Miten työtön, jolla ei ole käytössä tietokonetta, voi osallistua teams haastatteluihin jotta saisi työpaikan?
Onko sitä mietitty silloin kun työhaastattelut päätettiin monessa paikkaa siirtää teamsiin, että entä jos töitä hakeekin henkilö jolla ei ole käytössä toimivaa tietokonetta, niin kuinka tämä pystyy vastaamaan teams puheluun ja osallistumaan työhaastatteluun?
Kommentit (358)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä tekosyitä aina keksii sille, ettei tarvitsisi töitä tai muutakaan epämukavaa tehdä. Kumma juttu, ettei samanlaisia "ratkaisemattomia" ongelmia ole ikinä itselläni ollut. Älyttömän uusavutonta.
Terveisin 16 vuotiaasta asti työllistynyt ja nyt 38v.
Aina olen työllistynyt ilman ensimmäistäkään naurettavaa videopelleilyä.
Niin olen minäkin työllistynyt. Mutta kyse on siitä, että jos videopelleily tarvittaisiin töitä saadakseni, niin keksisin keinon hoitaa asia. Enkä avaisi av:lle keskustelua ja kokisi tilannetta jotenkin epäreiluksi ja ylitsepääsemättömän vaikeaksi. Ja sen takia jatkaisin työttömänä, koska en laittaisi tikkua ristiin asian takia.
Vierailija kirjoitti:
Ja myös vaikka tietokone löytyisi, niin nettiliittymä voi olla käytön mukaan laskutettava, koska ne on halvimpia, ja teams-puhelusta tulisi monen kymmenen euron lisälasku puhelinlaskuun, koska videoyhteys vie tuhottomasti dataa. Kyllä haastattelu pitää voida tehdä kasvotusten, tai sitten puhelimessa.
No nyt on kyllä sellasta lääperiä.
Itse olen ainakin kaikki etäopetukseen kuuluvat teamsit hoitanut puhelimella.
Mikä on Teams? Olenko pudonnut kärryiltä jostain tärkeästä?
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa onnistuu
Kuka johonkin kirjastoon haluaa mennä tekeen haastattelua, ei siellä ole mitään yksityisyyttä! Jos haastattelu muutenkin jännittää, niin iso riski että menee kokonaan pieleen tuon takia.
Ei ole Teamsit ja muut etäyhteydet joka asiassa parhaita, kannatan perinteistä kasvotusten haastattelua.
Onneksi minulla on vielä työpaikka ja tsemppiä kaikille työttömille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä suostu videohaastatteluun oli tietokonetta tai ei.
Ilmankos olet työtön ja köyhä
Jep, ne kelkasta pudonneet ja vailla motivaatiota olevat saa näppärästi pudotettua käyttämällä nykyaikaisia välineitä, kuten etähaastattelua. Nykyään se on ihan tavallista, säästetään kaikilta aikaa ja matkat.
Mä en ymmärrä miten tuo on edes huononnus. Kun itse viimeksi hain töitä olin tyytyväinen kun haastateltiin Teamsissa. Ei tarvitse laittautuakaan sen verran kuin mitä nyt yleensä meikkaan ja laitan hiukset siististi sekä valitsen siistin paidan.
Jos fyysisesti käyn haastattelussa pitää koko asun olla edustava, koska olen siinä kokonaan näkyvillä livenä, pitää kulkea haastatteluun ja antaa hyvä vaikutelma koko haastattelun ajan ja kaikki tuo matkustus myös maksaa. Teamsissa voi housuina olla vaikka mitkä rähjäiset colleget kun ei ne mihinkään näy jos kamera osoittaa kasvoja. Lisäksi tuo koko fyysinen kulku haastatteluun vie aikaa paljon enemmän.
Hallitus alensi työmarkkinarahaa niin kohta ei ole puhelinta eikä tietokonetta. Ehkä ei asuntoakaan. Mites sitte työkkärin tädit?
On varmaan vähän hankalaa siellä töissäkin sitten jos jo se ahdistaa, että haastattelu on teamsissa. Se on nykypäivänä kommunikointiväline siinä missä muutkin. Riippuen työstä, tiimin jäsenet saattavat olla ympäri Suomea tai jopa maailmaa, ja haastattelija voi olla vaikka Rovaniemellä ja haastattelee saman aamupäivän aikana ihmisen Oulusta, Vaasasta, Vantaalta ja Lappeenrannasta. Nyt kannattaa astua vaan ulos epämukavuusalueelta ja hyväksyä se asia :)
ei mitenkään on vaan maattava kotona ja nostettava tukia.
Vaikeaa ostaa tietokone. Herregud.
Omia tiloja ja yksityisiä mediahuoneita on kyllä olemassa ja niitä saa tätä tarkoitusta varten varata ilmaiseksi.
Ei kaikesta tarvitse pitää, mitä joutuu tekemään työllistyäkseen.
Korona-aikana, syrjäisessä maaseutupitäjässä työllistyin juuri näin.
Nyt on kylläkin jo ihan toinen työ.
Jaahas, lainaukset ei toimineet... Siis kirjastoissa on näitä yksityisiä tiloja...
Powerin verkkokaupasta löytyy tietokoneita
Siis miksi pitäisi olla teams haastattelu? Luultavasti jotain mäkkärin duuneja, tai muita joihin ulkonäkö ja nuoruus on se tärkein kriteeri.
Ulkonäön ei pitäisi vaikuttaa, ihan hyvin voi olla normaali puhelu, en oo koskaan osallistunut teams haastatteluun, eikä edes ehdotettu. Kerran en päässyt haastatteluun paikalle joten pelkän puhelun perusteella sain paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä suostu videohaastatteluun oli tietokonetta tai ei.
Ilmankos olet työtön ja köyhä
Jep, ne kelkasta pudonneet ja vailla motivaatiota olevat saa näppärästi pudotettua käyttämällä nykyaikaisia välineitä, kuten etähaastattelua. Nykyään se on ihan tavallista, säästetään kaikilta aikaa ja matkat.
Mä en ymmärrä miten tuo on edes huononnus. Kun itse viimeksi hain töitä olin tyytyväinen kun haastateltiin Teamsissa. Ei tarvitse laittautuakaan sen verran kuin mitä nyt yleensä meikkaan ja laitan hiukset siististi sekä valitsen siistin paidan.
Jos fyysisesti käyn haastattelussa pitää koko asun olla edustava, koska olen siinä kokonaan näkyvillä livenä, pitää kulkea haastatte
:D no ei mulle niin vaikea ole pukea inhimillisiä vaatteita päälle, etten sen takia halua haastatteluun face to face.
Haluan lisäksi itse nähdä työpaikan ilmapiirin ja työympäristön, jotenkin sutkaukselta vaikuttaa ettei halua mahdollista tulevaa työntekijää työpaikkaansa näkemään!
Aikamoinen red flag olisi mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa ostaa tietokone. Herregud.
Mutta jos ei ole rahaa siihen.
Minusta sillä on paljonkin eroa.
Inhosin yliopistossa webinaareja. Tuollaiset tunnit hermostuttavat minua ihan eri tavalla kuin samassa huoneessa oleminen. Haastattelussakin on paljon rennompi olo jos on fyysisesti samassa paikassa. Enkä ole mikään maailman ainoa henkilö joka kokee näin.