Kun äänestää niin minkälaisia numeroita pitää käyttää että ne hyväksytään?
1 on myös suora viiva.
2 voi olla koukero ympyrä ylhäällä ja alhaalla.
4 on myös toisenlainen vaihtoehto.
7 on myös poikittaisella viivalla.
Kommentit (14)
Oliko joskus esimerkki niissä kopeissa, että miten tulee toimia?
Vai muistanko väärin...
Siellä äänestyskopissa on lappu, jossa on mallinumerot.
Kopissa näytti olevan opastaulu asiasta, joten jos silmän ja käden yhteys pelaa niin ei priäiso olla ongelmaa.
Vaalikoppien seinissä on mallit. Olen ollut muutaman kerran vaalilautakunnassa ja kaikki ymmärrettävät numerot hyväksytään. Joskus on yhdessä eri puolueiden edustajien kanssa mietitty, mitä ääneestäjä on tarkoittanut. Jos on päästy yhteisymmärrykseen, on ääni laskettu. Tarkoitus on aina hyvä.
Tämä vaalilappu mikä jaettiin kotia niin tässä ohjeessa numerot 1 4 ja 7 ovat erilaisia kuin nämä mitkä kirjoitan tietokoneella.
Nykyään suositellaan roomalaisia numeroita.
Porvari kirjoitti:
Vaalikoppien seinissä on mallit. Olen ollut muutaman kerran vaalilautakunnassa ja kaikki ymmärrettävät numerot hyväksytään. Joskus on yhdessä eri puolueiden edustajien kanssa mietitty, mitä ääneestäjä on tarkoittanut. Jos on päästy yhteisymmärrykseen, on ääni laskettu. Tarkoitus on aina hyvä.
Miksi 1 4 ja 7 ovat vaalikopissa erilaisia kuin nämä mitkä kirjoitetaan tietokoneella?
Vierailija kirjoitti:
Porvari kirjoitti:
Miksi 1 4 ja 7 ovat vaalikopissa erilaisia kuin nämä mitkä kirjoitetaan tietokoneella?
Koska käsin kirjoitettuna tuollainen ylälipallinen ykkönen ja poikkiviivaton seiska näyttävät helposti toisiltaan. Nelonen näyttää helposti ysiltä.
Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Porvari kirjoitti:
Koska peruskoulussa opetetaan käsinkirjoittamista, eikä vaalikopissa kirjoiteta tietokoneella. Miksikö? Sitä tuskin kukaan tietää. Mutta kummatkin hyväksytään.
Vierailija kirjoitti:
Porvari kirjoitti:
Nokallinen ykkönen ja poikkiviivaton seiska voivat sekottua, koska vaalilipussa ei ole välttämättä vertailukohtana sitä toista, siksi niitä ei pitäisi käyttää. Ehkä huonosti tehty tuollainen nelonenkin voisi mennä sekaisin poikkiviivallisen seiskan kanssa. Varminta on käyttää nokatonta ykköstä, poikkiviivallista seiskaa ja ylhäältä avointa nelosta.
Arabialaisia