Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei kelpaa vuokralaiseksi? Sinkkunainen löytää asunnon käytännössä heti

Vierailija
30.09.2023 |

Miksi mies ei kelpaa monelle asunnonomistajalle vuokralaiseksi? Varsinkin yksityisillä vuokra-asuntomarkkinoilla penis haittaa merkittävästi asunnon saamista, sillä vuokravälityksessä vallitsee selkeä hierarkia, jolla asunnonhakijoita arvotetaan ja arvostetaan.

Sinkkunainen löytää asunnon käytännössä heti ilman sen suurempia ponnisteluja, jos luottotiedot ovat kunnossa. Muutaman maksuhäiriönkin voi saada anteeksi. Yksin elävä nainen löytää asunnon huomattavasti helpommin kuin yksin elävä mies, joten tässä kilpailussa sukupuolet eivät koskaan asetu samalle viivalle.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009888618.html

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nyt vaan ovat niin paskaisia. Jos et osaa/viitsi siivota, niin tilaa se siivouspalvelu. Varsinkin vessat on miesten jäljiltä törkeässä kunnossa, siksi unisex vessat eivät missään toimi.

Vierailija
42/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria O. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mun 20v. poika haki vuosi sitten eräästä yliopistokaupungissa asuntoa opiskeluiden (amk) ajaksi. Sai kaikki kämpät mitä haki. Valitsi mieluisimman parhaalta paikalta.

En tiedä mitkä asiat vaikutti, mutta poikani on tupakoimaton ja tatuoimaton valkoinen hetero, ei lemmikkejä, velaton ja luottotiedot kunnossa.

Tunnen hänet. Onkohan hetero? Rohkenen epäillä.

Kuvitteletko, että nykyaikana epäilyksesi siitä että joku ei olisi hetero on jotenkin loukkaavaa?

Heterous ja ei-heterous ovat molemmat täysin normaaleja asioita. Vähän sama kuin yrittäisit loukata jotain äitiä tyyliin "Niin sinun lapsellasi onkin pikkuvarvas, hähähä!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla naisilla on aina vaihtoehtoinen mahdollisuus maksaa vuokra jos tili on tyhjillä.

Luottoriski on siis lähellä nollaa.

Mitenkäs sä luulet, että vuokranantaja maksaa omat kulunsa? Ei se luonnossa maksu ole oikeasti niin yleistä kuin luulet. Seksin jälkeisellä hyvällä ololla ei hirveesti laskuja maksella, valitettavasti. 

Vierailija
44/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työnantajana palkkaan aina miehen, jos vain mahdollista. On sen verran elämänkokemusta naisista jotka jäävät äitiyslomalle ja tekevät loven firman tuottavuuteen.

Ei välttämättä kannattaisi. Esim ihan tutkittu juttu on että naiset pitävät työvälineistään parempaa huolta, erityisesti suurista ja kalliista. Esim naisten käyttämänä joku iso kaivinkone on hyväkuntoinen paljon pidempään.

Vierailija
45/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä puolella voi tietysti tehdä miten haluaa mutta valitettavasti tämä syrjiminen kuuluu myös julkiselle puolelle.. ihme sinänsä että tästä kirjoitetaan vasta nyt, kun asia on ollut yhtä relevantti jo ties kuinka kauan

TUO ON TÄYTTÄ PASKAA!

Yleisin asukas kaupunkien vuokra-asunnoissa on yksinasuva mies. Sinkkunaisen on paljon vaikeampaa saada kaupunginasuntoa.

Vierailija
46/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omapa on häpeä, meitä siistejä miehiä on vaikka kuinka paljon. Itse en edes käytä alkoholia, enkä tupakoi. Mutta rankkasithan minut pois pelkän sukupuoleni takia. Minä kyllä löydän asunnon aina, sinä taas et välttämättä löydä yhtä hyvää vuokralaista kuin minä koska olet ennakkoluuloinen. Enkä ole mikään poikkeus omassa kaveripiirissä.

Tietysti on, suurin osa miehistä on oikein fiksuja. Mutta kun tuntemattomien väliltä pitää valita niin silloin mennään todennäköisyyksien mukaan.

Eli syrjitään ja siinä ei nähdä mitään väärää. Pitää meidän miesten alkaa käyttämään näitä samoja todennäköisyyksiä kun palkkaamme naisia. Sehän sopii sinulle oikein hyvin, eikö niin? 20-35v nainen ei palkata, todennäköisyys raskauteen suuri. Kaikkea muitakin todennäköisyyksiä kyllä löytyy, kuten naisten heikompi lihaskunto jonka perusteella tietenkin jätetään palkkaamatta.

Vierailija
47/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omapa on häpeä, meitä siistejä miehiä on vaikka kuinka paljon. Itse en edes käytä alkoholia, enkä tupakoi. Mutta rankkasithan minut pois pelkän sukupuoleni takia. Minä kyllä löydän asunnon aina, sinä taas et välttämättä löydä yhtä hyvää vuokralaista kuin minä koska olet ennakkoluuloinen. Enkä ole mikään poikkeus omassa kaveripiirissä.

Tietysti on, suurin osa miehistä on oikein fiksuja. Mutta kun tuntemattomien väliltä pitää valita niin silloin mennään todennäköisyyksien mukaan.

Eli syrjitään ja siinä ei nähdä mitään väärää. Pitää meidän miesten alkaa käyttämään näitä samoja todennäköisyyksiä kun palkkaamme naisia. Sehän sopii sinulle oikein hyvin, eikö niin? 20-35v nainen ei palkata, todennäköisyys raskauteen suuri. Kaikkea muitakin todennäköisyyksiä kyllä löytyy, kuten naisten heikompi lihaskunto jonka perusteella tietenkin jätetään palkkaamatta.

Jos itselläsi on kaksi valintaa, toinen valinta antaa sinulle suuremman todennäköisyyden saada vaikka 1000€ kuin toinen, kumman valitset?

Yhteiskunnan tietysti ei pidä ketään syrjiä, mutta yksityiselle ihmiselle tuolla oikeasti on merkitystä.

Parasta tietysti olisi jos kaikki ihmiset osaisivat kunnioittaa toisen omaisuutta.

Vierailija
48/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Mikähän siinä on ettei mies osaa pitää asuntoa siistinä. Joku vaje kyllä järjenjuoksussa.

Vastatkaapa miehet miksi paskassa ja sotkussa pystytte asumaan.

Sukulaiseni vuokrasi asuntoja aikanaan ja kertoi, että sotkuisilla naisilla on usein tavaraa sikin sokin, mutta sellaiset asiat kuin vessan pönttö, suihku, ja keittiön tasot ovat usein kuitenkin suht siistejä. Miehillä ei kuulemma usein ollut paljon tavaraa mutta pönttö oli ruskea ja jääkaapissa kasvoi jo uutta elämää. 

Hujan hajan olevat tavarat on helpompi siivota kuin vessa jota ei ole siivottu viiteen vuoteen. 

Näin se juuri on.

t. Sotkuinen nainen. Pölyistä ja likaista mulla ei ole, ainoastaan tavarat usein hujan hajan.

Vierailija
49/50 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä asema on pariskunnalla vuokra markkinoilla onko yksinäisiä miehiä alempi vai korkeampi. Pariskuntaan lähtö kohtaisesti kuuluu molemmat at mies ja nainen toki myös homo pareja on mutta yleisin taitaa silti olla mies ja nainen. ? 

Vierailija
50/50 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oks yksityinen vuokranantaja päätti pelkän naamani perusteella etten saa vuokra asuntoa. Väitti että olisin häiriöksi ja epäili alkoholistiksi. Lähetin sille palkkakuittistani kuvan ja sen jälkeen olisin kelvannut mutta ei enää kiinnostanut vaikka se soitti perään että saan asunnon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän