Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi lapsi ja vuoroviikoista luopuminen

Vierailija
30.09.2023 |

Miehelläni on noin kymmenenvuotias lapsi, joka on hänelle vuoroviikoin. Meille on tulossa myös yhteinen lapsi. Olen varma siitä, että mun voimavarat eivät riitä miehen lapseen täällä vuoroviikoin, jos on vauva hoidettavana. Asunto on kaksio, joten mitään omaa rauhaa ei ole. Miehen lapsi vain pelaa, eikä ole omatoiminen.

Onko teistä normaalia, että hän ei itsenäisesti tee esimerkiksi läksyjä, peseydy, vaihda vaatteita jne. Häntä pitää aina olla muistuttamassa moneen kertaan. En halua, että keskittyminen vauvaan herpaantuu.

Kysyn teiltä siis, olenko vaativa, jos ehdotan miehelle vuoroviikoista luopumista vauvan synnyttyä?

Kiitos

Kommentit (185)

Vierailija
21/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotte, että lasta ei voi laittaa sivuun. Mutta kyseisellä lapsella on kyllä omakin äiti, joka en ole minä. Ei mulla ole mitään velvollisuutta huolehtia hänestä ja tästä on sovittu mieheni kanssa

Kauhistelkaa, mutta näin se on

Ap

Vaikka lapsella on oma äiti (toivottavasti parempi kuin sinä kauhistus), lapsella on myös oikeus isään ja kunnolliseen kohteluun sinunkin perheessä. Sä et ole diktaattori, vaan sulla on myös velvollisuus huolehtia miehen lapsesta. Muuten voit muuttaa pois ja jättää sen miehen lapsineen rauhaan.

Vierailija
22/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotte, että lasta ei voi laittaa sivuun. Mutta kyseisellä lapsella on kyllä omakin äiti, joka en ole minä. Ei mulla ole mitään velvollisuutta huolehtia hänestä ja tästä on sovittu mieheni kanssa

Kauhistelkaa, mutta näin se on

Ap

Muista tämä, kun kolmosvaimo haluaa siivota sinun lapsesi omansa tieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi onko se sivuun heittämistä, jos luopuu vuoroviikoista?

Enkö minä olen ansainnut rauhaa vauvaan tutustumiseen?

Ap

Vierailija
24/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muutatte isompaan asuntoon ja sinä ap yrität nyt kiireesti kasvaa aikuiseksi ennen kuin tulee lisää lapsia taloon.

Vierailija
25/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et, sun ei pitäis olla lähelläkään lapsia ikinä koskaan!! Olet kauhea ihminen ja susta tulee painajaismainen äiti.

Vierailija
26/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet tilanteesi itse valinnut. Miehen, jolla oli jo lapsi. Nyt elät sen mukaan.

Vierailija
27/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole edes kauhistelun arvoinen.

Vierailija
28/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tottakai olet. Siksi eroat miehestä, ja saat kunnon rauhan. Vuoroviikot vauvalle, kunnes tulee uuden naisen uusi lapsi.

Vierailija
29/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

On se. Ainoa minkä voitte lasta vahingoittamatta tehdä on vaihtaa kerran isäviikkoa niin, että lapsi on sinun ja vauvan kotiutuessa äidillään. Jos se ei osu normaaliin rytmiin, niin lapsi on sitten kaksi viikkoa putkeen äidillä ja kaksi isällä.

30/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa isompi asunto, yksinkertaista.

Sitä paitsi, eihän sun tehtävä ole huolehtia miehesi lapsesta. Hoida vaan oma lapsesi.

Vierailija
31/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle on oikeasti tulossa oma lapsi, niin sinun olisi aika tiedostaa, ettei lapset ole leluja jotka voi heittää pois kun saa uuden tilalle. Olet valinnut miehen, jolla on lapsi, joten se lapsi kuuluu myös sinun perheeseen. Ja sillä lapsella on oikeus asua siellä vuoroviikoittain, jos niin on sovittu lapsen vanhempien kanssa. Nyt ennen vauvan tuloa juttelet miehen kanssa ja sovitte pelisäännöt, jotta molemmat vanhemmat jaksatte vauva-arkea myös silloin, kun toinen lapsi on paikalla. 

Vierailija
32/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.

Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin vaihdetaan nuorempaan poljettavaan ne ketkä voivat. Lisääntyvien miesten määrä on pienempi kuin lisääntyvien naisten määrä.

33/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lapsella on oma äiti (toivottavasti parempi kuin sinä kauhistus), lapsella on myös oikeus isään ja kunnolliseen kohteluun sinunkin perheessä. Sä et ole diktaattori, vaan sulla on myös velvollisuus huolehtia miehen lapsesta.

Miten niin? Miksi AP:n pitäisi huolehtia toisten ihmisten lapsista?

Vierailija
34/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tarpeen hankkia isompi asunto nyt ihan alkuun?

Vierailija
35/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te yhdessä kasvatatte myös miehen lasta kun hän on teillä. On myös sinun tehtäväsi puuttua siihen, jos lapsi vain pelaa..olettehan te perhe eikä lapsi ole mikään vieras. Ensinnäkin rajoittaisin/sallisin peliaikaa vain jos peseytyy, vaihtaa vaatteet ja osallistuu kotitöihinkin. Ja tämä lapsi on tulevan vauvan sisarus. Enemmänkin tässä vaiheessa miettisin, että miten tukisin sisarussuhteen kehittymistä ja tuleehan vanhemmasta lapsesta isosisarus. Lopulta pisin ihmissuhde elämässä on se sisarussuhde...

Vierailija
36/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten se ansaitaan? Mitä olet tehnyt?

Vierailija
37/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos.

Vierailija
38/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyllä tosi paska provo.

Ei taida olla. Seurasin yhdeltä foorumilta tällaista tarinaa. Mamma jopa suunnitteli, että käskee miehen jäädä hoitovapaalle, jotta sen ei tarvitsisi maksaa ruokkoja kolmesta edellisen liiton lapsesta.

Vierailija
39/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen nainen ja aloitus oli pala elämästäni.

Ap

Lapsi on pala miehesi elämää. Haluaisitko luopua omasta lapsestasi?

Vierailija
40/185 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää niin, että mies on lapsiviikot lapsen kanssa kaksin toisessa asunnossa ja sinä saat rauhassa olla vauvan kanssa. Sitten lapsivapaat viikot olette yhdessä. Win-win.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän