Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mysimba ja laihtuminen

Vierailija
27.09.2023 |

Aika heikosti löytyi netistä kokemuksia Mysimba-laihdutuslääkkeen käytöstä, joten kerron omani tässä. Aloitin lääkkeen käytön 7 viikkoa sitten. Syöminen väheni lääkkeen avulla heti ensimmäisestä viikosta lähtien, vaikka ensimmäinen viikko mennään neljäsosalla siitä annoksesta, johon siirrytään pikkuhiljaa. Samalla aloitin päivittäisen liikunnan. Kävin joko pitkällä lenkillä, poljin kuntopyörällä tai kävin vesijuoksemassa. Himot mättö-ruokaan hävisivät ja pystyin suunnittelemaan ruokailut järkevästi. Nyt 7 viikon jälkeen paino on tippunut 7,1 kiloa. Tälläisessä norsussa se ei ulospäin kummoisesti näy, mutta vaatteita on joutunut vaihtamaan jo pienempiin.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan tulokseen pääsee ilman lääkkeitä sopivalla ravinnolla.

Terveesti ja ilman haittoja.

Vierailija
2/103 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuisiko täällä olemaan vielä ketjun aloittaja? Miten on edennyt? Lääkäri ehdotti minulle Mysimbaa kun Saxendassa on saatavuusongelmia ja tosiaan edelleen netistä löytyy vähän käyttökokemuksia Mysimbasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/103 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ihmeessä Mysimbaa, jos vain saat sitä. Auttaa laihtumaan eikä tarvitse miettiä syömisiä lainkaan. Helppoa.

Vierailija
5/103 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa nuo mahdolliset sivuvaikutukset mutta voihan sen lopettaa jos ei toimikaan.

Jos kenelläkään on kokemuksia niin olisi kiva jos jakaisitte niitä.

Vierailija
6/103 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa nieltyä tablettis, se on valtava! Eikä sitä saa pilkkoa. 

Vierailija
7/103 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla miten nyt tai vinkkejä jostain ryhmästä

Vierailija
8/103 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittamassa ja mukava olisi kuulla lisää kokemuksia 😊👌

Vierailija
9/103 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Mysimban viime viikolla. Ensimmäisinä päivinä se aiheutti kovan väsymyksen, mutta pian vaikutus lieveni. Syömishimoon tämä lääke vaikutti heti alusta alkaen vähentävästi ja pientä painon laskua on jo havaittavissa.

Aloitusviikolle sattui juhlat, joissa nautittiin kuohuviiniä sekä punaviiniä. Olo oli aivan ok seuraavaan päivään saakka, jolloin otin aamutabletin. Seurauksena oli kova päänsärky ja pahoinvointi, joka kesti useita tunteja. Totesin, että turhaan ei suositella alkoholittomuutta Mysimban käytön yhteydessä. Ehkä jos tietää, että ottaa, niin voi jättää tabletin pois..

Tsemppiä kaikille painonpudotukseen!

Vierailija
10/103 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Mysimban n. kk sitten. Nyt on menossa 2 + 2 ja jotenkin tuntuu, että vaikutusta on. En halua mennä vielä vaa`alle, vaan menen vasta sunnuntaina (laitoin sen punnituspäiväksi). Minulla on sivuvaikutuksena jano ja sehän on vain hyvä, että tulee juotua vettä. Mahdollisesti kuumat aallot kuuluu myös Mysimban aiheuttamaksi. Menopaussi on mennyt kauan sitten. Suosittelen Mysimbaa hyvillä mielin ja uskon, että se on kuitenkin parempi lääke auttamaan elämäntapa-remontissa kuin joku diabeteslääke. 

Vierailija
11/103 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Mulla Mysimba teki aivan järkyttävää oksetusta eikä ollut sitten mitään apua siitä. Aiheutti myös kauheita kuumia aaltoja, hiki valui koko ajan mutta ei sekään sitten laihduttanut erityisesti. Sydän varmaan kovilla.

Vierailija
12/103 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihme, kun toinen ainesosista on tarkoitettu alkoholistien hoitoon? :'P

Vierailija
13/103 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi viesti oli vastaus tähän...

Vierailija kirjoitti:

Aloitin Mysimban viime viikolla. Ensimmäisinä päivinä se aiheutti kovan väsymyksen, mutta pian vaikutus lieveni. Syömishimoon tämä lääke vaikutti heti alusta alkaen vähentävästi ja pientä painon laskua on jo havaittavissa.

Aloitusviikolle sattui juhlat, joissa nautittiin kuohuviiniä sekä punaviiniä. Olo oli aivan ok seuraavaan päivään saakka, jolloin otin aamutabletin. Seurauksena oli kova päänsärky ja pahoinvointi, joka kesti useita tunteja. Totesin, että turhaan ei suositella alkoholittomuutta Mysimban käytön yhteydessä. Ehkä jos tietää, että ottaa, niin voi jättää tabletin pois..

Tsemppiä kaikille painonpudotukseen!

Vierailija
14/103 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itse myös etsin vertaisia mysimban käyttäjiä ja haluan jakaa oman kokemuksen tähän asti! <3

Aloitin lääkityksen marraskuun 2023 loppu puolella. Nyt maaliskuun loppu 2024 ja vaaka näyttää -12kg! 

Koko joulukuu 23 oli aika rankka lääkkeen sivuvaikutuksien vuoksi, mutta onneksi jatkoin, sillä sivuoireet hävisivät kokonaan tammikuuhun mennessä ja lääkkeestä on selvästi ollut apua. Sivuoireina minulla oli pahoinvointi, migreeni sekä EHKÄ urtikaria, jota lääkäri ei kyllä suostunut myöntämään johtuvan lääkkeestä? en tiedä varmasti, mutta itse ajattelen urtikarian johtuvan kyllä mysimbasta. Sitä on siis edeleen ajoittain, vaihtoi muotoaan piirto paukamoinniksi Ei kuitenkaan häiritse omaa elämää niin paljon, että haluaisin lopettaa lääkkeen. 

Itse kärsin ahmimishäiriöstä ja koen, että lääkkeellä on vaikutusta pahimpia himoja vastaan. En kuitenkaan koe, että lääke olisi kokonaan vienyt makean himoani tai haluani herkutella, joten kyllä on joutunut myös tekemään töitä sen eteen, että ruokavalion on saanut kuntoon. Mutta ylilyöntejä syömisen/herkuttelun kanssa ei ole tullut lääkkeen aloituksen jälkeen, olen pystynyt pitämään herkuttelun järkevänä. 

Olen myös onnekas, että työssäni arkiliikuntaa tulee paljon, +15k askelta päivässä. Mutta olen myös lisännyt liikuntaa vapaa-ajalla. 

Over all koen, että lääkkeestä on paljon apua ylipainosta/ etenkin ahmimishäiriöstä kamppaileville, mutta se ei ole mikään taikanappula. Myös mieliala on parantunut huomattavasti ja on helpompi tarttua asioihin ja saada asioita tehdyksi. Kallistahan tuo on, (108€/4vko täys annostuksella) ja kyllä tulee paljon mietittyä pärjäisinkö kuitenkin ilman lääkettä, mutta vielä toistaiseksi aijon kuitenkin jatkaa. 

Keskustelen mielelläni lisää aiheesta! :) 

Vierailija
15/103 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

108e,  no mieti paljon menis herkkuihin 4 viikossa.

Vierailija
16/103 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni söi mysimbaa pitkään, hän on myös alkoholisti. Auttoi paljon mielialaan ja addiktioihin. Joi vähemmän, söi vähemmän, paino tippui hieman. Nyt ei saa enää korvattavuutta ja lopetti Mysimban. Mielialat heittelee ja addiktio alkoholiin palasi. 

Minä olisin ollut onnellisempi jos olisi jatkanut Mysimbaa. 

Vierailija
17/103 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt Mysimbaa syöty kolmatta viikkoa. Söin voimme vuoden puolella 2kk. Jolloin paino putosi 8 kg ja sekin 5 viikossa. Silloin oli sivuoireita vähän kaikkea. Suurimpana järjetön hikoilu. Jatkoin niistä huolimatta lääkkeen ottoa. Jouduin lopettamaan lääkkeetn, koska maksa-arvot nousivat. Nyt on siis aloitettu lääkärin luvalla uudelleen Mysimba niin, että saan syödä 1 tabletin aamuisin. Katsomme maksa - arvot kuukauden käytön jälkeen. Tällä toisella aloitus kerralla ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia. Huomaan että on helpompi välttää herkkuja ja tehdä hyviä valintoja ravintoon. Paino ei ole pudonnut juuri yhtään vaikka olen tehnyt ravitsemuksellisia muutoksia ja liikuntaa lisätty. Jatkan sitkeästi kuitenkin😁 painoa on paljon pudotettavana. Tsemppiä kaikille

Vierailija
18/103 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Mysimba on toiminut tosi hyvin. Olen nyt syönyt sitä kohta jo vuoden verran, ja paino on pudonnut 16kg. Alussa oli pientä pahoinvointia, muttei enää pitkään aikaan. Minulla ylipaino on kertynyt lasten saamisen jälkeen 12 vuoden aikana pikkuhiljaa sellaisella napostelulla ja liian suurilla annoksilla. Ihan normiruualla siis, en ole koskaan ollut mitenkään erityinen sokeri- tai pullahiiri.

Mysimba on poistanut mielenkiinnon ja mieliteot syömistä ja napostelua kohtaan. Enää käsi ei vaistomaisesti ja ajattelematta käy napsimassa jääkaapilta jatkuvasti jotain pientä, enkä automaattisesti mätä lapsilta jääneitä ruokia jne. Ei vaan enää ole tarvetta eikä tee mieli. 

Uskon, että kunhan pääsen normaalipainoon (vielä 15kg) ja nämä uudet tottumukset ja ravinnon määrän tarve iskostuvat alitajuntaan ja kehoon, voin pikkuhiljaa lopettaa Mysimban käytön. Lääkärin kanssa kuitenkin päätettiin, että pidetään lääkitystä ainakin muutaman vuoden ajan. Liikuntaa en ole aloittanut, se on vielä työn alla ja olisi tietysti tosi tärkeää sekin. Mutta olen jo nyt tosi iloinen tuloksista! En koe olleeni millään kitukuurilla, syön ihan normiruokaa ja herkuttelen viikonloppuisin, mutta määrät on paljon pienempiä ja voin helposti olla ottamattakin.

Vierailija
19/103 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun jaatte kokemuksia! Olen juuri aloittamassa Mysimba-kuurin. :-)

Vierailija
20/103 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös ollaan aloittamassa mysimba lääkettä. Ensin ajattelin saavani jonkun näistä suolistohormoni lääkkeistä mitkä nyt pinnalla, mutta lääkäri halusi kirjoittaa tätä. Ylipainoa 50kg ja esidiabetes. Ikää 35v joten nyt hyvä aika alkaa tehdä muutoksia ettei olo mene pahemmaksi. Aloitan luultavasti myös painonhallintatalon netissä tapahtuvan ohjauksen joka kestää vuoden.

Miten muilla mennyt? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme