Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten työtön, jolla ei ole käytössä tietokonetta, voi osallistua teams haastatteluihin jotta saisi työpaikan?

Vierailija
02.10.2023 |

Onko sitä mietitty silloin kun työhaastattelut päätettiin monessa paikkaa siirtää teamsiin, että entä jos töitä hakeekin henkilö jolla ei ole käytössä toimivaa tietokonetta, niin kuinka tämä pystyy vastaamaan teams puheluun ja osallistumaan työhaastatteluun?

Kommentit (358)

Vierailija
281/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voi hätätapauksessa soittaa naapurin ovikelloa ja pyytää naapurilta puhelinta tai tietokonetta puhelun ajaksi lainaa jos ei usko että ehtii lähimpään kirjastoon tai työkkäriin vastaamaan.

Vierailija
282/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain paikkaa, johon oli noin 120 hakijaa. Heistä haastateltiin Teamsin välityksellä 10, joista minä olin yksi. Jos olisin kieltäytynyt Team-haastattelusta, olisi tilalleni ollut varmasti halukkaita tuosta yli sadan hakijan joukosta. Tarinan opetus: te kieltäytyjä-änkyrät tiputte välittömästi pelistä. Ja muuten, sain paikan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siellä työkkärissä tietenkin. Kai ne välineet tarjoaa työnhakuun.

Vierailija
284/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin haluan nähdä työntekijäehdokkaan ihan kasvokkain ja rupatella kahvikupin tai lounaan äärellä vapaamminkin. Testipäivät ovat erikseen.

Monelleko tarjoat lounaan? Teams on esim. tosi hyvä ja tehokas tapa karsia ehdokkaita, jos hakijoita on 300.

Vierailija
285/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se teams on kuin matkustaa työhaastatteluun paikan päälle ja maksaa kulut siitä, eikä paikan saamisesta ole mitään takeita edes siinä vaiheessa. 

Vierailija
286/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kykene tätä visaista pulmaa ratkaisemaan, niin tuskin olet työnantajalle millään tapaa hyödyksi. Win-win.

Meillä on ulosottovirasto, jolle on käyttöä, koska kaikki leikkaukset mitä hallitus tekee lähtee yritysten myynneistä.

Onko tässä lausessa mitään järkeä?

Vierailija
287/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin näitä ketjun kommentteja läpi ja rupesin miettimään että tietääkö kaikki kommentoineet edes mikä on Steam tai edes videopuhelu?

Miten Steam liittyy tähän?

Vierailija
288/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä suostu videohaastatteluun oli tietokonetta tai ei.

Ilmankos olet työtön ja köyhä

En ole kumpaakaan. 

Vierailija
289/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa on tietokoneita

Vierailija
290/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä vieressä olevalla koneella jonnet huutaa ja perseilee, ole siinä työhaastattelussa sitten.

Vierailija
291/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan veroja enkä ole antanut heille lupaa tarjota työkaluja. Hankkikoon itse omansa tai pärjätköön ilman, mutta verorahoista sitä ei pidä maksattaa.

Vierailija
292/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se että siitä kirjastonkoneelta näkee sen että ollaan kirjastossa eikä kotona omalla koneella. Kertaakaan en ole päästänyt heitä työhaastattelusta jatkoon sillä pomo ei sitä halua. Jokaisen pitää olla kykenevä huolehtimaan ja hankkamiiaan työnhakuun vaadittavat työkalut itse.

Vierailija
293/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan veroja enkä ole antanut heille lupaa tarjota työkaluja. Hankkikoon itse omansa tai pärjätköön ilman, mutta verorahoista sitä ei pidä maksattaa.

Anteeksi mitä?

Vierailija
294/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain paikkaa, johon oli noin 120 hakijaa. Heistä haastateltiin Teamsin välityksellä 10, joista minä olin yksi. Jos olisin kieltäytynyt Team-haastattelusta, olisi tilalleni ollut varmasti halukkaita tuosta yli sadan hakijan joukosta. Tarinan opetus: te kieltäytyjä-änkyrät tiputte välittömästi pelistä. Ja muuten, sain paikan. 

Ja 119 ja edelleen ilman työpaikkaa, vaikka olisi kuinka ollut Teamsit ja Meamsit. 

Vierailija
295/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja 119 ja edelleen ilman työpaikkaa, vaikka olisi kuinka ollut Teamsit ja Meamsit. 

Totta kai, mutta niillä, jotka eivät suostu esimerkiksi Teamsin kautta haastatteluun, mahdollisuus saada töitä on pyöreä 0.

Vierailija
296/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se että siitä kirjastonkoneelta näkee sen että ollaan kirjastossa eikä kotona omalla koneella. Kertaakaan en ole päästänyt heitä työhaastattelusta jatkoon sillä pomo ei sitä halua. Jokaisen pitää olla kykenevä huolehtimaan ja hankkamiiaan työnhakuun vaadittavat työkalut itse.

Pomosi on helvatan tyhmä.

Vierailija
297/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä vieressä olevalla koneella jonnet huutaa ja perseilee, ole siinä työhaastattelussa sitten.

Tehdäänhän sitä etätöitäkin, kun perhe asuu kaksiossa.

Luuletko, että ihmisillä joilla on vain määräaikaisia töitä on varaa asua isossa neliössä?

Vierailija
298/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että ihmisillä joilla on vain määräaikaisia töitä on varaa asua isossa neliössä?

Jos puoliso on pienipalkkainen niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea ja silloin keino selvitä on asua 4 henkeä kaksiossa halvemmalla vuokralla ja määräaikaisia etätöitä toki tehdään kotona.

Vierailija
299/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voi kirjoittaa hakemukseen, että valitettavasti ei nyt sovi tuo Teams, mutta muulla tavalla sopii haastatella. 

Kyllä. Olen itsekin ilmoittanut TE- toimistolle että mihinkään online- juttuun en voi osallistua kehnojen yhteyksien takia. Kyllä ne sen tietää ja ymmärtää ja hyväksyy.

Vierailija
300/358 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puoliso on pienipalkkainen niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea ja silloin keino selvitä on asua 4 henkeä kaksiossa halvemmalla vuokralla ja määräaikaisia etätöitä toki tehdään kotona.

Mun puoliso on pienipalkkainen ja mä työtön. Silti asumme isossa omakotitalossa.