Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä verhot?

Vierailija
29.09.2023 |

Ystävä sisustaa uutta asuntoaan ja aikoo jättää verhot pois kaikista ikkunoista. Myös makuuhuoneesta. Muutti 1.kerrokseen. Ite en pystyisi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mulla ole. Naulasin hallaharsoa ikkunoihin kyllä, kun en halua olla näyteikkunassa.

En tajua miten kenenkään silmä kestää tällaisia ihme viritelmiä.

No minä elän niin askeettista elämää, ei täällä mikään muukaan miellytä silmää. Ei mulla ole edes sänkyä, vessanpönttöä tai ruokapöytää. Kunhan on katto pään päällä. No, sekin romahti yhdestä huoneesta, mutta enpä mä sitä huonetta tarvitsekaan.

Huonekaluja saa ilmaiseksikin netistä jos haluaa.

Ei tänne mikään huonekalu ilmaiseksi kulje. Enkä oikeastaan tarvitsekaan, mulla on sohva sentään. Kyllä tämä loppuelämäni menee, jos lainan loputtua jotain saisi korjattua, mutta ensin ovat varmaan lämmitys, katto, vesijohdot ja sen sellaiset.

Vierailija
22/27 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuta kuin pimennysverhot makuuhuoneessa ja muualla sälekaihtimet, jotka nekin on normaalisti aina auki paitsi silloin jos aurinko häikäisee pahasti. Mutta asutaankin sellaisessa paikassa jossa ei tarvitse naapureista murehtia.

Minäkin periaatteessa asun kaukana naapureista, mutta yksi niistä hiippailee niittämässä nurkkapieliä, ja tuossa on myös vieressä peltotie joka kulkee käytännössä pihapiirin lävitse, ja jota kulkee monenlaista hevosen tai koiran ulkoiluttajaa sen maajussin ja perheensä ajeluiden lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mulla ole. Naulasin hallaharsoa ikkunoihin kyllä, kun en halua olla näyteikkunassa.

No minä elän niin askeettista elämää, ei täällä mikään muukaan miellytä silmää. Ei mulla ole edes sänkyä, vessanpönttöä tai ruokapöytää. Kunhan on katto pään päällä. No, sekin romahti yhdestä huoneesta, mutta enpä mä sitä huonetta tarvitsekaan.

Ei tänne mikään huonekalu ilmaiseksi kulje. Enkä oikeastaan tarvitsekaan, mulla on sohva sentään. Kyllä tämä loppuelämäni menee, jos lainan loputtua jotain saisi korjattua, mutta ensin ovat varmaan lämmitys, katto, vesijohdot ja sen sellaiset.

Eikö sulla ole niitäkään? Hella? Sähkö?

Vierailija
24/27 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhessä ikkunassa on verhot somisteena, ei niitä varsinaisesti käytetä (ikkunassa sälekaihtimet joilla luodaan halutessa yksityisyyttä jabvarjostusta). Kahdesta muusta ikkunasta toisessa pelkät kaihtimet ja toisessa ei mitään verhoo (yläikkuna josta ei ees helpolla kukaan pääsis urkkiin sisään).

Jos on kaihtimet eikä erityisen valoherkkä, niin ei verhoilla oo muuta virkaa kuin somiste ja kaikki ei sellasta kaipaa. Itseasiassa meilläkin mies halusi noi verhot.

Vierailija
25/27 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole niitäkään? Hella? Sähkö?

No on hella ja sähkö. Muutama sähköpatteri joilla lämmitys. Joten voisi se ilmalämpöpumppukin mennä ennen verhoja hankintaan.

Tavallaan kyllä nuo hallaharsotkin näyttävät ihan romanttisilta tyhjässä talossa. Enkä välitä availla verhoja kulkijoiden vuoksi, ja nuo päästävät valoa sisään kuitenkin.

Vierailija
26/27 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On verhot. Tykkään verhoista. Näin uudessa talossa verhoilla ei tarvitse suojautua vedolta, joten ovat ikään kuin koristeena ja sisustuselementteinä. Vaihdan verhot 1-2 kertaa vuodessa, koska tykkään vaihtelusta.

Sälekaihtimet toki blokkaa auringon ja lämmön, mutta ovat pelkästään jotenkin masentavat. Puiset kaihtimet ovat kivemmat, mutta eivät auta pitämään kesällä kuumuutta ulkopuolella.

Vierailija
27/27 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen amerikkalaisia joilla ei ole verhoja makuuhuoneessa. Ei edes kerrostaloissa joihin on suora näköyhteys naapuritaloista. Kummallista näyttämisenhalua kun jopa täällä Suomessa tiedossa kuitenkin on että kerrostaloissa käytetään myös kaukoputkia joilla näkee asuntoihin.

No niillä on muitakin omituisuuksia kuten pitäisi olla valoisa makuuhuone, tai samaan aikaan ilta- ja aamutoimet etc.etc.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi