Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä perheissä ongelmia syntyy eniten? Älkää hyvät ihmiset erotko!

Vierailija
01.10.2023 |

Koko ajan saa lukea uutisia mt-ongelmista ja rikollisuudesta, tiedetään että suuri osa näistä lapsista ja nuorista jotka ongelmien keskelle joutuu ovat usein yksinhuoltajaperheistä. Lapselle paras ja turvallisin koti on sellainen jossa biologiset äiti ja isä ovat yhdessä.

Nyt on korkea aika muuttaa yhteiskuntaa perhekeskeisemmäksi, pois minäminä-ajattelusta!

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah, erosta katkeroituneet naisvihaajat huutaa täällä.

Voin kuulla kuinka aivopesusi huutaa.. tiedoksenne että olen nainen, haluan vain parasta kaikille ja etenkin naisille koska näen mitä yhteiskunnassa tapahtuu

Kerropa sitten ihan omin sanoin, miten elämämme olisi ollut onnellisempaa jos olisin lapsen kanssa jäänyt ylimustasukkaisen ja väkivaltaisen miehen, lapsen isän, kanssa elämään?

Vierailija
42/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin kapea näkemys asiasta. Ex-mieheni on aggressiivinen alkoholisti, joka valehtelee niin paljon, että tuskin edes itse tietää mikä on totta. Ydinperheenä minä ja lapset elimme pelossa. Nyt olemme vapaita ja hermostomme on rauhoittunut. Pystyn olemaan parempi äiti lapsilleni.

Muuttuiko miehesi tuollaiseksi yhtäkkiä vai valitsitko huonosti jo alun alkaen?

Ai niin lisään vielä lähinnä muille tiedoksi... Erot suurimmalta osin ei johdu tilastollisesti tämmöisistä syistä, vaan naisen itsekkyydestä.

Osasi hyvin piilottaa pahimmat piirteet alkuvuosina. Alkoholismillakin on taipumusta pahentua sairauden edetessä.

Kukaan ei pysty näyttelemään vuosia. Ollaan rehellisiä nyt koska vain tosiasiat tunnustamalla voidaan parantaa asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologinen "isäni" tappoi pikkusisarukseni ja vaimonsa. Olivat siis keskenään ydinperhe, missä biologiset vanhemmat.

Uusperhe se oli. Kaiken pahan alku ja juuri.

Eikä ollut, kun minä en siellä asunut.

Kyllä oli. Oletko tosiaan noin typerä?

Sekö sitten olisi ollut parempi että teko olisi kohdistunut minuunkin?

Siitäkö oli kyse? Kyse oli siitä ettet edes ymmärrä mitä uusperhe tarkoittaa.

Ja sinä et ymmärrä mitä perhe tarkoittaa.

Vierailija
44/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologinen "isäni" tappoi pikkusisarukseni ja vaimonsa. Olivat siis keskenään ydinperhe, missä biologiset vanhemmat.

Ymmärrän paremmin kuin sinä tai uusperheellinen isäsi.

Vierailija
45/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni häipyi kun olin 2v. Oikeastaan jo aiemmin, kun teki töitä ja asui muualla. Teki kamapäissään itsemurhan kun olin lapsi. Täytyy olla täydellisen ymmärtämätön jos syyttää äitiäni siitä että tämä halusi erota.

46/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kans nykyään erotaan liian kevein perustein .

Tunnen erään miehen, joka erosi vaimostaan/kolmen lapsensa äidistä, kun hän ihastui toiseen naiseen. Sitten hän kuitenkin erosi alle vuoden kuluttua tästä naisesta

Vierailija
47/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida ymmärtää. Haluat vaan että kaikki pitää kulissit pystyssä, vaikka elämä olisi yhtä helvettiä.

Vierailija
48/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoset fantasiat.

Vierailija
49/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida ymmärtää. Haluat vaan että kaikki pitää kulissit pystyssä, vaikka elämä olisi yhtä helvettiä.

Elämäsi taitaa olla helvettiä, olethan saanut 50% geeneistä uusperheelliseltä isältäsi.

Vierailija
50/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan väite ei pidä paikkaansa. On tehty tutkimus esimerkiksi koulussa pärjäämisessä ja siinä todettiin, että yh-perheitten lapset pärjäsivät yhtä hyvin koulussa kuin ns. ehjien perheiden. Ei ollut mitään eroja. Tämä kertoo omaa kieltään myös siitä, että perheen muotonei aiheuta mt-ongelmia, vaan ne johtuvat aina minkä tahansa perheen, köyhän, rikkaan, pienen, suuren, keskeisistä ihmissuhteista, siitä, miten lapsista pidetään huolta ja miten heitä kasvatetaan.

Vierailija
51/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi taitaa olla helvettiä, olethan saanut 50% geeneistä uusperheelliseltä isältäsi.

Mitähän sinä olet saanut geenisi? Trololoo

Vierailija
52/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mä olin helkkarin onnellinen kun vanhemmat lopulta erosi, ei tarvinnut enää pelätä heidän tappeluitaan ja kestää jatkuvaa kireää ilmapiiriä kotona.

Kaikki osapuolet olivat todennäköisesti onnellisempia kun ero lopulta tapahtui. Joten älä yleistä, koska syitä on monia.

No mitä teet nykyisin, saatko tukia?

Vierailija
53/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä huutelijat katkeroituneet siitä että heistä haluttiin erota vai onko taustalla omien vanhempien ero?

Olisi ehkä hyvä käsitellä asia.

Vierailija
54/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä huutelijat katkeroituneet siitä että heistä haluttiin erota vai onko taustalla omien vanhempien ero?

Olisi ehkä hyvä käsitellä asia.

Mitkä huutajat?

Vierailija
55/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhyy mun äiti ja isi erosi ja vaimokin jätti"

Vierailija
56/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi voi.. Mun lapsella ei ole ongelmia.

Vielä. Ja ei se tarkoita etteikö niitä poikkeuksia ole. Myös nainen on onnellisin kun on naimisissa.

Mies on onnellisin naimisissa, naisilta se lyhentää elinaikaa (ilmiselvistä syistä) ja vie elämänenergian. Minun jo nyt aikuinen lapseni on fiksu, empaattinen ja ahkera. Menestyy omilla ansioillaan. Ydinperheissä kasvaneilla kavereillansa on kaikenlaista haastetta (päihteet jne). Olen (olin) yh.

Vierailija
57/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi kotiäidiksi kirveelläkään. Haluan edistyä urallani ja että minulla on omat rahat käytössä. En voisi kuvitella nöyrtyväni pyytämään mieheltä mekkorahaa... Ne olkoot kuka tykkää.

Vierailija
58/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä mt-ongelmia lapsille tietyissä tilanteissa tulee kun eroillaan sarjassa liian helposti. Mutta jos ei ole velvollisuudentuntoa lapsistakan niin ei ihme.

Vierailija
59/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskelan h i rv i öt olivat ydinperheestä. Ihanan terveitä mieleltään..not.

Vierailija
60/139 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään perheen, jossa isä juoksi vieraissa minkä ehti ja piti sivusuhdetta pitkään. Lisäksi alkoholi maistui työssä ja vapaalla. Hänen työnsä sisälsi paljon reissaamista ja kun hän oli kotona, makasi krapulassa sohvalla. Olivat alunperin muuttaneet monen sadan kilometrin päähän, mutta sitten kun tuo sivusuhde paljastui, muuttivat lähemmäksi tukiverkkoja. Lapsilla meni siinä tutut koulut ja kaverit. Toki lapset sopeutuvat ja ehkä vanhemmat ovat jotenkin osanneet suojata lapsiaan noilta parisuhdeongelmilta, mutta minun on vaikea uskoa, että kodin ilmapiiri olisi ollut jotenkin rento ja rakastava. Nuoremmasta lapsesta lisäksi huomaa, ettei häntä ole oikein jaksettu kasvattaa vaan menty siitä mistä aita on matalin. Lapsi on niin pilalle hemmoteltu kuin vain voi olla.

Eli summa summarum, ei se ydinperhe automaattisesti ketään onnelliseksi tee. Tämänkin perheen vanhemmat ovat hyvätuloisia ja koulutettuja. Silti heidän perhe-elämänsä näyttäytyy kamalalta. Onneksi matkustelevat yhdessä ulkomailla niin voi aina esittää onnellista perhettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi