Mysimba ja laihtuminen
Aika heikosti löytyi netistä kokemuksia Mysimba-laihdutuslääkkeen käytöstä, joten kerron omani tässä. Aloitin lääkkeen käytön 7 viikkoa sitten. Syöminen väheni lääkkeen avulla heti ensimmäisestä viikosta lähtien, vaikka ensimmäinen viikko mennään neljäsosalla siitä annoksesta, johon siirrytään pikkuhiljaa. Samalla aloitin päivittäisen liikunnan. Kävin joko pitkällä lenkillä, poljin kuntopyörällä tai kävin vesijuoksemassa. Himot mättö-ruokaan hävisivät ja pystyin suunnittelemaan ruokailut järkevästi. Nyt 7 viikon jälkeen paino on tippunut 7,1 kiloa. Tälläisessä norsussa se ei ulospäin kummoisesti näy, mutta vaatteita on joutunut vaihtamaan jo pienempiin.
Kommentit (103)
Mysimbaa kuukausi takana. Kun siirryin täyteen annokseen eli neljään tablettiin päivässä, alkoi helvetti. Voimakas huimaus, hikisyys, pahoinvointi ja oksentaminen sekä päänsärky. Vaikutus kesti noin 12h aina tablettien ottamisen jälkeen. Sanomattakin selvää että lopetin muutaman tällaisen päivän jälkeen käytön kokonaan. Olin niin huonovointinen että harkitsin jo päivystykseen menoa. Lääke kyllä auttoi ruokahälyyn ja ruokahaluun mutta sivuvaikutusten kanssa ei voi harkitakaan käyttöä pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Mysimbaa kuukausi takana. Kun siirryin täyteen annokseen eli neljään tablettiin päivässä, alkoi helvetti. Voimakas huimaus, hikisyys, pahoinvointi ja oksentaminen sekä päänsärky. Vaikutus kesti noin 12h aina tablettien ottamisen jälkeen. Sanomattakin selvää että lopetin muutaman tällaisen päivän jälkeen käytön kokonaan. Olin niin huonovointinen että harkitsin jo päivystykseen menoa. Lääke kyllä auttoi ruokahälyyn ja ruokahaluun mutta sivuvaikutusten kanssa ei voi harkitakaan käyttöä pidempään.
Miksi lopetit kokonaan? Jos kerran edellisellä annostuksella (2 aamulla, 1 illalla) ei tullut haittoja, niin miksi et vaan palannut siihen annokseen, jos se kerran auttoi? En mä ainakaan aio lopettaa kokonaan, jos noin käy. Mulla menossa vasta 1+1, ja toistaiseksi sujuu hyvin.
Ei toimi jos et muuta ruokailutottumuksiasi. Se on selvä.