Mitkä asiat tuntuvat toisille ihmisille täysin normaaleilta asioilta mutta sinulle saavuttamattomilta?
Minulle on käsittämätöntä se että jollakin on varaa omaan autoon ja omistusasuntoon. Auton varsinaisen hankintahinnan lisäksihän tulee pakolliset vakuutukset, bensat, renkaat eri vuodenajoille, huollot ja tietenkin ensin pitää olla ajokortti.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ja perhe. Miten muilla tuntuukin aina olevan suhde ja lapsia. Mistä ihmeestä ihmiset löytävät sellaisen kumppanin jonka kanssa oikeasti haluavat olla? Vai onko suurin osa tyytyjiä?
Uskon,että tyytyjiäkin on. Itse en vois alistua ja tyytyä mihin tahansa ja toisille tässä maailmassa ei vaan oo sataa kumppanivaihtoehtoa.
Se, että olisi tekemisissä vanhempiensa kanssa terveellä tavalla. Voisi soittaa, lähettää viestin tai mennä jopa kylään. Äiti ja isä vastaisivat puhelimeen, tietäisin heidän osoitteensa ja he avaisivat minulle oven kun soittaisin ovikelloa. He puhuisivat minulle ystävllisesti. He tapaisivat ensimmäistä kertaa lapsenlapsensa ja ottaisivat vaikka syliin. Tämä on minulle täysin vierasta ja saavuttamatonta, mutta muille näyttää olevan normaalia ja jopa arkipäiväistä.
Koulutustani vastaava pysyvä työpaikka.
Toinen, mutta vähäpätöisempi juttu: matkustelu. Toiset lähtee tosta noin vaan. Viikon ruskavaellus Lapissa, marraskuuta pakoon viikoksi Kreikan saaristoon, talvilomalla mökki tunturin juurelta, keväällä pyrähdys pitkäksi viikonlopuksi Lontooseen, kesällä patikointia Lofooteilla... Aina näyttää olevan sekä rahaa että matkaseuraa. Sukulaisia, työkavereita...
Se voisikin olla kolmas: aikuisiän kaveriporukka.
Se, että tulisi luomusti raskaaksi. Itselle ihan utopinen ajatus, että ihminen voi tulla raskaaksi ihan luonnostaan. Ja tätä tapahtuu jatkuvasti ympärilläni, muttei itselleni. Nim. 10 v lapsettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Koulutustani vastaava pysyvä työpaikka.
Toinen, mutta vähäpätöisempi juttu: matkustelu. Toiset lähtee tosta noin vaan. Viikon ruskavaellus Lapissa, marraskuuta pakoon viikoksi Kreikan saaristoon, talvilomalla mökki tunturin juurelta, keväällä pyrähdys pitkäksi viikonlopuksi Lontooseen, kesällä patikointia Lofooteilla... Aina näyttää olevan sekä rahaa että matkaseuraa. Sukulaisia, työkavereita...
Se voisikin olla kolmas: aikuisiän kaveriporukka.[/quote
Itse tehnyt paljon muutakin kuin koulutusta vastaavaa työtä ja lomilla matkustellut. Seuraavalle reissulle yksin, jos sillä hetkellä kukaan ei jouda. Voi sitä yksinkin reissata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ja perhe. Miten muilla tuntuukin aina olevan suhde ja lapsia. Mistä ihmeestä ihmiset löytävät sellaisen kumppanin jonka kanssa oikeasti haluavat olla? Vai onko suurin osa tyytyjiä?
Uskon,että tyytyjiäkin on. Itse en vois alistua ja tyytyä mihin tahansa ja toisille tässä maailmassa ei vaan oo sataa kumppanivaihtoehtoa.
Ei oo tarvetta sadalle.
Yksikin riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalina pitää sanoa, että seksuaalisen vetovoiman tunteminen toista ihmistä kohtaan on toisille täysin normaalia. Minä en tunne mitään. En masturboi enkä edes ajattele seksiä.
Minä taas masturboin, mutta muita ihmisiä kohtaan en tunne mitään seksuaalista halua ja se tuntuu oudolta kun joidenkin vaan pitää päästä sitä lihaa läiskyttämään tai elämästä ei tule mitään.
Läheisten ystävyyssuhteiden muodostaminen.
Olen aina ollut ulkopuolinen ihan kaikessa. Olen mukava ja minusta kuulemma pidetään mutta ystävyyksiä ei synny eikä kivoja kaveriporukoita.
Elämä ilman jatkuvaa punastumisen pelkoa 😡
Troupleman kirjoitti:
Siisteys ja seesteys.
.xcws-notif-host div {
all: revert;
}.xcws-notif-host > div {
position: fixed;
top: 0px;
right: 4px;
max-width: 480px;
display: flex;
flex-direction: column;
z-index: 99999999999;
}.xcws-notif-host > div > .xcws-hz-notification {
position:relative;
padding: 4px 8px;
color: white;
font-family: "Helvetica";
font-size: 12pt;
border-radius: 5px;
margin: 5px 0px 3px 5px;
opacity: 0;
left: 250px;
white-space: pre-wrap;box-shadow: 3px 3px 5px 3px rgba(128,128,128,0.5);
}.xcws-notif-host > div > .xcws-hz-notification > div > .xcws-hz-learned {
text-align: left;
}.xcws-notif-host > div > .xcws-hz-notification > div > .xcws-hz-learned > span {
color: inherit;
}.xcws-notif-host > div > .xcws-hz-notification > div > .xcws-hz-learned > span.xcws-hz-itself {
font-size: 1.4em;
}.xcws-notif-host > div .xcws-hz-pair-info {
display: block;
display: flex;
justify-content: space-between;
white-space: pre;
align-items: baseline;
}.xcws-notif-host > div .xcws-hz-pair-info > div {
margin: 0;
}@-webkit-keyframes fadeInFromNone {
0% {
display: none;
}5% {
opacity: 1;
left: 0px;
}75% {
left: 0px;
}100% {
left: 250px;}
}.xcws-notif-host > div .xcws-hz--fade_out {
-webkit-animation: fadeInFromNone 5s ease-out;
}.xcws-notif-host > div .xcws-hz--move_element_up {
-webkit-animation: fadeInFromNone 5s ease-out;
}.xcws-notif-host > div .xcws-hz--do_after_goan{
overflow-y: hidden;
visibility: hidden;
left: 0px ;
-webkit-animation: xcws-hz---after_goan 0.5s;}
@keyframes xcws-hz---after_goan {
0% {
visibility:hidden;
overflow-y: hidden;
}
100% {
padding: 0px;
height: 0px;
}
}.xcws-notif-host > div > .xcws-hz-notification.xcws-hz-notification-type--success {
background: green;
}.xcws-notif-host > div > .xcws-hz-notification.xcws-hz-notification-type--error {
background: orangered;
}.xcws-notif-host > div > .xcws-hz-notification.xcws-hz-notification-type--info {
background: dodgerblue;
}
Ai kauhee! Luulis olevan helppoa noilla kommunikaatiotaidoilla! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalina pitää sanoa, että seksuaalisen vetovoiman tunteminen toista ihmistä kohtaan on toisille täysin normaalia. Minä en tunne mitään. En masturboi enkä edes ajattele seksiä.
Otan osaa. Kauhea elämä sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalon omistaminen. Vaatii niin paljon rahaa ja sitä en koskaan tule tienaamaan sen vertaa, vaikka töissä käynkin.
No ainakaan kahdelle työssäkäyvälle ei mikään ihme. Jos ei miljoonia maksavaa ole havittelemassa.
Riippuu kyllä aika vahvasti siitä missä asuu ja mitä työtä tekee. Suomessa on paikkoja jossa pienehkötuloinen yksinasuvakin voi ostaa omakotitalon, ja paikkoja joissa keskituloinenkaan pariskunta ei välttämättä pysty omakotitaloa hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Elämä ilman jatkuvaa punastumisen pelkoa 😡
Riippuu, kummasta on kyse. Viha vai nolostuminen
Ja osin sukupuolesta. Punastuva nainen on söpöä.
Punastuva mies yleensä tulkitaan kaikeksi muuksi, kuin söpöksi..
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka löytää parisuhteen aina niin helposti. Edellisestä eronnut ja korkeintaan kuukausi menee niin on taas umpirakastunut ja uusi löytynyt. Miten tuo tapahtuu?
No ainakin kaikki tietämäni viinaan menevät on heti löytäneet uuden parisuhteen. Ja heti seuraavan kun edellinen suhde jostain syystä päättyy. Yhteinen harrastus yhdistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Kauhea elämä sinulla.
Miksi erityisen kauheaa?
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka löytää parisuhteen aina niin helposti. Edellisestä eronnut ja korkeintaan kuukausi menee niin on taas umpirakastunut ja uusi löytynyt. Miten tuo tapahtuu?
No ainakin kaikki tietämäni viinaan menevät on heti löytäneet uuden parisuhteen. Ja heti seuraavan kun edellinen suhde jostain syystä päättyy. Yhteinen harrastus yhdistää.
Harrastuksen lisäksi myös tietty elämyshakuisuus tai oman elämän pukeminen voi yhdistää. Uusi parisuhde palvelee kumpaankin edellistä, hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastuksen lisäksi myös tietty elämyshakuisuus tai oman elämän pukeminen voi yhdistää. Uusi parisuhde palvelee kumpaankin edellistä, hetken.
*pukeminen = pakeneminen
Nuoresta asti,heti kun töihin pääsi niin tehny töitä ja säästi, niin oli vara ostaa auto. Jotakin sekin ihmetytti.