Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****syysmammat04 välipäivänä****

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt kuin hevonen :)

Kone ollut kiinni,sen sijaa pleikkari ollut päällä.

Ollaan pelattu tanssimatolla ja rumpupeliä :)

Joulu meni tosi jees.nopeasti!Aattona oltii anoppilassa siellä oli17henkeä!!

Joulupäivänä käytiin miehen kans vuoronperää moikkaa kavereita.Miehen vuoro oli 19-23 ja mä olin 23-03!Oli hauskaa,näin sellasia kamuja joita en ole nähnyt kolmeen vuotee!!!autolla molemmat oltiin.

Sit ollaan nukuttu,syöty ja paljon on käynyt porukkaa kylässä.

Vähän on ulkoiltukin.

Hilmalla syömiset ollut huonolla tolalla..Nyt taas hiljallee arkea päin ruokien ja ulkoilujen suhteen.

Kirppu on myöskin nukkunut päikäärit melkee vaunuissa,nyt sais taas nukkua sisälläkin...

Lahjoja tuli paljon!!!Hilman mieluisin oli kassakone ja kauppajutut tai nukkekoti.Iskä tykkäs tanssimatosta,Kirppu unipussista.

Mä tykkäsin vanamon kaulkorusta ja uudesta hajusta

Kyllä pukki tietää!!

Mekin on haaveiltu etelänloma joulusta.Mun siskohan on perheinee thaimaassa.Phuketin lähellä,lapsiystävällnen paikka jossa on muutakin kun baareja tai ladyboyta.On tykännyt.

Mä en ole varma haluunko sinne..Liian eksoottista mulle?

Azorit ois mahtava tai aruba.

Minmmun porukalle tervehtymistä!

Ynikselle hyviä löytöjä alesta!!

Kirppusta kokeilen mennä pistää maate.Hilma kuuntelee pellepositiivia ja höpöttää.Lauloi muutn joulupukile tuikituiki tähtöinen tuli encoret ja kaikki :)

jaiks huomen lähtee hammas!

pitää mennä puolituntia ennen niin saa esilääkettä.apua!!!!!

ramika ja pirkot

Vierailija
22/48 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukava käydä lähipuistossa, kun maa ei ollut ihan musta vaan hivenen jopa valkoinen muutamasta hiutaleesta. Naapurustossa oli oikein elämää, kun meitä sattui enemmänkin paikalle.

Enkeli: Todella harmillista ja ikävää, että allergiat vaivaa noin kovasti Miniäkin. Voimia ja jaksua taistoon. Meillä Nöösälle tulee oireet myös yleensä päivän, kahden tai useamman päästä. Ruokapäiväkirja on aivan upea apu ja helpotus, kun pitää saada kiinni noita pahalaisia. Laitan tekstaria sopivista kyläilypäivistä. Minille on varattu muuten todella kaunis nimi. Tuo astiaston väri on kyllä mielenkiintoinen.

Ynkkä: harmi, kun emme huomenna ehdi Helsinkiin asti vaan joudun tyytymään tuohon läheiseen pikkukaupunkiin, kun tulee sukua yökylään. Olisin mielelläni lähtenyt seuraksesi. :) Jaksua ja voimia parisuhteeseen ja arjen pyörittämiseen.

Teukalle jaksua ja kivutonta sekä parempaa vointia miehelle.

Hipsulle voimia. Hyvä, että olette päässeet alkuun keskusteluissa ja askel itsestä huolehtimiseen on otettu. Jaksua ja haleja!

Mimmulle voimia työnaloitukseen ja kaikkeen hulinaan sekä suruun.

Mukavaa, että Saamuskan perheessä voidaan paremmin.

Ramikalle tsempitykset hammaspoistoon. Hyvän lekurin hoiteissa homma sujuu ilman suuria kärsimyksiä, nimimerkillä hammaslääkäripelkoinen, jolta leikattu kaksi viisuria ja yksi vedetty.

Kerpun letit oli tosi hienot. Sopi minusta hyvin sinulle.

Pottatouhuista oli puhetta. Meillä Nöösä meni tässä marras-joulukuussa takapakkia vaipattomuudessa ja vahinkoja tuli usein. Osaksi tämä liittyi selvästi uhmaan, koska heti potalla käynnin jälkeen päästi kuitenkin syliimme kunnon satsit pissaa. Voi sitä pyykki määrää. Nyt joululoman aikana ollaan taas palattu normaaliin vaipattomuuteen ilman jatkuvia vahinkoja. Yövaippa meillä on ja pysyy vielä varmaan aika pitkään.

Menen kuuntelemaan Nöösän musisointia pikkuisella pianohärvelillä. Iloista päivää kaikille! =)

-Mimmuli ja Nöösä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi vatsassa kiertaa ihan todella.

Joko tulee vatsatauti mitä on toosi paljon liikkeellä

tai sit vaan jännittää.

Tekee pahaa kaikki ruuat yök...

Ihan kun olis raskaana voi ei!!

Tytöt nukkuu aah ihanaa.

Myös lappiin ois kiva lähteä jouluna joskus ois ainaki lunta!!

Hyvä Enkeli kun arki rupeaa rullaa.Yhdyn tuohon että ulos lähtö on kyllä melkoista...

Pilette mäkin luin juts sen viikkoja,kuukausi.Yhdessä illassa.Oli kyllä

hyvin kirjoitettu.

Kerpulla oli hyvä tukka,ihana!!

Ramika

Vierailija
24/48 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluntoivotus jäi täältä päin pois - eli tulin näin jälkikäteen " ilmoittautumaan" ...

Ekaksi: onnea Tomeralle ja perheelle oikein kovasti !!!

Parantumista ja jaksamista potilaille ja huoltojoukoille!

Täällä vietettiin kotijoulua kolmestaan, tai " isi, äiti ja H, me kaikki neljästään" , kuten H tarhalehden haastattelussa oli lausunut .. ;-D

Oli ihan kivaa, tämä on meille jo perinne - ei olla aiemminkaan lähdetty kaahaamaan muualle sukuloimaan. Isovanhemmatkin ovat sen tyyppisiä, että tykkäävät olla rauhakseltaan keskenään.

Parisuhdekeskusteluja ei käyty joululomalla, mutta ehkä hyväkin niin, oli kuitenkin kohtuu kiva olla vaan - joskus tuntuu, että tahko jyllää samaa - ehkä levollisella ajallakin on merkityksensä.

Jaksamista ja selkeyttä toivotan sillä mantereella, musta tuntuu että me ollaan yli kaksi vuotta ihmetelty ja puhuttu, että miten me perheenä toimitaan ja kuinka voidaan...Ja monesti tuntuu, että ollanko mitään opittu, mutta toisaalta taas huomaa, että kyllä - jotain ...

Ollaan lähdössä etelään sunnuntaina, aattona, pariksi viikoksi, ei paha...

Onko muuten kellään kokemusta sellaisesta turvavyön " jatkopalasta" ?

Mun sisko kun asuu siellä, niin hänen autoonsa ei kuulemma saa heidän turvaistuinta selkä menosuuntaan. kannelmäessä on kuulemma liike, josta 30 egellä sais turvavyön pidentimen...

Ynis: toisaalta houkuttaisi kaupungille meno, mutta ehkä mulla on huomenna pakkaamista sun muuta, lauantaiksi en viitsi jättää kun huomenillalla yhden kaverin synttärikemut...(mun kaverit siis juhlii jo neljäkymppisiä...!). Ja: olen H:n kanssa huomenna, eli ei kovin hyvä idea kaupoissa pyöriä, ehkä.

Jos en täällä hillu ny enempää, niin nyt jo toivotan:

ihanaa ja virkistävää uudenvuoden vaihdetta!!!

M

Vierailija
25/48 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup 1: Oletko jo kyllästynyt jouluruokaan? Minä EN, mutta ruuat alkaa kyllä loppua. Jotenkin on niin helppoa, kun lämmittää vaan samoja ruokia. En yhtään jaksa miettiä ruokia, joten tällänen on helppoa. Lisäksi muutenkin tykkään jouluruuista.

Gallup 2: Mitä teette Uutena Vuotena? Meillä ei aavistustakaan, joten todennäköisesti perheen kesken kökitään kotona. Ihan ok sekin, vaikka jonnekin tekis mielikin (eikä missään nimessä ravintoloihin pörräämään). Viime vuonna oli kivaa, kun oltiin ilman lapsia kavereilla. Lasten kanssa ei luonnollisesti voi nyt lähteä ja senpä takia kaveriporukka viettää vuoden vaihtumista kukin omissa porukoissaan (tai lähellä asuvien kavereiden kanssa). Meillä ei lähellä ole ketään ja lapset tosiaan sen ikäisiä, että pakko olla kotona uniaikaan.

Sellaista, illan ratoksi. Kuinka moni on muuten töissä nää välipäivät? Mulla huomenna oikea vapaapäivä. Etäopiskelut on painaneet mielessä. Tänään harjottelin uutta ohjelmaa monta tuntia, mutta vähänkö käy turhauttamaan, kun tuntuu niin hankalalta koko ohjelma (enkä minä nyt ihan vähästä hätkähdä).

T-P, joko joulun tietokonelakko on loppunut?

T: Ynis

Vierailija
26/48 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihanaa sellaista. Tultiin tänään anoppilasta kotiin ja eipä koskaan tunnu kotiin paluu yhtä ihanalta. Kolme yötä oltiin siellä ja se on ehdoton maksimi mulle. Huh huh. Onneksi Onnista on tullut hyvä matkustaja ja automatkat meni hyvin mennen tullen. Mennessä nukahti jo ennen Kokkolaa, eli ennen puoltamatkaa vaikka oli aika vasta herännyt yöunilta klo 8:) Eikä nukkunut edes tuntia mutta hyvin jaksoi.

Tomeralle hirmuisesti onnea pienen prinssin johdosta!!! Kävin lukemassa sen verran pinoa yhdeltä sivulta yks päivä, että uutisen näin mutten kirjoitellut mitään kun anoppilan netti on niiin hidas.

Mimmulle osanotto suruun:( Tosi ikäviä uutisia. Voimia.

Niin, pomppasin tuosta kesken pinon vastaamaan. Pian pitää mennä saunaan ja ajattelin jotain edes kirjoittaa.

Kotijoulu. Sellainen meille pitäisi tulla vuoden päästä. Se oli ehtona tälle vierailulle anoppilaan kesken joulun. Jotenkin ihanan rauhaisilta kuulosti esim. Tiivin ja Jatun joulut. Kun on omalla porukalla, voi edetä omaan tahtiin.

No ihan kivasti meilläkin meni aatonaatto ja aatto aamu. Aatonaattona ulkoiltiin ja syötiin vähän kinkkua ja laatikoita kotona. Sitten aatto aamuna riisipuuroa ja saunottiin. Vaikka mun aattoon on AINA kuulunut sauna illalla. Mutta ehkä lapsiperheessä aamusauna on parempi. Sitten vanhempieni luo syömään ja haudoille yms. Ja joulupukki tuli sitten meille tänne kotiin. Se oli mun serkku, joka oli meillä kylässä ja lähti muka katseleen pukkia, että minne se on jäänyt. Eihän Onni tietysti ymmärtänyt, että kuka se pukki sitten oli. Vaikka hetken pelkäsin, katseli nimittäin sen verran tarkkaan pukkia eikä pukki edes muuttanut ääntään;) Pelkäsi kuitenkin sen verran, ettei syliin uskaltanut. Mutta tosi tomerana apu-tonttuna oli ja jakoi lahjoja pukin kanssa. Tomi Traktori oli Onnin paras lelu! Kun sitä katselee dvd:ltäkin ja kummitäti oli sellaisen traktorin ostanut. Ihan ykkösjuttu.

Mehän ei ostettu oikeastaan Onnille lahjaa. Tai no, näki aaton aattona yhden traktorin kaupassa ja vaati sitä. Ei ostettu ja sitten illalla Onni selitti mummulassa, että pukki tuo traktorin. Veljen vaimo kysyi, että jaa tuoko. Onni katsoi mua kysyvästi ja sanoi tuo varmasti pukki traktorin. Ei sitten hennottu olla ostamatta sitä pakettiin ja aattona haettiin se kaupasta. Ajateltiin, että on ihana katsoa sitä riemua, kun lapsi saa yhden oikeasti toivomansa lahjan. No, se Tomi Traktori sitten vei kuitenkin voiton:)

Tänä jouluna lahjoja tulikin maltillisesti Onnille. Leluja pääasiassa, yksi body ja pikkuhousuja. Kaikki tarpeellisia.

Hilulle, asiasta viidenteen, tutittomuudesta. En tiedä, mikä vaikuttaa mihin mutta meillä kyllä unet taisi lyhentyä kun se tutti jäi pois. Nyt sitten nukutaan pidempään kuin ikinä. Eli harvinaista, jos herätään ennen 7 ja päikyt normisti vähintään 2h. Toivottavasti teillä kohta taas alkais yöt pidentyyn. Meilläkin oli välillä noita 8h öitä eikä ne ihan taida riittää näin pienille.

Nyt lopetan pulinat.

T-P

Vierailija
27/48 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on pönäkkä olo. Vähän kateellisena kattelin kuvia kun pikkuV:tä odotin viimeisilläni,oikesti olin tuolloin omastakin mielestä hehkeä. Painoa tuli sopivasti,oli melko nätti massu ja hiukset pitkät ja tuuheat. Nyt taas tuntuu että olen valas,järkyttävän kömpelö olo. Ehkä tuo vatsataudin jälkioireet (ilma vatsassa) saa tuntumaan että oikeasti kohta räjähdän,siis oikein henkeä ahdistaa.

Mies lueskeli tuossa joululahjakirjaa ja vähän varoen otin puheeksi et ei oikein oo tuota Libidoa viimeaikoina näkynyt,mies siihen ettei häntä oo pahemmin haitannut(??).

Muakin on ahdistanut se että en koe olleeni kovinkaan hehkeä ja onnen kukkuloilla tän raskauden aikana,toivon että helpottaa kun lapsi syntyy,siis fyysisesti.

Siispä gallup kaikille uaseamman kuin yhden lapsen äideille. Mikä oli muistoissa raskainta aikaa,loppuraskaus taaperon kanssa vai vastasyntyneen ja taaperon kanssa alkutaival vai mikä aika kakkoslapsen kanssa?

Nyt saa toki nukkua yöt,mutta tämä kömpelyys ja vaivaisuus alkaa rasittaa,varsinkin kun pikku-V haluaa ättin joka paikkaan ja muutoinkin kiipeilis ja keikkuis jatkuvasti mun sylissä.haaveilen siitä että pääsisin joskus lenkille tai jumppaan....miksi en voi nyt nauttia tästä tunteesta että mulla on oikea vauva vatsassa,kun voi olla että tämä on viimeinen,huoh.

OLin töissä tänään,lähinnä paperitöitä. Työpäiviä jäljellä 7!!!!!!!

Varattuna on kasvohoito + jalkahoito vikan työpäivän jälkeen.

Uutena vuonna tulee tuttavapariskunta kylään (ollaan jo tutustuttu täällä yhteen lapsiperheeseen jopa kyläilyasteelle,jee)Laitetaanmiehen ostama joulukalkkuna : ),mä meen aikaisin nukkuun!!!

Nyt öitä,kiitos kaikille jotka olette avautuneet täällä kipuilukohtien kanssa,mulle on ollut suunnaton vertaistuki!!

pönäkkä-tiivii

Vierailija
28/48 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandan Juhlapöydän rasia avattuna tossa vieressä ja tyhjenee aika kyytiä... Olen sen ansainnut! Päivä lasten kanssa oli syvältä. Alkais jo kerhot yms. Kokoajan kinastelevat, huutoa ja hammastenkiristystä täällä ainaki :(

S-postissa kuvia. On pienennetty joten ei tuki kyllä posteja.

Mussuttaa suklaata eikä mitään asiaa,

Kerppu

Vierailija
29/48 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yniksen galluppeihin vastaan ihan samoilla vastauksilla ku Ynis.

Ärsytti kauppareissu tänään ku taas saa miettiä mitä ruokaa, tehdä sen ja sit vielä nää mun nirsot jättää ne syömättä :((

Ja uusivuosi, lapsettomat juhlat olis ollu tarjolla pitkästä aikaa mut mun äippä karkas lappiin, äippä joka on oikeestaan lastenhoitovaihtoehto numero yksi ja ainoa....

Suklaat loppuu ylärivistä, paitsi ne mitä en saa syödä. EN AVAA TOISTA KERROSTA, enhän???

Kerppu, the-suklaapossu ;-)

p.s nii, taas on sitä hallittavaa painoa kertyny kiitettävästi...just kun pääs tavoitteeseen... eihän tartte päästä liian helpolla???

Vierailija
30/48 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiviille heti. Mullahan oli ihan kaamea väsy koko syyslapsosen raskauden ajan. Eli tokassa raskaudessa (paljon pahempi kuin ekassa ja ekassa tietty sain ottaa rennosti, ulkomusmailla vailla työnteon mahdollisuutta) olin ihan raato. En päässyt kyllä ekaa kolmannesta läheskään loppuun, kun kauhea kooma jo iski ja kesti loppuun saakka. En ole koskaan kokenut energistä keskiraskautta. Lopussa oli ankeampi ja kankeampi olo, vaikka painoa oli tullut 2kg vähemmän. Ymmärsin viimein mitä tarkottaa, kun on vaikea laittaa sukkia jalkaan ja solmia kengännauhoja.

Raskauden ajan oli tosi huoli siitä, että toinen lapsi tulee sotkemaan elämää. Esikoinen tuntui ainutlaatuisen ihanalta ja sopivan ikäiseltä. Oli vaikea tottua siihen, että " en saakaan toista samanikäistä" taloon. Oisin ollut aika valmis ottamaan suoraan sellasen 2,5-vuotiaan vauvan sijaan.

Synnytys oli uusi kokemus, kun esikoinen tuli helposti suunnitellulla sektiolla. Se oli myös rankka kokemus, kun pieni syntyi 10 päivää lasketun ajan jälkeen ja silloinkin lapsiveden menosta huolimatta käynnistettynä. Synnytyksen koin myös tosi rankaksi, kun epiduraalikin vaikutti vain paikallisesti. Kipu oli niin lamaannuttava. Synnytyksestä toipui kuitenkin sikäli helpommalla, kun olin varmaan viikkoa sen jälkeen kaivamassa kukkasipuleita maahan. Sektion jälkeen en ois kyennyt, kun haava oli sen verran kipeä.

Vauva-aika. Alkuaikaa en niin hyvin muista. Ehkä se meni ihan ok. Silloin kuitenkin väsy kävi sietämättömäksi ja sainkin nukahtamislääkkeet. Esikoisen kanssa en yhtäkkiä tullut ollenkaan toimeen. Lopulta tajusin, että kaikki ei ole kunnossa (=masennus). Syyslapsonen valvotti ekat 9kk ja niitä herätyksiä oli tosiaan 5-10 kertaa yössä. Lopulta tuli stoppi ja päätin sulkea maitobaarin öiksi ja yllättävän helposti se kävikin ja yhtäkkiä tutti kelpasi ja yöt alkoi sujua loistavasti!

Nyt meillä on hieman negatiivisoloinen esikoinen ja mahdottoman iloinen syyslapsonen. Sanoisin, että syyslapsen kanssa alku oli vielä vaikeampi, mutta nyt taas paljon helpompaa. Esikoisen kanssa ehkä tasaisesti hankalampaa (mukaanlukien puheen tuoton ongelmat yms.).

En muista, että esikoinen ois alkuun reagoinut kovin pahasti pikkusiskoon. Sitten mustasukkaisuus alkoi myöhemmin. Mutta ehkä sekään ei ollut niin kauhean pahaa, kun en sitäkään muista niin tarkkaan. Mutta uutta on ollut se, että pikkusisko ei matkikaan isompaansa, vaan edelleen käy usein päinvastoin. Niin hyvässä kuin pahassa. Rehellinen minäni myöntää, että iloisempi lapsi saa ehkä enemmän positiiivista huomiota ja ehkä sen myötä esikoinen haluaa matkia pienempäänsä.

Kauheasti ois pohdittavaa ja selitettävää. Meidän perheessä on selväsi luonteiden yhteentörmäyksiä ja samankaltaisuuksia. Minä tulen paremmin toimeen pienemmän ja iloisemman kanssa ja ihmettelen, että mies ei näe toisen ihanuutta aina. Mies taas taitaa olla niin samanlainen esikoisen kanssa, että tuntee erityistä yhteenkuuluvuutta. Tuntuu usein, että mies on esikoisen kanssa läheisempi. Asiat ei tietty ole näin yksioikoisia, vaan näen minäkin erityisiä ihanuuksia esikoisessa ja iloitsen tytön puolesta ja miehellä sama pienen kanssa. Mutta ehkä myös herkemmin toisinpäin.

Heh, kirjottaisko romaanin aiheesta:)

Lopuksi voin sanoa, että mulle jouluun on aina kuulunut joulurauhan julistus. Sanomisen lomassa pääsin sen katsomaan yksin ja sen jälkeen menin auttamaan saunasta tulevia lapsia ja toivottelemaan hyvää joulua. Aivan mahdottoman suloista oli, kun pieni varauksetta toivotti takaisin hyvää joulua, samoin esikoinen. Sitten vielä vuorotellen toivottivat ihan spontaanisti toisilleen hyvää joulua ja taisivat vielä halata perään. Iih, tippa linssissä muistelen:)

Tiivii sai siis kunnon selostuksen:)

Tsemppiä, kyllä kaikki ennen pitkää sujuu jotenkin!

T: Ynis

Vierailija
31/48 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ynis perusteellisesta vastauksesta : ),vaiherikasta on teilläkin ollut.

Mua kanssa pelottaa,kun pikku-Vn kanssa sujuu kuitenkin nykyisin niin kivasti,et mitähän se uhma saa aikaan. Ja tää kaamea väsymys,odotan kovasti et tää loppuis synnytykseen.

Nyt on pahentamssa tää tauti vielä tilannetta,luultiin jo et tää ois mennyt ohi ja jos oisin tienny et tulee takapkkia en todellakaan ois eilen töihin mennyt,kumma etova olo alkoi illalla uudelleen ja oksennussanko vieressä torkuin yön (pikku-V oksensi toissayön),pahoinvointi ja järkky väsy jatkuu. Miehen piti tietty mennä töihin tänään,mun vanhemmat on onneks lomlla,tulossa tänne apuun puolen päivän maissa. Ärsyttää kun otin lomapäiviksi nää välipäivät sit ollaan kipeenä JUST ne lomapäivät,ja piti olla voimienkeruu loma tämä.

Pakko yrittää ryhdistäytyä,poika katsoo toista kierrosta tomi traktori-videoo. Jos menis makoileen lattialle ja se innostuis leikkiin.

tiivii-raatona

Vierailija
32/48 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi: Tomeralle ja perheelleen ISOT onnittelut ihanasta joululahjasta, pienestä pojasta!!

Välipäivän toivotukset myös täältä. Laiska olen ollut, taustalla vain lueskellut. En ole jostain syystä jaksanut kirjoittaa.

Joulu meni tosi kivasti vaikka me olimmekin mummuloissa :) Tänä jouluna mulla oli oikeasti sellainen tunne, että IHANAA mennä valmiiseen. En olisi jaksanut valmistaa mitään kotona. Siis ruokia ja leipomuksia. Aatto meni perinteiden mukaan mun vanhemmilla (siis perinteisten tapojen mukaan: riisipuuro, sauna, joulurauhan-julistus, aattokirkko, haudat, ruoka ja pukki). Joulupäivä sujui samoin rauhaisissa tunnelmissa miehen vanhemmilla. Me saimme miehen kanssa tehdä pitkä kävelylenkki kahdestaan, saunoa kahdestaa, makoilla sängyllä ja lueskella lahjakirjoja :) Innokkaat isovanhemmat kun täysillä halusivat puuhailla tyttösen kanssa.

Lahjoja tuli mukavasti myös. Kaikki tarpeellista. Leluja ja vaatteita. Suosikki oli vauvanukke ja nukensänky. Pukkina toimi vanhempieni naapurin äänenmurroksesta kärsivä teinipoika :) Topattuna ja pitkä pitkä parta päällä. Tyttö tuijotti herkeämättä mutta ei kyllä varsinaisesti pelännyt. Kuten TiPin Onni, oli meilläkin innokas pukin apulainen mutta pukin syliin ei mennyt, siinä kulki raja.

Nyt sitten välipäivät. Mies kotona tytön kanssa, minä töissä. Paitsi tänään olemme kaikki kotona. Kohta lähden asioille ja mies tytön

kanssa kyläreissulle. Uuttavuotta vastaanotamme kotona kolmistaan, ilma suurempia suunnitelmia. Hyvää ruokaa, lasilliset kuohuvaa, jne. Tänä vuonna ei kukaan kaveripiiristä jaksanut järjestää perinteistä uudenvuoden vastaanottoa :) Siis tapana on ollut että kaveriporukka kokoontuu lasten kanssa jollekin ja syödään hyvin + hyvää seuraa etenkin. No joo. Nyt on osalle syntynyt perheenlisäystä ja osa ulkomailla ja me loput ei vaan jakseta ...

Ai niin. Tyttö vei eilen tuttinsa pihapiirimme oravavauvoille. Vilkutti kannonnokkaan jääneille tuteilleen " hei hei, tutti" . Illan muistutti itseään " iso tyttö ei tarvi tuttia" . Ja kas, itkua tuli vain noin vartin verran nukkumaan mennessä. Yhden kerran kävin rauhoittelemassa ja muistuttamassa oravavauvoista ja niin se uni tuli. Aamun asti nukkui ilman ongelmia. Kops, kops, että jatkossa menee myös näin kivuttomasti. Tutti vaan kun on ollut tytölle aika iso juttu.

Eipä muuta täältä. Näköjään pelkkää omaa napaa :) Sairastupiin kaikkiin toivotan kovasti paranemista! Ja voimia ja lepoa taas kaikkiin koteihin joihin tarvitaan!

Iloista vuodenvaihdetta!!! Ja samalla voisinkin toivottaa *HYVÄÄ ja ONNELLISTA VUOTTA 2007*

Alli

Vierailija
33/48 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi et onko tänään perjantai??? Ihan kuutamolla kaikesta...

Mimmulle osanotto suruun. Ikäviä uutisia ja vielä joulun aikaan :( Jaksamisia töiden aloittamiseen!

Hilu: Meillä ainakin Idan unet lyheni tutin poisjättämisen takia, tutti jätettiin kesällä, ja nukahtaminen vaikeutu piiiitkäksi aikaa. Tosin Ida ei muutenkaan nuku kovin paljoa, mut tosiaan 8h yöunet ei oikein näin pienelle riitä.

Helli: Juu, tilasin ne tuplat Saksasta, eivät ole vielä tulleet, katoin et 21.12 ovat lähteneet sieltä liikkeelle ja varmaan nää joulupyhät hiukan pidentää kuljetusaikaa. Voin sit kertoa kokemuksia kun ne joskus saadaan ja päästään ulos testaamaan.

Mies lähti Idan kanssa uimaan, mä syön parhaillaan aamupalaa. Ei maistuis yhtään, väkisin pitää syödä. No näin se oli Idan kanssakin ensimmäisinä viikkoina ja sit rupes suklaa maistumaan... toivottavasti nyt ei kävi niin!

Eilen käytiin punnitsemassa pikkunen neuvolassa, oli tosi ihmeellinen täti siellä paikalla, ku mun oma täti oli lomalla. Ens viikolla mennäänkin sit sille omalle th:lle, tää oli pelkkä punnituskäynti. Vauva oli saavuttanu syntymäpainonsa grammalleen, eli oli 3040g. Se omituinen neuvolatäti vaan hoki koko ajan, et tämä on vaativa vauva, hän näkee sen, se tulee vielä pistämään äitinsä koville jne. Tosi kannustavaa ja lohduttavaa kuultavaa! No joka tapauksessa, nyt yritetään sit lisämaidosta eroon, vrk on jo menny ilman mut kyl oli yöllä lähellä etten menny lämmittämään lisää maitoa. Eilisen päivän vauva nukku tosi hyvin, heräs vaan syömään, söi " kauniisti" molemmista rinnoista ja jatko uniaan... Mut sit ku tuli ilta ni alko kauhea hosuminen ja riuhtominen, tissi suuhun, pari imasua, pois, huutoa, tissi uudestaan suuhun, pois... Yöllä vauva söi 3x, muutenhan toi ei olis usein mut ku yks syöttö kestää 1-1½h ja mä en imettäessä osaa nukkua. Vauvan imuote ei oo ihan kohdallaan, ja välillä näkyy tähtiä ku toinen rupeaa syömään.

Tänään aamulla kauhistutti ku mietin et kohta mun pitää päivisin selvitä näiden molempien lapsien kanssa yksin, tänäänkin vauva ja Ida heräs samaan aikaan, ja ekat 1½h mä istuin sohvalla syöttämässä... Miten ihmeessä mä saan Idalle aamupalaa annettua yksinäni? Me ei varmaan ikinä päästä ulos ennen ku mies tulee koulusta!

Tea (muistaakseni?) mietti nukuttamisasioita, ehdottomasti jos vaan jaksatte niin kannattaa opettaa Venna nukahtamaan yksinään. Idahan ei nukahda ilman et MÄ istun sängyn vieressä ja tosiaan ei isäänsä siihen hommaan kelpuuta. Huutaa sit vaan hysteerisenä jos mä en mee nukuttamaan, eilenkin sit istuin vauva sylissä Idan huoneen lattialla, onneks Ida nukahti vaik vauva pitikin pientä ähinää syödessään. Toinen ongelma meillä on päiväunet, kun Ida ei joka päivä selviä ilman niitä ja sit taas päikkäreille nukahtaminen on ihan oma ohjelmanumeronsa. Oli niin helppoa sillon ku Ida nukku ulkona, sen ku vaan kuskas sen parvekkeelle ja sinne se jäi yksinään nukahtamaan.

No mutta jottei menis ihan valitusvirreksi tämä niin pitää mainita et on tosi ihanaa ku vauva ei puklaile yhtään, ainakaan vielä. Idahan puklaili ihan tajuttomasti, alotti sen jo sairaalassa niin et vaatteita sai vaihtaa väh. neljä kertaa päivässä.

Enkeli: Kurjaa, et Minikin on allerginen, mut toisaalta varmasti helpotus et saitte asiaan varmuuden. Mulla on ihan samanlaisia ajatuksia nyt mitä sulla oli sillon ku Mini oli just syntyny, tuntuu välillä et voi ku ei oltais tätä toista lasta hankittukaan. Kamalia ajatuksia ja sit vähän ajan päästä kuitenkin kaipaa tätä aikaa, jollon toinen oli ihan pikkuruinen :(

Nyt kuuluu heräämisen ääniä makkarista, en sit näköjään ehtiny laittaa pyykkejä kuivumaan... No ei ne sinne koneeseen homehdu ellen unohda niitä kokonaan (ei ollenkaan mahdoton ajatus sekään)

Petra, Ida ja pikkuinen poika 6vrk

Vierailija
34/48 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestä on kaikki taas. Pitikin kehua, et hyvin menee. Eilen meni oma aika puihin, ku lapset oli molemmat huutanu kotona ja Nea alko taas pelkäämään itkua, kai hätäänty ku mäkään en ollu kotona. Mies hälytti mut siis kotiin kesken ostosten. jatun kans syödä ehittiin ja kahessa kaupassa käydä. Ja tietty tilanne oli rauhottunu ku menin kotiin. Oon ollu niin pahalla mielellä, ku olis se oma aika ollu niiiiin tarpeen ja nyt en tiedä, millon pääsen. kaikki jäi siis ostamatta, pakko ois saada takki, et pystyn olee puistos palelematta ym. Ja eilisen tulos oli siis se, et Nea pelkää nyt taas vauvan itkua, kun eilen sitä joutu kauan kuuntelee. Mä en oikeesti jaksa. Miten sit ku mies menee taas töihin..oon niin hajalla! Ja Minin maha ei tuu kuntoo, pahenee vaan, tekee sitä kakkaa monta krt päivässä ja saa 100 krt rytkyttää vaunuja, ku ei nuku. tää on hirveetä. anteeks valitus, en ehdi muuta, mini tais herätä.

Tomeralle lämmin halaus! Ja voimia! Rankalta ja tutulta kuulostaa, mutta kyllä selviitte!

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
35/48 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menny eilinen shoppailu putkeen,kuten Enkeli jo valottikin :-( Kiertelin kyllä kaupoissa mut ei se yksin huvita!Sain kuiteski pojalle housut ja takin,Jonathanit ostin.Aatelin et tääl sitä vettä ja räntää kuiteski riittää ni saa sitä kosteussuojaa olla. Ite sain t-paidan,kotihousut ja jumppahousut-ne oli oikeesti hyvät :-) Ei paljon mieltä taas ylentäny sovarin jättipeilit!!Yäks!!!Ostin myöas uudet tyynyt,vanhat oli ihan littanat!

G:Kinkku vois maistua,loppu jo millo lie...Porkkana-ja maksalaatikot on lähes ainoita typylle sopivia valmisruokia ni niitä syödää lounaaks pitkinvuotta.

G:Eipä mitää ohjelmaa,niinku ei yleensäkään.Raketteja ostetaan vähän ja jotain hyvää syömistä.Tavallaa ihan kiva olla perheen kesken ku poika lähtee heti seuraavanapäivänä mummoloihin mut oishan se seurakin kivaa...

Tiivii:Meillähän poika oli jo 4v2kk ku typykkä synty,mutta vastaanpa silti..Kamalinta oli koliikkiaika!!!Mies teki sillon vuorotyötä ja usein olin illat yksin.Haettii poika tarhasta ja siitä meni tunnin verran ja huuto alko!Poika oli kuiteski tottunu et illalla leikitää yhessä ja puuhaillaa ja nyt meil oli pikkurääpäle joka vaan huusi!!!!Mä yritin leikkiä ja samalla pomppia typy liinassa,mut ei auttanu!Kävi pienipoika niin sääliksi kun se yritti et äiti tekis joatin muutakiku hytkyis!Tuntu tosiaan et oon pilanu pienenlapsen elämän :-( Typy ei nukkunu öitä ja samalla alko se univelkakin painaa...Typy ei nukkunu päivälläkään ja vklna isin ollessa töissä yritettiin ulkoilla mut meni25min ja typy alko huutamaan vaunuissa eikä mikää auttanu,takas sisälle siis!

Sillon tosiaan tuntu et isommalle en pysty antamaan yhtään mitään ja meidän pitkään ollut ainokainen jäi ihan syrjään :-( Onneks poikakävi tarhassa ja tykkäs olla siellä ja siellä oli kaverit ja normaalielämä!

Mehän muutettiinkin ku typy oli 4kk-millähän voimilla????

Kun koliikki helpotti,oli hetkenhieman seesteisempää mut typn eroahdistus alko siinä7kk iässä ja se oli tosi voimakas ja pitkä ja taas meil oli huutava pikkunen jos mä en ollu kokoajan paikalla!

10kuiselle pidetii unikoulu,äiti pääs nukkumaan ja pikkuhiljaa alko elämä voittaa...

Eli varmasti kamalinta kokoajassa,ekassa vuodessa oli se että yhtäkkiä mä olin pojalta tosi paljon pois :-( Poika oli 3v kotihoidossa ja me oltii tosi tiiviisti yhessä ja sitten äitistä tuli tissitpaljaana hytkyvä vauvankantaja!

Miten pahasti mulla viiraa jos vielä tahon vauvan??Oikeesti???

Pojat ulkona,typy unilla...sohva ja videot kutsuu :-)

jatu

Vierailija
36/48 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Allin ystäväpiiri on ihan kadehdittavan laaja ja te olette niin aktiivisia ja keksitte kaikkea kivaa ja teil on ihania perinteitä :-)

Tomera:En yhtään ihmettele että väsyttää ja tuntuu ettei jaksa!Sä kävit koulua niin tiiviisti ja niin loppuun asti että jo pelkkä koulunkäynti väsyttäisi!Sulla ei jäänyt yhtään hengähystaukoa kun pikkumies ilmestyi perheeseenne!!VArmasti vie aikana että toipuu tiiviistä opiskeluputkesta mutta nyt sulla on siellä 2huomion tarvitsijaa odottamassa!Hali!!!

jatu

Vierailija
37/48 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt on toinen viisuri poistettu ja ei ollut yhtään paha!!

Onneksi en ottanut esilääkettä koska en olis voinu imettää 24tuntii ja ois kyllä harmittanut koska toimenpitde kesti a.noin 4min b.ei tuntunut yhtää!!

nyt se aukko on vähän ikävä mut ei yhtää paha!!!

Nukuin pari tuntia,ihanaa!Hilma nukkuu vieläkin se on kyllä ollut niin päikkäreiden puutteessa.

Tiiviille kysymykseen siis musta loppuraskaus oli raskainta pienen

taaperon kanssa.

Tytöill ikäeroa 1v11kk.Miehelllä oli 5vkoa lomaan ennen Kakkosen syntymää ja ei musta kyllä ollut mihkää muistaakseni.

Olin tosi iso ja väsyin helposta.Piti nukkua ja mennä hitaasti.Se oli kauheaa!!Libidio oli jossai huitsin nevadassa koko raskauden ajan!!Ja oli kiukkuinen voi hitto että olinki.Mä olin iha raivon vallassa koko ajan.

Tosi äkkiä vauvan synnyttyä hommat rupes rullaa kotona.

Toinen välillä joutuu vähän odottaa ja toinen välillä uhmaa mutta sellasta se on.Ei paha ollenskaa.Aluksi pienen vauvan kanssa oli niitä iltakätinöitä yms mutta hyvin niist selvittii,aikansa kutakin!!

JouluruokaG ei pysty ei.Toissapäivänä meinas tulla hissillä ylös.

Nyt ihana tavis ruokaa :)

UusivuosiG kavereita tulee hengaa ja jotai pikkupommeja ammutaan, syödää hyvin (taas..)

Tää on toinen uusivuosi kun mulla on töistä vapaa

mun ja miehen yhdessäolo aikana :)

Nyt syömää

en ole syönyt aamupalan jälkee mitää

aikauhea jos vaikka laihtuis :)

Enkeli Hali!!

Tutittomille syysvauvoille peukkua,kyllä se siitä!!

Ramika ja Pirkot

Vierailija
38/48 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syöty jo Mars patukka, nyt menossa suklaarusinat. Hartiat ja pää kipeät Minin kantelusta. Nekun nukutus kesti ja Mini piti pitää hiljaisena toisessa huoneessa.. Nyt molemmat nukkuu. Meil menee kohta kaikki rahat Neocateen, kun 60 egee purkki ja kestää pari päivää, eikä saada Kela-korvausta. Korvaus Nutramigenille, kun sille pitää eka altistaa (kiitos Kelalle..), mut kun ei vielä voida altistusta alottaa, ku Minin maha ei oo kunnos.. Nyt kakka oli jo paremman näköstä, mut uni oli vielä tosi katkonaista. Nyt on monta yötä ollu niin, et Mini kiljuu unissaan ihan täysillä tunnin ennen heräämistä ja sit se kakka tulee. Taitaa aika kipee olla masu..

UusivuosiG: Ei tietoa. Iltasella ei ihan äkkiä huutavan Minin kans tee mieli kyläillä, vaik ihana ois päästä täältä kotoa jonnekin!

JouluruokaG: Ois vielä maistunu, meil oli vaan kilon kalkkunarulla, syötii se hetkessä ja pari päivää muut ruuat kesti, oisin vielä syöny!

TiiviinG: Sama ku Jatulla, raastavinta on ollut tää, et aika ei riitä Nekulle. Kärsin siitä niin paljon ja kärsii Neakin, kun enää ei äiti juuri ehdi lukea, eikä leikkiä kun Mini on vielä niin vaativa. Tää on kamalinta. Ja kun Nekku on vielä pieni ja kun ei oo tässä kavereita.. Se ahdistaa tosi paljon, et Neal ei oo edes ikäistään seuraa ja puistoskaan ei nyt talvel viihdy, kun se on jäässä ja siel ei oo tekemistä. Toivon, et pian helpottais ja vois enemmän antaa aikaa Nealle. Loppuraskaus oli tosi väsyttävä, mut on tää kurjempaa aikaa, kun jää Nekku vähälle huomiolle. Mustakin tuntui et oon Nean elämän pilannu ja murskannut koko sen maailman. Ajoittain tuntuu tosi pahalta ja nyt kun Mini ollut huutoisampi, ollu tosi rankkaa.. Tuntuu, et ei aikaa ois yhtään siivoomiselle ja ruuan laitolle. Just noi aamut ja päiväuniajat hankalia, ellei vauva nuku.

Tomera, mustakin noi aamut oli kaikkein kauheimpia, kun mies lähti töihin ja jos lapset heräs yhtä aikaa. Nykyäänkin aina kauheella kiireellä pitää houkutella Nea pesulle ja syömään, et sit ehtii Minin aamujutut hoitelee, ei oo kivaa. Ulos ei olla ehditty kolmestaan, kuin 2 krt.. ehkä tää tästä helpottaa! Toivottavasti imetys alkaa sujumaan helpommin ja elämä tasaantuu pian. Jokos on nimi pojalle valmiina? :) Miten Ida suhtautuu pikkuiseen?

Lila hoi, saitko s-postia? Vastaile pian!

Mini kiljuu taas unissaan, itkuhälytin raikaa, pitää lopettaa!

Enkeli1 taasen

Vierailija
39/48 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu tuo " tissit paljaana hytkyvä vauvan kantaja" oli aika hyvä. Sai hymyn huulille vaikka todellisuus on tuolloin tietty ollut ihan toinen. Ja juu, hulluhan sie oot kun vielä vauvaa haluat;) Ei vaiskaan. Eihän meillekään pitänyt ikinä-koskaan-milloinkaan tulla toista ja kuitenkin siitä nyt haaveillaan jollain asteella.

Kovasti voimia Enkelin ja Tomeran perheisiin. Kurjuuden kurjuus Minin allergioita! Vaikka tietty hyvä, että asioihin tuli selvyyttä. Olen itse miettinyt, että jos joskus sais toisen lapsen, haluaisin onnistua imettämisessä paremmin kuin Onnin kanssa. Mutta sitten jos se oliskin allerginen, joutuis varmaan lopettaan imetyksen (minusta ei ole diettaamaan) ja sitten olis kaikki mahakivut sun muut taas sotkemassa sitä elämää...

Mä yritän palata tässä jollain tapaa normaaliin elämään. Oon possustanut suklaata enemmän kuin lääkäri määrää joulun aikana, kun en normaalisti syö suklaata. Paino ei ihme ja kumma ole noussut. Se on tosi ihme, kun ottaa huomioon todella hitaan suolen toiminnan. Minne se kaikki ruoka ja suklaa sitten menee?!? Itse asiassa tänään mut sai salilla yli kahteen viikkoon sellainen ajatus, että ne vaivalla hankitut lihaksen alut on alkanut surkastuun treenitauon aikana kun paino oli paremminkin tippunut. Sitten menin rehkimään hullunlailla salilla. Eipä tarvi huomenna varmaan paljon kävellä.

Yniksen ja miehen eri sävelissä kulkeminen kuulosti niin tutulle. Meillä tämä aamu alkoi huonosti ja ongelma on meillä just tuo, ettei se (mies siis) yhtään kuuntele saati puhu asioista, jotka mua ottaa päähän tai muuta. Sitten vaan naputetaan ja auotaan päätämme toisillemme. No, tämän aamun huonouteen on syynsä siinäkin, että Onni heräs jo 6.30!!! Siinä käy aina niin, kun kerron täällä, että meillä nukutaan nykyään pitkään (kuten eilen Hilulle infosin tutti asiassa). Joka kerta kun tuon mainitsen täällä palstalla, Onni herää aikaisemmin kuin viimeksi, kun heräsi epänormaalin aikaisin. Eli kun kerran tässä heräs 7.15, niin toissa aamuna herä 6.50 anoppilassa ja tänään sitten 6.30.

Enpä tiedä, miksi heräs. Ei tainnut olla ihan hereillä edes mutta kun huuteli housuista jotain, ajattelin että TAAS on vaippa vuotanut ja menin heti hätiin että ehdin vaihtaa vaatteet pojalla ennen kuin herää kunnolla. Mutta ei se ollutkaan vuotanut. Joten se siitä.

Yniksen geet. Jouluruokiin en oikeastaan kyllästy. Sen verran kuitenkin, että pidän huolen etten ennen joulua syö missään jouluruokaa. Sitten ei aattona maistu niin hyvälle kun on saanut jo etukäteen maistella:)

Ja uusivuosi. Ei mitään ihmeitä. Taidetaan mennä mun vanhemmille, ammutaan Onnin kanssa muutama raketti ja sitten jos vähän itse jotain maistelis. Vois jäädä sinne vaikka yöksi. Mutta siis ihan periaatteessa rauhallisin menoin. Tammikuussa sitten alkaa karkki-, pulla-, keksi- ynnämuu herkkulakko sekä tipaton tammikuu!

T-P

Vierailija
40/48 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs pyykkiä laitella mut tääl on kivempaa.

Mä voin kuvitella että odotuaika on raskas kun kotona on pieni.Mulla oli supistuksia mutta jäin sitten sairaslomalle ja poika kävi tarhassa.Koko kesän oli poika kotona mutta eihän 4v tarvi samaa ku 2v..Ku sain itteni puiston penkille raahattua ni poika huiteli menojaan,sillon vielä hyvä kaveri asu täällä.Ja poika kävi ite vessassa ja söi ja puki,anto äitin nukkua aamulla ja katteli videoita ;-))

Juu,TiPi,huumorilla sitä selviää ja voi taas aatella et no,mikä ettei..kerran vielä koko homma alusta!Mitenhän tolle miehelle sais vielä sen verran huumoria tai järkeä pois?!

Täytyy ruoka tehä,jos pojat tulis kohta..

jatu