Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa ettei 14 vuotiasta voi jättää yksin viikonlopuksi ja lähteä toiseen kaupunkiin

Vierailija
16.04.2025 |

Ehkä yhdeksi yöksi kerrallaan ja joku tuttu turvallinen aikuinen olisi samassa kaupungissa tai mieluiten kotona lapsen kanssa.

Hulluutta!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiasta ei voi jättää yksin viikonlopuksi ja lähteä toiseen kaupunkiin.

Vierailija
2/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin 13-vuotiaasta lähtien jopa viikonloppuja yksin! Kesällä kerran koko viikon. Huh! Kauheat traumat jäivät!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai voi, riippuu tietysti 14-vuotiaasta. Itse olin tuossa iässä viikon itsekseni kotona, kun en halunnut lähteä muun perheen kanssa etelänlomalle. Naapurin kanssa oli sovittu, että voin mennä soittamaan ovikelloa ja pyytämään apua jos tarvin. Tai soittaa kummitädille. En tarvinnut kenenkään apua sillä viikolla, ja oli ihanaa olla yksin.

Vierailija
4/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano, sillä oma lapsi oli 14-vuotiaana pari yötä (eli viikonlopun pituisen ajan) yksin kotona. Riippuu siis täysin siitä 14-vuotiaasta: yhtä ei voi jättää ja toisen voi.

Vierailija
5/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yksin jo viikon tai kaksikin tuossa iässä, kun vanhemmat reissasivat kahdestaan ulkomailla tämän tästä. Rahaa nippu keittiön pöydälle, pärjäile, nähdään! No niin pärjäsinkin, opin että pärjään.

Mutta sehän on täysin nuoresta kiinni, voiko jättää. Minuun luotettiin ja osasin järkätä ruoankin nenäni eteen ja lähteä ajoissa kouluun puhtaissa vaatteissa. Tiesivät etten järkkää kotibileitä enkä muutenkaan sekoile, ainakaan henkihieveriin asti. 

Vierailija
6/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi taustaa poliisin kanssa asioinnista kiusaamisten ja muiden "poikamaisten" leikkien kanssa, tupakointi-, nuuska- ja alkoholikokeiluja? 

Ja sitä naapuria joka katsoisi perään ei olisi?

Voihan olla että kaikki menisi hyvin, voi olla ettei.

Vierailija
7/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempien prioriteetti on olla uusien kumppanien kanssa matkalla vs viettää aikaa lapsensa kanssa niin varmasti sitten täytyy jättää yksin.

Vierailija
8/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä reissasin maailmalla yksin jo tuon ikäisenä...

Vierailija
9/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietin 14-vuotiaana viikonloppuja yksin kotona kun en tahtonut enää lähteä perheen kanssa mökille. Tämä oli ysärillä. Tietenkin kaapeissa oli ruokaa ja porukan sai kiinni puhelimella. 

Vierailija
10/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 14 vuotiaana yötä piikomassa kahta lasta. Sain siitä hyvän rahallisen korvauksen.

Vierailija
11/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen voi jättää yksin kotiin ja lähteä itse ulkomaille.

Vierailija
12/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettavan ja fiksun lapsen voi

Vierailija
13/13 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat bileet tuon ikäisenä, aina jollain oli vanhemmat jossain reissussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän