Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mysimba ja laihtuminen

Vierailija
27.09.2023 |

Aika heikosti löytyi netistä kokemuksia Mysimba-laihdutuslääkkeen käytöstä, joten kerron omani tässä. Aloitin lääkkeen käytön 7 viikkoa sitten. Syöminen väheni lääkkeen avulla heti ensimmäisestä viikosta lähtien, vaikka ensimmäinen viikko mennään neljäsosalla siitä annoksesta, johon siirrytään pikkuhiljaa. Samalla aloitin päivittäisen liikunnan. Kävin joko pitkällä lenkillä, poljin kuntopyörällä tai kävin vesijuoksemassa. Himot mättö-ruokaan hävisivät ja pystyin suunnittelemaan ruokailut järkevästi. Nyt 7 viikon jälkeen paino on tippunut 7,1 kiloa. Tälläisessä norsussa se ei ulospäin kummoisesti näy, mutta vaatteita on joutunut vaihtamaan jo pienempiin.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysimbaa mennyt nyt viikon, eli 1 tbl/päivä.

Suuta kuivaa ja hikoiluttaa ja pahimpana tykytys. Syke yli 100 heti, kun jotain tekee ja levossakin n.80..Tosin unetkin jääneet lyhyiksi ja katkonaisiksi, eli voi olla, että tykytys johtuu siitä.

Yritän toki vielä jatkaa, painoa olisi pakko saada pois n.10kg, niin pääsisin selkäleikkausjonoon.

Vierailija
82/103 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli myös lääkityksen alussa usein näitä "kuumia aaltoja". Hävisi kokonaan kolmannen viikon jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysimba = Buproprioni + Naltreksoni 

Lääkäri voi kirjoittaa resepti näille molemmille erikseen 

Buproprioni 300mg ja Naltreksoni 25mg

Pitoisuudet hiukan pienemmät kuin Mysimbassa, mutta vaikutus suunnilleen sama.

Hinta alle 40,- / kk

Vierailija
84/103 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mysimba = Buproprioni + Naltreksoni 

Lääkäri voi kirjoittaa resepti näille molemmille erikseen 

Buproprioni 300mg ja Naltreksoni 25mg

Pitoisuudet hiukan pienemmät kuin Mysimbassa, mutta vaikutus suunnilleen sama.

Hinta alle 40,- / kk

Ja riittää 1,5 tbl/pv. Pieniä ;)

Vierailija
85/103 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli myös lääkityksen alussa usein näitä "kuumia aaltoja". Hävisi kokonaan kolmannen viikon jälkeen. 

Mulla meni sitten vain vähän pitempään. Nyt pari kuukautta myöhemmin onkin mukava huomata että eihän niitä kuumia aaltoja enää ole ollutkaan hetkeen. Eli ei ihan vielä vaihdevuodetkaan sitten löytäneet mua.

Vierailija
86/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt mysimbaa nyt neljä kuukautta. Aluksi paino tippui 4 kg, mutta kolme on tullut takaisin. Taidan lopettaa sen, ehkä se ei toimi minulla. 

Vierailija
87/103 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysimba ollut käytössä viikon.

Kova jano koko ajan, ei muuta sivuoireita ainakaan vielä havaittavissa.

Olisin kiinnostunut kokemuksista vielä tuon alkoholin suhteen. Ajatuksena ei ole mitään humalaa juoda, mutta uskaltaako edes yhtä saunasiideriä juoda tai lasillista viiniä ruuan kanssa? 

Vierailija
88/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään ollut haittavaikutuksena ripulia? Itselläni eka viikko lopussa, huomenna aloitan 1+1 ja nyt on kolmatta päivää ripulia. Sitä en kuitenkaan löytänyt mistään Mysimban haittavaikutuksista. Mitään muita oireita ei ole tähän mennessä ilmaantunut.  Mietin voiko olla Mysimbasta johtuvaa vai jotain ihan muuta.

Vierailija
89/103 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin mysimbaa sen 3 kk. 1/4. 2025 ja ei mitään myönteistä vaikutusta paitsi ne haittavaikutukset, joitakin niistä kyllä tuli. Ja veren sokeri nousi sekä munuaisten vajaatoimintaa veri kokeiden mukaan, vaikka lääkäri ei myöntänyt mysimban vaikutusta verensokerin nousuun oli 7.5 ja noin parin viikon päästä uusita verikokeet osoitti verensokerin tippuneen 5.8:aan. Kun en enään ollut syönyt lääkettä lisää. Mysimba voi vaikuttaa joillekkin, mutta mulle ei vaikuttanut niinkuin odotin ja on aika kallis lääke, vaikka saa kelalta haettua korvausta lääkkeen ostoon, niin silti maksoi noin 65 euroa laatikko missä noin 122 tablettia.

Vierailija
90/103 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että lääkkeestä on ollut apua! Mä itse päädyin Mysimbaan vähän pidemmän kokeilun jälkeen. Sain alun perin etävastaanoton kautta suosituksen lääkäriltä Mediluxilta https://medilux.fi/mysimba/ kun etsin itselleni toimivaa ja siedettävää vaihtoehtoa. Lääkäri kävi läpi mun sairaushistorian Kanta-järjestelmästä ja suositteli aloittamaan varovasti. Ensin kokeiltiin orlistaattia, mutta vatsavaivat olivat mulla tosi hankalia. Sen jälkeen testattiin liraglutidia, joka toimi ruokahalun kanssa hyvin, mutta mulla tuli päänsärkyä ja pahoinvointia useammin kuin jaksoin sietää.

Lopulta vaihdettiin Mysimbaan, ja sen kanssa pääsin ihan eri tavalla alkuun. Ensimmäiset pari viikkoa oli pientä huimausta ja unihäiriöitä, mutta lääkäri neuvoi tarkkaan annoksen noston kanssa ja antoi ohjeita sivuvaikutusten hallintaan. Noin kolmannen viikon kohdalla aloin huomata selkeää eroa: ruokahalu väheni ja erityisesti ilta-ajan napostelu jäi kokonaan pois.

Nyt olen ollut lääkityksellä reilut 10 viikkoa ja painoa on lähtenyt 9,3 kiloa. Liikunta tuli osaksi arkea vähän kuin itsestään, kun olo parani ja jaksaminen lisääntyi käyn reippailla kävelyillä ja uimassa pari kertaa viikossa. Isot vaatekoot on saanut siirtää syrjään ja olo on kevyempi kaikin puolin. Tsemppiä sinulle jatkoon, hieno alku sinulla jo! 💪

Vierailija
91/103 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysimban käytön lisäksi laihduttajan tulee syödä vähäkalorista ravitsevaa ravintoa ja lisätä liikuntaa, tämä lukee ihan lääkeinfossa. Te, jotka ETTE ole saaneet hyötyjä lääkkeestä, niin oletteko syöneet vähemmän kaloreita ja liikkuneet enemmän kuin aikaisemmin? Lääkityksen käytön ja tulosten onnistumisen olettamuksena ei voi olla, että kun syö lääkettä niin automaattisesti paino alkaa tippumaan ihmeellisesti itsestään.

Lääkityksen ideana on toimia laihduttajan tukena ja hävittää ruokailutottumuksiin liittyviä pakottavia oireita mm. pohjatonta ruokahalua, mielitekoja, tunnesyömistä, ahmimishäiriötä jne,. Kyseessä ei siis ole "ihmelääke", joka laihduttaa ja voit jatkaa epäterveellistä elämää, jolla kilot ovat mahdollisesti karttuneetkin vuosien saatossa. Lääke voi toki auttaa myös aiheenvaihduntaan niillä, joilla se on jumissa ja osa syynä paino-ongelmaan.

Olen itse syönyt lääkettä noin. 1kk. nyt menossa siis pvä annos 2+2. Kiloja tarkalleen tippunut 3 kg, eli vauhti maltillisen hyvä. Pyrin syömään 1500-1600 kcal päivässä ja liikkua vähintään joka toinen päivä pitkäkestoista kevyempää liikuntaa 3-8km reippaita kävelylenkkejä ja uintia. Lisäksi juon vettä n.3 litraa päivässä, joka auttaa jo itsessään aineenvaihduntaan ja poistamaan kehon kuonaa.

Tällä minä olen onnistunut. Toivotan kaikille kohtalotovereille onnea matkaan lääkkeen kanssa! Hitaasti hyvä tulee, kun noudattaa annettuja ohjeita :)

Vierailija
92/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Minulla taas Ozempic ei tehonnut, mutta Mysimba tehoaa tosi hyvin. Kumpa olisin tiennyt jo aiemmin, että tämä on paljon tehokkaampi kuin Ozempic tai Saxenda jota myös koitin. 

Vierailija
93/103 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samanlainen kokemus, vaikka tulokset eivät olleet ihan yhtä nopeita. Alkuun huomasin sen, että ruokahalua oli vähemmän ja napostelu jäi selvästi pois. Paino putosi hitaammin, mutta olo oli silti kevyempi ja jaksoin liikkua paremmin. Jossain kohtaa tuli myös pieniä sivuvaikutuksia, kuten päänsärkyä, mutta ne helpottivat ajan kanssa.

Ennen aloitusta luin paljon muiden kokemuksia ja virallista tietoa, ja esimerkiksi täällä löytyy tarkempaa kuvausta Mysimba-hoidosta https://medilux.fi/mysimba/ Itselleni iso ero oli se, että pystyin ensimmäistä kertaa pitkään aikaan hallitsemaan annoskokoja ilman jatkuvaa taistelua.

Vierailija
94/103 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysimbaa alkoi tänään neljäs viikko. Muita sivuvaikutuksia en ole huomannut, mutta kahtena päivänä on särkenyt pää, ja mun ei oikeastaan ikinä muuten ole särkenyt. Kumpanakin päivänä olen mennyt pitkälleni, ja nukahtanut useaksi tunniksi. Herättyäni särky on ollut pois.

Selkeä positiivinen vaikutus päänupissa. Ruoka ei pyöri ajatuksissa ja syön vasta, kun on oikeasti nälkä.

Vierailija
95/103 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan masennuslääke Voxra eli BUPROPION yhtä hyvä kun siinä on sitä toista Mysimban lääkeainetta?

Kysyn koska se on halvempaa kuin Mysimba, olettaen että Mysimbasta ei ole korvausta ja BUPROPIONista on pelkkä peruskorvaus. Yksi tabletti on silloin 0,31 € (BUPROPION Orion) vs 0,97 € (Mysimba). Ja yhden pakkauksen hinta on 27,69 € vs 108,33 €. Mutta huomaa että Mysimbaa on 22 tablettia enemmän per pakkaus (siksi laitoin myös yksikköhinnan).

Vierailija
96/103 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän ketjun ettei tarvitse uutta aloittaa. Olen vasta pari päivää käyttänyt tuolla pienellä aloitusannoksella. En kyllä huomaa mitään eroa. Oon toki syönyt vähemmän, mutta se on ollut ihan tietoinen päätös. Ihan helposti olisin voinut mättää menemään entiseen malliin. Johtuuko vaan siitä, että annos on alussa niin mitätön? Missä vaiheessa tulee tunne, ettei tee edes mieli syödä ylimääräistä? Katoaako nälän tunne jossain vaiheessa kokonaan? Tämän ketjun aloittaja kertoo, että jo pienellä annoksella väheni syöminen, mutta olikohan hänelläkin kyse vaan siitä, että päätti olla syömättä. Niinhän laihdutus ilman lääkettäkin aina aluksi onnistuu, mutta lääkkeen avulla pitäisi olla helpompaa vastustaa mielitekoja ja ylensyömistä. Tuleeko tämä tunne vasta sitten neljännen viikon kohdalla, kun ollaan hoitoannoksessa? Ei nyt sinällään haittaa, sen verran kyllä sentään on ihan itsekuriakin, että tuon aikaa sinnittelen, mutta kiinnostaisi tietää mitä on odotettavissa.

Vierailija
97/103 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mysimban käytön lisäksi laihduttajan tulee syödä vähäkalorista ravitsevaa ravintoa ja lisätä liikuntaa, tämä lukee ihan lääkeinfossa. Te, jotka ETTE ole saaneet hyötyjä lääkkeestä, niin oletteko syöneet vähemmän kaloreita ja liikkuneet enemmän kuin aikaisemmin? Lääkityksen käytön ja tulosten onnistumisen olettamuksena ei voi olla, että kun syö lääkettä niin automaattisesti paino alkaa tippumaan ihmeellisesti itsestään.

Lääkityksen ideana on toimia laihduttajan tukena ja hävittää ruokailutottumuksiin liittyviä pakottavia oireita mm. pohjatonta ruokahalua, mielitekoja, tunnesyömistä, ahmimishäiriötä jne,. Kyseessä ei siis ole "ihmelääke", joka laihduttaa ja voit jatkaa epäterveellistä elämää, jolla kilot ovat mahdollisesti karttuneetkin vuosien saatossa. Lääke voi toki auttaa myös aiheenvaihduntaan niillä, joilla se on jumissa ja osa syynä paino-ongelmaan.

Olen itse syönyt lääkettä noin. 1kk. nyt menossa

Näin. Mutta miksi kukaan sitten söisi liikaa ja herkuttelisi ylenmäärin, jos lääke oikeasti toimii, eli vie tuon halun? Onko siis kuitenkin vain kallis lumelääke, jos jotkut vaan jatkaa syömistä kuten aiemmin? 

Vierailija
98/103 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan masennuslääke Voxra eli BUPROPION yhtä hyvä kun siinä on sitä toista Mysimban lääkeainetta?

Kysyn koska se on halvempaa kuin Mysimba, olettaen että Mysimbasta ei ole korvausta ja BUPROPIONista on pelkkä peruskorvaus. Yksi tabletti on silloin 0,31 € (BUPROPION Orion) vs 0,97 € (Mysimba). Ja yhden pakkauksen hinta on 27,69 € vs 108,33 €. Mutta huomaa että Mysimbaa on 22 tablettia enemmän per pakkaus (siksi laitoin myös yksikköhinnan).

Njaa no ei kai mysimbassa turhaan tuota toista vaikuttavaa ainetta ole? Kai se vaikutus perustuu näiden lääkkeiden yhteisvaikutukseen?

Vierailija
99/103 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mysimba ollut käytössä viikon.

Kova jano koko ajan, ei muuta sivuoireita ainakaan vielä havaittavissa.

Olisin kiinnostunut kokemuksista vielä tuon alkoholin suhteen. Ajatuksena ei ole mitään humalaa juoda, mutta uskaltaako edes yhtä saunasiideriä juoda tai lasillista viiniä ruuan kanssa? 

Tämä kiinnostaisi myös minua. Vaikka ei mitään alkoholiongelmaa olekaan, niin ihan täysin absolutistiksi ryhtyminenkään ei kuulosta houkuttelevalta. 

Vierailija
100/103 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi