Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinder-mies kirjoittelee viestejä vähän harvakseltaan ja yleensä mä olen se joka laittaa viestin ekana

Pohtiva
03.10.2023 |

Kirjoittelimme ensin melkein kuukauden Tinderissä ja sitten siirryimme viime viikolla whatsappiin. Mies on myös soittanut mulle kaksi kertaa. Ollaan mietitty tapaamista.

Mietin vain, että onko mies oikeasti kovin kiinnostunut kun ei kauhean paljon viestejä laita? Vai onko vain tyypillinen keski-ikäinen suomalainen mies joka ei viestittelyä pahemmin harrasta. Miehen aloite oli se, että puhutaan puhelimessa ennen tapaamista. Puhelun aikana sanoi kyllä, että kovasti haluaa mut tavata. Tinderissä mies kyllä laittoi jonkun verran enemmän viestejä ensin eikä aloite tullut aina mun suunnalta.

Ei ole kiva olla aina se aloitteellinen viestittelyssä. Oli puhe, että jos tapaamme tulevana viikonloppuna, mutta ei siitä sovittu vielä mitään tarkemmin. Olisi kiva tietää ajoissa, mutta mietin, että missä vaiheessa voi alkaa kyselemään tapaamisen perään vai annanko olla koko miehen? En haluaisi vaikuttaa tyrkyltä ja liian innokkaalta.

Kommentit (287)

Vierailija
201/287 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohtiva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse opetellut pitämään romanttisena jo sitä, että mies haluaa laittaa minulle ruoan. Sen ei tarvitse olla kynttilänvalossa ja hienolla kattauksella tai julharuokaa. Tai että hän haluaa noutaa minut jostain tai viedä minut johonkin tai kantaa jonkun kantamuksen puolestani, vaihtaa polttimot tai avaa oven. Jos saan kukkia, hotellia/matkoja, hienoa ravintolaa, lahjoja, erityishuomiota tms niin se on sitten extraa. 

Niin, minäkään en halua lähteä johonkin tapahtumiin, reissuille, ravintoloihin jne. juurikaan.

Enkä halua kukkiakaan, niitä ex pari kertaa toi, vaikka tiesi mielipiteeni.

Romanttista olisi juuri vaikka se että olisi joskus laittanut ruokaa, tai auttanut minua pulassa, saapunut esim. korjaamaan pyörääni.

Sen että vetovastuu oli minulla näen siinä, että minä olin se joka matkustin hänen luokseen, hoidin kyydit, viestittelin enemmän alussa jne.

Ja mies kohteli sitten kuin roskaa, nähtävästi ei lopultakaan kiinnostanut niin paljon, mutta kun olin kerran tyrkyllä...

Minä vein hänet kerran matkalle, tapahtumaan ja hotelliin, ja kuvittelin romanttista reissua. No mitäs, sain romanttisesti nyrkistä siellä hotellihuoneessa.

Enää en tee aloitteita, jos mies on oikeasti kiinnostunut, niin se tekee. Jos ei, niin olkoon tekemättä sitten.

Ikävä kuulla. Mies oli selvästi huomattavan korkea-arvoisempi sinuun verrattuna, ja hänellä oli varaa valita. Hän valitsi käyttää palveluksiasi, kun kerran sellaisia tarjosit.

Juuri näin muuten naiset tekevät miehille eli ottavat kun kerran tarjoavat, ja juuri siksi miehet etsivät merkkejä taloudellisesta hyväksikäytöstä ennen kuin se tapahtuu.

Eli olet samaa mieltä siitä, että mies kyllä olisi aktiivinen jos on oikeasti naisesta kiinnostunut? Ja jos ei ole aktiivinen, niin on sitä siksi, että kokee olevansa naisen yläpuolella. ---

Ei vaan jos mies on korkea-arvoinen, on hänellä muitakin vaihtoehtoja. Hänen ei ole mikään pakko jäädä odottelemaan juuri sinun aktiivisuuttasi. Ja koska haluat korkea-arvoisen miehen niin kuin kaikki muutkin, on sinun viestailtava erittäin aktiivisesti, koska sinun tulee erottua kilpailijoistasi eduksesi. Sinä kilpailet kyseisen miehen huomiosta eikä niin päin, että mies kilpailisi sinun huomiostasi.

Jos taas mies ei kuulu sen parhaan 4,5% joukkoon, on hänen käytännössä pakko tehdä kaikki itse (koska muuten ei yleensä mitään tapahdu). Jos siis mies kuuluu siihen 95,5% joukkoon, tekee naisen pienikin aktiivisuuden ele huomattavan suuren vaikutuksen, koska mies ei ole sellaiseen tottunut. Ja huomio: se ettei mies kuulu parhaan 4,5% joukkoon ei tarkoita sitä, että hän olisi "luuseri", "incel" tai jotain muuta sellaista.

Mä en jaksa näitä typeriä ja lapsellisia tasoja yms. mitä jotkut täällä jankuttaa. En mä miehen kohdatessani mieti onko hän mitä tasoa tms. vaan katson miellyttääkö hän mua. En mä osaa tästä tindermiehestä sanoa onko hän korkea-arvoinen vai ei. Hän miellyttää mun silmää ja vaikuttaa mukavalta mieheltä. Huomenna se sitten nähdään onko oikeasti kemiaa.

Huhhuh, joo lopetetaan nyt näiden tasojen käyttö tässä kontekstissa, kun sinä en niitä jaksa! Onhan juuri sinun jaksaminen meille muille ensiarvoisen tärkeä juttu. 

Not.

Vierailija
202/287 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tästäkin ketjusta voi havaita. Miehen tulee määrätietoisesti viedä suhdetta eteenpäin. Tämä ap:n mies on kuukaudessa saanut tehtyä aloitteen, siirrettyä keskustelun whatsappiin ja ehdottanut soittamista. Tämä on ap:n mielestä liian hidasta ja on käymässä kärsimättömäksi ja miehen tulisi edetä nopeammin. AP itse istuu perseellään ja ei vahingossakaan edistä tai eskaloi asiaa mihinkään suuntaan. Koitti varmaan pitää keskustellessakin jutut mahdollisimman asialinjalla, jotta ei antaisi vahingossakaan mitään signaaleja mistä mies voisi kerätä rohkeutta, varmuutta ja uskallusta, kun hän on omien sanojensa mukaan ollut viimeksi naisen kanssa vuosia sitten. Suurin enemmistö naisista haluaisi ap:n heivaavan miehen ja valitsevan jonkun joka määrätietoisemmin veisi suhdetta eteenpäin ja nainen voisi vain istua ja nauttia matkasta. Kertokaapa tietämättömälle, että missä vaiheessa siitä perässä vedettävästä ap:sta tulee tasavertainen kumppani? Joku nainen oli sitä mieltä, että miehessä tuollainen päämäärätietoisuuden puute olisi syy hylätä, miksei se ole pätevä syy ap:n kohdalla joka ei ole saanut edes sitä vähää aikaseksi mitä mies on saanut? Kovasti näyttäisi olevan halua ja toiveita parisuhteen suhteen, mutta kyky ja uskallus puuttuu kokonaan. 

Itsestäni tulee ainakin todella nopeasti myös aktiivinen ja suhdetta ihan tasapuolisesti kannatteleva, kunhan minulla on varmuus, että mies on ihan oikeasti rakastunut minuun ja haluaa olla juuri minun kanssani. Siihen asti olen varuillani enkä petaa miehelle tilannetta eteen. Toki käyttäydyn lähestyttävästi, hymyilen, juttelen kivasti jne. Mutta en ehdottele! Miehen pitää tehdä ehdotukset.

Sama koskee muita suhteen etenemisaskelia. Minä voin kertoa omat tarpeeni ja tavoitteeni suhteelle, mutta miehen pitää ehdottaa niitä itse ja olla aktiivisesti haluamassa naimisiin/lapsia/ yhteistä omistusasuntoa jne., ettei taas kuulla uikutusta siitä, että nainen pakotti, en olis halunnut. 

Hmmm...nyt on av-mamman tarinassa taas aukkoja kuin emmentaalissa. Kirjoitit että sinusta tulee "suhdetta ihan tasapuolisesti kannatteleva", mutta kuitenkin haluat miehen tekevän aloitteet jatkossakin niissä tärkeissä asioissa. 

Logiikka 404. Perus nainen siis.

Vastasit minulle. En todellakaan halua miehen tekevän päätöstä tärkeissä asioissa vaan tekevän aloitteen niihin. Se on ainoa keino varmistua siitä, että mies todella haluaa niitä. Te miehet itsekin sanotte, että kun mies haluaa jotain, hän näyttää sen kyllä. Ja kun ei halua.... niin, ne on näitä perässävedettyjä haluttomia tyytyjiä, jotka kurjistavat sitten sen toisenkin osapuolen elämän. On palvelus molemmille antaa miehen määrittää suhteen ääriviivat, koska vastahakoinen mies on todella raskas - itselleen ja muille.  

Samahan se olisi, jos miehen mielestä naisen pitäisi tehdä aloitteet, koska "jos naiset haluavat jotain, niin he kyllä näyttävät sen". Vaikka kuinka yrität mentaaliakrobatialla vääntää tuota sun mielipidettäsi tasa-arvoiseksi, niin eihän se sitä ole. Haluat uskoa näihin sukupuoliin liitettyihin stereotypioihin, jotta välttyisit itse joutumasta tekemän aloitteita ja sysäät niiden tekemisen miehen vastuulle jonkinlaiseen "luonnolliseen" sukupuolijärjestykseen vedoten. Tällä samalla taktiikalla voidaan perustella myös miesten luonnollinen johtamiskyky ja naisten luonnollinen tarve hoitaa kotia/lapsia. 

Tule jo tähän päivään sieltä 50-luvulta ja sisäistä aito sukupuolten välinen tasa-arvo!

Toki SINÄ saat tehdä juuri niin kuin parhaaksi katsot, mutta olisit edes älyllisesti rehellinen niistä taustamotiiveistasi.

Kyllä ja tällä pastalla on toitotettu juuri sitä, että " kyllä se nainen sittten osoittaa, jos on kiinnostunut miehestä", että nainen on jätettävä lähestymisiltä rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/287 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse opetellut pitämään romanttisena jo sitä, että mies haluaa laittaa minulle ruoan. Sen ei tarvitse olla kynttilänvalossa ja hienolla kattauksella tai julharuokaa. Tai että hän haluaa noutaa minut jostain tai viedä minut johonkin tai kantaa jonkun kantamuksen puolestani, vaihtaa polttimot tai avaa oven. Jos saan kukkia, hotellia/matkoja, hienoa ravintolaa, lahjoja, erityishuomiota tms niin se on sitten extraa. 

Niin, minäkään en halua lähteä johonkin tapahtumiin, reissuille, ravintoloihin jne. juurikaan.

Romanttista olisi juuri vaikka se että olisi joskus laittanut ruokaa, tai auttanut minua pulassa, saapunut esim. korjaamaan pyörääni.

Sen että vetovastuu oli minulla näen siinä, että minä olin se joka matkustin hänen luokseen, hoidin kyydit, viestittelin enemmän alussa jne.

Ja mies kohteli sitten kuin roskaa, nähtävästi ei lopultakaan kiinnostanut niin paljon, mutta kun olin kerran tyrkyllä...

Minä vein hänet kerran matkalle, tapahtumaan ja hotelliin, ja kuvittelin romanttista reissua. No mitäs, sain romanttisesti nyrkistä siellä hotellihuoneessa.

Enää en tee aloitteita, jos mies on oikeasti kiinnostunut, niin se tekee. Jos ei, niin olkoon tekemättä sitten.

Ikävä kuulla. Mies oli selvästi huomattavan korkea-arvoisempi sinuun verrattuna, ja hänellä oli varaa valita. Hän valitsi käyttää palveluksiasi, kun kerran sellaisia tarjosit.

Juuri näin muuten naiset tekevät miehille eli ottavat kun kerran tarjoavat, ja juuri siksi miehet etsivät merkkejä taloudellisesta hyväksikäytöstä ennen kuin se tapahtuu.

Eli olet samaa mieltä siitä, että mies kyllä olisi aktiivinen jos on oikeasti naisesta kiinnostunut? Ja jos ei ole aktiivinen, niin on sitä siksi, että kokee olevansa naisen yläpuolella. ---

Ei vaan jos mies on korkea-arvoinen, on hänellä muitakin vaihtoehtoja. Hänen ei ole mikään pakko jäädä odottelemaan juuri sinun aktiivisuuttasi. Ja koska haluat korkea-arvoisen miehen niin kuin kaikki muutkin, on sinun viestailtava erittäin aktiivisesti, koska sinun tulee erottua kilpailijoistasi eduksesi. Sinä kilpailet kyseisen miehen huomiosta eikä niin päin, että mies kilpailisi sinun huomiostasi.

Jos taas mies ei kuulu sen parhaan 4,5% joukkoon, on hänen käytännössä pakko tehdä kaikki itse (koska muuten ei yleensä mitään tapahdu). Jos siis mies kuuluu siihen 95,5% joukkoon, tekee naisen pienikin aktiivisuuden ele huomattavan suuren vaikutuksen, koska mies ei ole sellaiseen tottunut. Ja huomio: se ettei mies kuulu parhaan 4,5% joukkoon ei tarkoita sitä, että hän olisi "luuseri", "incel" tai jotain muuta sellaista.

Tämä. Niin paljon tämä. Olen mies ja kuulun tuohon 4,5% parhaimmistoon tinder-markkinoilla. Minulla on myös kokemusta monen vuoden sinkkuilusta, joten voin vahvistaa ylläolevan tekstin pitävän melko hyvin paikkaansa. Ei se tietenkään ole mikään totuus, joka pitäisi kutinsa 100% tarkkuudella, sillä aina löytyy poikkeuksia, mutta kyllä tuossa sellainen yleistettävyys löytyy. 

Ymmärrän myös minkä takia etenkin naisia tuo teksti ärsyttää, sillä se on aika suorasukaisesti ja rationaalisen "kylmästi" kirjoitettu. Mutta kuten niin usein, todellisuus on aika karu ilmiö ja pään pensaaseen laittaminen auttaa paremmin kestämään ympäröivää maailmaa.

Ps. Miksikö tällainen chadin Suomiversio on vauvapalstalla? Ihan sen takia, koska tämä on ihan mielenkiintoinen kurkistus naisten ajatusmaailmaan, sillä useimmiten viihdyn miesvoittoisilla keskustelupalstoilla.

Vierailija
204/287 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät jossain rinnakkaistodellisuudessa.

Voihan tuon näinkin ilmaista. Miehillä ja naisilla nimittäin on omat rinnakkaiset todellisuutensa parisuhdemarkkinoilla. Voi olla vaikeaa, ellei jopa mahdotonta ymmärtää sitä vastakkaisen sukupuolen kokemaa todellisuutta ja millaisia haasteita siellä puolella löytyy. 

Vierailija
205/287 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät jossain rinnakkaistodellisuudessa.

Voihan tuon näinkin ilmaista. Miehillä ja naisilla nimittäin on omat rinnakkaiset todellisuutensa parisuhdemarkkinoilla. Voi olla vaikeaa, ellei jopa mahdotonta ymmärtää sitä vastakkaisen sukupuolen kokemaa todellisuutta ja millaisia haasteita siellä puolella löytyy. 

" Minun tuntemani normaalit miehet eivät kyllä puhu mistään tasoista!" Ilmoittaa av-mamma tohkeissaan ja hykertelee itsekseen ajatuksella kuinka hän servasi palstan incelit.

Joo, ei puhu ei. Ei suurin osa miehistä niin tyhmiä ole, etteivätkö tajuaisi pitää suutansa kiinni tästä asiasta naisten läsnä ollessa. 

Vierailija
206/287 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko treffit on käytynä?

Vierailija
207/287 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko treffit on käytynä?

Ymmärsin, että ne kestävät koko viikonlopun. Jos ei pari- niin seksisuhde oli ap:lla haussa.

Vierailija
208/287 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko treffit on käytynä?

Ymmärsin, että ne kestävät koko viikonlopun. Jos ei pari- niin seksisuhde oli ap:lla haussa.

Perjantai-illalle ne oli sovittu.

Vierailija
209/287 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkauksia siitä onko ap rakastunut, surmattu tai jäänyt vaan seksikoukkuun

Vierailija
210/287 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla, meni sitten syteen tai saveen ne treffit.

Vierailija
211/287 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista tuntuu olevan :(

Vierailija
212/287 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaista tuntuu olevan :(

Hyvässä lykyssä kuullaan vasta ensi viikon alussa. Huonossa lykyssä ei enää koskaan mitään.

Vierailija
213/287 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdinnan paikka, pitäskö ilmoittaa johonkin kadonneeksi niin etsinnät alkaisi. Tuntomerkit?

Vierailija
214/287 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ja kotona olen. No tulipa koettua ensimmäiset tindertreffit. En tiedä sitten mikä oli homman nimi. Halattiin kun tavattiin ja halattiin kun lähdin tänään aamupäivällä. Ei mitään muuta, ei edes pientä pusua. Kiltisti nukuttiin vierekkäin koko yö. Illalla katsottiin telkkaria ja juteltiin. 

Onko mies toooodella hitaasti etenevä vai eikö vain sitten kiinnostanutkaan. Olisi sitten käskenyt mun illalla lähteä eikä olisi kysynyt otanko oluen. Enhän mä sitten enää voinut ajaa sen jälkeen kun olin pari olutta juonut. Aamulla pariin kertaan vähän vihjasi siihen suuntaan, että epäilin haluavan mun lähtevän. Aioin aamupäivällä kysyä koska haluat mun häipyvän, mutta ehti kysyä ensin multa koska aion lähteä ajelemaan kotiin. Hänen kuulemma pitää mennä äitinsä luo.

No aika pian siitä lähdin ja tosiaan halattiin toisen kerran, miehen aloitteesta molemmat halaukset. Sanoi, että viestitellään ja kattotaan. No arvatkaa aionko laittaa viestiä. No en. Olen melkoisen pettynyt mikä on toisaalta tyhmää kun kyse tuntemattomasta ihmisestä.

Vierailija
215/287 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mitään muuta kuin pettynyt.

Vierailija
216/287 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut kertoa näin käyvän. Ap haluaa assertiivisen miehen joka ei turhia kysele. Esimerkiksi baarista se ensimmäinen perseenpuristelija olisi sellainen. Onnea!

Vierailija
217/287 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut kertoa näin käyvän. Ap haluaa assertiivisen miehen joka ei turhia kysele. Esimerkiksi baarista se ensimmäinen perseenpuristelija olisi sellainen. Onnea!

Luuletko, että mulle kelpaa kuka tahansa!? Ei todellakaan kelpaa ja joku perseenpuristelija on sellainen joka ei kelpaa!

Vierailija
218/287 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiinnostunut. Tuskin sinäkään. Eteenpäin.

Vierailija
219/287 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä järkeä oli edes suostua tapaamaan mut? Olisi vain vastannut, että ei halua tavata.

Vierailija
220/287 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohtiva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä järkeä oli edes suostua tapaamaan mut? Olisi vain vastannut, että ei halua tavata.

Kysy siltä jos oikeasti haluat tietää, mahdoton meidän tuohon on vastata. Ehkä ajatteli että tietää lopullisesti sitten livenä kiinnostaako. Ehkä ajatteli että seksi kiinnostaa aina, vaikka sitten ei kiinnostanut sekään. Ehkä se ei saanut sulta minkäänlaista kiinnostuksen signaalia, joskin tuo että ajoi sut aamulla pois puhuu sen puolesta että ei vaan ole kiinnostunut. Mutta käsi sydämellä, koetko nyt todella menettäväsi jotain tässä tyypissä?