Missä perheissä ongelmia syntyy eniten? Älkää hyvät ihmiset erotko!
Koko ajan saa lukea uutisia mt-ongelmista ja rikollisuudesta, tiedetään että suuri osa näistä lapsista ja nuorista jotka ongelmien keskelle joutuu ovat usein yksinhuoltajaperheistä. Lapselle paras ja turvallisin koti on sellainen jossa biologiset äiti ja isä ovat yhdessä.
Nyt on korkea aika muuttaa yhteiskuntaa perhekeskeisemmäksi, pois minäminä-ajattelusta!
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologinen "isäni" tappoi pikkusisarukseni ja vaimonsa. Olivat siis keskenään ydinperhe, missä biologiset vanhemmat.
Uusperhe se oli. Kaiken pahan alku ja juuri.
Eikä ollut, kun minä en siellä asunut.
Kyllä oli. Oletko tosiaan noin typerä?
Oletko itse?
Isälläsi oli toisen naisen kuin äitisi kanssa lapsi, joten hänellä oli uusperhe. Asumisesi ei liity siihen mitenkään.
Sä et nyt ymmärrä, mikä on uusperhe. Tässä tämän kirjoittajan isällä oli uusi perhe, jonka tappoi. Uusperhe on sellainen, johon kuuluu jomman kumman lapset jonkun edellisen kumppanin kanssa. Kirjoittaja ei kuulunut tähän perheeseen. Siksi varmaan tässä edelleen kirjoittaa.
Eronnut isä perusti uuden perheen, joka ei päättynyt hyvin.
Ja miksi sinä siitä kiukkuat kirjoittajalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten jotkut puolustaa ydinperhettä pakonomaisesti pitäen sitä ainoana vaihtoehtona.
Jos on väkivaltainen kakkiainen niin jotenkin se puolison lähtö pitäisi saada estettyä. Ei kai kukaan muu tällaista aloitusta tee.
Väkivaltaisista suhteista pitää lähteä heti.
Ja tällaiset aloitukset syyllistää lähtijää. Eli mikä on aloittajan motiivi?
Hmm mikähän se voisi olla, moneen kertaan jo todettu että väkivaltaa tapahtuu vähän ja se on harvoin erojen syy. Ydinperheet ovat lapsille paras...koska tiedetään mikä ajaa nuoria ongelmiin rikkinäiset perheet ja etenkin perheet joissa ainoa huoltaja on nainen.
Joka kolmas nainen on kokenut parisuhteessa väkivaltaa. Onko se sinusta vähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tutkittu mm vankeja ja heidän taustojaan. On selvää, että taustoilta on löytynyt adhd:a tavallista enemmän, myös huono - osaisuutta ja vanhempien eroja. Jossakin oli että puolella vangeista oli ollut vanhempien ero. Eli varsin pitkä ja vaikuttava seuraamus voi tulla kun perhe rikkoontuu.
Se ei näy heti vaan voi kehittyä elämän ja ajan myötä. Ihmiset myös eroovat herkemmin jos omat vanhemmat ovat eronneet. Sukupolvien huono jatkumo jatkuu...Oletko hölmö? Suurimmalla osalla vangeista perheessä on ollut vaikeita ongelmia kuten väkivaltaa, päihdeongelmia ja mielenterveyden ongelmia. Lastensuojelun asiakkuus hyvin tavallista.
Mitäpä jos nyt tajuaisit, että jos toinen tai molemmat vanhemmat on päihdeongelmaisia tai hakkaa toisiaan tai lapsiaan, mikään yhdessä pysyminen ei tuo lapselle turvallista lapsuutta.
Tuollaista hakkamisjuttua on turha käyttää argumenttina kun sitä tapahtuu todella harvoin, yleensä se on nainen joka eroaa koska on tylsää.
Joka kolmas suomalainen nainen kokee väkivaltas suhteessaan, se ei ole harvoin vaan todella usein.
Itse olen kokenut väkivaltaa lapsen äidiltä, potkimista ja raapimista. Uhkailee lisäksi lasta läpsimisellä. Miehiä näissä asioissa varmaankin harvemmin uskotaan. Negatiiviset piirteet lapsessa luetaan varmaankin automaattisesti isän ansioksi. Tulisi jo se sota ja tuhoutuisi koko läjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tutkittu mm vankeja ja heidän taustojaan. On selvää, että taustoilta on löytynyt adhd:a tavallista enemmän, myös huono - osaisuutta ja vanhempien eroja. Jossakin oli että puolella vangeista oli ollut vanhempien ero. Eli varsin pitkä ja vaikuttava seuraamus voi tulla kun perhe rikkoontuu.
Se ei näy heti vaan voi kehittyä elämän ja ajan myötä. Ihmiset myös eroovat herkemmin jos omat vanhemmat ovat eronneet. Sukupolvien huono jatkumo jatkuu...Oletko hölmö? Suurimmalla osalla vangeista perheessä on ollut vaikeita ongelmia kuten väkivaltaa, päihdeongelmia ja mielenterveyden ongelmia. Lastensuojelun asiakkuus hyvin tavallista.
Mitäpä jos nyt tajuaisit, että jos toinen tai molemmat vanhemmat on päihdeongelmaisia tai hakkaa toisiaan tai lapsiaan, mikään yhdessä pysyminen ei tuo lapselle turvallista lapsuutta.
Tuollaista hakkamisjuttua on turha käyttää argumenttina kun sitä tapahtuu todella harvoin, yleensä se on nainen joka eroaa koska on tylsää.
Juuri noin. Tiedän suht läheltä neljä paria joilla on lapsia ja eri tuli vaimojen vaatimuksesta.
Eikä taustalla ole alkoholia, väkivaltaa tms.
Yksi sanoikin, ettei hänellä ole mitään valittamista eikä voi syyttää miestään mistään.
Silti halusi eron.
Elämä kävi liian arkiseksi.
Muutaman lapsen kohdalla eräällä parilla on kysymysmerkkejä kuinka sopeutuvat elämään kunnollista elämää. On merkkejä agressiivisesta käytöksestä ja poikia ovat. Aika näyttää mitä tulee.
Ketjussa näkyy taas tiettyjä valheisiin ja tosiasioiden vääristelyyn pohjautuvia kommentteja.
Eroaminen kun suhteessa ei ole väkivaltaa, ei päihde- tai muita riippuvuuksia ei juuri koskaan ratkaise syvempiä ongelmia henkilössä itsessään. Silloin hyvin usein lukuisia eroja seurauksea.
Vierailija kirjoitti:
Feminismi saanut tämänkin aikaan, yritetään olla kuin miehet, lähdetään avioliitoista oman "onnen" perässä.
Vai feminismi. Kuinka moni mies on oikeasti valmis elättämään koko perheen yksin, tekemään pitkää päivää tai ehkä kahta työtä? Onko ne miehet feministejä, joilla rouva käy töissä?
Olen itse toivonut vanhempieni eroa jo pienestä pitäen ja kun se viimein tapahtui, elämäni muuttui monin tavoin parempaan, tosin joiltain osin haastavemmaksi. Kuitenkin ero oli helpotus.
Omasta kokemuksesta huolimatta, olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Oppilashuollossa työskentelevänä, ei ole mitäön epäilystä siitä, etteikö lasten ja nuorten haasteet korreloisi vanhempien erojen ja erityisesti uusperheiden kanssa.
Olipa typerä aloitus.
Minäkin olin yh mutta ne vuodet ei todellakaan pilanneet lapsiani, päinvastoin.
Vaikka avioliitto oli ns perushyvä meiltä puuttui arvostus ja yhdessäolon ilo. Kun erosimme lapsetkin rentoutuivat ja nauru palasi elämään. Sinä päivänä tiesin tehneeni oikein kun 10v tyttäreni huudahti ihmeissään: Äiti sä naurat!
Lopullinen kiitos kuuluu nykyiselle miehelleni joka opetti tuolloin erityisesti murrosikäiselle pojalleni miten äitiä ja naista rakastetaan ja arvostetaan. Ehti saamaan oikean mallin omaan elämäänsä.
Näistä kaikista tuli täyspäisiä, rakastavia, kouluttautuneita ja työssäkäyviä ihmisiä, myös yhteisestä kuopuksesta.
Tämä toinen perhe on se oikea ydinperhe meillä!
Minun vanhemmat erosivat ja kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes molempien tahoilta alkoi uusperhesekoilu. Siinä meni meiltä lapsilta melkein mielenterveys. Monessa muussakin tietämässäni tapauksessa kaikki on hyvin siihen asti, kunnes vanhemmat löytävät uuden kumppanin ja lapset ovat sen jälkeen kaikkien mielestä vain riesa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä aloitus.
Vaikka avioliitto oli ns perushyvä meiltä puuttui arvostus ja yhdessäolon ilo. Kun erosimme lapsetkin rentoutuivat ja nauru palasi elämään. Sinä päivänä tiesin tehneeni oikein kun 10v tyttäreni huudahti ihmeissään: Äiti sä naurat!
Lopullinen kiitos kuuluu nykyiselle miehelleni joka opetti tuolloin erityisesti murrosikäiselle pojalleni miten äitiä ja naista rakastetaan ja arvostetaan. Ehti saamaan oikean mallin omaan elämäänsä.
Näistä kaikista tuli täyspäisiä, rakastavia, kouluttautuneita ja työssäkäyviä ihmisiä, myös yhteisestä kuopuksesta.
Miksi lasten elämään pitää heti raahata uusi kumppani?!? Uusperhe on toimiva vain aikuisten mielestä.
Ap on taas joku ääliö joka ei osaa ajatella syytä ja seurausta. Ei tasapainoista hyvää rakastavaa perhe-elämää elävät perheet hajoa. Kyllä siihen eroon on kyllä syy, ja se perhe-elämä on muuttunut huonoksi kasvuympäristöksi jo ennen eroa, ei riitaisassa perheessä kasva tasapainoisia lapsia (väkivaltaisesta tai päihdeongelmaisesta puhumattakaan). Eron jälkeen asiat voi olla lapselle jopa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä aloitus.
Miksi lasten elämään pitää heti raahata uusi kumppani?!? Uusperhe on toimiva vain aikuisten mielestä.
Miten niin heti?
3 vuotta olimme keskenämme. Lapset tutustuivat nykyiseen mieheeni työkaverinani ja erityisesti tyttäreni rakastivat häntä ensitapaamisesta lähtien. Pojalle oli alku vaikeampi kun luuli että piti olla isälle lojaali eikä oikein ymmärtänyt arvojärjestyksen muutosta (äiti ei olekaan se palvelija vaan perheen tärkeä osa) kotona.
Meillä on ollut tämä nykyinen perhe jo 27v ja todellakin toimii. Miehelläni ja pojallani on omat yhteiset jutut olleet lähes alusta saakka. Poikani myös ymmärsi nopeasti kaiken sen hyvän mitä mieheni minulle ja meille oli ja on.
Ymmärtäisin kommenttisi jos olisin raahannut joka kuukausi uuden kollin kotiin metta tämä on perhe, ei äidin uusi pano
Höpö-löpö. Moni ns hyvän perheen lapsi on menehtynyt huumeisiin. Osa lapsista voi huonosti juurikin ydinperheissä, joissa perheväkivalta ja/tai alkoholi rehottava. Ikävä provo aloitus.
Huomaa ettei täällä taas ymmärretä yksilön ja ihmisryhmän välistä eroa. "Mutta kun minä ja minun kokemukseni niin siksi asia ei ole näin" tai vain puhdas miesviha/miehet huonoja jne.
Puhutaan syyseuraus suhteiden ymmärtämättömyydestä tms muusta höpönlöpöstä.
Syy löytynee naisten yleisestä viasta eli itsereflektion totaalisesta puutoksesta. Muissa kuin itsessä aina vika. Varsinkin miehet ovat syy kaikkeen pahaan.
Sääliksi käy yh-äitien lapsia.
Eronneiden lapsilla voi totta kai olla tilastollisesti eniten ongelmia, sillä siihen eroonhan on ollut joku syy. Joskus se on se, että ihmiset ei vaan sovi yhteen, esim meillä ja parilla tutullani. Lapsilla ei ole kummempia ongelmia. Joskus taas eron syy on se, että jompikumpi osapuoli on -kauniisti ilmaistuna- kehittymätön lapsellinen ihmispökäle. Tämä aiheuttaa varmasti lapselle ongelmia. Ne ongelmat ei kuitenkaan vähenisi sillä, että vanhemmat pysyy yhdessä. Yhtä lailla itsekeskeisistä vanhemmista kärsivät ydinperheiden lapset.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ettei täällä taas ymmärretä yksilön ja ihmisryhmän välistä eroa. "Mutta kun minä ja minun kokemukseni niin siksi asia ei ole näin" tai vain puhdas miesviha/miehet huonoja jne.
Puhutaan syyseuraus suhteiden ymmärtämättömyydestä tms muusta höpönlöpöstä.
Syy löytynee naisten yleisestä viasta eli itsereflektion totaalisesta puutoksesta. Muissa kuin itsessä aina vika. Varsinkin miehet ovat syy kaikkeen pahaan.
Sääliksi käy yh-äitien lapsia.
:D :D :D :D :D
Jätän tän vaan tähän.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse toivonut vanhempieni eroa jo pienestä pitäen ja kun se viimein tapahtui, elämäni muuttui monin tavoin parempaan, tosin joiltain osin haastavemmaksi. Kuitenkin ero oli helpotus.
Omasta kokemuksesta huolimatta, olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Oppilashuollossa työskentelevänä, ei ole mitäön epäilystä siitä, etteikö lasten ja nuorten haasteet korreloisi vanhempien erojen ja erityisesti uusperheiden kanssa.
Korrelaatiota ei pitäisi kuitenkaan sekoittaa kausaliteettiin. Korrelaatio erojen ja lasten pahoinvoinnin välillä on varmasti aivan totta, mutta on melko yksisilmäistä ajatella että kyseessä olisi suoraan syy-seuraussuhde.
Älä sinä muiden eroja murehdi ihmiset eroavat jos tahtovat.
Sain lapsen tietokoneeseen integroituneen naisen kanssa. Äkäinen ja itsekäs valehteleva mässyttäjä. Minulla on itsetuhoisia ajatuksia. Puren hammasta ja siedän koska lasta ei voi jättää klöntin armoille.