Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töissä kesällä kun ei ole mitään tekemistä. VMP.

Vierailija
20.07.2026 |

Vihaan näitä hiljaisia kesäviikkoja, jolloin on oltava töissä vaikka ei ole mitään tekemistä. Aika kuluu niin hitaasti ja odottaa vaan, että normaali aarki taas koittaa. Lomaa ei kuitenkaan riitä koko kesäksi, eikä henkilökohtainen talous kestä pitää palkatonta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popparit ja leffa.

Vierailija
2/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Popparit ja leffa.

Toimii vähän huonosti avokonttorilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedän tunteen. Vielä kun työ on sellaista, että työnantaja harvoin antaa mitään tehtäviä ja pitää itse keksiä tai hankkia itselleen työt / asiakkaat. 

Vierailija
4/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas nautin, kun saa tehdä vähäisiä hommia ilman paineita. Vauva-palstaakin ehtii selata. 

Mikä kiire kellään tässä elämässä on? 

Työt ei tekemällä lopu.

Vierailija
5/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesä on vuoden kiireisintä aikaa eli suoraan sieltä kuumasta paikasta. Ympäri vuoden on kiireistä, mutta kesällä kaikki huipentuu: töitä tulee ovista ja ikkunoista, vähintään puolet on kesälomalla ja sijaisia ei palkata. 

Vierailija
6/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda työpaikkaa, olet väärässä ammatissa. Luovuta työsi sellaiselle, joka tykkää kun töissä ei ole mitään tekemistä.  Suosittelen sulle semmoista työtä, jossa saa juosta paikasta toiseen, taukoja ei ehdi pitää, istua ei ehdi sekuntiakaan, työtä tehdään juosten kusten ja tekemällä työt ei lopu esim. siivous.

Vierailija
7/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas nautin, kun saa tehdä vähäisiä hommia ilman paineita. Vauva-palstaakin ehtii selata. 

Työt ei tekemällä lopu.

Tällä asenteella itsekin olen ollut. Lueskelen netissä kaikenlaista, teen välillä ristikoita ja kryptoja, keittelen teetä ja kahvia, juttelen työkaverin kanssa, ja nautin rauhasta. Palkka kuitenkin tulee normaalisti joten ei hätää sen puolesta. 

Vierailija
8/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työt ei tekemällä lopu.

Ei ehkä työt, mutta työsuhde saattaa kyllä loppua. Meillä seurataan sitä, miten tunteja kirjataan projekteille ja jos ne kirjataan yleiskustannuksiin, niin jossain vaiheessa tulee kenkää, ellei tilanne muutu. Tehdään siis käytännössä franchising-tyyppistä työtä yrittäjän riskillä mutta ilman mahdollisuuksia hyötyä hyvästä tilauskannasta taloudellisesti.

Vierailija
9/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikalla ikäihmisten ympärivuorokautisessa hoivakodissa ei ole tuota ongelmaa. Töitä on samalla tavalla ympäri vuoden. Työ fyysisesti ja psyykkisesti kuormittavaa. 

Vierailija
10/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaihda työpaikkaa, olet väärässä ammatissa. Luovuta työsi sellaiselle, joka tykkää kun töissä ei ole mitään tekemistä.  Suosittelen sulle semmoista työtä, jossa saa juosta paikasta toiseen, taukoja ei ehdi pitää, istua ei ehdi sekuntiakaan, työtä tehdään juosten kusten ja tekemällä työt ei lopu esim. siivous.

Ei tässä muuten mitään vikaa olisi vaan kun pelottaa, että tulee irtisanotuksi ja ikää on kuitenkin jo yli 50v. Organisaatiomuutosten jälkeen olen joutunut porukkaan, jossa jokainen joutuu hankkimaan itselleen projektit, joita tekee. Työnantaja ei anna muita tehtäviä kuin käskee hankkia itselleen töitä.

Vierailija
11/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä vakityössäni kuittailin lomille lähtijöille, että minä jään heinäkuun ajaksi vastailemaan puheluihin, ja kun sitten elokuussa palaatte töihin, saatte tehdä niissä puheluissa tilatut työt. Jokseenkin noin se menikin, sillä en aivan kaikkea tarvittavaa kyennyt oppimaan alle vuodessa, ja kaikkien muiden oli toki pakko pitää lomansa heinäkuussa. 😂

Vierailija
12/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työt ei tekemällä lopu.

Tällä asenteella itsekin olen ollut. Lueskelen netissä kaikenlaista, teen välillä ristikoita ja kryptoja, keittelen teetä ja kahvia, juttelen työkaverin kanssa, ja nautin rauhasta. Palkka kuitenkin tulee normaalisti joten ei hätää sen puolesta. 

Palkka tulee kunnes ei enää tule. Siihen ei kannata liialiiaksi tuudittautua.tuudittautua.

Vierailija
13/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi palsta on olemassa.

Vierailija
14/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen kausivaihtelu työkuormassa on joillekin tervetullut hetki hengähtää ja toisille taas tyyntä myrskyn eli yt-neuvotteluiden edellä. Kohtuullinen ja tasainen työmäärä ympäri vuoden olisi mukavampaa.

Vierailija
15/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä etä"etä"töissä" ollessani masturboinut tänään jo kolme kertaa ja katsonut yhden leffan Netflixistä. Kyllähän tätä juuri ja juuri jaksaa kolmenkympin tuntipalkalla...

Vierailija
16/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työt ei tekemällä lopu.

Palkka tulee kunnes ei enää tule. Siihen ei kannata liialiiaksi tuudittautua.tuudittautua.

Eipä vissiin niin. Toisaalta keskikesä on joka vuosi hiljainen ja jonkun kuitenkin pitää siellä työpaikalla päivystää niiden muutaman tehtävän työn takia mitä päivässä tulee.