Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pms-oireet vs alkuraskaus?

Vierailija
28.09.2023 |

Mistä sen tietää, kumpi on kyseessä? Vai tietääkö edes?

Yritämme lasta ja viikko ovulaatiosta minulla alkoi aivan jäätävät raivokohtaukset. Olen kuin hirviö, jopa masentuneita ajatuksia. Rinnat ovat turvonneet, mutta vain nännit kipeät. Yleensä minulla on kipeä myös rinnan juuri. Ilmavaivoista puhumattakaan.. Aivan kamalaa, kun on vatsakin sekaisin. Ja tämä turvotus :(

Itken täällä, että nyt ne kuukautiset alkaa. Alavatsa on kipeä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pms tulee siitä kun estrogenit laskee nopeasti ja testot ottaa vallan. Kuukautisten aikaan naisen testotasot on korkeimmillaan.

Vierailija
2/40 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pms tulee siitä kun estrogenit laskee nopeasti ja testot ottaa vallan. Kuukautisten aikaan naisen testotasot on korkeimmillaan.

No mitä raskaudessa sitten tapahtuu?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui pms oireet 3 päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja siksi tein testin ja plussasin seuraavana päivänä. Rinnat oli todella turvonneet, muuta muu oireilu loppui. Vähän myöhemmin alkoi sitten pahoinvointi, väsymys ym. Tee testi niin tiedät.

Vierailija
4/40 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui pms oireet 3 päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja siksi tein testin ja plussasin seuraavana päivänä. Rinnat oli todella turvonneet, muuta muu oireilu loppui. Vähän myöhemmin alkoi sitten pahoinvointi, väsymys ym. Tee testi niin tiedät.

Kiitos vastauksesta!

Ap

Vierailija
5/40 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkuja! Syö sellaista ravintoa, joka ei aiheuta noita vaivoja.

Joo, ravinto vaikuttaa elimistössä kaikkeen, niihin hormoneihinkin.

Vierailija
6/40 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä liiallinen munan saanti aiheuttaa vastaavia oireita.

Ap

Vierailija
7/40 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä liiallinen munan saanti aiheuttaa vastaavia oireita.

Ap

Törkeää. En ole kirjoittanut tätä kommenttia.

Oikea Ap

Vierailija
8/40 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/40 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kumpaa vaan. Mulla alkoi ekat raskausoireet viikon päästä ovulaatiosta. Olin yhden päivän tosi väsynyt, palelin ja voin kaikin tavoin huonosti. Seuraavana päivänä ei mitään, ja sitten vasta viikolla 7 alkoi pahoinvointi.

Vierailija
10/40 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on lämmönnousua ja lamauttavaa väsymystä.

Ap

Vierailija
11/40 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Heräsin yöllä litimärkänä. Kuuluuko tämäkin PMS-oireisiin?

Ap

Vierailija
12/40 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden ja lähestyvien kuukautisten oireet ovat usein hyvin samanlaiset, niistä ei voi päätellä mitään. Ovulaation jälkeen keltarauhanen on se syypää kaikenmaailman vaivoihin, ja se sama keltarauhanen ruokkii alkiota alkuraskaudessa kunnes istukka muodostuu.

Jäitä hattuun ja odotat sinne mahdollisiin kuukautisiin asti.

Vierailija
13/40 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuraskauden ja lähestyvien kuukautisten oireet ovat usein hyvin samanlaiset, niistä ei voi päätellä mitään. Ovulaation jälkeen keltarauhanen on se syypää kaikenmaailman vaivoihin, ja se sama keltarauhanen ruokkii alkiota alkuraskaudessa kunnes istukka muodostuu.

Jäitä hattuun ja odotat sinne mahdollisiin kuukautisiin asti.

Eli vielä on raskauden mahdollisuus. Vaikka olen itkenyt niin paljon, että siinä meni sekin kierto.

Ap

Vierailija
14/40 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et tuu raskaaksi ennen ku opit käsittelemään tunteitasi.

Vierailija
15/40 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapselle hyvä kasvuympäristö tuollainen. Mene terapiaan.

Vierailija
16/40 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten synnytyksen jälkeen kun hormonit ottaa vallan?

Vierailija
17/40 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika toksista kirjoittelua teilläkin! Ymmärtääkseni kärsin itse eniten omista hormoneistani.

Ap

Vierailija
18/40 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika toksista kirjoittelua teilläkin! Ymmärtääkseni kärsin itse eniten omista hormoneistani.

Ap

Niin että sun miestä ja mahdollista tulevaa lasta ei haittaa, kun äiti raivoaa?

Vierailija
19/40 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi aiheen, mutta tämä ei ole totta. Naisen testosteronitasot ovat korkeimmillaan vähän ennen ovulaatiota ja sen aikaan. Olen feministi, mutta toi "testotasot korkealla menkkojen aikaan" on osiltaan suosittu ajatus, koska joku sanoi niin väittääkseen, että kun nainen on "kiukkuinen ja aggressiivinen" menkkojen aikaan, hän on "eniten kuin mies", koska testotasot. Näin monta tämän tyylistä keskustelunavausta.

Ap, toi on hankalaa aikaa, mutta ei sitä voi tietää ennen kuin tietää. Olen itse samassa tilanteessa ja tiedän, että se kärsivällisyys on helpommin sanottu kuin tehty, mutta muu ei auta :( Pms- ja alkuraskauden oireet on kaikilla niin yksilöllisiä, että ei se auta verrata. Kovasti tsemppiä.

Vierailija
20/40 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on erilainen niin vaikea vertailla. Itse tiesin molemmilla kerroilla että olen raskaana kp27. Ekalla kerralla olin bussissa ja jännä pieni parin sekunnin pahoinvointi lehahti. Ja toisella kerralla kp27 sama pieni lehahdus hississä. Tein testit kp28 ja plussat tuli. Nuo 2 pientä huonon olon lehahdusta olikin ainoat pahoinvoinnit mitkä minulla oli joten olen onnekas. Vauvat vaan ilmotti että täällä ollaan 😉Meillä on tyttö ja poika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi