa vaan: Tää on hyvä kuski (tais muuten pelottaa itteesäkin :) ))

Mitenköhän tämä vastasi kysymykseen? Ei mitenkään. Tämä ei kiinnosta ketään. Lue kysymys!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi