Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä opettajan tutkinnolla?

Vierailija
27.09.2023 |

Mitä muuta voisin tehdä luokanopettajan tutkinnolla? Olen maisterivaiheessa ja aloitin jo työt. Nyt jo lopen kyllästynyt koulumaailmaan ja näiden nykylapsien ja -perheiden menoon. Tuntuu, että olen vain heidän palvelijansa, uupunut sellainen

Kiitos

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. kunnalla tai valtiolla koulutuksen suunnittelu- ja kehitystehtävissä. Itse olen koulutukseltani aineenopettaja ja töissä yliopistolla hallinnollisissa hommissa. Kollegoina on muitakin opettajia, jotka huomasivat olevansa enemmän kiinnostuneita koulutuksen toteutuksen suunnittelusta kuin varsinaisesta opettamisesta.

Miehiä pitäisi olla enemmän hallinnossa, sihteeritöissä, kouluavustajina, siivoojina, kirjastovirkailijoina ja opettajina tasa-arvon vuoksi. Voi olla ihan mieskiintiöt.

Ja hoitajina - ihan jo potilaiden keskipainonkin takia.

Vierailija
82/164 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. kunnalla tai valtiolla koulutuksen suunnittelu- ja kehitystehtävissä. Itse olen koulutukseltani aineenopettaja ja töissä yliopistolla hallinnollisissa hommissa. Kollegoina on muitakin opettajia, jotka huomasivat olevansa enemmän kiinnostuneita koulutuksen toteutuksen suunnittelusta kuin varsinaisesta opettamisesta.

Miehiä pitäisi olla enemmän hallinnossa, sihteeritöissä, kouluavustajina, siivoojina, kirjastovirkailijoina ja opettajina tasa-arvon vuoksi. Voi olla ihan mieskiintiöt.

Ja hoitajina - ihan jo potilaiden keskipainonkin takia.

Sitä minä olen ihmetellyt että jos minä 192 cm ja 130 kg saisin jonkun slaagin jossain torilla ja kaksi pientä naisihmistä tulisi ambulansseineen paikalle, niin laittaisivat liinan kiinni vetokoukkuun ja hinaisivat pois paikalta. M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä vaatii muuta kuin ylitunnollista ja ylikilttiä puurtamista.

Ei auta, vaikka olisi triplamaisteri.

Moni (nainen) pärjää ja viihtyy opiskelijana, mutta työelämässä tekee tiukkaa.

Vierailija
84/164 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukio, iltalukio, aikuiskoulutus, opisto, ammattikorkeakoulu,, yritysmaailmaan kouluttajaksi jne. Kyllähän nyt tuolla kombolla paikkoja täytyy löytyä muualtakin kuin peruskoulun luokasta.

Ei luokanope ole pätevä lukiossa eikä ammattikorkeakoulussa. Luokanope on alakoulun ope.

Vierailija
85/164 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisitko oppilaita pienryhmiin? Tai avustajia luokkaan?

En ole ap, mutta vastaan täältä yhdestä pääkaupungin suuresta koulusta käsin. Meillä on pienryhmiä, mutta ne ovat tupaten täynnä, ja koulussa ei ole yhtään avustajaa. Että kyllä se luokanope tai aineenope on aika yksin. 

Mikä avustaja? Jokaisella koululla on koulunkäynnin ohjaajia.

Vierailija
86/164 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän tuossa taitaa olla vaihtoehtoja, jos et halua uutta tutkintoa tehdä tai ole valmis lähtemään tyvestä puuhun työelämässä.

Yksi tuttu ei kestänyt koulumaailmaa ja luki kirjastonhoitajaksi, mutta se on aika monen vuoden lisäkoulutus.

Höpö höpö. Tuolla tutkinnolla saat töitä vaikka mistä! Katsot vaan, että vaaditaan ylempi korkeakoulututkinto tai yliopistotutkinto. Ja paperit sisään.

Kokemusta on.

Vierailija
87/164 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäys: tämä on jo toinen maisterintutkintoni, ja opiskelu on ollut taloudellisesti haastavaa nyt aikuisiällä. En siis havittele enää kolmatta tutkintoa. Sen sijaan kysyn, mitä tällä tutkinnolla voisi tehdä? Töihin hallintoon, tms?

Ap

Missä päin olet opettajana?

Jos olet pk-seudulla, lähde johonkin pikkukuntaan. Kokeile opettajuutta pienessä kyläkoulussa, se olisi jotain uutta.

Nykyään ei ole pieniä kyläkouluja.

Jos sinulla on yhtään seikkailunhalua, eikä tarvitse olla sitäkään, niin hae töitä Lapista. Itse tein niin aikoinani, enkä ole katunut. Tosin olin vain vuoden aineenopettajana, sijaisuus, mutta olisin jäänyt Jos töitä olisi ollut eteenpäin.

Eräs muinainen opiskelukaverini lähti valmistuttuaan aineenopettajan sijaiseksi Lappiin. Pestin jälkeen hän sanoi, ettei ikinä enää. Oli nimittäin ollut hikiset paikat, kun poro- ja muut isännät olivat vuoron perään käyneet kertomassa, että pojalle ei sitten nelosta anneta.

Vierailija
88/164 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy työnohjaajakoulutus. Kestää kaksi vuotta sivutoimisesti. Hyville työnohjaajille on paljon kysyntää.

Vierailija
89/164 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen olevani huono opettaja, kun minua stressaa alkava viikko jo nyt. Ahdistun, kun oppilaat sanovat vastaan koko ajan. Riitelyä, kiusaamista, toisten satuttamista.. Ehkä mun pitäisi vain kasvattaa kova kuori. Olin itse aikoinani hyvin koulukiusattu.

Ap

Vierailija
90/164 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtoriksi?

Vierailija
91/164 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla auktoriteettia?

Vierailija
92/164 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kukaan aloitteleva opettaja jaksaa enää 40 vuotta tällä alalla. Onneksi itsekin pääsen kohta eläkkeelle.

Vierailija
93/164 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen olevani huono opettaja, kun minua stressaa alkava viikko jo nyt. Ahdistun, kun oppilaat sanovat vastaan koko ajan. Riitelyä, kiusaamista, toisten satuttamista.. Ehkä mun pitäisi vain kasvattaa kova kuori. Olin itse aikoinani hyvin koulukiusattu.

Ap

Erikoista, että koulukiusattu on ryhtynyt opettajaksi. Saanko kysyä miksi?

Useimmiten koulukiusatut pysyttelevät kaukana koulumaailmasta aikuisena.

Vierailija
94/164 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikissa suuremmissa yrityksissä/organisaatioissa ole joku "Learning & Development" osasto. Itse teknologiateollisuuden suurfirmassa ja meilläkin erillinen osasto oppimiselle ja koulutustarjonnalle, lisäksi meillä on myös IT tiimissä "training expert" joka ei siis tietotekniikasta juurikaan tiedä mutta pitää huolen IT koulutusten järjestämisestä.

Vierailija
95/164 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Erikoista, että koulukiusattu on ryhtynyt opettajaksi. Saanko kysyä miksi?

Useimmiten koulukiusatut pysyttelevät kaukana koulumaailmasta aikuisena.

Be the change you want to see in the world.

Itse tiedän montakin kiusattua kollegaa. Enkä ole kuullut kenenkään koskaan sanoneen, että siinä olisi jotain erikoista. Varmaan lähdimme opiskelemaan samoista syistä kuin kaikki muutkin?

Ap

Vierailija
96/164 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen näkemään hieman vaivaa ja tekemään väitöskirjan. Sen jälkeen maailma on sinulle avoinna. Sinut palkataan ilomielin erilaisiin tehtäviin.

Vierailija
97/164 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfans

Vierailija
98/164 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukio, iltalukio, aikuiskoulutus, opisto, ammattikorkeakoulu,, yritysmaailmaan kouluttajaksi jne. Kyllähän nyt tuolla kombolla paikkoja täytyy löytyä muualtakin kuin peruskoulun luokasta.

Ei luokanope ole pätevä lukiossa eikä ammattikorkeakoulussa. Luokanope on alakoulun ope.

Mutta ap:lla on toinenkin maisterintutkinto, minkä piiristä voisi löytyä esim. ammattikorkeasta töitä lehtorina, siihen kun pätevyysvaatimuksena on vain soveltuva korkeakoulututkinto. Opettajan tutkinnosta puolestaan on pedagosisessa mielessä hyötyä.

Vierailija
99/164 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
100/164 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto