Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten varakkaiden pitäisi osallistua vielä lisää Suomen talouskuriin?

Vierailija
29.09.2023 |

Mistä se otettaisiin?

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän pitäisi myydä maksansa.

Vierailija
42/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne osallistu ollenkaan.

Maksavat vaan jo valtaosan kaikista veroista. Eihän se ole mitään.

Tahallaista vääristelyä taas.

Korjaus: maksavat euromääräisesti enemmän TULOveroa, kuin pienituloiset.

Suuri pieni ja keskituloisten joukko taasen vastaa Suomen valtion verotuloista, koska niistä ylivoimaisesti suurin osa välillisistä eli kulutusveroista.

Ja olen itsekin isotuloinen mutta voin silti sanoa tämän rehellisesti

Sosiaslituilla elävät ihmiset eivät maksa veroja lainkaan vaan ainoastaan näennäisesti palauttavat osan saamistaan valtion lahjoittamista rahoista takaisin.

Työssäkäyvä veronmaksaja tuottaa rahaa valtion kassaan,tuella elävät eivät lainkaan.

Siinä on se ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He voisivat luopua tuistaan. Niistä joita he eivät edes tajua tuiksi.

Mistä tuista puhut?

Kotitalousvähennys. Maksakaa itse siivoojanne. Aikaisemmin oli omakotitalojen lämmitysmuodon vaihtoon isoja tukia. Koronatuet meni monelle hyvin toimeen tulevalle. Miksi esim esiintyvän taiteilijan ammatin riskit ei kuulu heille, vaan valtiolle? Moni duunari menetti duunin, mutta ei saanut koronatukia. .yms. yms. Sitä just sanoi , ettei moni tajua saavansa tukia.

Niinhän me maksetaankin siivouksemme. Se ei ole tuki, vaan vähennys. Pikkusen enempi saamme pitää omia rahojamme.

Niinpä. Ihmiset eivät näe mitä tukia saavat. Sillä vähennyksellä teitä tuetaan. Saahan sitä selittää mitä tahansa. Tuki kuin tuki, eri muodossa. Olet varmasti laskenut paljon joudutt itse loppujen lopuksi maksamaan siitä siivouksesta per tunti? Tukien (jotka on nimetty vähennyksiksi) jälkeen.

Ennemmin kotitalousvähennys on tuki siihen, että niiden töiden tekijöitä työllistettäisiin enemmän.

Vierailija
44/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OttoVille kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla kun vaadit toisia luopumaan tuistaan olet vaatimassa itsellesi niitä lisää?

Ainoa oikea tapa on luopua tuista joka tulotasolla ja jokainen järjestää toimeentulonsa itse itsenäisesti rasittamatta valtion taloutta lainkaan.

Miten rakennat omat tiet, tai vesiputket? Terveyden huollossa voi olla vakuutuksia. Oma vakuutusyhtiö teki konkurssin, enkä saanut uutta vakuutusta järkevin ehdoin. Ei kaikkea pysty itse maksamaan ja varsinkaan järjestämään. Harva pyörittää bisnestä täysin omin rahoin yms.

Vierailija
45/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska MINÄ haluun ja MINÄ en jaksa

Vierailija
46/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuista puhut?

Kotitalousvähennys. Maksakaa itse siivoojanne. Aikaisemmin oli omakotitalojen lämmitysmuodon vaihtoon isoja tukia. Koronatuet meni monelle hyvin toimeen tulevalle. Miksi esim esiintyvän taiteilijan ammatin riskit ei kuulu heille, vaan valtiolle? Moni duunari menetti duunin, mutta ei saanut koronatukia. .yms. yms. Sitä just sanoi , ettei moni tajua saavansa tukia.

Niinhän me maksetaankin siivouksemme. Se ei ole tuki, vaan vähennys. Pikkusen enempi saamme pitää omia rahojamme.

Niinpä. Ihmiset eivät näe mitä tukia saavat. Sillä vähennyksellä teitä tuetaan. Saahan sitä selittää mitä tahansa. Tuki kuin tuki, eri muodossa. Olet varmasti laskenut paljon joudutt itse loppujen lopuksi maksamaan siitä siivouksesta per tunti? Tukien (jotka on nimetty vähennyksiksi) jälkeen.

Ennemmin kotitalousvähennys on tuki siihen, että niiden töiden tekijöitä työllistettäisiin enemmän.

Ja jos ne nyt poistaisi ihmiset pitäisi siivoojana, eikä siirtyisi itse siivotaan tai tekisi remontit joka tapauksessa.

Vierailija
47/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta alkais oleen sen aika et rikkaat itse alkais keksiin keinoja osallistua, miten se on prkle joka asia aina köyhän duuni/velvollisuus ratkaista rikkaan puolesta, etteks te stna osaa itse mitään?

Vai pitäiskö siitäkin maksaa teille erikseen?

Syöttöporsaat prkle.

Man var inte rik och är väl det inte nu heller men problemet löste man genom att flytta bort från Finland och låta er sköta om era problem helt själv. Det har visst inte gått så strålande där i Finland?

Ni har helt rätt och jag håller med er. Du behöver inte bo i Finland om du inte vill.

Vierailija
48/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin laittamalla ne rahat kiertoon sieltä pankkitililtä eli kuluttamalla kotimaassa. Jos tuota ei tapahdu, niin sitten putoaakin pohja Orpon perustelulle siitä miksi veronkevennykset oli muka talouden kannalta hyvä juttu.

Vierailija
49/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OttoVille kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla kun vaadit toisia luopumaan tuistaan olet vaatimassa itsellesi niitä lisää?

Ainoa oikea tapa on luopua tuista joka tulotasolla ja jokainen järjestää toimeentulonsa itse itsenäisesti rasittamatta valtion taloutta lainkaan.

Miten rakennat omat tiet, tai vesiputket? Terveyden huollossa voi olla vakuutuksia. Oma vakuutusyhtiö teki konkurssin, enkä saanut uutta vakuutusta järkevin ehdoin. Ei kaikkea pysty itse maksamaan ja varsinkaan järjestämään. Harva pyörittää bisnestä täysin omin rahoin yms.

Mitä jos vaikka aloittaisit siitä että maksaisit edes lounaasi itse?

Mieti sen jälkeen vasta tien rakentamista ja vesiputkia tontillesi valtion piikkiin .

Ilmaisten lounaiden aika alkaa olemaan loppumassa.

Vierailija
50/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukia maksetaan myös eliitin vuokra-asuntoihin kun he yöpyvät Hesassa jos arkadianmäellä pitää olla istumassa ja lusimassa persus penkissä vaikkei mitään muuta tekis kun pyörittäis kynää.

Siitä 7000€ kk palkasta luulis riittävän varaa maksaa hesassa vuokrasta.

Mut osa-aikaselta työntekijältä ja opiskelijalta se valtionraha 400€ on liikaa valtiolle.

Räikeitä esimerkkejä löytyy kun kaivellaan

Polischefens bastu är så dyr i H:fors att fast två riksdagsledamöter olagligt bor i den samtidigt, måste de få boendestöd av riksdagen. Sådant är det med polischefer och riksdagsledamöter.

Vierailija
51/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuista puhut?

Vem ids med sådant då alla redan under den förra depressionen lärde sig att svartjobb är winwin för bägge inblandade parter. Den tredje vill endast ha pengar utan motprestation.

Vierailija
52/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

You shall not pass kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri pieni ja keskituloisten joukko taasen vastaa Suomen valtion verotuloista, koska niistä ylivoimaisesti suurin osa välillisistä eli kulutusveroista.

Sosiaslituilla elävät ihmiset eivät maksa veroja lainkaan vaan ainoastaan näennäisesti palauttavat osan saamistaan valtion lahjoittamista rahoista takaisin.

Työssäkäyvä veronmaksaja tuottaa rahaa valtion kassaan,tuella elävät eivät lainkaan.

Siinä on se ero.

Mutta siis se hokema että isotuloiset maksaa enemmän veroja niin ei pidä paikkaansa Suomen valtion verotuoton osalta. Ja sehän on se syy miksi veroja maksetaan

Vierailija
53/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuista puhut?

Miksi sitä ei makseta suoraan teettäjälle, vaan se on verovähennys, jolloin vain suurituloinen hyötyy siitä? Nythän joku eläkeläismummo ei voi hyödyntää tällaista jos vaikka tarvitsee katolleen korjaajaa, kun taas varakas naapuri saa valtiolta tällaisen edun. 

Vierailija
54/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kun varakkaat on verotettu köyhiksi, kuka silloin maksaa veroja?

Tuntemani varakkaat lentelevät pari kertaa vuodessa jonnekin etelään lomalle. Eivät he ole mitään köyhiä verojen jälkeenkään siis. Itse olen pienituloinen, mutta en tosiaan sanoisi itseäni köyhäksi. Mielestäni on typerää käyttää sanoja väärin.

Vierailija
55/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OttoVille kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vaatimassa tukia itselleni tai lisää. Mielestäni monissa tuissa on korjaamisen varaa. Nyt vain just niitä parhaiten auttavia puretaan ja kaupunkien harkinnanvaraiset jätetään.

Sanoin vain, että rikkaat ei tajua kuinka paljon saavat. Esim yliopistokoulutus maksaa paljon. Saa maksaa aika monta vuotta veroja, että tasottuu amislaisen kanssa. Tai päivähoito. Enemmän ssitä.tuetaan kuin yksikään siitä maksaa. On myös yksityisen päivähoidon tukia. Isoja sellaisia.

Tuet on hyviä, varsinkin koulutukseen ja harrastuksiin liittyvät. Kritisoin vain, kun monet eivät näe mitä valtion tai kaupungin tukea saavat. Näkevät vain jos joku muu saa. Itse näen sen kateutena. En ikinä rahallisesti pystyisi teettämään kotitaloysvähennykseen oikeutavaa työtä toisilla. En myöskään saa asumistukea yms. Miksi me väliinputojat emme valita? Rikkaat valittaa eniten.

Yliopistokoulutus on maksuton niin herrojen kuin siivoojienkin lapsille. Ei se ole mikään tuki. Päivähoito on köyhille jopa kokonaan ilmaista, keskiluokka senkin maksaa.

Vierailija
56/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuista puhut?

Miksi sitä ei makseta suoraan teettäjälle, vaan se on verovähennys, jolloin vain suurituloinen hyötyy siitä? Nythän joku eläkeläismummo ei voi hyödyntää tällaista jos vaikka tarvitsee katolleen korjaajaa, kun taas varakas naapuri saa valtiolta tällaisen edun. 

Ei voi saada vähennystä menoista, joita ei maksa alunperinkään. Jos ei maksa veroja, ei voi saada verovähennyksiäkään. Enemmänhän se mummo siitä verottomuudestaan hyötyy.

Vierailija
57/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se ero.

Et ole sitten koskaan arvonlisäverosta kuullut? Se on vielä samansuuruinen kaikille, eli köyhä maksaa yhtä paljon kuin varakkaampi.

Vaikkei tuilla elävä ostaisi muuta kuin ruokaa, niin jokaikisestä tuotteesta hän maksaa alvin.

Vierailija
58/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla äänestämättä ylimielisiä sairaita Kokoomuslaisia kuten Orpo!!

Laittaa ylimielisyys ja tyhmyys syrjään. Ymmärtää näiden valehtelevien poliitikkojen 

oman edun ajaminen valehtelemalla. Nähdä tämän läpi. Narsistit ja psykopaatit (Orpo, Purra) vain ovat niin ovelia..) Vaikea meidän terveiden nähdä toimien läpi, ennenkuin on liian myöhäistä kuten nyt. 

Vierailija
59/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se ero.

Et ole sitten koskaan arvonlisäverosta kuullut? Se on vielä samansuuruinen kaikille, eli köyhä maksaa yhtä paljon kuin varakkaampi.

Vaikkei tuilla elävä ostaisi muuta kuin ruokaa, niin jokaikisestä tuotteesta hän maksaa alvin.

Moms. 24 % på mat 14 %.

Vierailija
60/100 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Oletko yhtään perehtynyt siihen, kuka tätä lystiä tässä oikeasti maksaa? Se on hyvätuloiset.