Ensin ketään ei kiinnostanut, sitten asunnon hintaa pudotettiin 30000 euroa - Kiinteistönvälittäjät kertovat rajuista hinnanlaskuista Tampereella
Kannattaa nyt ottaa rahat ennen kuin todellinen romahdus alkaa.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Mies47 kirjoitti:
Itse pistin vuokralle yhden omistamista asunnoistani. Vuokra on 650 euroa vaikka pitäisi olla 1000 euroa. Saan kuitenkin vuokratuloa hyvin 650 eurollakin ja helposti sain vuokralaiseksi yhden perheen. 5 vuodessa saan vuokratuloja aika paljon. Pakko ei ole nyt myydä edes enkä varmasti myy halvalla.
Pitikös tuosta vuokratulosta maksaa vielä 30% veroa..?
Ei. Tietenkin kulut vähennetään ja vain tuloista maksetaan veroja. Ja kuten keskusteluista on käynyt selväksi, niin niitä kuluja hommataan lisäostoilla sen verran, että tulot nostetaan vasta asunnon myynnistä.
Tuttu myy asuntoaan. Ensin pyyntö oli 390 000. Sitten se laitettiin tarjouskauppaan. Pyyntö nyt 280 000. Ei yhtään tarjousta pariin kuukauteen.
Minä myin asuntoni itse. Hinta oli 119000 ja kauppa tehtiin 115000 eurolla. Ostin sen aikoinaan 86000 eurolla. 3 huonettaja keittiö.
Hienoa, jos on mahdollisuus ostaa lapsille ensiasunnot heidän lähtiessään opiskelemaan, mutta varmaan aika harvalla varsinkaan nykyään on tuollainen tilanne, että lapsille "TÄYTYY ostaa ensiasunnot" tai sitten liikutte hieman varakkaammissa piireissä. Itselläni ei ikimaailmassa olisi juolahtanut mieleenikään, että vanhemmat olisivat voineet ostaa minulle asunnon kotoa lähtiessäni. Opiskelemaan lähtiessä haettiin opintotuet ja otettiin opintolainat tappiin asti sekä painettiin kesäduunia, ja asuttiin opiskelija-asuntolassa, itse jopa jaetussa huoneessa. Mutta toisaalta, jos on mahdollisuutta, niin miksipä ei omiin lapsiinsa satsaisi. Itsellänikin on osakkeita, joiden kehitys on ollut kaikesta huolimatta suotuisaa, ja on tarkoitus jättää jälkikasvulle taloudellista turvaa, vaikka on myös tarkoitus, että oppivat itse työnteon ja hyvän asenteen.
-Sori jos hieman off topic