Mitkä asiat tuntuvat toisille ihmisille täysin normaaleilta asioilta mutta sinulle saavuttamattomilta?
Minulle on käsittämätöntä se että jollakin on varaa omaan autoon ja omistusasuntoon. Auton varsinaisen hankintahinnan lisäksihän tulee pakolliset vakuutukset, bensat, renkaat eri vuodenajoille, huollot ja tietenkin ensin pitää olla ajokortti.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutustani vastaava pysyvä työpaikka.
Toinen, mutta vähäpätöisempi juttu: matkustelu. Toiset lähtee tosta noin vaan. Viikon ruskavaellus Lapissa, marraskuuta pakoon viikoksi Kreikan saaristoon, talvilomalla mökki tunturin juurelta, keväällä pyrähdys pitkäksi viikonlopuksi Lontooseen, kesällä patikointia Lofooteilla... Aina näyttää olevan sekä rahaa että matkaseuraa. Sukulaisia, työkavereita...
Se voisikin olla kolmas: aikuisiän kaveriporukka.[/quote
Itse tehnyt paljon muutakin kuin koulutusta vastaavaa työtä ja lomilla matkustellut. Seuraavalle reissulle yksin, jos sillä hetkellä kukaan ei jouda. Voi sitä yksinkin reissata.
Niin??? Tässähän nyt ei ollut kyse siitä, että enkö voisi tehdä/ tekisi koulutustani vastaamatonta työtä tai matkustaisi yksin, vaan "mitkä asiat tuntuvat toisille ihmisille täysin normaaleilta asioilta mutta sinulle saavuttamattomilta?"
Ja siis mille "seuraavalle reissulle yksin"? Pitäisi varmaan olla ensin se reissu jonkun kanssa. Sulla oli vaan nyt kauhea kiire päästä lyömään lyötyä, ettet malttanut edes sisäistää lukemaasi.
Ei oikein ole mitään sellaista. Vain olen aika köyhä niin mulla on on jo kaikki mitä olen halunnutkin.
Normaali itsestään huolehtiminen on minulle vaikeaa. Pitäisi osata syödä oikein terveellisesti ja kiinnittää huomiota ruokamääriin ettei lihoisi.
Pitäisi osata hoitaa säännöllisesti ihoa, hampaita, hiuksia ym, minä innostun ehkä pariksi kuukaudeksi kerrallaan ja sitten se taas jää. Toki huolehdin ihan perus hygieniasta, peseydyn 2 kertaa viikossa, hampaat pesen aamuin illoin, kaikki muu täytyy ajastaa muistutuksena puhelimeen tai ne jää tekemättä.
Töissä käymisen lisäksi en jaksa harrastaa mitään. Somesta näkee kun tutut lähtevät töiden jälkeen salille tai muihin harrastuksiin. Itse ihan parhaimmillaan jaksan lähteä kävelylle, joku muu aktiviteetti on ehkä kerran tai kaksi vuodessa esimerkiksi työpaikan liikuntapäivänä. En nauti liikunnasta ja se on pakkopullaa
Se miten vaivattomasti muut pärjäävät rahallisesti ja muutenkin elämässä. Minulla on korkeahko koulutus ja en ole koskaan ollut työtön, elän myös erittäin säästeliäästi ja pyrkinyt etenemään uralla. Kaikesta huolimatta oli varaa vain keskinkertaiseen rivitaloasuntoon, mitä minulla ei ole varaa remontoida. Palkkakin on vain 3600€ ja usein kuulee miten huono palkka se on ja että minimipalkankin kuuluisi olla vähintään se