Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
3381/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kommentoijat taitavat olla Ylellä töissä. Hei juna meni jo, suurinta osaa ei enää Umk kiinnosta. Viime vuosi oli poikkeus.

Minäkin mietin mahtaako juryja hanakasti puolustava olla itse mukana juryssa...

Vierailija
3382/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jotain rokki- ja Suomi-iskelmä mammoja, kun ei Sini ym uppoa? Ihan paras biisi, ainoa jonka haluaa kuunnella aina vaan uudestaan!

Minusta Sinin biisi kuulostaa kuluneelta ja vanhanaikaiselta. Samoin video 🥱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3383/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jotain rokki- ja Suomi-iskelmä mammoja, kun ei Sini ym uppoa? Ihan paras biisi, ainoa jonka haluaa kuunnella aina vaan uudestaan!

Mä olen kolmikymppinen EDM-diggari, mutta Sinin biisi on musta silti kauhea 😅 Jos jokin on tässä UMK:n aikana tullu mulle selväksi, niin se että makuja todellakin on monia! On näkynyt niin täysin päinvastaisia mielipiteitä. Jokaisella biisillä tuntuu olevan ne, joiden mielestä se on ihan paras, samoin kuin ne joiden mielestä se on aivan hirveää kuraa. Ite en osaa käsittää että miten toi sipulibiisi voi jonkun mielestä olla ihan huippu. Mut ymmärrän että on selvästikin makuasia.

Vierailija
3384/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko YLE julkistanut keitä kaikkia siihen heidän finalistikappaleiden valitsijaraatiin tällä hetkellä kuuluu? Ketkä päättivät nämä 7 UMK24-finalistia? Kiinnostaisi tietää onko kenties raadin kokoonpano jotenkin muuttunut, koska tällä kertaa valittujen kappaleiden taso oli niin, hmm, erilainen kuin aiempina vuosina. Tai onko raadin kriteerit tai painotus jotenkin muuttunut vrt aiemmat umk-kaudet..? Ihmetyttää vaan.

Muakin kiinnostaisi tietää ketkä ovat vastuussa finalistikappaleiden valinnasta ja onko jotain muuttunut? Miksi tänä vuonna valittiin niin monta räppäriä? Missä on uudet kyvyt? Missä laadukkaat, tarttuvat ja erottuvat kappaleet? Ihan kuin koko kilpailu olisi järkestetty vain suomalaista radiosoittoa varten. Senhän kertoo Jessenkin osallistuminen, ei edes aio lähteä viisuihin. Siipola ja Sabotaagi haluaisivat kovasti

Israel on mukana. Tullut juuri vahvistus. 

Vierailija
3385/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kun Käärijän kaltainen ilmiö ja historiallisen suuret teleäänet ei riitä viemään voittoon, niin samaa mieltä, antaa olla. Laitetaan jotain hauskalla ja rennolla menolla. Eli bängeri No Rules näihin ihkuihin abbaviisuihin. 

Vierailija
3386/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvostan hyviä lyriikoita, Siniltä niitä ei löytynyt. Kauheinta oli se suomen ja englannin sekoitus. Jotain teinislangia neljäkymppiseltä naiselta. 

Vierailija
3387/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sekä Sara että Sini on stailattu niin, että näyttäisivät jotenkin "etnisemmiltä" kuin mitä oikeasti ovat? Tekorusketus/tumma meikkivoide, hiilenmustat hiukset ja kulmat + koko staili. Haluaisivatko olla latinoita tai afroja? Hämmentävää.

Vierailija
3388/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse välitä Win95-miehen biisistä mutta kieltämättä joku raja voisi olla siinäkin miten biisit ja artistit lytätään. Tulee mieleen viime vuoden Puolan Blanka joka sai törkeän vihakampanjan niskaansa ja todella monet reaktiovidoiden tekijät nauroivat ja haukkuivat minkä kerkesivät. Varmaan oli kiva lähteä edustamaan sinne sitten... Hoiti kyllä mallikkaasti homman ja käänsi negatiivisen positiiviseksi huumorin avulla.

Vierailija
3389/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kun Käärijän kaltainen ilmiö ja historiallisen suuret teleäänet ei riitä viemään voittoon, niin samaa mieltä, antaa olla. Laitetaan jotain hauskalla ja rennolla menolla. Eli bängeri No Rules näihin ihkuihin abbaviisuihin. 

Kakkonen on parempi kuin ykkönen: saatiin mainetta ja kunniaa, mutta eipä tarvitse onneksi järjestää viisuja. Se vasta olisi ollut savotta.

Vierailija
3390/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkonen on parempi kuin ykkönen: saatiin mainetta ja kunniaa, mutta eipä tarvitse onneksi järjestää viisuja. Se vasta olisi ollut savotta.

Kyllä se hauskaakin olisi ollut. Olisi saatu viisuturisteja ja kivaa pöhinää tänne. 

Vierailija
3391/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä lähinnä soul- ja r&b-mamma, jos johonkin lokeroon pitää itsensä ahtaa. Hyvät power- ja rockballadit ovat myös erittäin paljon makuuni. Teknosta en välitä ollenkaan, enkä juurikaan räpistä. Mania on kuitenkin räpistä huolimatta eniten omaan makuuni UMK-biisien studioversioista, mutta siinähän onkin r&b:ta ja rockelementtejä.

Vierailija
3392/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut kaikki kappaleet vain kerran läpi ja pari jätin kesken. En valitettavasti tykkää yhdestäkään. Mutta ainoa kappale, jonka kertosäe edes hieman erottui ja jäi soimaan päähän oli Mania. Eli äänestäisin varmaan sitä, jos Yle-sovellus suo taas sen yhden ilmaisen äänen. MG:n kappale on toki vielä kuulematta, mutta tuskin äänestäisin häntä viisuihin, koska historiansa olisi mainehaitta.

Vierailija
3393/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umk24:n tasosta negapalautetta lukenut Yle voisi ilmoittaa, että finaaliin tuleekin vielä kahdeksas yllätyskilpailija. Ja se räjäyttäisi potin! 🙏🙌 T. Toiveajattelija

Vierailija
3394/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse välitä Win95-miehen biisistä mutta kieltämättä joku raja voisi olla siinäkin miten biisit ja artistit lytätään. Tulee mieleen viime vuoden Puolan Blanka joka sai törkeän vihakampanjan niskaansa ja todella monet reaktiovidoiden tekijät nauroivat ja haukkuivat minkä kerkesivät. Varmaan oli kiva lähteä edustamaan sinne sitten... Hoiti kyllä mallikkaasti homman ja käänsi negatiivisen positiiviseksi huumorin avulla.

Eikös siinä Blankan valinnassakin ollut jotain suhmurointia taustalla? 

Vierailija
3395/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuunnellut kaikki kappaleet vain kerran läpi ja pari jätin kesken. En valitettavasti tykkää yhdestäkään. Mutta ainoa kappale, jonka kertosäe edes hieman erottui ja jäi soimaan päähän oli Mania. Eli äänestäisin varmaan sitä, jos Yle-sovellus suo taas sen yhden ilmaisen äänen. MG:n kappale on toki vielä kuulematta, mutta tuskin äänestäisin häntä viisuihin, koska historiansa olisi mainehaitta.

Maniassa on ihana kertsi, olen samaa mieltä. Jää omalle soittolistalleni. 

Vierailija
3396/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös siinä Blankan valinnassakin ollut jotain suhmurointia taustalla? 

Blankan esitystähän siinä naureskeltiin ja kyllä se olikin huono ja koominen kaikessa hölmöydessään. Biisi itsessään oli tarttuva.

Vierailija
3397/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinin kappaleessa on hyvää ja huonoa. Mielenkiintoinen, pianonpimputus tässä on erikoinen ja Sini kiinnittää katseen. Sanat on kyllä ihan hirveät ja kertsi on ihan liian laimea. 

Soittaako Sini itse.

Soittanee, koska on harrastanut klassista pianonsoittoa ainakin kymmenen vuotta. Minusta ihanaa, että kappaleessa näkyy laajemmin talenttia.

Vierailija
3398/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh Ranskan samaa rakkautta toistava.

Voitteko laittaa ne youtobeet tänne, olisi helpompi kuunnella, kun ei tarvitse etsiä?

Siis näitäkö kaipasit?

Vierailija
3399/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan täällä jo todettu, että youtubessa No rulesin videolla on jo selvästi enemmän katsojia kuin Jessellä, vaikka julkaistu päivää myöhemmin. Eli kiinnostaa ihmisiä enemmän kuin Jesse, jonka biisi siis on kyllä laadukas, mutta jää vähän pliisuksi.

Vierailija
3400/20622 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini Sabotagelta upea video, jossa todella paljon kaikkea, ja todella tuotettu biisi... mitenköhän menee livenä? Liian nykyaikaista omaan makuuni, olen jo vanha pieru, mutta kiinnostavaa. Oma listani tällä hetkellä: 

1. Mania!

2. Paskana

3. Kuori mua

4. No rules

5. Glow

6. Dancing with Demons

Ketju on lukittu.