Mysimba ja laihtuminen
Aika heikosti löytyi netistä kokemuksia Mysimba-laihdutuslääkkeen käytöstä, joten kerron omani tässä. Aloitin lääkkeen käytön 7 viikkoa sitten. Syöminen väheni lääkkeen avulla heti ensimmäisestä viikosta lähtien, vaikka ensimmäinen viikko mennään neljäsosalla siitä annoksesta, johon siirrytään pikkuhiljaa. Samalla aloitin päivittäisen liikunnan. Kävin joko pitkällä lenkillä, poljin kuntopyörällä tai kävin vesijuoksemassa. Himot mättö-ruokaan hävisivät ja pystyin suunnittelemaan ruokailut järkevästi. Nyt 7 viikon jälkeen paino on tippunut 7,1 kiloa. Tälläisessä norsussa se ei ulospäin kummoisesti näy, mutta vaatteita on joutunut vaihtamaan jo pienempiin.
Kommentit (103)
Minulla 10. vko Mysimbaa meneillään ja paino pudonnut 8,5 kg. Ruokia ei juuri ole tarvinnut miettiä ja liikuntaa en ole lisännyt yhtään. Ehdottomasti paras laihdutuskokemus. Olen kokeillut ties mitä dieettejä, mutta yleensä olen muutaman viikon jälkeen kyllästynyt kalorien vahtaamiseen ja ruokien punnitsemiseen, nyt ei kyllästytä yhtään. Tämä toimii, kun voin syödä ihan samaa ruokaa kuin ennenkin. Annokset jäävät väkisin pienemmiksi, kun vatsa täyttyy nopeammin (tulee sellainen tunne) ja herkkujen ja makean himo on samalla vähentynyt. Sivuoireita ei ole ollut, joskin pari ensimmäistä viikoa suu tuntui kuivalta (kuuluu mahdollisiin sivuoireisiin). Kolmannen käyttökuukauden jälkeen minulla on punnitus lääkärin toimesta ja samalla arvioidaan tulosta ja Mysimban jatkamista. Saan kelakorvauksen, koska minulla on lievästi kohonnut verenpaine, joka on nyt hoidossa sekin. Ylipäätään laihdutuslääkkeiden saamiseen tulee olla jokin diagnoosi, joka on huono yhdistelmä lihavuuden kanssa. Mysimbassa riittää yksi, kun monissa muissa pitää olla vaikkapa metabolisen oireyhtymän piirteitä, kuten pienentynyt HDL-kolesteroli, diabetes tai esidiabetes jne. Lämmin suositus Mysimbasta!
Aloitin Mysimban viime lokakuussa. Sitä ennen olin vuoden koittanut omin voimin, mutta hormonit (?) aiheuttavat minulle suuren makeanhimon. Ravintoterapeutillakin kävin, mutta hän totesi ruokavalion olevan muuten kunnossa. Siis kaksi viikkoa kuusta pystyin kontrolloimaan ihan hyvin herkkujen syöntiä, mutta toiset kaksi oli ihan mahdottomia. Minulla oli kyse siis kolmen lapsen jäljiltä jääneen painon pois saamisesta. Joudun maksamaan tämän kokonaan itse, koska en täytä kriteerejä, mutta halusin kokeilla kuitenkin.
Aluksi täydellä annoksella tuli etova olo ja jano pahimpina oireina, mutta parin kuukauden jälkeen ne oireet hävisivät. Nyt oireena oikeastaan enää kova vatsa, eli joudun syömään lääkettä siihen joka päivä jos haluan vatsan toimivan. Tämä on ollut minulle tosi hyvä lääke juuri hillitsemään makeanhimoa. Alussa makeanhimoa ei ollut ollenkaan, mutta nyt huomaan kyllä makeanhimoa ne pari viikkoa kuusta, mutta se on helpommin hillittävissä ja pärjään paljon vähemmällä. Annoskoot ovat myös pienentyneet. Olen laihtunut nyt noin 16kg. Sain vielä vuodeksi reseptin ja todennäköisesti sen vuoden syönkin. Pitää kokeilla jossain vaiheessa josko selviäisi vaikka pienemmällä annoksella, mutta luulen että ilman tätä makeanhimo palautuisi ennalleen. Eli todellakin voin tätä suositella.
Mulla nyt toinen viikko mysimbaa menossa annoksella 1+1. Aivan järkyttävä kuvotus ja huono olo, useita kertoja oksentanut kaiken mitä syönyt ja juonut. Kävin puntarilla tänään ja paino täysin sama kuin alottaessa 2vk sitten. Sinnikkäästi kyllä jatkan lääkettä ja jaksan uskoa olon helpottavan lääkkeeseen tottuessa. Kovaa pahoinvointia toki voi lisätä SSRI lääkkeen yhteiskäyttö josta vähän tutkimusta, olen ns koekaniini nyt tän sekotuksen suhteen. Toivotaan että mysimbaa saisin jatkaa ja paino lähtisi putoamaan. Oon 27v ja elopainoa kertynyt 155kg fyysisestä työstä huolimatta joten kaikki apu on tarpeen tässä kohtaa!
zemppiä kaikille pudotukseen ja toivottavasti päivitätte tänne onnistumisia jotta muutkin saisi motivaatiota :)
Ei pystynyt käyttämään. Kaksi kertaa kokeillut, aina viikon jälkeen alkaa todella karmeat painajaisunet. Sellaiset, että heräät huutaen ja aivan hiestä märkänä. Kun lopetti lääkkeen, painajaiset loppuivat saman tien.
Olin ihan varma että tämä on joku mehevä juoruketju jostain "My simba" -nimisen bloggaajan / tubettajan painosta... mutta olikin vain lääke, höh :/
Naltreksoni vie paitsi juomahalut myös syömähalut. Ja lisäksi myös jalkajomotukset hävisi.
Naltreksoni siis Mysimban toinen vaikuttava aine.
Aloitin mysimban helmikuun puolivälissä 2024. Eli n 3kk käyttänyt. Miettinyt lopettamista monta kertaa kun jotenkin sitä mieltä että ei tehoa.
Edelleen tekee mieli kaikkea hyvää en osaa sanoa että onko edes vähentyneet nuo mielihalut. Sivuoireita on aika paljon edelleen. Välillä tosi huono olo tuntuu että melkein pitää oksentaa. Silloin ensimmäisenä aamuna otin sen yhden niin puolen päivän jälkeen oksensin. Sen jälkeen en ole oksentanut. Masentaa kun mitään ei tapahdu. Aloitin lenkkeilemään n 5 kertaa viikossa n 2-3km matkoja ja salilla käynyt pari kk:tta 1kerran viikossa. Valitan koko ajan kun tuntuu että kaikki mikä mättää elämässä ni ne löytyvät myös sivuoire listalta. Ukko käski lopettaa kun sanoin taas yhden asian mikä mulla on ja se löytyy listalta. Olen täysin umpikujassa.
Miten mää edes lopetetaan? Ymmärsin että pitäisi olla lääkäriin yhteydessä ensin?
Hei! Minä olen käyttänyt Mysimbaa maaliskuun alusta 24 ja paino on tippunut 8,5 kiloa. Alussa oli suun kuivumista ja ylimääräistä hikoilua ja ehkä myös enemmän painajaisia. Ne kuitenkin tasoittui ja olo on nyt normaali. Niinkin normaali, että välillä mietin tehoaako lääke. Vaakalukema menee kuitenkin koko ajan alaspäin ilman suuria ponnisteluita. Annoskoot on pienemmät ja herkkuja riittää pieni määrä. Ruokavalio on muuten ihan samanlainen kuin ennenkin, tavallista kotiruokaa, mutta vähemmän. Liikuntaa en ole lisännyt, se on sitten se seuraava projekti. Painoa pitäisi tiputtaa vielä n. 25 kiloa, joten suurimmat ponnistukset on varmasti vielä edessä päin.
Minulla mysimba käytössä ensimmäistä viikkoa vasta, joten ihan alussa olen. Mitään sivuoireita ei ole tullut. Aiemmin painonpudotus on onnistunut vain ene-dieetillä, mutta silloinkin paino lopulta tuli takaisin, kun vähitellen palasin normaaliruokavalioon. Normaali ruokani on kotiruokaa, riittävästi proteiinia ja kasviksia, kohtuulliset annokset niin, että tästä jumiutuneesta painosta ei ole enää noussut. Sairaudet ja lääkitys aiheutti painon nousun aikoinaan. Nyt syön noin 1500 kcal päivässä ja katson miten laihtuminen lähtee sujumaan. Vähän nälkä vaivaa välillä, mutta luotan siihen, että lääkkeen nosto muutaman päivän päästä auttaa viemään nälän pois ja siihen saakka kestän kyllä. Herkkuja ei tee yhtään mieli, mutta siihen voi vaikuttaa sekin että motivaatio painon pudotukseen on nyt kova.
Vierailija kirjoitti:
Samaan tulokseen pääsee ilman lääkkeitä sopivalla ravinnolla.
Terveesti ja ilman haittoja.
Mistä sinä sen tiedät? Jos se on toiminut kohdallasi, fine, mutta on älyllisesti epärehellistä väittää sen toimivan samalla tavalla kaikilla.
Tällä palstalla ei laihdu kukaan. Ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaan tulokseen pääsee ilman lääkkeitä sopivalla ravinnolla.
Terveesti ja ilman haittoja.
Kyllä. Mutta etkö nyt tajua että joillain on epänormaali ruokahalu ja sitä ei saa poistettua päättämällä? Oikeasti jatkuva hirveä ruoanhimo? Usea raskaana ollut tietää tämän tunteen. Jos tällaisen lääkkeen avulla saa helpotusta tähän tilaan ja huomaa ehkä samalla että on syönyt "tunteisiin" tms. niin mielestäni aivan upeaa. Ei jokainen joudu näitä lääkkeitä loppuikäänsä käyttämään.
Parasta mitä minulle on tapahtunut on mysimban aloittamisen jälkeen on laihtuminen!Kiloja lähtee 1 2-1,5 kg viikossa jopa niin että kun pääsin annokseen 2+,1 niin oli ruuan ajatuskin äklö. Täytyi vähän "jarruttaa" ja söin 1+1 tablettia. Jos hyvää niin niinei kaikki: KOVA VATSA.Tosi paha. Lääkäri ehdotti visivbleä kun bekorin aiheutti kipua alavatsassa. Nyt kokeilen siis tätä. Tietääkö kukaan tuohon vaivaan muuta? Ei minkäänlaisia muita sivuvaikutuksia ole ollut!
.
Heippa,
Miten olette saaneet Mysimba lääkkeen käyttöön? Kävittekö yksityisellä lääkärillä ja lääkäri kirjoitti reseptin?
Hei, minä kävin työterveyslääkärillä ja hän kirjoitti reseptin.
Hei
Just aloitin Mysimban. Painoa on 30kg ylimääräistä mutta olisin onnellinen jos saisin siitä puolet pois. Olisin halunnut Saxendan mutta tätä lääkäri kirjoitti. Toivottavasti tästä on apua vaikka hieman epäilyttää...
Minä olen käyttänyt Mysimbaa nyt viisi viikkoa. Paino alkoi tippua vasta kolmannen viikon jälkeen, vaikka söin 1500-1600 kcal päivässä. Toisen viikon jälkeen alkoi jatkuva etova olo, aivankuin krapulassa. Olo parani neljännellä viikolla, kun lisäsin ruokamäärää. Painoa on nyt tippunut 4 kiloa. Makeaa tekee edelleen mieli, mutta ei jatkuvasti, pari kohtuullista herkuttelukertaa viikossa riittää. Kovaan vatsaan auttaa minulla Visiblin, mutta otin sitä vain pari ensimmäistä viikkoa, nyt on toiminut normaalisti ilmankin.
Miten kaksi edellistä Onko mennyt hyvin Ja vieläkö käytätte? Mulla piti lopettaa heti alkuunsa oli niin hirveä lääke. Harmittaa kun kalliit lääkkeet on kaapissa. Haluaako joku ostaa loput? Joku kelle on siis muutenkin tämä reseptillä määrätty?
Hei! Olen kokeillut mysimba ja minulla se tomi hyvin. Pian tuotteen käytön aloittamisen ja vähärasvaisenpaan ruokaan siirtymisen jälkeen paino alkoi pudota, ja kannusti jatkamaan sinnikkäästi tavoitteissa pysymistä ja laihduttamista. Kuukauden kuluttua olinkin jo 6kg hoikempi ja nyt aion vielä jatkaa tuotteen käyttöä että saisin kesällä esiintyä bikineissä uudessa kropassa:) Suosittelen kokeilemaan - https://hespac.com/mysimba.htm