Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä käynyt katsomassa vainajaa ja oliko hän lähiomaisesi vai ystäväsi?

Vierailija
28.09.2023 |

Itse olen käynyt katsomassa anoppia ja mummiani.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäni olen

Puolisoani, joka hukkui, en käynyt.

Vierailija
2/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävääni kävin katsomassa. Hän nukkui hyvin levollisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaria kävimme katsomassa. Pieni hartaushetki samalla

Vierailija
4/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä ja isää samana päivänä kun olivat kuolleet.

Vierailija
5/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setääni olen. Isääni en suostunut menemään katsomaan, halusin muistaa hänet elävänä.

Vierailija
6/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isääni ja mummoani olen käynyt katsomassa vainajina.

Ystäviä ei ole vielä kuollut, paitsi yksi sellaisessa onnettomuudessa, että katsominen ei enää käynyt. Ja tuskin meitä sinne olisi muutenkaan päästetty. Ne tilaisuudet on yleensä vain lähiomaisille.

Vierailija
7/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty

Vierailija
8/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kävisi. Kammoksun vainajia. Pari läheistä olen nähnyt kun valitettavasti olen ollut paikalla heti sen tapahduttua.

Vierailija
9/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista mummoani minut vietiin katsomaan alle kouluikäisenä ja hämärästi muistan sen näyn. Muita isovanhempia katsomaan ei otettu mukaan, vaikka kaikki kuolivat samana vuonna. En tiedä sitten miksi juuri tuota yhtä vietiin katsomaan.

Vierailija
10/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt varsinaisesti ole mennyt ketään erikseen katsomaan, mutta kahdesti olen ollut paikalla kun henkilö on kuollut. Ensimmäinen kerta oli kun olin paikalla kun lapseni kuoli teho-osastolla. Toinen kun äitini kuoli terveyskeskuksen osastolla.

Vierailija
11/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoa ja pappaa. Molemmat oli ihan hyviä kokemuksia. Biologista isää kävin katsomassa lapsena. Muistan miten se kalpeus ihmetytti minua, mutta ihan ok sekin kokemus. Isäpuolen näin kuolleena kun löytyi kotoa kuolleena, en käynyt enää katsomassa.

Töissä olen nähnyt kuolleita vaikka ja kuinka, ei herätä oikein mitään tunnetta, neutraalia.

Vierailija
12/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä ja isää

Vierailija
13/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isääni, sairaalan sängyssä, letkut ja monitorit oli viety pois, ei enää kipua. Vapauttava kokemus.

Vierailija
14/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta lapseni kuoli vauvana syliini.

Vierailija
15/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kuoli kotonamme. Elvytin äitiä mutta hän kuoli. Pari päivää myöhemmin kävin sairaalan kappelissa äitiä katsomassa. Toinen silmä joka oli tippunut silmäkuoppaan ja suu auki. Silitin äitiä ja tuntui että pelkkä ulkokuori siinä. Äiti kuoli 2016.

Vierailija
16/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiä ja isää samana päivänä kun olivat kuolleet.

Kuinka on mahdollista että samaan aikaan kuolivat? Ei voi olla mahdollista.

Vierailija
17/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempia, äitipuolta ja siskoa.

Äitipuolen kuollessa olin 10v. ja varmaan ensimmäinen kerta kun kävin katsomassa vainajaa siten että muistan sen. Sisko oli ollut kuolleena suunnilleen pari vuorokautta kun kävin katsomassa. Ei näyttänyt sellaiselta kuin sisko yleensä. Saattaa riippua kuolintavasta, mutta se oli ehkä karuin kokemus.

Vierailija
18/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummia ja vauvaa.

Vierailija
19/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa kaveriani. Hänessä näkyi jälkiä ruumiinavauksesta, ei oikein kiva. Mutta ei traumatisoivaa. Enemmän mietitytti, että nuori ihminen meni sairauskohtaukseen.

Vierailija
20/47 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt katsomassa vanhempaani, kun häntä puettiin arkkuun. Itku tuli, mutta samalla oli sellainen tunne, ettei hän ole tuossa enää oikeasti, vaan siinä on vain tyhjä kuori ja ihminen on jossain muualla. Toinen tapaus oli, kun löysin sisarukseni kuolleena. Silloin toimin autopilotilla, soitin hätänumeroon ja tein mitä neuvottiin, vaikka näin heti, ettei mitään ole tehtävissä. Itku tuli myöhemmin. Kokemus oli suurempi shokki ja samalla hämmentävä edelliseen verrattuna. Oli sellainen epämääräinen tunne, ikään kuin henki olisi vielä leijunut jossain lähistöllä. Ehkä se oli vain asian kieltämistä, shokkia. En osaa näitä tuntemuksia selittää, en ole uskovainen enkä välttämättä usko, että tietoisuus jatkuisi jollain tasolla vielä tuonpuoleisessa. Vaikka eihän sitä voi varmuudella tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme