Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä saa hitosti tukia tämä perhe

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on köyhä, ei tarvitse olla tyhmä.

Kuka edes haluaa lähteä ehdoin tahdoin johonkin Viroon?

Ja sitten edes ilmaisiin seurakuntien kuoroihin ei muka ole varaa, nyyh.

Tämä nainen saa tosi paljon ilmaista rahaa. Ehkä siitä johtuen ei välttämättä osaa sitä käyttää?

Miksi ei menisi Viroon? Tallinna on varsin mielenkiintoinen kaupunki nykyisin, ja Helsingistä saa välillä päiväristeilyjä aika halvalla - jopa halvemmalla kuin mitä maksaisi matkat Turkuun tai Tampereelle. 

Niin ja onko tuo nainen Virosta kotoisin ja kävi lasten kanssa sukuloimassa. Tuo jutun yh ei ole suomalainen. Kuulin radiossa hänen puhuvan ja puhuu aksentilla.

Vierailija
182/186 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävän paljon maksetaan veronmaksajien rahoista. Ja kai se kaikki menee mikä tulee kun on varaa reissata ulkomailla ja maksella maksullisia harrastuksia. Itse en ole päässyt tuollaista luksuselämää viettämään, kismittää. 

Luksuselämää kun maksaa lapsille harrastukset ja käy Tallinnassa. :D Ei hyvää päivää. Tuo on ihan tavallista elämää. Helsingistä kun menee Tallinnaan niin se ei paljon maksa. Toista se olisi esim. mulla jolla on Helsinkiin lähes 400km. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä taas keplotella tuilla, ollaan muodollisesti yksinhuoltaja, mies muualla ja kerää perheelle pääomaa. Näitä on nähty

Vierailija
184/186 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nyt huomioon että niistä lapsista on myös kuluja, ei tämä äiti käytä kaikia rahoja itseensä. Minä olin neljän lapsen yksinhuoltaja ja keskipalkkaisessa työssä. Sain 80 neliön asuntoon asumistukea jonkin verran, lapsilisät ja elatustuet. Lapsilisää ja asumistukea saavat kaikki, olivat sitten naimisissa tai eivät jos tulot ovat tarpeeksi pienet. Ainoa raha joka korvasi puuttuvan puolison tuloja olivat elatustuki ja lapsilisän yksinhuoltajakorotus. Joka oli pienempi summa kuin työttömyyskorvaus kuussa.

Eikö työssäkäyvän lapsista ole sitten kuluja?

On, juurihan sanoin että itse olin keskipalkkaisessa työssä. Jos perheessä on kaksi elättäjää, ei tietenkään tarvita elatustukia vaan se toinen huoltaja hoitaa toki osuutensa. Lapsilisiä saavat kaikki. Asumistukea saavat kaikki jos palkka on liian pieni.

Asumistukea ei todellakaan saa kaikki joilla pieni palkka.

Asumistukea saa tällä hetkellä tulojen ja perheenjäsenten määrän sekä asumismenojen ja niihin määrätyn ylärajan mukaan hyvin suoraviivaisella laskutavalla. Omakotiasujat ovat tämänhetkisessä systeemissä asumistuen suhteen huonoimmassa asemassa, koska heillä asumismenot koostuvat aika paljon remonttikustannuksista, sähkölaskuista, jätemaksuista ym.

Tulevaisuudessa asumistukea saa vain vuokra-asuntoon, jolloin velattomassakin omistusasunnossa asuva sinkku tai yh joutuu myymään asuntonsa heti jos jää työmarkkinatuelle, kun työt loppuvat tai työtunnit vähenevät. Koska sinkku saa tällöin ainoana tukena työmarkkinatuen eikä sillä elä mitenkään. Elämä romahtaa, kun joutuu muutama vuosi ennen eläkeikää irtisanotuksi työstä. Yhden lapsen yksinhuoltaja velattomassa omistusasunnossa saisi jatkossa työmarkkinatuen ilman lapsikorotusta, lapsilisän vajaa 150 e ja elatustuen, joka on KELAlta saatuna vajaa 190 e. Mieheltä saatuna se, mikä on määrätty. Eli saa saman kuin sinkku ja lapselle nuo lapsen tuet. Ei silläkään pysty maksamaan vastiketta, sähköä, vettä, puhelinta, bussilippuja, vaatteita ja ruokaa.

Jatkossa pitää olla joko hyvin palkatussa työssä tai kokonaan tukien varassa kunnan vuokra-asunnossa. Muuten ei pärjää. Erityisesti yksinasuvista moni on jatkossa asunnoton. Mutta kukapa heistä piittaisi.

Vierailija
185/186 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki älähtää heti kun kyseessä on vaalea ihoinen nainen? Jos tuossa jutussa olisi joku äs omali vaikka, niin kaikki olis heti kehumassa miten ihanaa kun voidaan kaikki yhdessä tukea yksinhuoltajaäitejä. 

Vierailija
186/186 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet julkiseksi kuten on palkatkin. Sitten voidaan verrata onko valitus aiheellinen. Ei muitten kuulu maksaa köyhien volttimaksuja, lomia, harrastuksia tai kauneudenhoitokuluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän