Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei kelpaa vuokralaiseksi? Sinkkunainen löytää asunnon käytännössä heti

Vierailija
30.09.2023 |

Miksi mies ei kelpaa monelle asunnonomistajalle vuokralaiseksi? Varsinkin yksityisillä vuokra-asuntomarkkinoilla penis haittaa merkittävästi asunnon saamista, sillä vuokravälityksessä vallitsee selkeä hierarkia, jolla asunnonhakijoita arvotetaan ja arvostetaan.

Sinkkunainen löytää asunnon käytännössä heti ilman sen suurempia ponnisteluja, jos luottotiedot ovat kunnossa. Muutaman maksuhäiriönkin voi saada anteeksi. Yksin elävä nainen löytää asunnon huomattavasti helpommin kuin yksin elävä mies, joten tässä kilpailussa sukupuolet eivät koskaan asetu samalle viivalle.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009888618.html

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän naisia ole vangeissa, kodittomissa, syrjäytyneissä tahi näihin verrattavissa elämän päähän potkimissa ryhmissä käytännössä lainkaan ja tämähän se juurisyy feminismille onkin. Mitä enemmän saa asioita ilmaiseksi, sitä enemmän osaa vaatia.

Ennakkoluulot jyräävät sitkeässä ja varsinkin vanhoillisissa piireissä. 

Vierailija
22/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon omistajista suurin osa on miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omapa on häpeä, meitä siistejä miehiä on vaikka kuinka paljon. Itse en edes käytä alkoholia, enkä tupakoi. Mutta rankkasithan minut pois pelkän sukupuoleni takia. Minä kyllä löydän asunnon aina, sinä taas et välttämättä löydä yhtä hyvää vuokralaista kuin minä koska olet ennakkoluuloinen. Enkä ole mikään poikkeus omassa kaveripiirissä.

Vierailija
24/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi olla sinkku muuttaessaan mutta yleensä aika pian kuvioihin tulee miehiä. Sitten viini virtaa ja musiikki soi. Lopuksi alkaa lentää astioita seinään ja gyproc levyihin ilmestyy nyrkin ja pään kokoisia reikiä.

Vierailija
25/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika lyhytnäköistä että miehiä syrjitään asuntomarkkinoilla.

Päätin jo hyvin nuorena että töitä teen ainoastaan jos saan vuokra-asunnon. Vuokra-asunto löytyi ainoastaan kesäaikaan kun opiskelijat olivat poissa kaupungeista. Tein sitten töitä vain kesäisin mutta jossain vaiheessa syrjäydyin kokonaan työmarkkinoilta kun työn löytäminen vaikeutui.

Vierailija
26/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen asunnon saanut kun olen tarvinnut.

M50

Vierailija
27/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mun 20v. poika haki vuosi sitten eräästä yliopistokaupungissa asuntoa opiskeluiden (amk) ajaksi. Sai kaikki kämpät mitä haki. Valitsi mieluisimman parhaalta paikalta.

En tiedä mitkä asiat vaikutti, mutta poikani on tupakoimaton ja tatuoimaton valkoinen hetero, ei lemmikkejä, velaton ja luottotiedot kunnossa.

Vierailija
28/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mun 20v. poika haki vuosi sitten eräästä yliopistokaupungissa asuntoa opiskeluiden (amk) ajaksi. Sai kaikki kämpät mitä haki. Valitsi mieluisimman parhaalta paikalta.

En tiedä mitkä asiat vaikutti, mutta poikani on tupakoimaton ja tatuoimaton valkoinen hetero, ei lemmikkejä, velaton ja luottotiedot kunnossa.

Tunnen hänet. Onkohan hetero? Rohkenen epäillä.

Vierailija
29/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisissa on vähemmän rikollisia ja huumeiden käyttäjiä jotka paskovat koko asunnon sellaiseen kuntoon, ettei siellä voi elää enää kukaan. 

Vierailija
30/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on aina vääränlainen.

Meillä on ollut miehiä ja naisia ja kyllä miehet ovat vieneet siisteydessä voiton.

En ollenkaan ole ap:n kanssa samaa mieltä.

Vierailija
31/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monta vuokra-asuntoa ja pyritään valitsemaan juuri mies. Toive 45+.

Miesten on hankalampi saada asuntoa, kun saavat, pysyy siinä.

Palkkaan aina siivousfirman tekemään loppusiivouksen, sen saa laitettua vähennyksiin.

Sikailijoita harvemmin on näkynyt

Vierailija
32/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jää vuokra väliin, löytyy keino kuitata se. 

Miehillä näin ei ole.

Miten nainen minulle (heteronainen) helpommin kuittaisi vuokransa?

Naisia mieluummin, pitävät paikat siistimpinä.

Tosin syytä ei saa kertoa, jos joku joskus ihmettelee niin sanon että heitin noppaa vuokrahakijoiden välillä.

Vierailija
33/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän naisia ole vangeissa, kodittomissa, syrjäytyneissä tahi näihin verrattavissa elämän päähän potkimissa ryhmissä käytännössä lainkaan ja tämähän se juurisyy feminismille onkin. Mitä enemmän saa asioita ilmaiseksi, sitä enemmän osaa vaatia.

Ennakkoluulot jyräävät sitkeässä ja varsinkin vanhoillisissa piireissä. 

Eihän naiset mitään vaadi, he hakevat asuntoa ihan samalla tavalla kuin miehetkin.

Vierailija
34/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omapa on häpeä, meitä siistejä miehiä on vaikka kuinka paljon. Itse en edes käytä alkoholia, enkä tupakoi. Mutta rankkasithan minut pois pelkän sukupuoleni takia. Minä kyllä löydän asunnon aina, sinä taas et välttämättä löydä yhtä hyvää vuokralaista kuin minä koska olet ennakkoluuloinen. Enkä ole mikään poikkeus omassa kaveripiirissä.

Tietysti on, suurin osa miehistä on oikein fiksuja. Mutta kun tuntemattomien väliltä pitää valita niin silloin mennään todennäköisyyksien mukaan.

Vierailija
35/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuorista puhutaan (18-30v) niin olen tullut siihen tulokseen että nainen on parempi.

Jos taas vanhemmista (50+) niin sitten olen suosinut miehiä.

Pitkäaikaisella kokemuksella tämä. (nuorempana olin vuokravälittäjäfirmassa töissä, nykyään itsellänikin on pari asuntoa vuokralla.)

Vierailija
36/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työnantajana palkkaan aina miehen, jos vain mahdollista. On sen verran elämänkokemusta naisista jotka jäävät äitiyslomalle ja tekevät loven firman tuottavuuteen.

Valinta on toki sinun, ei siinä. Mutta tarkastelepa kumpi tekee parempaa työnjälkeä, miehet vai naiset. Ai niin, eihän sulla oo naisia. Jos kuitenkin palkkaat naisen, sen 40-60v jolla pikkulapsiaika jo onnellisesti takanapäin, huomaat että hänhän se on joka firmassa viimeistelee ne miestenkin työt. Näin on nähty. Kannattaa avata silmät ja tulla tälle vuosituhannelle noista kivikautisista uskomuksista - näkyy meinaan plussana firman tuloksessa.

Konsulttifirma kertoo tämän sulle ehkä 10 vuoden päästä kovaan hintaan. Minulta saat konsultaation ihan ilmaiseksi. Ollos hyvä vaan, ei kestä kiittää.

37/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on ettei mies osaa pitää asuntoa siistinä. Joku vaje kyllä järjenjuoksussa.

Vastatkaapa miehet miksi paskassa ja sotkussa pystytte asumaan.

Vierailija
38/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan merkittävin valintakriteeri on sukunimi. Miksiköhän mielipiteen kirjoittajalla ei tämä tullut mieleen?

Vierailija
39/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Poika oli 20v teekkari ja manasi ettei hän mitään kämppää saa kun näytöllä nippu nuoria naisia. Niin vaan sai eikä omistaja edes tavannut kaikki meni vuokrafirman kautta. 6 vuotta asui kunnes osti oman.

Vierailija
40/50 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Mikähän siinä on ettei mies osaa pitää asuntoa siistinä. Joku vaje kyllä järjenjuoksussa.

Vastatkaapa miehet miksi paskassa ja sotkussa pystytte asumaan.

Sukulaiseni vuokrasi asuntoja aikanaan ja kertoi, että sotkuisilla naisilla on usein tavaraa sikin sokin, mutta sellaiset asiat kuin vessan pönttö, suihku, ja keittiön tasot ovat usein kuitenkin suht siistejä. Miehillä ei kuulemma usein ollut paljon tavaraa mutta pönttö oli ruskea ja jääkaapissa kasvoi jo uutta elämää. 

Hujan hajan olevat tavarat on helpompi siivota kuin vessa jota ei ole siivottu viiteen vuoteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi