Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka eivät vaan pysty asumaan kenenkään kanssa?

Vierailija
27.09.2023 |

Kaikki mun suhteet menee pilalle siinä vaiheessa kun muutetaan yhteen. En vaan osaa elää kenenkään kanssa saman katon alla luontevasti.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin hirmukuorsaajasta 20 vuoden avioliiton jälkeen. Kaiken lisäksi hänellä oli vielä levottomat jalat. Piti vaihtaa parisänky erillisiin, että saa välin sänkyihin. Sitten herkistyin kuulemaan peiton kahinaa sen jalkopäässä, kun jalat twistas puoli yötä. Nukahti aina viidessä minuutissa selälleen ja kuorsaus alkoi. Minä pökin ja tönin hereille ja tämä joka kerta kysyi Mitä? Sanoin käänny kyljelle. Sitten kuorsaus siinä. Taas tönin hereille ja äkäinen kysymys MITÄÄ, älä häiritse mun unta. Apua!!!

Tajuatko miltä se tuntuu kun herätetään toistuvasti kesken unen? Siinä voi tulla vaikka aivohalvaus tai muu kohtaus. Tuohan menee jo kiusaamisen piikkiin.

Olisit mennyt eri huoneeseen nukkumaan tai sitten miehelle uniapnea tutkimukset ja CPAP -laite jos et kuorsaamista millään kestänyt.

Vierailija
22/34 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin hirmukuorsaajasta 20 vuoden avioliiton jälkeen. Kaiken lisäksi hänellä oli vielä levottomat jalat. Piti vaihtaa parisänky erillisiin, että saa välin sänkyihin. Sitten herkistyin kuulemaan peiton kahinaa sen jalkopäässä, kun jalat twistas puoli yötä. Nukahti aina viidessä minuutissa selälleen ja kuorsaus alkoi. Minä pökin ja tönin hereille ja tämä joka kerta kysyi Mitä? Sanoin käänny kyljelle. Sitten kuorsaus siinä. Taas tönin hereille ja äkäinen kysymys MITÄÄ, älä häiritse mun unta. Apua!!!

Arvatenkin minä en sitten paljoa nukkunut öisin ja silti harmikseni olen iltakukkuja. Silloin se pääsi oikein kunnon vauhtiin kuorsaamisen kanssa ja tympi mennä nukkumaan samaan huoneeseen. Yritin tietysti mennä ennen häntä nukkumaan, muttei vaan nukuttanut yhtään. Olin oppinut jännittämään tulevaa yötä taisteluineen.

Erosimme täysin eri syistä ja olemme hyvissä väleissä vielä 7 v. eron jälkeenkin. Kun nukuin ensimmäistä yötä ilman häntä, unta riitti 15 h ja saman verran tai 12 h pari seuraavaa viikkoa. Ei enää ikinä miestä tähän huusholliin öitään viettämään. Kunnon yöuni on paljon tärkeämpää.

Onnittelut! Tuollaisen jälkeen sitä muistaa pitkän aikaa olla loputtoman kiitollinen joka ikinen kerta, kun saa yksin käydä nukkumaan. T. Saman kokenut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, jos löytäisin tarpeeksi hyvän ihmisen. Ei ole löytynyt. T. Asunut 3:n eri ihmisen kanssa kotoa muutettuani

Vierailija
24/34 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeen huomasin kuinka kivaa on olla yksin. No, lapsi on kyllä mulla aika usein ja se on kivaa seuraa.

Jouduin rempan takia joitakin vuosia sitten majailemaan erään sukulaisen luona pari viikkoa ja se oli kyllä helvettiä.

Luulen, että sun käytöksesi oli ihan yhtä helvetillistä sen sukulaisen mielestä.

Vierailija
25/34 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen hulluksi toisen kanssa asuessa, kokemusta on. Siis ihan oikeasti alkaa mielenterveys ja todellisuudentaju flipata. Kai oma rauha ja yksinäisyys on joillekuille vastaava tarve kuin uni, ettei voi aidosti levätä, jos jakaa kodin toisen kanssa.

En minäkään enää pystyisi. Se on kuin olisi aina työssä hotelli -ja ravintola alalla. Suoritan parisuhdetta ja se on kuin päivätyö. Ei loputtomiin jaksa olla asiakaspalvelu valmiina.

Arvostan vertaustasi. :D Ehkä jos,sellainen suhde löytyisi, joka ei tunnu päivätyöltä...

Vierailija
26/34 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko olevani kovin ihana asuinkumppani itsekään. Joustavuus on huono.

Vierailija
27/34 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa tylsää elämää., jos kukaan lähisukulainenkaan, ei käy koskaan ole yövieraana luonas?

Etkö käy itse käy edes lomillasi matkoilla, yövuieraana, missään, koskaan?

Elätkö todella tynnyrissä, jonka pienestä reiästä tirkistelet vähän maailmaa?[/quote]

Ja itse asut/ elät "oikein"....

Niinpä niin.

Olet taatusti näitä, jotka eivät pysty olemaan hetkeäkään yksin.

Eli sitä kaikkein pahinta ja säälittävintä ihmistyyppiä, joka ei ymmärrä kuinka yksin ihan kaikki täällä lopulta on...

Vierailija
28/34 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuisiällä asunut pari vuotta avoliitossa, muuten yksikseni. Kumppanin kanssa asuminen sujui ihan hyvin, koska olimme melko samanlaisia tavoiltamme ja tarvitsimme molemmat paljon omaa aikaa. Nyt olen jo asunut kauan yksin ja olen tähän tottunut ja viihdynkin kyllä yksin. Oikeastaan vähän pelkään, että mitä jos en enää osaakaan asua kenenkään kanssa. Toiveissa kuitenkin olisi löytää parisuhde ja asua yhdessä, joten pakko vain luottaa siihen, että oikean kumppanin kanssa pystyy ja haluaakin asua saman katon alla. Mutta mieluummin tosiaan asun yksin kuin jonkun kanssa jos se tuntuu ahdistavalta.

Vierailija
29/34 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin, jos löytäisin tarpeeksi hyvän ihmisen. Ei ole löytynyt. T. Asunut 3:n eri ihmisen kanssa kotoa muutettuani

Sama täällä.

Eihän se vika voi olla pelkästään toisessa.

Ja kun ihmiset ovat, mitä ovat;

Ensin ollaan niin kiinnostunutta ja välittävää, hetken päästä ilkeitä ja kohdellaan kuin ilmaa.

Ja jos toinen aina pettää luottamuksen, niin ei kiitos.

Vierailija
30/34 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nirso.

Tavat ja maku eivät sovi juuri kenenkään kanssa yhteen.

En myöskään jaksaisi mitään toisen kavereita, sukulaisia tms. jotka ramppais nurkissa.

Kun en aina jaksa niitä omiakaan (* ei onneksi ole niitä paljon).

Vierailija
31/34 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatenkin minä en sitten paljoa nukkunut öisin ja silti harmikseni olen iltakukkuja. Silloin se pääsi oikein kunnon vauhtiin kuorsaamisen kanssa ja tympi mennä nukkumaan samaan huoneeseen. Yritin tietysti mennä ennen häntä nukkumaan, muttei vaan nukuttanut yhtään. Olin oppinut jännittämään tulevaa yötä taisteluineen.

Erosimme täysin eri syistä ja olemme hyvissä väleissä vielä 7 v. eron jälkeenkin. Kun nukuin ensimmäistä yötä ilman häntä, unta riitti 15 h ja saman verran tai 12 h pari seuraavaa viikkoa. Ei enää ikinä miestä tähän huusholliin öitään viettämään. Kunnon yöuni on paljon tärkeämpää.

Jaa. Meillä ratkaistiin kuorsausongelma nukkumalla omissa huoneissa. Läheisyyttä muutenkin hoidetaan hereillä ollessa.

Vierailija
32/34 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kymmentä vuotta asunut yksin, lapsuuden kodin jälkeen asuin kimppakämpässä muutaman vuoden. En osaisi asua kenenkään kanssa, hyvin viihdyn yksin. Joskus kun kyläilemässä tai joku mulla, en saa nukutuksi kun muita samassa tilassa.

Vierailija
33/34 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitäkö se onkin kiinni?

Ap

Vierailija
34/34 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siitäkö se onkin kiinni?

Ap[/quote]

Joskus on.

Onhan niitä muitakin syitä, kuten tässä on lueteltu.

Tuo sopiva kumppani yksi muiden joukossa.