Vanhemmat, minkä verran teitä huolestuttaa ilmastonmuutos?
Eräs tuttu lapsiperhe ostaa koko ajan uutta tavaraa paljon ja matkustelee melkein kerran kuussa lentokoneella. Ei taida paljoa mietityttää ilmastoasiat Itseäni ahdistaa ilmastonmuutos paljonkin. Asiasta ei samalla tavalla puhuttu silloin kun lapsen tein. Podetteko muut vanhemmat ilmastoahdistusta vai olenko ainoa? Minua usein mietityttää millaisen pallon jätämme lapsillemme ja lapsenlapsillemme. Mun mielestä tää nykyinen kulutus- ja matkusteluhysteria on ihan järjetöntä, enkä ymmärrä miksi sitä pitää normalisoida ja siirtää seuraaville sukupolville.
Kommentit (145)
Eipä haittaa. Get over it, boomerit.
T. SannaM was here 💖
No itse olen vanhempi ja mä olen oppinut olemaan kantamatta taakkaa ilmastonmuutoksesta. Se on aivan turhaa itsensä kiduttamista, kun on asia jolle ei kukaan voi maapallolla yhtään mitään.
Kymmennessä väestöltään maailman suurimmassa valtiossa asuu yli puolet maapallon asukkaista eikä yksikään niistä piittaa tuon taivaallistakaan ilmastonmuutoksesta.
Suomessa asuu n. 0,07% maapallon väestöstä ja euroopassa 9,1% joten vaikka siirtyisimme vuoden vaihteessa kampakeraamiseen kulttuuriin niin se ei muuta maapallon väestöä yhtään mihinkään suuntaan. Toki Venäjä kiittää ja valloittaa.
Olen turtunut sitä pakottavalle medialle. Olen heitä kohtaan välinpitämätön, mitä en ennen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Te joita ei kiinnosta, niin miksi ei? Miksi edes hankkia lapsia jos heidän tulevaisuus ei kiinnosta?
Ai lasten hankinta on vain ''ilmastonmuutoksesta'' kiinni? Oletko idiootti?
Tietysti ahdistaa.
Tilanne on todella vakava.