Mysimba ja laihtuminen
Aika heikosti löytyi netistä kokemuksia Mysimba-laihdutuslääkkeen käytöstä, joten kerron omani tässä. Aloitin lääkkeen käytön 7 viikkoa sitten. Syöminen väheni lääkkeen avulla heti ensimmäisestä viikosta lähtien, vaikka ensimmäinen viikko mennään neljäsosalla siitä annoksesta, johon siirrytään pikkuhiljaa. Samalla aloitin päivittäisen liikunnan. Kävin joko pitkällä lenkillä, poljin kuntopyörällä tai kävin vesijuoksemassa. Himot mättö-ruokaan hävisivät ja pystyin suunnittelemaan ruokailut järkevästi. Nyt 7 viikon jälkeen paino on tippunut 7,1 kiloa. Tälläisessä norsussa se ei ulospäin kummoisesti näy, mutta vaatteita on joutunut vaihtamaan jo pienempiin.
Kommentit (103)
Minulle tuli käytettyäni Mysimbaa kolmisen viikkoa (aloitin heinäkuussa2024) melkoinen tinnitus, joka kuuluu myös lääkkeen haittavaikutuksiin.
Lopetin lääkkeen käytön juuri ennen joulua, mutta tinnitus jatkuu yhä.
Pääni sisällä kuuluu jatkuva paineilman ääntä muistuttava suhina, joka häiritsee varsinkin hiljaisissa olosuhteissa.
Nyt sain lääkäriltä viestin (03.02.2025), että voin varata hänelle vastaanottajan.
Laihdutin 118kg -> 83kg Mysimban avulla touko-lokakuussa 2018. Eli kyllä se todellakin auttaa.
Pelkästään lääke ei tietenkään vie kiloja tuolla tavalla vaan harrastin liikuntaa ja pidin ruokamäärät kurissa. Mutta mielestäni oli selkeästi normaalia paremmin energiaa liikkua ja ruoanhimo selvästi normaalia pienempi kun en sortunut herkkuihin tai ahmimiseen. En koskaan noin hyvin onnistunut laihtumaan ilman Mysimbaa joten kyllä siitä oli suuri tuki laihtumiseen. Plussana vielä että alkoholista tuli sellainen päänsärky Mysimban kanssa että oli täysin juomatta.
Laihtumisen aikana oli täydet 4 tablettia päivässä, sivuoireita ei aloittaessa tullut muuta kuin lievää päänsärkyä muutamana päivänä, mutta meni ohi kun tottui lääkkeeseen.
83kg on minulle 190cm miehenä jo normaalipaino joten kokeilin jatkaa 2 tabletilla päivässä, mutta silloin alkoi paino pikkuhiljaa nousta. Ei tehonnut enää yhtä hyvin kuin 4 tablettia.
Lopulta lopetin koko lääkkeen koska hiukset alkoi harventumaan ja hiustenlähtö listattuna sivuoireisiin. Omalla kohdalla mitä todennäköisemmin Roaccutan/isotretinoiini oli syy hiustenlähtöön mutta en uskaltanut enää käyttää Mysimbaa. Arvatenkin kilot tuli hitaasti mutta varmasti takaisin.
Olen kyllä harkinnut kokeilla uudelleen koska en edelleenkään usko että Mysimba syy hiustenlähtöön vaan isotretinoiini joka pilasi päänahan kuivaksi.
Kallista tuo Mysimba on mutta itse säästin helposti ruoka/alkoholi kuluissa sen summan takaisin.
Minulla sivuvaikutukset jääneet vähäisiksi. Ruoka maistuu suolaisemmalta, mikä ei ole huono asia. Ilmavaivoja ollut jonkin verran. MUTTA olo ihana rento eikä vireystila on laskenut päivän aikana. Ruoka-annokset pienentyneet, joten painonlaskua tulee.
Lopetin lääkkeen käytön kun en huomannut mitään vaikutuksia ruokahalussa. Mutta muita vaikutuksia oli: Aivosumu, jatkuva päänsärky, mahdoton nukkua ja ummetus.
2025 kokemukseni:
Aloitin mysimban käytön n. 6 kk sitten työterveyden kautta. Aloittaessani painoin 99 kg, nyt painan 85 kg. Ensimmäiset 10 kg lähtivät nopeasti, sen jälkeen kehitys ollut omasta näkökulmasta hyvin verkkaista. Lääke kyllä tekee ns. tehtävänsä ja vähentää kiinnostusta ruokaa kohtaan, mutta mikään ozempic tämä ei ole. Ajattelin käyttää lääkettä kunnes pääsen 80 kg tavoitteeseen ja jatkaa sitten ilman, varsinkin huomioiden lääkkeen korkean hinnan.
Kuten pari muutakin täällä on jo sanonut, pillerit ovat hyvin isoja. Normaalisti otan lääkkeet kuivana ilman mitään ongelmia, mutta näihin jopa minä tarvitsen vettä, että menevät kurkusta alas.
Päivän päätteeksi en kadu lääkkeeseen sijoittamista, koska sen avulla olen muuttanut tottumuksiani ruuan ympärillä reilusti ja ylläpitänyt muutoksia usean kuukauden ajan. Tarkoitukseni ei myöskään ollut viedä lääkkeitä diabeetikoilla, joten olen sujut sen kanssa että sain ozempicin vähemmän tehokkaan korvikkeen. Sivuvaikutuksia en ole liiemmin huomannut.
Hiusten lähdön aiheuttaa liian nopea laihtuminen, ei ole väliä millä tavalla sen tekee.
Jos tarvisisin laihuduslääkettä, tarkkailisin mielentilaa. Käyttäjä voi masentua ja jopa itsemurhan riskikin voi kasvaa,
Ja lihavuus estää hedelmöittymista, moni lapsettomuudesta kärsinyt on tullut raskaaksi. Eli jos ei halua raskautua, niin pitää alkaa käyttää ehkäisyä.
Jos olisin tilanteessa, niin koettaisin hitaampaa laihdutusvauhtia, monet oireet jäisivät lempeämmiksi.
Aloitin mysimban reilu kaksi viikkoa sitten. Lääke on aiheuttanut mulla lievää huonoa oloa, väsymystä ja kiertohuimausta. Annostusta kasvatetaan viikko kerrallaan, ja aina viikon loppua kohden oireisiin on jo hyvin tottunut. Olen annostuksessa nyt puolivälissä. Mulla ylipainoa on n. 30 kg ja viimeiset 10 kg tullut vaihdevuosien ja kortisonikuurien myötä. Syön melko terveellisesti eikä ns.mättöruoka ole ongelma, mutta makean himo on kompastuskiveni. Olen useasti yrittänyt laihduttaa ilman lääkettä ja ilman tulosta. Lääkityksen alettua heti ensimmäisenä päivänä huomasin, että oli helpompi vastustaa mielitekoja, mutta silti täytyy olla tiukkana, ettei toimi opittujen tapojen mukaan. Mieliteot ei ole hävinneet, mutta niitä on helpompi vastustaa. Tässä vaiheessa tuntuu, että vaikutus johtuu lähinnä pahoinvoinnista. Saa nähdä kun tottuu lääkkeeseen, pysyykö makean himo kurissa. Totaalikieltätyjäksi en pysty. Olen myös suunnitellut ateriat tarkemmin. Pari kiloa on lähtenyt parissa viikossa. Saa nähdä miten jatko sujuu.
Aloitin Mysimban vasta nyt tammikuun lopulla. Täydellä annoksella 2+2 nyt menossa toista viikkoa. Painoa on tippunut n. 5kg tähän mennessä. Reilusti vielä edessä pudotettavaa. Ihmeen lailla sellaiset makeanhimoajatukset vähentyneet ja täydenolon tunteet tulleet tilalle. Mutta olen ihan järkyttynyt tästä hikoilun määrästä! Luulin että on vaihdevuodet tulleet rytinällä mutta taitaakin kuulua sivuoireisiin kun googlaillut. Miten muilla? Onko hikoilu nyt vain kestettävä vai rauhoittuuko se jossain kohtaa?
Noniin. Jännän äärellä. Mysimba alotettu 14.3. Ja iski tajuntaan, MIKSI se sininen pilleri otetaan aamulla 😂 Virtaa oli ku piriä vetäneellä sähköjäniksellä. Onneks on kuntopyörä ja toivottavasti ymmärtäväiset naapurit ku touhusin menemään viellä yölläkin. No mutta. 3kk kuurilla alotetaan ja katsotaan sitte mikä on tuomio. Sivuvaikutuksena oon nyt huomannu just ton energian määrän, suoliston kanssa kun on ollu ongelmia, ni nyt ei ole. Nälän tunne olematon ja oikeestaan ei edes tee mieli syödä ja pierettää 😂.
Eilen illalla oli pakko syödä ja jälkkäriksi suklaapatukka. Ni ei, se ei oikein ees ollu mitään. Ihan ku olis vetäny perus juustoleivän. En siis muutenkaan herkuttele makeella isommin, et menee enemmänkin sit mc/pizza puolelle. Kerran viikossa tulee tilattua jotain. Muuten mennään ihan koti safkalla. Tässäpä tätä. Zemppiä kaikille ja mukavaa kevään odotusta 💪🏽😊
Kiinnostuneena selailin entisenä voxran käyttäjänä (sama vaikuttava aine kuin toinen mysimbassa). Mulle sopi tosi hyvin, virtaa oli, sain myös tehtyä loppuun aloitettuja asioita ihan eri tavalla kuin ennen. Masennukseen siis söin. Mutta, hiukset oheni puoleen tai alle, enkä enää kestänyt sitä koko ajan ohenevaa tukkaa ja lopetin lääkkeen. Oli muuten helppo lopettaa, ei mitään sähköiskuja niinku ssri-lääkkeistä. Sain tuon parin vuoden aikana kuitenkin sen verran elämästä kiinni, että itsemurhahaaveet jäi. Puolet hiuksista luovutin elämänilon vuoksi :D oli se sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostuneena selailin entisenä voxran käyttäjänä (sama vaikuttava aine kuin toinen mysimbassa). Mulle sopi tosi hyvin, virtaa oli, sain myös tehtyä loppuun aloitettuja asioita ihan eri tavalla kuin ennen. Masennukseen siis söin. Mutta, hiukset oheni puoleen tai alle, enkä enää kestänyt sitä koko ajan ohenevaa tukkaa ja lopetin lääkkeen. Oli muuten helppo lopettaa, ei mitään sähköiskuja niinku ssri-lääkkeistä. Sain tuon parin vuoden aikana kuitenkin sen verran elämästä kiinni, että itsemurhahaaveet jäi. Puolet hiuksista luovutin elämänilon vuoksi :D oli se sen arvoista.
Minun on pakko jatkaa Voxraa, vaikka hiukset ovat kohta kokonaan lähteneet. Tai siis en tiedä, millä lääkkeellä sen voisi korvata niin, että hiukset säilyisivät.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut Mysimbaa normaalipainoisena? Mulla on elämä jatkuvaa taistelua makeanhimoa ja sokeririippuvuutta vastaan enkä jaksa enää.
Olisiko sinulla tarvetta Voxralle? Tai Mysimban toiselle aineosalle, jota on myyty kauppanimellä Revia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut Mysimbaa normaalipainoisena? Mulla on elämä jatkuvaa taistelua makeanhimoa ja sokeririippuvuutta vastaan enkä jaksa enää.
Olisiko sinulla tarvetta Voxralle? Tai Mysimban toiselle aineosalle, jota on myyty kauppanimellä Revia?
Toista ainesosaa myydään ihan naltreksonina (on itselläni käytössä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voxra taitaa olla se laihduttava osa ja naltreksoni se tunnesyömiseen vaikuttava osa eli voisi keskustella naltreksonin kokeilemisesta? Se auttaa alkoholisteja ja vie myös makeanhimoa ja tyydytyksen tunnesyömisestä.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin 118kg -> 83kg Mysimban avulla touko-lokakuussa 2018. Eli kyllä se todellakin auttaa.
Pelkästään lääke ei tietenkään vie kiloja tuolla tavalla vaan harrastin liikuntaa ja pidin ruokamäärät kurissa. Mutta mielestäni oli selkeästi normaalia paremmin energiaa liikkua ja ruoanhimo selvästi normaalia pienempi kun en sortunut herkkuihin tai ahmimiseen. En koskaan noin hyvin onnistunut laihtumaan ilman Mysimbaa joten kyllä siitä oli suuri tuki laihtumiseen. Plussana vielä että alkoholista tuli sellainen päänsärky Mysimban kanssa että oli täysin juomatta.
Laihtumisen aikana oli täydet 4 tablettia päivässä, sivuoireita ei aloittaessa tullut muuta kuin lievää päänsärkyä muutamana päivänä, mutta meni ohi kun tottui lääkkeeseen.
83kg on minulle 190cm miehenä jo normaalipaino joten kokeilin jatkaa 2 tabletilla päivässä, mutta silloin alkoi paino pikkuhiljaa nousta. Ei tehonnut enää yhtä hyvin kuin 4 tablettia.
Olipa mikä hyvänsä laihdutuskuuri tai elämäntapamuutos hyvänsä niin pitää ottaa kaksi ruokalusikallista kasviöljyä ja 1,2 grammaa proteiinia per painokilo, jotta hiukset kasvavat. Hiusten tippuminen johtuu liian vähärasvaisesta tai vähäproteiinisesta ruokavaliosta. Olen nähnyt mainoksen jostain punaista valoa hehkuvasta hiusharjasta, jolla harjataan etenkin päänahkaa. Ennen vanhaan suositeltiin hieromaan käsin tai harjaamaan hiusharjalla päänahkaa, jotta veri kiersi kunnolla ja hiukset kasvoivat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
108e, no mieti paljon menis herkkuihin 4 viikossa.
Siis meneekö ihmisillä yleensä 100€/kk herkkuihin? Mulla menee enintään 20€/kk omiin ja se tarkoittaa että käydään esimerkiksi leffassa jossa kalliit karkit. Ei siis edes joka kuukausi.
Onko sinulla itselläso ollut ongelmia ylipainon kanssa kun lauot noin viisaita?
Kaikkea ruokavalion ja liikunnan saralla on koetettu. Paino on saatu putoamaan 25 kg.
8 kk jälkeen on tullut 25 kg + 5 kg.
Jos BMI on 41 niin kaikki apu painonpudotukseen on tervetullutta. Myös Mysimba.
Vierailija kirjoitti:
Samaan tulokseen pääsee ilman lääkkeitä sopivalla ravinnolla.
Terveesti ja ilman haittoja.
No eipä pääse. Jos noin olisi niin lihavia ihmisiä ei olisikaan! Lääke auttaa tietenkin juuri siihen, että pystyy sitä sopivaa ravintoa noudattamaan.
Mulle on määrätty Mysimba 7.tammikuuta tänävuonna. Ei sivuoireita, syön sitä edelleen. Paino pudonnut 11.3 kiloa siitä ja jatkan edelleen käyttöä.
Saa laittaa viestiä rinhakir ät gmail jos on ylimääräisenä jäänyt kaappiin käyttämättä. Se kun maksaa apteekissa ihan liikaa..
Kommentoija ei ilmeisesti tiedä, että kaikilla tuo ohje ei toimi. Useimmat tietävät varsin hyvin, mitä pitää tehdä että laihtuu. Mutta kun se ongelma on aivoissa! Mysimba auttaa niitä, jotka eivät pysty aivojen häiriön takia noudattamaan terveellistä ruokavaliota. Olen itse elävä esimerkki tästä!