Mysimba ja laihtuminen
Aika heikosti löytyi netistä kokemuksia Mysimba-laihdutuslääkkeen käytöstä, joten kerron omani tässä. Aloitin lääkkeen käytön 7 viikkoa sitten. Syöminen väheni lääkkeen avulla heti ensimmäisestä viikosta lähtien, vaikka ensimmäinen viikko mennään neljäsosalla siitä annoksesta, johon siirrytään pikkuhiljaa. Samalla aloitin päivittäisen liikunnan. Kävin joko pitkällä lenkillä, poljin kuntopyörällä tai kävin vesijuoksemassa. Himot mättö-ruokaan hävisivät ja pystyin suunnittelemaan ruokailut järkevästi. Nyt 7 viikon jälkeen paino on tippunut 7,1 kiloa. Tälläisessä norsussa se ei ulospäin kummoisesti näy, mutta vaatteita on joutunut vaihtamaan jo pienempiin.
Kommentit (103)
Musimbasta kiva FB-ryhmä, suosittelen👏👏👏
Maaliskuusta asti Mysimba-lääkitys, ja ihan mahtava fiilis kun herkkuhimot ei koko aika jyllää mielessä😁
Kai sitä Mysimbaa voi käyttää niin kauan kuin tarvii, miksei voisi ?
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä Mysimbaa voi käyttää niin kauan kuin tarvii, miksei voisi ?
Niin, en tiedä, siksi kysyin.
Minä olen tuo, joka oli käyttänyt viisi viikkoa Mysimbaa, ja siitä jatkoin vielä pari viikkoa. Painoa tippui kilo viikossa (kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa painon putoamista), mutta sitten lopulta sivuoireetoli niin ikävät, että pidän nyt taukoa ja jatkan uudestaan vähän syksymmällä. Pahimpia oireita kova hikoilu varsinkin kasvoista, ja helteet tietysti pahentaa sitä, jatkuva pahoinvointi ( en kuitenkaan koskaan oksentanut), ajoittainen päänsärky, uniongelmat. Laihtuminen jatkuu nyt vielä ilman lääkettäkin, kun pahoinvointi vielä jatkuu eikä ruoka maistu. Otan lääkkeen uudestaan käyttöön, kunhan sää vähän viilenee.
Vierailija kirjoitti:
Parasta mitä minulle on tapahtunut on mysimban aloittamisen jälkeen on laihtuminen!Kiloja lähtee 1 2-1,5 kg viikossa jopa niin että kun pääsin annokseen 2+,1 niin oli ruuan ajatuskin äklö. Täytyi vähän "jarruttaa" ja söin 1+1 tablettia. Jos hyvää niin niinei kaikki: KOVA VATSA.Tosi paha. Lääkäri ehdotti visivbleä kun bekorin aiheutti kipua alavatsassa. Nyt kokeilen siis tätä. Tietääkö kukaan tuohon vaivaan muuta? Ei minkäänlaisia muita sivuvaikutuksia ole ollut!
.
Pegorion ei aiheuta riippuvuutta suolen toimintaan. Sitä käytetään ensiavussa ja osastoilla sairaalassa. Sen kanssa pitää juoda runsaasti, niin ei tule vatsanpuruja.
Hei,
kokonaiset pellavansiemenet voi olla apu kovaan vatsaan. Ne luontaisesti muodostavat kastuessaan liukasta "limaa" suolistossa joka auttaa massan kulkemista eteenpäin suolistossa eli esim. pari teelusikallista jogurtin sekaan päivittäin.
Näissäkin oli maksimi 2 rkl vuorokaudessa muodostaa pieniä määriä jotain haitallista ainesta sivutuotteena en nyt muista mitä, mutta kun pitää alle tuon max. suosituksien, niin ok.
Mulla ainakin on auttanut, voi toki ottaa vkon ennen kuin alkaa tuntumaan/auttamaan.
Kiva kuulla kokemuksia muilta.
Minä aloitin heinäkuussa mutta tuli 2-3 viikon tauko kun olin reissussa ja unohtui syödä niitä. Nyt syönyt noin 2-3 viikkoa säännöllisemmin. Herkkuja ei tee enää niin paljoa mieli ja vähemmänkin voisin syödä mutta jotenkin jäänyt tapa ostaa, pitää päästä siitä eroon 😅 paino ei ole tippunut, liikun kohtalaisesti joka viikko ja syön melko terveellisesti. Mutta odotan kärsivällisesti että paino alkaisi tippumaan 😁 olen 170cm pitkä ja painan 88kg. Haluaisin 10kg saada pois ainakin. Oireina on satunnaisesti pahoinvointia ja hikoilua.
Tsemppiä kaikille ja kertokaa kuulumisia välillä!
Olisi kiva kuulla miten menee kun on pidempään käyttänyt Mysimbaa? Millaisia tuloksia ja vaikutuksia on käytöllä ollut? Jatkuuko lääkkeen käyttö pitkään?
Itselläni ensimmäinen viikko menossa ja kovasti toivoisin, että tämän avulla saisin ruokavalion kuntoon pysyvästi ja painoa 20 kg pois. Saa nähdä kuinka käy ja kuinka pitkä projekti tästä tulee.
Käsivarretkin aivan märät hiestä. Nyt menossa ensimmäinen viikko 2+2 annoksella. Ruokahalu kiihtyi ensimmäisillä viikoilla, nyt vähentynyt mutta kiloja ei ole karissut yhtään ja vatsa toimii entistä huonommin. Mielialaa ehkä tasannut😂
Hei, olen see onneton, kenelle toi Mysimba lääke ei sopii ollenkaan. Ensimmäinen päivää oli erittäin huono olo, ripuli hikoilu ja omatunto huono. Kokeilin vielä kaksi seuraavaa päivää otta lääkettä. Ei ollut enää ripulia, mutta tärinä koko kehossa, hirvea hikoilu ja muuten omatunto tosi huono.
Nyt en kehtaa enää otta lisää sitä lääkettä. Harmi on vaan see, että mulla on koko paketti Mysimba tabeletteja ylimääräisenä. Olen käyttänyt ainoastaan 3kpl. Onko joku kiinnostunut niistä? Kun ei ne nyt kovin halpoja kans ollut 🥲
Onko kukaan saanut Mysimbaa normaalipainoisena? Mulla on elämä jatkuvaa taistelua makeanhimoa ja sokeririippuvuutta vastaan enkä jaksa enää.
Viesti 52, jos en saa reseptiä lääkäriltä niin voisin olla kiinnostunut ostamaan osan sun lääkkeistä. 😄
t. Edellinen eli nr 53
Kolmas viikko menossa, aamulla 2 ja illalla 1.
Päänsärky melkein jokapäiväinen kaveri. Pahoinvointia ollut myös paljon, hikoilua ja väsymystä. Ja peruspositiivisesta tullut murjottaja.
Välillä tuntuu että jos ei sivuoireet kohta helpota, jätän lääkkeen syömättä.
Haittaa työtä ja arkea kotonakin...
Eikö se raha mitä olisi kulunut lääkkeeseen (106€) mene nyt monenkertaisena alkoholiin?
Tämä lääke ei sitten taida sopia heille, joilla ei ole ahmimishäiriötä ja on alle 15 kg laihdutettavana normaalipainoon?
Itselläni on ruokahaluttomuutta, mutta painon pudotus on hidasta, koska luulen että aineenvaihduntani ei oikein nyt roihua.
Aineenvaihdunnan elpymiseen pitäisi syödä enemmän ja oikeanlaista ruokaa, mutta en jaksa keskittyä aterioiden suunnitteluun. Helpompi on olla syömättä tai syödä vain vähän jotain. Vitamiinit muistan ottaa purkista.
Toista kertaa yritin aloittaa Mysimban, mutta aiheuttaa minulle pahan migreenin, joten jää nyt näihin kahteen yritykseen.
harmi ettei lääkkeitä saa myydä jollekin tarvitsevalle. Ostin 2 pakettia kerralla, joten tossa on 2-3kk annos :( 200€ rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei, olen see onneton, kenelle toi Mysimba lääke ei sopii ollenkaan. Ensimmäinen päivää oli erittäin huono olo, ripuli hikoilu ja omatunto huono. Kokeilin vielä kaksi seuraavaa päivää otta lääkettä. Ei ollut enää ripulia, mutta tärinä koko kehossa, hirvea hikoilu ja muuten omatunto tosi huono.
Nyt en kehtaa enää otta lisää sitä lääkettä. Harmi on vaan see, että mulla on koko paketti Mysimba tabeletteja ylimääräisenä. Olen käyttänyt ainoastaan 3kpl. Onko joku kiinnostunut niistä? Kun ei ne nyt kovin halpoja kans ollut 🥲
Mulla on 2 pakettia, joista yhteensä 3 tabua otettu 😁 kirjoitin tuohon kakkossivun alas. Että kyllähän näillä saataisiin joku mamma solakaksi kun yhdistettäisiin paketit
kävin tänään lääkärillä, hain pistosta (ozempic), mutta lääkäri kertoi ja näytti joltain sivulta että vain diabeteksen hoitoon ja kertoi että tämä mysimba tai 400/kk maksava Wegowy.. noh,valinta osui sit tåhän
Kuinka kauan maksimissaan mysimbaa voi käyttää, ja heikkeneekö teho jossain vaiheessa? Käytin joskus aikanaan muutaman kuukauden, ja paino putosi hyvin, mutta kyllähän ne kilot tulivat takaisin.