Uusi lapsi ja vuoroviikoista luopuminen
Miehelläni on noin kymmenenvuotias lapsi, joka on hänelle vuoroviikoin. Meille on tulossa myös yhteinen lapsi. Olen varma siitä, että mun voimavarat eivät riitä miehen lapseen täällä vuoroviikoin, jos on vauva hoidettavana. Asunto on kaksio, joten mitään omaa rauhaa ei ole. Miehen lapsi vain pelaa, eikä ole omatoiminen.
Onko teistä normaalia, että hän ei itsenäisesti tee esimerkiksi läksyjä, peseydy, vaihda vaatteita jne. Häntä pitää aina olla muistuttamassa moneen kertaan. En halua, että keskittyminen vauvaan herpaantuu.
Kysyn teiltä siis, olenko vaativa, jos ehdotan miehelle vuoroviikoista luopumista vauvan synnyttyä?
Kiitos
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Sanotte, että lasta ei voi laittaa sivuun. Mutta kyseisellä lapsella on kyllä omakin äiti, joka en ole minä. Ei mulla ole mitään velvollisuutta huolehtia hänestä ja tästä on sovittu mieheni kanssa
Kauhistelkaa, mutta näin se on
Ap
Muista tämä, kun kolmosvaimo haluaa siivota sinun lapsesi omansa tieltä.
Sitäpaitsi onko se sivuun heittämistä, jos luopuu vuoroviikoista?
Enkö minä olen ansainnut rauhaa vauvaan tutustumiseen?
Ap
No muutatte isompaan asuntoon ja sinä ap yrität nyt kiireesti kasvaa aikuiseksi ennen kuin tulee lisää lapsia taloon.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et, sun ei pitäis olla lähelläkään lapsia ikinä koskaan!! Olet kauhea ihminen ja susta tulee painajaismainen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet tilanteesi itse valinnut. Miehen, jolla oli jo lapsi. Nyt elät sen mukaan.
Et ole edes kauhistelun arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tottakai olet. Siksi eroat miehestä, ja saat kunnon rauhan. Vuoroviikot vauvalle, kunnes tulee uuden naisen uusi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
On se. Ainoa minkä voitte lasta vahingoittamatta tehdä on vaihtaa kerran isäviikkoa niin, että lapsi on sinun ja vauvan kotiutuessa äidillään. Jos se ei osu normaaliin rytmiin, niin lapsi on sitten kaksi viikkoa putkeen äidillä ja kaksi isällä.
Hankkikaa isompi asunto, yksinkertaista.
Sitä paitsi, eihän sun tehtävä ole huolehtia miehesi lapsesta. Hoida vaan oma lapsesi.
Jos sinulle on oikeasti tulossa oma lapsi, niin sinun olisi aika tiedostaa, ettei lapset ole leluja jotka voi heittää pois kun saa uuden tilalle. Olet valinnut miehen, jolla on lapsi, joten se lapsi kuuluu myös sinun perheeseen. Ja sillä lapsella on oikeus asua siellä vuoroviikoittain, jos niin on sovittu lapsen vanhempien kanssa. Nyt ennen vauvan tuloa juttelet miehen kanssa ja sovitte pelisäännöt, jotta molemmat vanhemmat jaksatte vauva-arkea myös silloin, kun toinen lapsi on paikalla.
Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.
Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin vaihdetaan nuorempaan poljettavaan ne ketkä voivat. Lisääntyvien miesten määrä on pienempi kuin lisääntyvien naisten määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka lapsella on oma äiti (toivottavasti parempi kuin sinä kauhistus), lapsella on myös oikeus isään ja kunnolliseen kohteluun sinunkin perheessä. Sä et ole diktaattori, vaan sulla on myös velvollisuus huolehtia miehen lapsesta.
Miten niin? Miksi AP:n pitäisi huolehtia toisten ihmisten lapsista?
Olisiko tarpeen hankkia isompi asunto nyt ihan alkuun?
Te yhdessä kasvatatte myös miehen lasta kun hän on teillä. On myös sinun tehtäväsi puuttua siihen, jos lapsi vain pelaa..olettehan te perhe eikä lapsi ole mikään vieras. Ensinnäkin rajoittaisin/sallisin peliaikaa vain jos peseytyy, vaihtaa vaatteet ja osallistuu kotitöihinkin. Ja tämä lapsi on tulevan vauvan sisarus. Enemmänkin tässä vaiheessa miettisin, että miten tukisin sisarussuhteen kehittymistä ja tuleehan vanhemmasta lapsesta isosisarus. Lopulta pisin ihmissuhde elämässä on se sisarussuhde...
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten se ansaitaan? Mitä olet tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyllä tosi paska provo.
Ei taida olla. Seurasin yhdeltä foorumilta tällaista tarinaa. Mamma jopa suunnitteli, että käskee miehen jäädä hoitovapaalle, jotta sen ei tarvitsisi maksaa ruokkoja kolmesta edellisen liiton lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmekymppinen nainen ja aloitus oli pala elämästäni.
Ap
Lapsi on pala miehesi elämää. Haluaisitko luopua omasta lapsestasi?
Tehkää niin, että mies on lapsiviikot lapsen kanssa kaksin toisessa asunnossa ja sinä saat rauhassa olla vauvan kanssa. Sitten lapsivapaat viikot olette yhdessä. Win-win.
Vaikka lapsella on oma äiti (toivottavasti parempi kuin sinä kauhistus), lapsella on myös oikeus isään ja kunnolliseen kohteluun sinunkin perheessä. Sä et ole diktaattori, vaan sulla on myös velvollisuus huolehtia miehen lapsesta. Muuten voit muuttaa pois ja jättää sen miehen lapsineen rauhaan.