Kalmasiivous Oy kertoo: Nuoria aikuisia löytyy yhä useammin kulleena kotoaan, kukaan ei ole kaivannut viikkokausiin
Monet kuolleet ovat löytyneet peliohjainnkädessään ruudun ääreltä hikikopistaan...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/13be25c0-8c65-45bf-85ce-d570cdd8dfbf
Kommentit (291)
Kaikilla pitäisi olla sidos opiskeluun, työelämään tai johonkin "pakolliseen ja velvoittavaan" tekemiseen, jossa aletaan kaivata. Vaikka työstä ei mahdottomasti nauttisikaan, niin kyllä se silti tuo jonkinlaista turvaa elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinin koronaperintö näkyy, tuhosi monen miehen elämästä 3 vuotta, joka esti käytännössä monelta kolmekymppiseltä mahdollisuuden pariutua.
Tämä. On muuten ihan totta, että varsinkin nuorilta vietiin 3 vuotta ja se tosiaan näkyy.
Palstahullun Sanna Marin -mania on surullinen merkki ajastamme.
Miten joku voi kärsiä ajatusvääristymästå, että Suomen pääministeri käynnisti pandemian?
Minkä ihmeen pandemian?? Otappa selvää mitä pandemia tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä voisi siihen koulukiusaamiseen puuttua opettajat vähän enemmän?!
Heillä ei ole nykymaailmassa keinoja. Heillä ei ole lupa panna oppilaita kuriin ja oppilaat tietävät sen. Toista oli ennen. Omassa koulussani Helsingissä yksi pienikokoinen naisopettaja talutti vihaisena yhden niskuroivan oppilaan rehtorin kansliaan. Joskus joku ajettiin luokasta käytävään, jos häiritsi opetusta. En muista, että kukaan olisi lähtenyt karkuun vaan siellä seisottiin aika kiltisti odottamasta tunnin loppumista. Mutta koulumatkalla tapahtuviin asioihin opettaja ei voinut tietenkään vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lähipiirissä on tosi paljon lapsia joilla isä kuollut parin vuoden sisään.
Mulla on useita lapsia, joista vanhimmat jo yli 20-vuitiaita. Heidän lapsuudessaan en tuntenut ketää, jolla vanhemmat kuolleet. Nyt tiedän itse jo 7 perhettä ja useamman kanssa jutellut kuinka heillä tuttavaperheessä isä kuollut sairauskohtaukseen.Tuleeko vanheneminen sinulle yllätyksenä? Tietenkään ei ihmiset nuorena kuole kovinkaan helposti, mutta keski-iän vaiheilla ja varsinkin sen jälkeen elämäntavat vaikuttaa kuolleisuuteen. Meinasihan Orpokin kuolla sydänkohtaukseen vaikka ei ole edes kovin vanha.
Ilmasin asia vähän epäselvästi. Siis lasten kavereiden vanhempia. Olen saanut ekan lapseni 16-vuitiaana ja hän on nyt 25-vuotias. Lapseni ollessa pieni en tiennyt yhtään perhettä, jossa alakouluikäisen lapsen vanhempi olisi kuollut. Nyt nuorin lapseni on 5-vuotias ja isiä kuolee hänen ikäisiltään (+/- 3vuotta) kuin sieniä sateella. Ei siis perustu siihen, että ihmiset vanhenee, vaan siihen, että nuoria ihmisiä kupsahtelee tuon tuosta.
Ihan sama kenen kanssa juttelee, niin heillä on tarina kuinka päiväkoti-ikäiseltä tai alle 10-vuotiaalta on vanhempi kuollut.
Eihän artikkelissa puhuttu mitään miehistä tai peliohjaimista. Vain nuorista aikuisista.
Toki varmasti on paljon syrjäytyneitä, jotka viettää aikansa pelaillen.
Mutta monet pelaa netissä jotain joukkuepelejä ja siellä voi olla useitakin tuttuja joiden kanssa pelataan. Siellä varmasti pelikaverit alkavat kaivata, jos säännöllisesti pelaavaa ei nää näykkään.
Veikkaan, että nämä kuolleina löytyneet on enemmänkin mielenterveys/päihdeongelmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo siivousyritys toimii siis valtakunnallisesti mutta tuo poliisi puhuu vain Helsingin alueesta. Hutiloiden tehty juttu. Jäi kuva että poliisi väheksyy ilmiötä ja piiloutuu tilastojen taakse.
Helsingissä ja lähikunnissa on yhteensä iso väestö. Silloin näitä tapauksia tulee eteen enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on useita lapsia, joista vanhimmat jo yli 20-vuitiaita. Heidän lapsuudessaan en tuntenut ketää, jolla vanhemmat kuolleet. Nyt tiedän itse jo 7 perhettä ja useamman kanssa jutellut kuinka heillä tuttavaperheessä isä kuollut sairauskohtaukseen.Tuleeko vanheneminen sinulle yllätyksenä? Tietenkään ei ihmiset nuorena kuole kovinkaan helposti, mutta keski-iän vaiheilla ja varsinkin sen jälkeen elämäntavat vaikuttaa kuolleisuuteen. Meinasihan Orpokin kuolla sydänkohtaukseen vaikka ei ole edes kovin vanha.
Ilmasin asia vähän epäselvästi. Siis lasten kavereiden vanhempia. Olen saanut ekan lapseni 16-vuitiaana ja hän on nyt 25-vuotias. Lapseni ollessa pieni en tiennyt yhtään perhettä, jossa alakouluikäisen lapsen vanhempi olisi kuollut. Nyt nuorin lapseni on 5-vuotias ja isiä kuolee hänen ikäisiltään (+/- 3vuotta) kuin sieniä sateella. Ei siis perustu siihen, että ihmiset vanhenee, vaan siihen, että nuoria ihmisiä kupsahtelee tuon tuosta.
Ihan sama kenen kanssa juttelee, niin heillä on tarina kuinka päiväkoti-ikäiseltä tai alle 10-vuotiaalta on vanhempi kuollut.
Johtuisko siitä, että lapsia saadaan nykyään paljon vanhempina? Yli nelikymppinen ensisynnyttäjä ei ole mikään harvinaisuus enää ja isä on usein vielä muutaman vuoden vanhempi puolisoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinin koronaperintö näkyy, tuhosi monen miehen elämästä 3 vuotta, joka esti käytännössä monelta kolmekymppiseltä mahdollisuuden pariutua.
Tämä. On muuten ihan totta, että varsinkin nuorilta vietiin 3 vuotta ja se tosiaan näkyy.
Ei sitä kukaan tahallaan vienyt, tilanne oli se mikä oli. Haluttiin suojella kanslaisia, kukaan ei oikein tiennyt miten toimia, virus oli uusi ja outo.
Olen vakavasti miettinyt itsekin kalmasiivoojan hommia. Vissiin aika hyvin palkattua verrattuna normisiivoukseen? Olen työskennellyt aiemmassa ammatissani raatojen kanssa, joten haju on pieni ongelma...mitenkähän noihin hommiin pääsisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kukaan tahallaan vienyt, tilanne oli se mikä oli. Haluttiin suojella kanslaisia, kukaan ei oikein tiennyt miten toimia, virus oli uusi ja outo.
LOL
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tähän hyvinvointmalliin liitty paradoksi. On totuttu siihen että valtio kyllä hoitaa. Jos on masennusta tai paha olo, mennään tuntemattomalle yhteiskunnan kouluttamalle asiantuntijalle avautumaan. Jos rahat ei riitä mennään Kelan sivuille hakemuksia täyttämään ja tiliotteita jakelemaan.
Ei tarvi välittää jos yhteisössä joku tarvii apua. Valtio kyllä hoitaa. Empatiasta on tullut hyödytöntä. Jokainen voi keskittyä siihen täysin kaikessa rauhassa siihen omaan napaansa. Merkityksellisyys katoaa.
Jos ihmisellä on masenusdiagnoosi tai muu psykoosiin viittaava diagnoosi lääkäriltä, niin tämän henkilön kanssa on käytännössä raskasta olla. Se syö voimia siltä terveeltä tuttavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona on varmaan suurin syy. Tuon ikäisten vanhemmat eivät ole saaneet juuri rokotteita eivätkä ole pitäneet maskia. Taudit tulee päiväkodista lasten mukana.
Vierailija kirjoitti:
Nuorten suomalaismiesten syrjäytymistä voidaan ehkäistä ottamalla pelkkiä naispuolisia hädänalaisia tänne. Tiedän, ei sovi agendaan.
Onko sinulla näyttöä, että naispuolisisten tvpkhakijoiden hakemuksista hylättäisiin suurempi osa kuin miesten hakemuksista? Mitä puolestaan tulee kiintiöpklsiin, niin heidän joukossaan on paljon perheitä ja vaikka minulla ei ole tilastoja, niin uskoisin että naisia yhtä paljon kuin miehiä.
Suomen valtio ei lähde hakemaan ja houkuttelemaan naisia mistään päin maailmaa yhtään sen enempää kuin miehiäkään.
Minusta on ihan hirveää, että joku toivoo, että maapallolla olisi hädänalaisia naisia joita haettaisiin Suomeen, jotta he pariutuisivat suomalaisten miesten kanssa. Itse toivoisin, ettei kenenkään tarvitsisi lähteä pakoon kotimaastaan. Tuollainen ajatusmaailma, mikä sinulla on, on saanut itseni inhoamaan teitä yksinäisiä miehiä. Siellä "kiltteyden" alla piilee hirviö.
Mitä niihin tvpkhakijoina otettuihin naisiin puolestaan tulee, niin mikä sinut saa kuvittelemaan, että he tarvitsisivat suomalaista miestä mihinkään? Kun he saavat tvpkn, he saavat myös toimeentulon, pääsevät opiskelemaan suomen kieltä, saavat asunnon jne. Ei heidän tarvitse, luojan kiitos, maksaa seksillä jollekin naisettomalle suomalaiselle friikille, joka iloitsee siitä, että he ovat joutuneet lähtemään kotimaastaan.
Olet ihan harvinaisen vastenmielinen jopa palstamieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen vakavasti miettinyt itsekin kalmasiivoojan hommia. Vissiin aika hyvin palkattua verrattuna normisiivoukseen? Olen työskennellyt aiemmassa ammatissani raatojen kanssa, joten haju on pieni ongelma...mitenkähän noihin hommiin pääsisi?
Minullakin käynyt mielessä. On varmaan mielenkiintoista työtä. Lisäksi inhoan ihmisiä ja pakkososiaalisuutta töissä. Kalmasiivoojana saisi olla rauhassa kahvipöytien typeriltä smalltalkeilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä. Haluttiin suojella eläkeläisiä jotka maksaa suomelle 70 miljardia vuodessa eläkkeiden muodossa. Siihen päälle terveydenhuolto ja muu....
Vierailija kirjoitti:
Menet jonkun kalmasiivouksiin erikoistuneen firman ovelle koputtelemaan. Jos ei ole laitoshuoltajan tutkintoa niin kysy oppisopimuspaikkaa. Jos on tutkinto niin eiköhän sen erikoistumisen voi suoritaa työharjoitteluna. Eihän siinä kalmasiivouksessa kuin siivota normaalia paremmin, eli poistetaan lattiapinnat ja seinien pintarakenteet tarvittaessa, otsonoinnit. Kaikki mitä ei voi siivota normaalisti otetaan irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kenen kanssa juttelee, niin heillä on tarina kuinka päiväkoti-ikäiseltä tai alle 10-vuotiaalta on vanhempi kuollut.Johtuisko siitä, että lapsia saadaan nykyään paljon vanhempina? Yli nelikymppinen ensisynnyttäjä ei ole mikään harvinaisuus enää ja isä on usein vielä muutaman vuoden vanhempi puolisoaan.
Silloin kun mä olin lapsi, ei silloin omien vanhempien ikäiset ihmiset kuolleet sydäreihin. Mun molemmat vanhemmat olivat yli 30 kun synnyin. Nuoret kuolivat onnettomuuksiin ja jokunen syöpään. Sairauskohtaukset olivat selkeästi vanhempien miesten ongelma.
Nyt viime vuosien aikana on nelikymppisiä kuollu sydäreihin, jopa naisia. Ei liity mitenkään siihen, että lapsia saadaan vanhempana.
Miehiä kuolee oman käden kautta. Miksi sen pitäisi kiinnostaa? Hyvähän se on että poistavat itsensä geenipoolista.
Miehiä ei tarvita kuin siittämään uusia lapsia, pian ei siihenkään. Uusimmat tilastot osoittavat että alle 50% suomalaisista miehistä on kelvollisia siihen hommaan eli oikeastaan meillä on varaa kannustaa aika montaakin päättämään oma elämänsä mahdollisimman nopeasti.
90-luvun lamassa olisin voinut olla tuollainen tapaus. Ei ollut nettiä, kännyköitä eikä itsellä edes peliä, ja siihen aikaan olin vielä raitiskin.
Jos olisin kuollut asuntooni, niin olisi mennyt vähintään kuukausi että se olisi huomattu. Vuokra olisi jäänyt maksamatta pankin tiskillä.
Nykymaailma on kylmä ja kova työnväenluokkaiselle työttömälle miehelle, kukaan ei kaipaa, ei edes suku.