Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko inhottava työkaveri?

Vierailija
29.09.2023 |

Meillä on tiimissä uusi työntekijä joka tulee toimistopäivinä myöhässä töihin joka kerta. Puhutaan tunnin parin viiveestä. Hän on todella epävarma ja herttainen ihminen, mutta selittelee joka kerta ummet ja lammet yksityiselämänsä haasteista ja hänellä on vaikeuksia pysyä asiallisena töissä.

Esimiehemme on sairaslomalla ja epävirallisesti tiimin vanhimpana työntekijänä vastaan koulutuksesta sekä delegoin hommia meidän tiimin kesken. En ole esimies tai yritä sellaista leikkiä, vaan firman osoittamana olen ottanut vetovastuun tietyistä asioista.

Nyt olen kuitenkin huomannut ettei uusi työntekijä oikein tykkää ottaa ohjeita vastaan, vaikka kyse ei ole mikromanageroinnista vaan pyydän ottamaan muistiinpanoja opetustilanteista ja antanut vinkkejä ajankäytön tehokkaaseen hallintaan ja näyttänyt millaisia työkaluja meillä on järjestelmässä työn jäsentelemiseksi. Uusi on sanonut suoraan että yrittää selvitä koeajan loppuun koska tarvitsee työpaikan mutta valitettavsti hän ei tunnu oikein yrittävän ja mikä ehkä ärsyttävintä, hän ei kuuntele. Omatoimisuus on hyvästä ja suotavaa, mutta hän suurella innolla suhii menemään eikä ota kauniisti muotoiltuja kehotuksiani kuuleviin korviinsa vaan tekee haluamallaan tavalla.

Olen alkanut kokea hänen kanssa työskentelyn erittäin rankkana. Olen myös kauhulla ajatellut että hänen saadessa vakipaikan suuri osa töistä tulee putoamaan harteilleni edelleenkin jatkossakin. Miten tämän voisi ottaa rakentavasti esiin johdon tai HR:n kanssa?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin esimiehesi asia ja hänen ratkaistava. Nyt sinä kilttinä ja tunnollisena "kouluttajana" teet esimiehellesi kuuluvaa työtä ja yrität hätääntyneenä ottaa vastuun hänelle kuuluvista töistä. Ja se ei riitä jos esimies on määrännyt sinulle nämä tehtävät kun kerran ne kuuluvat esimiehelle itselleen. Et näe tätä kuviota nyt. T. Pomo

Jos aloituksesta jäi epäselväksi niin pohdin että olenko kohtuuton vai jos ja miten nämä ilmenneet ongelmakohdat tulisi ottaa esille. Joko kohdehenkilön tai johdon kanssa.

Tällä hetkellä pomo ei ole näkemässä mikä meno meillä on ja minä ja muut työntekijät paikkaillaan arjessa uuden virheitä ja tekemättömiä hommia. On siis mahdollista että pelkkiä lukuja katsomalla ylemmälle portaalle ei selviä mikä tilanne todellisuudessa on, vaikka tiedän että HR on saanut kanteluita uuden asenteesta muiltakin.

En todellisuudessa halaja mitään esimiesvastuita itselleni, mutta en myöskään halua että meille jää vakituiseksi työntekijä jolta perustyö ei ota onnistuakseen ja jonka isoin ongelma on mielestäni asenteessa ja siihen miten työhön suhtautuu. Jos jo nyt paikkaamme hänen virheitään, on aikamoinen painolasti ottaa vakituiseksi osaksi työyhteisöä tuollainen tapaus. En odota mitään ihmeitä tai että työhön suhtautuisi erityisen intohimoisesti. Olen itsekin töissä maksaakseni laskut mutta otan silti työn sen vaativalla vakavuudella ja hoidan oman tonttini.

Tein aloituksen tänne pyytääkseni rakentavia kehitysideoita miten tästä eteenpäin. Ehkä sitten olen nipottaja, mutta jos heitän kädet ilmaan ja annan uuden touhuta mitä itse haluaa, on minun työtaakkani ainakin 1,5-kertainen. Minulta on myös kysytty palautetta uuden kehityksestä ja sen etenemistä en ihan puskista huutele tai puutu asiaan. Meillä siis työt jakautuu siten että on tiimin esimies joka myös aluepäällikkö, olen sitten meidän toimipisteen osaston ns. seniori jolla raportointivastuu ilman henkilöstövastuuta ja sitten meiltä löytyy asiakasrajapinnasta muutama työntekijä. Pomoni ollessa poissa vastaan hänen hommista ainakin osin ja päinvastoin. AP

Tuossa ylempänä on aika rakentavasti asia jo ilmaistu.

Olen siis tällä hetkellä ihan esimiehen sekä yrityksen suomalla mandaatilla vastuussa uuden kehityksestä ja koulutuksesta ja minulta kysytään miten se etenee. Esimiehellä ei sairasloman vuoksi ole näkyvyyttä arkeen ja siihen miten työ etenee. Jos en tuo esiin näitä ilmenneitä epäkohtia, meillä on kohta vakkarina henkilö joka on omasta mielestäni osoittanut ettei työnteko onnistu sen vaatimalla tavalla. Jos katson näitä todella isoja ongelmia sormien läpi, tulee tämä tilanne olemaan iso murheenkryyni jatkossakin koko tiimille.

Toki sitten rekryprosessi on oma ruljanssinsa mutten tiedä miten tästä eteenpäin sillä mikään aiemmin toimivaksi osoittanut konkreettinen tuki, apu ja ohjaaminen ei ole auttanut tai tuottanut tulosta.

Olen myös jokseenkin yllättynyt siitä että aika moni kommentoi että puutun asioihin jotka ei minulle kuulu. Tosiasiallisesti tässä poikkeustilanteessa minun on vaan asetuttava vähän epämukavan asemaan sillä en näe että olisi kenenkään edun mukaista että meillä on tiimissä työntekijä jolle tuottaa haasteita noudattaa deadlineja ja saada perustavanlaatuiset hommat tehtyä. Meidän työmme liittyy taloushallinnollisiin asioihin eli vaikka emme pelasta henkiä, on tärkeää olla mahdollisimman tarkka ja asiallinen sillä virheet käy helposti kalliiksi ja aiheuttaa ikäviä viiveitä asiakkaalle. Etenkin raha-asioiden kanssa puljatessa on tärkeää että homma toimii kuten pitääkin. AP

Vierailija
82/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja muut työntekijät paikkaavat tämän uuden työntekijän jälkeä. Eli mikään ei ole huonosti ja homma toimii. Työntekijä syyttää vain teitä kiusaajiksi. Mitään näyttöä ei lusmuilusta ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
84/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Vierailija
85/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua Ap. Meillä on yksi jolla on myös omat säännöt etäpäivien kanssa. Merkkaa sitten tiimin etätyökalenteriin virheellistä tietoa. Lisäki 30 min ruokatunti venyy usein tuntiin ja ulos unohtuu leimata. Hups kun unohdin taas. Silti on hirveä kasa plussaa, en tiedä miten saa me kerätättyä, kun ei ylitöihin kuitenkaan jää. Lisäksi tekee paljon virheitä ja suuttuu jos sanotaan. Harmi kun on jo vakkari, hyvin feikkasi koeajan.

Kannattaa kysyä ihan suoraan, eikä keksiä omasta päästään.

Tyhmien ihmisten ongelma on se, että projisoivat omat ongelmansa muiden syyksi. Sepittävät tarinansa sitten tältä pohjalta.

Vierailija
86/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi työntekijä ei ehkä sovellu juuri kyseiseen pikkutarkkaan työhön. Luultavasti hän inhoaa työtään ja sinua (anteeksi vaan). Sinä ap sovellut, olet ehkä hieman pilkunviilaaja, tosin myös kyttääjä ja otat liikaa stressiä "esimiehen sijaisena" olemisesta. Olet opettajamaisuudessasi ehkä ärsyttävä.

Olen yrittänyt painottaa etten ole esimies eikä uuden tarvitse raportoida minulle mutta oman näkemykseni mukaan esimiehen puute on aiheuttanut sen että uusi luistaa säännöistä (työaikakirjaukset, toimistopäivät, yleinen tavoitteellinen työnteko).

Tämän uuden kohdalla en voi luottaa itsenäiseen työntekoon sillä hänellä on oman kertomansa mukaan vaikeuksia olla järjestelmällinen ja aloitteellinen. Olen yrittänyt ratkaista ongelman antamalla työkaluja oman ajanhallintaan sekä antamalla työtehtäviä sekä aikamääreen jolloin homman tulisi olla valmis. Olemme myös karsineet monet työtehtävät koulutussuunnitelmasta jotta uudella olisi aikaa omaksua asiakokonaisuuksia.

Vaikken ole virallisesti esimies, en voi antaa uuden suhata täysin oman onnensa nojassa sillä silloin muut osastot hyppivät seinille ja valittavat koska työ ei etene. Uuden virheet eivät myöskään liity esimerkiksi kukkiensidontaan vaan aiheuttaa yritykselle kalliita virheitä. Esimerkkinä jos olisimme töissä palkanlaskennassa, uuden virheet ja hidastelu tekee sen että jotkut saa lisänsä viiveessä ja tuollaiset viivästykset tuovat lisäkustannuksia. AP

Sinulla on esimies talossa jossain. Mene puhumaan hänen kanssa. Jos kuitenkin edelleen änkkäät, että ei ole ketään, niin voit aloittaa laittamalla asioita tärkeysjärjestykseen. Sanot työaikojen merkkaamisesta suoraan, kerrot myös työtehtävistä suoraan ilman kiertelyä. Lopetat tuon katkeran sisäisen puheesi.

Vierailija
87/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
88/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Epävirallisesti tiimin vanhimpana"

Eli olet korottanut itse itsesi jonkin tiiminvanhimman asemaan.

Teille lähäreille voin sanoa, että on ihan yleinen käytäntö asiantuntijaorganisaatioissa ettei tehdä mitään isoja muutoksia jos joku jää parin kuukauden saikulle ellei se ole ehdottomasti tarpeen. Silloin joku tiimistä joutuu hoitamaan nuo juoksevat asiat vt. "esimiehenä" vaikka ei virallista titteliä tai palkankorotusta saakaan. Sitten taas poissaolijan esimiestä alemman tason asiat eivät yleensä voisi vähempää kiinnostaa muuten kuin että bonarit tulee odotetusti vuoden lopussa.

Siinä on sitten aika iso kynnys mennä iso-pomo-esihenkilölle mennä valittamaan jonkun koeajalla olevan törttöilystä kun tällä isompiakin asioita mietittävänä.

Vierailija
89/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinun ei auta muuta kuin ottaa lusikka kauniiseen käteen ja viedä asia HR-osaston käsittelyyn, mielellään pomolle tai sinne ylemmälle tasolle. Ja sitten otat siihen prosessiin mukaan saikulla olevan pomosi pomon jotta on ainakin tietoinen mitä on menossa vaikka ei olisi asiasta suoranaisesti kiinnostunut.

Vierailija
90/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille lähäreille voin sanoa, että on ihan yleinen käytäntö asiantuntijaorganisaatioissa ettei tehdä mitään isoja muutoksia jos joku jää parin kuukauden saikulle ellei se ole ehdottomasti tarpeen. Silloin joku tiimistä joutuu hoitamaan nuo juoksevat asiat vt. "esimiehenä" vaikka ei virallista titteliä tai palkankorotusta saakaan. Sitten taas poissaolijan esimiestä alemman tason asiat eivät yleensä voisi vähempää kiinnostaa muuten kuin että bonarit tulee odotetusti vuoden lopussa.

Siinä on sitten aika iso kynnys mennä iso-pomo-esihenkilölle mennä valittamaan jonkun koeajalla olevan törttöilystä kun tällä isompiakin asioita mietittävänä.

Kyllä se vt-esimies on myös esimies oikeuksineen ja velvollisuuksineen. Ei voi olla organisaatiota, jossa kukaan ei edusta työnantajaa tai huolehdi työsuojelusta tai muusta lakisääteisistä tehtävistä. Tietenkään se vt ei ala säätämään mitään isoja muutoksia, jollei ylempää tule käskyä.

Vierailija
91/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän siellä nyt vikaa on työnjohdossa ja organisoinnissa ja näköjään myös sinun ja tämän uuden työntekijän henkilökemioissa.

Kuulisin sitten mielellään ideoita siitä miten tällaisia suuria ongelmia tulisi lähestyä rakentavalla tavalla. Aiempien työntekijöiden kanssa käytetyt keinot eivät ole toimineet tai tuottaneet tulosta ja voin sanoa suoraan että usean kuukauden jälkeen tulee minulle olo että hän on töissä vetääkseen palkkaa ja tehdäkseen minimipanoksella töitä. Työssä suoriutuminen ei vaadi ihmeitä ja en esim. halua kenenkään käyttävän työasioihin aikaa työajan jälkeen mutta tiettyjen perusasioiden tulee toimia ja pyöriä jotta työ tulee tehdyksi. Uuden kohdalla tuntuu kuitenkin että kehotukset ja ohjaus oikeaan suuntaan menee joko kuuroille korville tai ne otetaan lähtökohtaisesti kiusantekona vaikka itseäni ei kiinnosta kuin se että työt tulee tehdyksi ajallaan. AP

Koska sinä et ole esihenkilö niin tuo sinun stressisi yhden työntekijän suoriutumisesta on ihan ylireagontia.

Selkeästi et kyseisestä henkilöstä pidä ja se on ok mutta jos sinun vastuulla on hänen perehdytyksensä niin sinä näet hänen oppimisensa vain negatiivisen kautta ja stressaat ettei se opi niinkuin sinä haluat. Toinen kyllä huomaa sen ja sinun stressisi tarttuu myös häneen ja perehdytyksestä ei tule mitään.

Teillä ei muutenkaan vaikuta kovin selkeää olevan että kenen vastuulla on mikäkin mutta joku esihenkilö talossa on pakko olla jonka otettava vastuu että kaikki uudet saavat kattavan perehdytyksen.

Vierailija
92/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vt-esimies on myös esimies oikeuksineen ja velvollisuuksineen. Ei voi olla organisaatiota, jossa kukaan ei edusta työnantajaa tai huolehdi työsuojelusta tai muusta lakisääteisistä tehtävistä. Tietenkään se vt ei ala säätämään mitään isoja muutoksia, jollei ylempää tule käskyä.

Ei ole jos ei ole erikseen nimetty ko. tehtävään. On saatettu vaan sanoa, että sinä sitten hoidat raportit ym. juoksevat asiat ja siinä se. Näissä tapauksissa se oikea pomo on tietysti se saikulla olevan pomon pomo, mutta silloin ollaan jo usein sen verran korkealla tasolla organisaatiossa etteivät halua liata käsiään mihinkään ruohonjuuritason juttuihin jos vaan voivat sen välttää. Mutta jos tulee jotain vastuuasioita niin ovat sitten juridisesti vastuussa eikä se "juoksupojaksi" nakitettu tiimiläinen.

Vierailija
93/100 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän siellä nyt vikaa on työnjohdossa ja organisoinnissa ja näköjään myös sinun ja tämän uuden työntekijän henkilökemioissa.

Kuulisin sitten mielellään ideoita siitä miten tällaisia suuria ongelmia tulisi lähestyä rakentavalla tavalla. Aiempien työntekijöiden kanssa käytetyt keinot eivät ole toimineet tai tuottaneet tulosta ja voin sanoa suoraan että usean kuukauden jälkeen tulee minulle olo että hän on töissä vetääkseen palkkaa ja tehdäkseen minimipanoksella töitä. Työssä suoriutuminen ei vaadi ihmeitä ja en esim. halua kenenkään käyttävän työasioihin aikaa työajan jälkeen mutta tiettyjen perusasioiden tulee toimia ja pyöriä jotta työ tulee tehdyksi. Uuden kohdalla tuntuu kuitenkin että kehotukset ja ohjaus oikeaan suuntaan menee joko kuuroille korville tai ne otetaan lähtökohtaisesti kiusantekona vaikka itseäni ei kiinnosta kuin se että työt tulee tehdyksi ajallaan. AP

Koska sinä et ole esihenkilö niin tuo sinun stressisi yhden työntekijän suoriutumisesta on ihan ylireagontia.

Selkeästi et kyseisestä henkilöstä pidä ja se on ok mutta jos sinun vastuulla on hänen perehdytyksensä niin sinä näet hänen oppimisensa vain negatiivisen kautta ja stressaat ettei se opi niinkuin sinä haluat. Toinen kyllä huomaa sen ja sinun stressisi tarttuu myös häneen ja perehdytyksestä ei tule mitään.

Teillä ei muutenkaan vaikuta kovin selkeää olevan että kenen vastuulla on mikäkin mutta joku esihenkilö talossa on pakko olla jonka otettava vastuu että kaikki uudet saavat kattavan perehdytyksen.

Ei se ole minusta ylireagointia vaan fiksua havainnointia. Minun vastuullani vanhempana tiimiläisenä oli perehdyttää ja seurata erään henkilön työskentelyä kun aloitti tiimissä. Koeajan ollessa päättymässä esimieheni tuli kysymään miten henkilö on selviytynyt ja kerroin totuudenmukaisesti ettei suoriutuminen ollut kaikilta osin riittävää vaikka joissakin asioissa oli hyvin osaava. Henkilön työsuhdetta ei jatkettu, koska hänestä ei olisi ollut organisaatiolle tarvittavaa hyötyä ja hänen työnsä olisivat kaatuneet muiden niskaan tai muut olisivat joutuneet tukemaan häntä merkittävästi oman työnsä ohessa.

Vierailija
94/100 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin esimiehesi asia ja hänen ratkaistava. Nyt sinä kilttinä ja tunnollisena "kouluttajana" teet esimiehellesi kuuluvaa työtä ja yrität hätääntyneenä ottaa vastuun hänelle kuuluvista töistä. Ja se ei riitä jos esimies on määrännyt sinulle nämä tehtävät kun kerran ne kuuluvat esimiehelle itselleen. Et näe tätä kuviota nyt. T. Pomo

Jos aloituksesta jäi epäselväksi niin pohdin että olenko kohtuuton vai jos ja miten nämä ilmenneet ongelmakohdat tulisi ottaa esille. Joko kohdehenkilön tai johdon kanssa.

Tällä hetkellä pomo ei ole näkemässä mikä meno meillä on ja minä ja muut työntekijät paikkaillaan arjessa uuden virheitä ja tekemättömiä hommia. On siis mahdollista että pelkkiä lukuja katsomalla ylemmälle portaalle ei selviä mikä tilanne todellisuudessa on, vaikka tiedän että HR on saanut kanteluita uuden asenteesta muiltakin.

En todellisuudessa halaja mitään esimiesvastuita itselleni, mutta en myöskään halua että meille jää vakituiseksi työntekijä jolta perustyö ei ota onnistuakseen ja jonka isoin ongelma on mielestäni asenteessa ja siihen miten työhön suhtautuu. Jos jo nyt paikkaamme hänen virheitään, on aikamoinen painolasti ottaa vakituiseksi osaksi työyhteisöä tuollainen tapaus. En odota mitään ihmeitä tai että työhön suhtautuisi erityisen intohimoisesti. Olen itsekin töissä maksaakseni laskut mutta otan silti työn sen vaativalla vakavuudella ja hoidan oman tonttini.

Tein aloituksen tänne pyytääkseni rakentavia kehitysideoita miten tästä eteenpäin. Ehkä sitten olen nipottaja, mutta jos heitän kädet ilmaan ja annan uuden touhuta mitä itse haluaa, on minun työtaakkani ainakin 1,5-kertainen. Minulta on myös kysytty palautetta uuden kehityksestä ja sen etenemistä en ihan puskista huutele tai puutu asiaan. Meillä siis työt jakautuu siten että on tiimin esimies joka myös aluepäällikkö, olen sitten meidän toimipisteen osaston ns. seniori jolla raportointivastuu ilman henkilöstövastuuta ja sitten meiltä löytyy asiakasrajapinnasta muutama työntekijä. Pomoni ollessa poissa vastaan hänen hommista ainakin osin ja päinvastoin. AP

Tuossa ylempänä on aika rakentavasti asia jo ilmaistu.

Olen siis tällä hetkellä ihan esimiehen sekä yrityksen suomalla mandaatilla vastuussa uuden kehityksestä ja koulutuksesta ja minulta kysytään miten se etenee. Esimiehellä ei sairasloman vuoksi ole näkyvyyttä arkeen ja siihen miten työ etenee. Jos en tuo esiin näitä ilmenneitä epäkohtia, meillä on kohta vakkarina henkilö joka on omasta mielestäni osoittanut ettei työnteko onnistu sen vaatimalla tavalla. Jos katson näitä todella isoja ongelmia sormien läpi, tulee tämä tilanne olemaan iso murheenkryyni jatkossakin koko tiimille.

Toki sitten rekryprosessi on oma ruljanssinsa mutten tiedä miten tästä eteenpäin sillä mikään aiemmin toimivaksi osoittanut konkreettinen tuki, apu ja ohjaaminen ei ole auttanut tai tuottanut tulosta.

Olen myös jokseenkin yllättynyt siitä että aika moni kommentoi että puutun asioihin jotka ei minulle kuulu. Tosiasiallisesti tässä poikkeustilanteessa minun on vaan asetuttava vähän epämukavan asemaan sillä en näe että olisi kenenkään edun mukaista että meillä on tiimissä työntekijä jolle tuottaa haasteita noudattaa deadlineja ja saada perustavanlaatuiset hommat tehtyä. Meidän työmme liittyy taloushallinnollisiin asioihin eli vaikka emme pelasta henkiä, on tärkeää olla mahdollisimman tarkka ja asiallinen sillä virheet käy helposti kalliiksi ja aiheuttaa ikäviä viiveitä asiakkaalle. Etenkin raha-asioiden kanssa puljatessa on tärkeää että homma toimii kuten pitääkin. AP

Kirjoitin tähän ketjuun aiemminkin, että tuntuu niin tutulle. Ja tämän tekstin jälkeen vielä tutummalle. Huomaan, ettei monikaan tähän ketjuun vastannut ole ymmärtänyt ongelman ydintä. Onneksi en ole esimies, enkä edes mitenkään vastuussa tiimin toiminnasta.

AP, olet vain vastuuntunteva ihminen, joka ajattelee koko tiimin ja yrityksen parasta. Toivottavasti tuo huomioidaan.

Vierailija
95/100 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
96/100 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojaa. Asiantuntijaorganisaatioissakin JOKU on kyllä aina laillisessa vastuussa. On tosiaan tapana, että sitä laillista vastuuta ei siirretä kenellekään, mitta se ei MISSÄÄN tapauksessa siirry alaspåin ilman erillistä päätöstä. Älkää suostuko ottamaan sitä ilman erillistä korvausta. Siinå hommassa on mahdollisuus joutua oikeuteen, menettää rahanne ja uranne ja terveytenne. Toistan, älkää ottako sitä ilman eri korvausta.

Kiinnosti ylempää johtoa tai ei, vastuu siirtyy organisaatiosa ylöspäin, ellei muuta eksplisiittisesti päätetä.

Vierailija
97/100 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kehtaa olla pari tuntia myöhässä? Tuosta voisi tehdä jo koeaikapurun?

Näin. Tunnin-pari myöhässä kerran, sen voi vielä oikein erityisen pätevällä selityksellä ja pakottavaan syyhyn nojaten hyväksyä. Mutta useammin? Ei todellakaan.

Vierailija
98/100 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa aina edes vaivautua toimistolle toimistopäivinä. Aina silloin tällöin käyn näyttämässä naamaani, niin kaikki ovat tyytyväisiä sitten. Meillä katsotaan näitä asioita vähän läpi sormien, jos hommat muuten hoituu hyvin. 

Ap:n tapauksessa ongelma onkin se, että hommat EIVÄT hoidu hyvin.

Vierailija
99/100 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulevaisuus tuon ihmisen kanssa ei näytä lupaavalta, niin tosi hienoa että se tulee ilmi jo nyt. Jotkut osaa ryhdistäytyä koeajaksi ja sitten ollaan ihmeessä.

Itsekin olen ollut tilanteessa, että kysyttiin kannattaako yhtä työntekijää vakinaistaa. Vaikka hän oli ollut niin onnellinen palkkapäivästä ja siitä, että elämässä rupeaa nyt menemään paremmin, niin en voinut sanoa muuta kuin että ei. En minä ole vastuussa toisen ihmisen tunteista.

On turha toivoa, että toinen muuttuisi unelmatyöntekijäksi, jos hän ei edes vaikuta kehittymishaluiselta. 

Vierailija
100/100 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa aina edes vaivautua toimistolle toimistopäivinä. Aina silloin tällöin käyn näyttämässä naamaani, niin kaikki ovat tyytyväisiä sitten. Meillä katsotaan näitä asioita vähän läpi sormien, jos hommat muuten hoituu hyvin. 

Siinä kohtaa kun aletaan päättää kuka pistetään pihalle, ei niitä asioita enää katsotakaan läpi sormien.