Olen laihtunut puolessa vuodessa 25 kiloa, ihmiset eivät enää tunnista
Lisäsin liikuntaa ja aloin syömään pieneltä leipälautaselta kolmesti päivässä ravitsemussuositusten mukaan ja juomaan vain vettä. Pienensin annoskokoa huomattavasti.
Nyt olen ihannepainossani.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhtään mene mässyä enää?
Kävin juuri kummitytön 5 v synttäreillä ja söin palan kakkua, että erikoistilaisuuksissa voin hyvin ottaa jotain tarjolla olevaa. En vain pidä erityisesti makeasta.
Lautasten koko on kyllä kasvanut järkyttävän suureksi noin yleisesti. Minulla on isoäitini astiasto ja siinä ruokalautasen koko on paljon pienempi.samoin soppalautanen. Nykyään kaikki astiat on saavin kokoisia.
Seisoin eilen entisen tuttuni ja naapurini vieressä kaupungilla. Hän on jopa asunut aikoinaan luonani pari kuukautta. Ei tunnistanut minua enkä sanonut mitään. Ei tunnista kaverit eikä työkaveritkaan menneisyydestä nähdessä. No en minä herättele. Menneet on menneitä. Laihtuminen vaikuttaa paljon ulkonäköön.
Itse laihdutin normaalipainon ylärajoilta alarajoille(takaisin vanhaan painooni) pätkäpaastolla ja elvyttämällä vanhan juoksuharrastuksen. Ihmisten kommentit on olleet aika tympeitä. Kun en ollut koskaan varsinaisesti lihava, en saisi laihduttaa. Nyt olen anorektikko, pulkan naru, kuihtunut ja ties mikä, vaikka olen saman painoinen kuin ennen koronan ja lihomiseni alkua.
Hieno homma. Ihanaa kuulla, että olet onnistunut tavoitteessasi ja vielä noin nopeasti. Onnittelut. Laihtuminen vaikuttaa ulkonäköön todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö roikkoja?
Ei suuremmin. Ehkä vähän vatsan seudulle, mutta ei mitenkään paljon.
Laihtuminen vaikuttaa myös omaan psyykeen. Ajattelee itseään isompana kuin on vieläpitkän aikaa. Minulle laihtumisen ( 27kg) seurauksena oli hämmentävää kuinka ihmisten suhtautuminen minuun muuttui. Yhtäkkiä minut otettiin huomioon ja kohdeltiin tasavertaisena.
Ihmisten on vaikea tajuta että liikuntaa lisäämällä laihtuu. Minäkin lisäsin liikuntaa 15 tuntiin viikossa ja laihduin 34 kg.
Noin simppeliä se laihdutus on. Käytännössä sitten useimmilla ruuan ja mässyn himo voittaa ja parin repsahduksen jälkeen lopetetaan koko homma. Ja sitten valehdellaan että ei laihdu millään keinolla.
Vierailija kirjoitti:
Itse laihdutin normaalipainon ylärajoilta alarajoille(takaisin vanhaan painooni) pätkäpaastolla ja elvyttämällä vanhan juoksuharrastuksen. Ihmisten kommentit on olleet aika tympeitä. Kun en ollut koskaan varsinaisesti lihava, en saisi laihduttaa. Nyt olen anorektikko, pulkan naru, kuihtunut ja ties mikä, vaikka olen saman painoinen kuin ennen koronan ja lihomiseni alkua.
Ihmisillä on hämärtynyt tämä asia oikein kunnolla. On niin totuttu ylipainoon, että hoikat/normaalipainoiset nähdään liian laihoina. Minullekin usein kommentoidaan laihuudestani vaikka olen ihan normaalipainon sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on hämärtynyt tämä asia oikein kunnolla. On niin totuttu ylipainoon, että hoikat/normaalipainoiset nähdään liian laihoina. Minullekin usein kommentoidaan laihuudestani vaikka olen ihan normaalipainon sisällä.
Niin tuntuu olevan. Sain kommentteja siitä, miten hoikka olen silloin, kun olin painavimmillani ja kilon päässä ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Siis TÄMÄ!!! Olin myös ennen normaalipainon alarajoilla, omasta mielestäni juuri sopiva. Koronan aikana lihoin myös normaalipainon ylärajoille. Nyt haluan laihduttaa liikakilot pois, ja yhtäkkiä työkaverit ja muut ovat kovin huolissaan syömisistäni ja jaksamisestani. Jokaisessa ateriassa, jonka työpaikalla syön tai en syö on jotain vikaa. Ei kukaan huomautellut ja ollut huolissaan silloin, kun aloin lihoa hallitsemattomasti. Nyt en missään nimessä saisi pudottaa painoa, syömishäiriöiseksi moittivat.
Samalla parani veren kolesteroliarvo, maksa-arvot, verenpaine ja matala tulehdus loppui.
Hyvä määrä kiloja pois, ite puolessa vuodessa -17kg ja nyt painoindeksin normaalipainon ylärajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis TÄMÄ!!! Olin myös ennen normaalipainon alarajoilla, omasta mielestäni juuri sopiva. Koronan aikana lihoin myös normaalipainon ylärajoille. Nyt haluan laihduttaa liikakilot pois, ja yhtäkkiä työkaverit ja muut ovat kovin huolissaan syömisistäni ja jaksamisestani. Jokaisessa ateriassa, jonka työpaikalla syön tai en syö on jotain vikaa. Ei kukaan huomautellut ja ollut huolissaan silloin, kun aloin lihoa hallitsemattomasti. Nyt en missään nimessä saisi pudottaa painoa, syömishäiriöiseksi moittivat.
Minusta on jännä ilmiö miten lihomisesta ei saa kukaan sanoa mitään, mutta laihtuminen ja laihduttaminen on vapaasti kaikkien arvosteltavissa.
Hyvin tehty.