Onko muut huomanneet kuinka Ylestä on tullut ajansaatossa erittäin elitistinen
Olen jo siinä iässä, että on päässyt pitkältä ajalta seuraamaan Yleä ja kehityssuunta on jatkuvasti tavallisten ihmisten arjesta siirtyminen kohti etuoikeutettua elitismiä. Minun on vaikea samaistua ihmisiin jotka ovat Ylellä töissä ja monet ohjelmatkin oikein huokuu samaa asennetta.
Kun asustelen täällä lähiössä ihan tavallisten ihmisten keskuudessa, ei täällä kukaan käyttäydy tai puhu niinkuin ihmiset Ylellä. Missä on meidän tavallisten ihmisten edustus, vai onko Ylen tehtäväksi tullut saada Suomi näyttämään maalta jota se ei oikeasti edes ole ja minkälainen se toivoisi Suomen olevan.
Kommentit (215)
Yle tuottaa niin monimuotoista mediaa ja niin moneen makuun, ettei kaupalliset ikinä pystyisi vastaavaan. Mun mielestä on tärkeää, ettei meille tuutata sitä samaa mitä kuvitellaan vaan massalle menevän kaupaksi tai mihin sut on profiloitu ja minkäläistä materiaalia netti sulle puskee.
Yle on niitä harvoja kanavia, joilta tulee siedettävää ohjelmaa. Minulla on nytkin Areenassa pitkä lista katsottavaa, sekä sarjoja että leffoja että dokkareita. Eikä mainoskatkoja!
En edelleen tajua miten avaukseni liittyy persuihin, niinkuin jo kommentoin en ole itse persu. Mutta jatkakaa toki, tuntuu että persulevy pyörii aikaa lujaa vauhtia joillakin.
Hyvinvointivaltiossa rahoitetaan veroilla monenlaisia palveluja joita itse ei välttämättä tule käyttäneeksi (ainakaan juuri sillä hetkellä). Miksette valita niistäkin? Tai ainahan voitte muuttaa vaikka Kongoon ja katsoa onko siellä asiat paremmin.
Ylessä on kritisoitu Venäjää ja siksi on koko ajan maalitus päällä. Paikalliset provokatöörit avustamassa.
Isojen medioiden toimittajat ovat nykyään järjestetään korkeakoulutettua sakkia, voit varmaan itsekin googlettaa Journalistiliiton toimittajakartoituksen ja todeta asian. Kaukana takana ovat ajat, jolloin toimittajaksi noustiin kansakoulupohjalta.
Toki sitten ovat vielä asia erikseen somen itse itsensä toimittajaksi nimittäneet kirjoittelijat, mutta palkkasuhteessa isoissa medioissa olevilla on kyllä koko ajan kovempi koulutuspohja ja ammattitaito. Kilpailu alan työpaikoista on todella kovaa, siinä jyvät erottuvat akanoista.
kyllä noi teidän mediavastaiset kitinät jo tunnistetaan
Vierailija kirjoitti:
Persuja ärsyttää kun verovaroin pyritään esim pitämään faktoja esillä ja paljastamaan misinformaatiota. Tämä kun ei populismiin sovi. Ja kun muuta ei keksitä, voidaan nimitellä kaikki eri lailla ajattelevia vihervassareiksi ja puunhalaajaksi.
Ihan suoraan populismin käsikirjasta.
Persut puhuvat taloudesta, jengiväkivallasta, työpaikosta, ym ongelmien ratkaisemisesta
Vihervasemmisto puhuu persuista.
Yle Areena, Elävä arkisto, Teema... Monia sisältöjä, joita ei saa mistään muualta. Suomen historia ja muisti audiovisuaalisessa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuja ärsyttää kun verovaroin pyritään esim pitämään faktoja esillä ja paljastamaan misinformaatiota. Tämä kun ei populismiin sovi. Ja kun muuta ei keksitä, voidaan nimitellä kaikki eri lailla ajattelevia vihervassareiksi ja puunhalaajaksi.
Ihan suoraan populismin käsikirjasta.Persut puhuvat taloudesta, jengiväkivallasta, työpaikosta, ym ongelmien ratkaisemisesta
Vihervasemmisto puhuu persuista.
Vihervassarit ne paskoi muroihin. Jonkun pitää siivota jäljet.
Muuttakaa USAan. Siellä maksatte kaikesta. Terveydenhoito maksaa hele-vetisti, jos sulla ei ole sopivaa vakuutusta. Ja niihin ei ole varaa kuin elämässään menestyjillä.
Ehkäpä minä olen sen rahan arvosta Poiroteja katsonut, vaikka niitä ei enää Areenassa näykään.
Enimmäkseen minä juuri Areenaa katson. Kyllä se paikkaansa puolustaa.
Luen myös Ylen sivuilta uutisia, siellä on parempi uutistarjonta eri maista kuin vaikkapa iltapäivälehdillä.
P | E | R | S | K | U | T | A | R | A | L | L | A | A
YLE on loistava ja tarpeellinen. En oikein ymmärrä pointtia eli ilman YLE:ä olisi sitten vain kaupalliset kanavat (mainokset) ja suoratoistopalvelut? Toki, noillekin on markkinat mutta ilman YLE:ä noiden sisällöstä joutuisi maksamaan enemmän. Tuskinpa keskimäärin mitään säästöä tulisi.
Yleltä tulee hyviä rikossarjoja ja dokumentteja ja toki Avara luonto on ihan huippu.
Yle Areena on meillä myös ahkerasti käytössä, sielläkin hyviä sarjoja. Elävästä arkistosta löytyy myös kaikkea kiinnostavaa.
Nykyisellään YLE tuntuu olevan ainoa syy ja peruste sille, että suurin osa suomalaisista lehdistä on edelleen lyhyiden uutistensa osalta maksutta luettavissa verkon kautta. Jos YLE:lle laitetaan kuonokoppa ja kielto kilpailla yksityismedian kanssa siirtyy suurin osa uutisista välittömästi maksumuurien taakse. Hesarikin on vähentänyt vapaasti luettavien uutistensa määrän alkuperäisestä viidestä kolmeen viikossa. Jos YLE olisi rajoitettu niin HS ei tarjoaisi mitään uutisia tai materiaalia ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos poliitikot alkaisi ohjailla Ylen toimintaa, ei oltaisi enää demokratiassa.
Eihän me olla demokratiassa. Vaan edustuksellisessa demokratiassa. Eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä huomattu, että persut viis piittaavat suomalaisesta tiedonvälityksestä, taiteesta ja muusta kulttuurista. Te diggaatte amerikkalaista saippuaa ja realityä, jossa tatuoitu val ko ros ka deittailee pyllyt paljaina.
Juuri kävin Kansallisteatterin näytöksessä Ensimmäinen tasavalta.
Sinäkin mölliturpa punikkiperkele sivistyisit kun joskus yrittäisit etkä vaan riehuisi palstalla muiden tekemisiä arvailemassa.
t. Perssu från Ostrobotnia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poliitikot alkaisi ohjailla Ylen toimintaa, ei oltaisi enää demokratiassa.
Eihän me olla demokratiassa. Vaan edustuksellisessa demokratiassa. Eri asia.
Nyt meni liian vaikeaksi punakaartilaisten ymmärtää.
Puolueilla on omatkin lehdet. Vihreillä se on Vihreä lanka, Vasemmistoliitolla Kansan tahto. Yle ei ole minkään puolueen omistuksessa