Uusi lapsi ja vuoroviikoista luopuminen
Miehelläni on noin kymmenenvuotias lapsi, joka on hänelle vuoroviikoin. Meille on tulossa myös yhteinen lapsi. Olen varma siitä, että mun voimavarat eivät riitä miehen lapseen täällä vuoroviikoin, jos on vauva hoidettavana. Asunto on kaksio, joten mitään omaa rauhaa ei ole. Miehen lapsi vain pelaa, eikä ole omatoiminen.
Onko teistä normaalia, että hän ei itsenäisesti tee esimerkiksi läksyjä, peseydy, vaihda vaatteita jne. Häntä pitää aina olla muistuttamassa moneen kertaan. En halua, että keskittyminen vauvaan herpaantuu.
Kysyn teiltä siis, olenko vaativa, jos ehdotan miehelle vuoroviikoista luopumista vauvan synnyttyä?
Kiitos
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi onko se sivuun heittämistä, jos luopuu vuoroviikoista?
Enkö minä olen ansainnut rauhaa vauvaan tutustumiseen?
Ap
Sullahan on omaa rauhaa joka toinen viikko.
Jos se on sinulle ok maksaa elarit ja menettää käytännössä huoltajuus lapsen silmissä, niin sen kus teet.
Tämä vaikuttaa todella negatiivisesti lapseen, mutta jos sen koet niin ei voi muuta.
Luultavasti se lapsen bioäiti kiroilee kun yrittää pitää yllä sääntöjä, mutta teidän kodissa lapsi saa aina vaan pelata. Sen isän ajasta 50% kuuluu sille esikoiselle ja 50% tulevalle vauvalle. Miehellä on kaksi lasta. Sen 50% esikoisen ajasta isä voi tehdä lapsen kanssa kivoja juttuja yhdessä, kuskata harrastuksiin ja tehdä kotihommia (kokata, pyykätä ja siivota) yhdessä sen lapsensa kanssa. Miten sä luulet, että miehen kasvatustyyli muuttuu teidän yhteisen lapsen kohdalla? No ei mitenkään, eli joko alat vaatia mieheltä isyyttä tai tyydyt siihen, että sunkin lapsi vain pelaa kymmenvuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on sinulle ok maksaa elarit ja menettää käytännössä huoltajuus lapsen silmissä, niin sen kus teet.
Tämä vaikuttaa todella negatiivisesti lapseen, mutta jos sen koet niin ei voi muuta.
Vauva varmasti tottuu elämään isän kanssa. Muidenhan elareita ap ei tietenkään maksa kuin oman lapsensa.
Miksi muutit miehen kanssa yhteen? Et kai tullut kadulta kuitenkaan? Jossain asuit aiemmin. Muuta omaan kämppään, niin saat olla rauhassa.
Christiiina kirjoitti:
Hankkikaa isompi asunto, yksinkertaista.
Sitä paitsi, eihän sun tehtävä ole huolehtia miehesi lapsesta. Hoida vaan oma lapsesi.
Kuka mielipuoli sanoo, ettei tarvitse huolehtia miehensä lapsesta? Ilmeisesti vihaat lapsia. Kyllä lapsesta pitää huolehtia molemmissa kodeissa.
Miehen pitää erota tuollaisesta ämmästä ja keskittyä omaan lapseensa. Toivottavasti hän löytää paremman äidin lapselleen, sellaisen naisen joka ei ole tuollainen pirttihirmu.
Nyt on kyse sun lapsen sisaruspuolesta, johon hän luo elinikäisen suhteen. Hyvän, jos te aikuiset ohjaatte suhteen muodostumisessa ja huonon, jos esikoinen vaan nakataan kodista ulos pois vauvan tieltä.
Onpa tyhmiä kommentteja ap:lle.
Miehen lapsi ei ole ap:n. Itse olisin paljon mieluummin yh kuin uusperheessä, jossa on vieraita lapsia. Kokemusta on. Lopulta oli pakko todeta, että en kerta kaikkiaan siedä miehen lapsia kodissani enää ja että he ovat miehen ja hönen exänsä vastuulla, eivät minun. Mies hankki oman asunnon, jossa asuu vuoroviikkoisin lastensa kanssa ja kaikki ovat järjestelyyn todella tyytyväisiä. Minä sain kotini takaisin ja mies on yh lapsiviikollaan ja hänen ja lasten välit ovat tiiviit. Tuskin myöskään hänen exänsä kaipaa lastensa elämään mitään äitipuolia.
Ap suosittelen tätä mallia todella, se on aivan liian väheksytty ja liian moni yrittää leikkiä ydinperhettä uusperheessä, eikä se toimi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap maksaisi elareita vieraiden ihmisten lapsesta?
Ap ei ole vanhemman lapsen huoltaja.
Kaikenlaiset lukutaidottomat tännekin kirjoittavat...
Toivottavasti miehesi jättää sinut, kun tuota ehdotat. Lapsi on miehesi lapsi kuitenkin, vaikket sinä hänestä välitäkään. Itsekäs olet, kun ajattelet vain omaa napaasi ja ajattelet heivata lapsen pois. Joka kerta ihmettelen, kun tällaista luen, voiko joku edes kysyä tällaista. Miettikää isompaa asuntoa, jossa lapsella on oma huone tai muuta sä itse pois, mutta älä tuhoa isän ja lapsen suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Sanotte, että lasta ei voi laittaa sivuun. Mutta kyseisellä lapsella on kyllä omakin äiti, joka en ole minä. Ei mulla ole mitään velvollisuutta huolehtia hänestä ja tästä on sovittu mieheni kanssa
Kauhistelkaa, mutta näin se on
Ap
Minusta aloituksesi on ok. Mutta jos noin on miehen kanssa sovittu, niin miksi kannat huolta muistuttamisesta? Miehen se kuuluu tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyhmiä kommentteja ap:lle.
Miehen lapsi ei ole ap:n. Itse olisin paljon mieluummin yh kuin uusperheessä, jossa on vieraita lapsia. Kokemusta on. Lopulta oli pakko todeta, että en kerta kaikkiaan siedä miehen lapsia kodissani enää ja että he ovat miehen ja hönen exänsä vastuulla, eivät minun. Mies hankki oman asunnon, jossa asuu vuoroviikkoisin lastensa kanssa ja kaikki ovat järjestelyyn todella tyytyväisiä. Minä sain kotini takaisin ja mies on yh lapsiviikollaan ja hänen ja lasten välit ovat tiiviit. Tuskin myöskään hänen exänsä kaipaa lastensa elämään mitään äitipuolia.
Ap suosittelen tätä mallia todella, se on aivan liian väheksytty ja liian moni yrittää leikkiä ydinperhettä uusperheessä, eikä se toimi.
Minun mielestäni taas sekä sinä että ap olette todella pöhköjä, kun ylipäätään valitsette miehen, jolla on jo lapsia, vaikka olette tietoisia rajoitteistanne. Ja ap:llä on vielä uusikin pulla uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Hankkikaa isompi asunto, yksinkertaista.
Sitä paitsi, eihän sun tehtävä ole huolehtia miehesi lapsesta. Hoida vaan oma lapsesi.
Kuka mielipuoli sanoo, ettei tarvitse huolehtia miehensä lapsesta? Ilmeisesti vihaat lapsia. Kyllä lapsesta pitää huolehtia molemmissa kodeissa.
Miehen pitää erota tuollaisesta ämmästä ja keskittyä omaan lapseensa. Toivottavasti hän löytää paremman äidin lapselleen, sellaisen naisen joka ei ole tuollainen pirttihirmu.
Minäpä kerron sinulle, miksi ylläoleva neuvo on relevantti:
Mies on aika usein sellainen otius, että kun häneltä ottaa vastuun pois, niin hän sen ilomielin antaa pois. Ja se on hyvin usein syy, mihin uusperheet kaatuvat, eli mies ei kanna vastuuta omasta lapsestaan. Jolloin äitipuoli alkaa hoitaa hommaa enemmän ja enemmän, ja lopulta uupuu siihen hommaa.
Jotta mies kantaa hoito- kasvatus ja viihdytysvastuun, niin usein ainoa tapa on se, että kieltäytyy hoitamasta tämän lasta.
Eri
Ap on oikeassa. Miehen lapsi voi asua teltassa, ettei vauva häiriinny, kyllä tuon ikäinen jo pärjää yksinkin.
Miehen lapsi selvästi lamaantuu seurassasi. Ap:n kannattaa hankkiutua vauvan kanssa toiseen asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Miehen lapsi selvästi lamaantuu seurassasi. Ap:n kannattaa hankkiutua vauvan kanssa toiseen asuntoon.
Tai miehen kannattaa hankkiutua toiseen asuntoon.
Ehkäpä nykyinen asunto on ap:n ja mies on muuttanut sinne lokkina lapsensa kanssa. Todennäköisempää niin päin.
Vierailija kirjoitti:
Lapselliset miehet ja niiden lapset on saatanasta
Mutta jostain syystä lapsettomatkaan eivät kelpaa. Nythän on ollut HS:ssä juttua näistä miehistä, jotka eivät koskaan pääse perustamaan perhettä.
Ihme vastauksia. Ei ap:n tarvitse hankkiutua mihinkään. Se, mitä ap:n pitää tehdä, on kertoa miehelle, että haluaa keskittyä vauvaan. Tämän jälkeen mies päättää, mitä haluaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi onko se sivuun heittämistä, jos luopuu vuoroviikoista?
Enkö minä olen ansainnut rauhaa vauvaan tutustumiseen?
Ap
Miten ajattelitte selittää asian tuolle lapselle? Että isi keskittyy nyt tähän vauvaan. Itse olet so last season. Et taida itse tajuta kuinka julma olet. Harmi että olet paksuna. Olisi niin paljon lempeämpiäkin naisia, jotka eivät sitä lasta saa.
Kyllä, saat tutustua vauvaan rauhassa kun muutat vauvan kanssa pois. Miehellä on jo lapsi, josta et voi vaatia luopumaan.