Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi lapsi ja vuoroviikoista luopuminen

Vierailija
30.09.2023 |

Miehelläni on noin kymmenenvuotias lapsi, joka on hänelle vuoroviikoin. Meille on tulossa myös yhteinen lapsi. Olen varma siitä, että mun voimavarat eivät riitä miehen lapseen täällä vuoroviikoin, jos on vauva hoidettavana. Asunto on kaksio, joten mitään omaa rauhaa ei ole. Miehen lapsi vain pelaa, eikä ole omatoiminen.

Onko teistä normaalia, että hän ei itsenäisesti tee esimerkiksi läksyjä, peseydy, vaihda vaatteita jne. Häntä pitää aina olla muistuttamassa moneen kertaan. En halua, että keskittyminen vauvaan herpaantuu.

Kysyn teiltä siis, olenko vaativa, jos ehdotan miehelle vuoroviikoista luopumista vauvan synnyttyä?

Kiitos

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolison lapsesta ei ei ole sen enempää vastuussa kuin muistakaan lapsista, mutta ketään lasta ei saa kiusata, vahingoittaa tai jättää porukan ulkopuolelle. Useimmat ihmiset oppivat jo tämän päiväkodissa. Jotkut, AP ja useampikin tässä ketjussa, ei valitettavasti opi normaalia sivistynyttä käytöstä edes aikuisena.

Jos kotonasi asuu puolison lapsi, niin tottakai olet hänestä vastuussa - normaali sivistynyt käytös jo sanoo sen! Ketään lasta ei - etenkään kotonaan - saa kiusata, hylkiä, tai jättää ulkopuolelle.

Ap:n kaltainen hirvitys ei saisi olla missään tekemisissä lasten kanssa.

Täh. Lapsesta on vastuussa lapsen huoltajat, ei huoltajan kumppani. Mitä ihmettä. Ei se, että saman katon alla asuu uusioperheessä tarkoita, että olisi vastuussa lapsesta. Lapsen vanhempi on

Vierailija
182/185 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitan niin mieleni, jos vieras lapsi on pilaamassa minun vauvaidyllini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tunteesi AP. Itse olen olen luopunut lapsihaaveista, koska miehelläni on jo lapsia. Mitään vuoroviikkosysteemiä ei luojan kiitos ole vaan satunnaisesti mies näkee jälkikasvuaan. En kuitenkaan vaan mitenkään kestäisi, että lasteni isä on ns jaettu, joten tekemättä jää. En tässä iässä enää uuttakaan miestä ala metsästää ja eipä niitä sopivia ja lapsettomia taida enää edes olla vapaalla, tai jos on niin on muita paljon minua nuorempia ja hehkeämpiä ottajia. Sellaista se on.

Mutta siis jos se vuoroviikkosysteemi on teillä järjestely ollut ja asiasta ei ole kummemmin puhuttu niin se, että vauva on tulossa on tuskin tulee sitä purkamaan. Vähän nihkeä tilanne siis. Tuo asuntoasia ja vuoroviikon häiritsevyys vauvan tulon kannalta olisi kyllä kannattanut etukäteen miettiä

Onpa tuossakin taas "huippuisä" - näkee jälkikasvuaan satunnaisesti 🙄 Siihen ei varmaan sulla ap:n ymmärtäjä ole mitään vaikutusta, vai mitä? Onneksi et sentään ole tuollaiselle tyypille lisää kakaroita vääntämässä.

Ap:n pitäisi muuttaa yksin jonnekin vauvansa kanssa, niin saisi rauhassa elää kuplassaan. Hänellä ei ole mitään oikeutta ajaa miehen lasta pois kotoaan.

Vierailija
184/185 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tunteesi AP. Itse olen olen luopunut lapsihaaveista, koska miehelläni on jo lapsia. Mitään vuoroviikkosysteemiä ei luojan kiitos ole vaan satunnaisesti mies näkee jälkikasvuaan. En kuitenkaan vaan mitenkään kestäisi, että lasteni isä on ns jaettu, joten tekemättä jää. En tässä iässä enää uuttakaan miestä ala metsästää ja eipä niitä sopivia ja lapsettomia taida enää edes olla vapaalla, tai jos on niin on muita paljon minua nuorempia ja hehkeämpiä ottajia. Sellaista se on.

Mutta siis jos se vuoroviikkosysteemi on teillä järjestely ollut ja asiasta ei ole kummemmin puhuttu niin se, että vauva on tulossa on tuskin tulee sitä purkamaan. Vähän nihkeä tilanne siis. Tuo asuntoasia ja vuoroviikon häiritsevyys vauvan tulon kannalta olisi kyllä kannattanut etukäteen miettiä

Onpa tuossakin taas "huippuisä" - näkee jälkikasvuaan satunnaisesti 🙄 Siihen ei varmaan sulla ap:n ymmärtäjä ole mitään vaikutusta, vai mitä? Onneksi et sentään ole tuollaiselle tyypille lisää kakaroita vääntämässä.

Ap:n pitäisi muuttaa yksin jonnekin vauvansa kanssa, niin saisi rauhassa elää kuplassaan. Hänellä ei ole mitään oikeutta ajaa miehen lasta pois kotoaan.

Tottakai on oikeus. Pois vaan tieltä ja silmistä hirviökakara.

Vierailija
185/185 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni olkisi parasta, että eroatte ja laitatte sitten vauvankin vouroviikoille kun se syntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi