Suomen yrittäjät: Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan
Nyt kun on saatu ek:n oppipoika Petteri pääministeriksi ja kokoomuksen puudeli Purra valtiovarainministeriksi, on pää auki työntekijöiden maahanpolkemisessa.
Kommentit (902)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista kirkkoon kuuluu enää pari miljoonaa, eikä ne kirkkoon kuuluvatkaan käy ikinä kirkossa. Mistä sitä pyhälisää maksetaan? Ei sitä saa yrittäjätkään.
Jos lisät poistuu, saa kauppijakset ja muut puotipuksut sekä yrittelijät tehdä hommansa ihan itse ja keskenään. Ei taida apuja olla näkymässä. Töissä käydään VAIN rahan takia, ei siksi että ei olisi parempaa tekemistä tai olisi niin vitullinen himo auttaa yrittelijöitä kasvattamaan omaisuuttaan. No habla dinero, no habla töihinmenoa. EK :n pikkurunkut ampuu vain itseään polviin tuollaisilla vaatimuksilla.
Tiedän tasan tarkkaan hoiva alan ihmisenä että jos yö ja viikonloppu lisät poistuisi niin perjantaisin olisi työterveydessä ruuhkaa saa ottaa talteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä runkkarit saisi päättää oman tahtonsa mukaan, täällä olisi lapsetkin tehtaissa ja kaivoksilla koulun sijasta.
Juuri näin. Siksi käykää lenkillä ja salilla. Kuntoilkaa huolella ja pitäkää ittennne kunnossa.
Kun menee yli, niin alkaa herroilla läski tummua.
En järkyttyisi, jos näin kävisi. -Ylityöt voisi kieltää, mutta voisi antaa korvaavaksi vapaata.
Me tiedettiin ettei porvarit ja valkoisten jälkeläiset ole oikeasti kristillisiä.
Sotilaspappi olikin huijari.
Sunnuntai ei ollut heille pyhä alunperinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista ei enää kuulu kirkkoon ei siten käy kirkossa Sunnuntaina. Siksi Sunnuntain pyhäkorvauksille ei ole enää perustetta.
Arkipyhät voidaan pian poistaa samasta syystä.
Tuohan se perimmäinen syy on. Täysin maallistuneessa yhteiskunnassa ei ole pyhäpäivinä, koska mikään ei ole pyhää muutenkaan.
Ensin lähtevät sunnuntailisät.
Sitten lähtevät vähemmän tärkeät kirkkopyhä, loppiainen ja helatorstai.
Vasta viimeiseksi lakkaavat isot kirkkopyhät, joulu ja pääsiäinen, olemasta palkallisia vapaapäiviä.Jos ei kuulu kirkkoon, on vaikea väittää, että joulupäivässä ja sunnuntaissa olisi jotain erityistä.
Nuo ovat kylläkin kaikki alkujaan pakanallisia pyhiä, jotka kirkko on ominut itselleen. Ja kyllä mulle joulu on erityinen, se on keskitalven juhla.
Vierailija kirjoitti:
Me tiedettiin ettei porvarit ja valkoisten jälkeläiset ole oikeasti kristillisiä.
Sotilaspappi olikin huijari.
Sunnuntai ei ollut heille pyhä alunperinkään.
Samaa mieltä siitä, että sotilaspappi on huijari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DI kirjoitti:
Ja pah, täälä heti kaikki vauhkoaa kuinka muka kukaan ei sen jälkeen menisi enää töihin 😂
Ihan varmasti menisitte. Ylipäätään nuo sunnuntai-duunit on niitä, joihin porukka menee siitä huolimatta, että alunperinkin tietää palkan ja etujen olevan hirveän huonot. Itse perustelette sen itsellenne jollain: jonkunhan tämäkin työ on tehtävä!
No tehkää sit. Mä en ainakaan noihin p skaduuneihin edes lähde alunperinkään. Yliopisto ja kunnon ura. Huilia viikonloppuna.
Mä en ainakaan mene. Mulla on työsopimuksessa kohta "suostuu tekemään sunnuntaityötä", josta voin halutessani poistaa rastin vaikka heti eikä siitä voida rangaista.
Sunnuntaityö on ainakin kaupan alalla vapaaehtoista eikä sitä moni tekisi, jos ei saisi tuplapalkkaa. En tiedä muista aloista mutta kaupassa tämä tosiaan on vapaaehtoista ja pohjautuu aikaan ennen aukiolouudistusta.Tietyt tehtaat ovat tuotannossa 7/24/365.
Ne pyörii yötä päivää, jouluna ja juhannuksena ja kaikkina juhlapäivinä.
Sama tietyissä töissä julkisella puolella.
Tämän tietää jo silloin, kun hakeutuu ko. tehtäviin ja duuneihin.Noihin on riittänyt työntekijöitä aina, huolimatta siitä, onko sunnuntain korotettu palkka ollut ja minkä suuruinen se on ollut.
Milloin "aina" niihin on riittänyt työntekijöitä ilman lisiä?
Kyllä ne lisät on ne mitkä sinne töihin vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DI kirjoitti:
Ja pah, täälä heti kaikki vauhkoaa kuinka muka kukaan ei sen jälkeen menisi enää töihin 😂
Ihan varmasti menisitte. Ylipäätään nuo sunnuntai-duunit on niitä, joihin porukka menee siitä huolimatta, että alunperinkin tietää palkan ja etujen olevan hirveän huonot. Itse perustelette sen itsellenne jollain: jonkunhan tämäkin työ on tehtävä!
No tehkää sit. Mä en ainakaan noihin p skaduuneihin edes lähde alunperinkään. Yliopisto ja kunnon ura. Huilia viikonloppuna.
Mä en ainakaan mene. Mulla on työsopimuksessa kohta "suostuu tekemään sunnuntaityötä", josta voin halutessani poistaa rastin vaikka heti eikä siitä voida rangaista.
Sunnuntaityö on ainakin kaupan alalla vapaaehtoista eikä sitä moni tekisi, jos ei saisi tuplapalkkaa. En tiedä muista aloista mutta kaupassa tämä tosiaan on vapaaehtoista ja pohjautuu aikaan ennen aukiolouudistusta.Tietyt tehtaat ovat tuotannossa 7/24/365.
Ne pyörii yötä päivää, jouluna ja juhannuksena ja kaikkina juhlapäivinä.
Sama tietyissä töissä julkisella puolella.
Tämän tietää jo silloin, kun hakeutuu ko. tehtäviin ja duuneihin.Noihin on riittänyt työntekijöitä aina, huolimatta siitä, onko sunnuntain korotettu palkka ollut ja minkä suuruinen se on ollut.
Milloin "aina" niihin on riittänyt työntekijöitä ilman lisiä?
Kyllä ne lisät on ne mitkä sinne töihin vetää.
Kapitalismissa kelpo porkkana lisää työhalukkuutta ja tehoja. Tän jälkeen jos lisät poistetaan ja painostetaan sunnuntaina töihin, niin saattaa olla aika krapulaista naamaa töissä ja väsynyttä menoa. Työväki on aina kostanut ja kostonsa saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista ei enää kuulu kirkkoon ei siten käy kirkossa Sunnuntaina. Siksi Sunnuntain pyhäkorvauksille ei ole enää perustetta.
Kirkollisveron maksajat voivat pitää jatkossa palkalliset arkipyhät.
Kirkollisveron maksajat köytettäkööt kirkon penkkiin kiinni kahdeksaksi tunniksi arkipyhisin ja laitetaan kirkon ovet säppiin siksi aikaa - saatte koko rahan edestä hengellistä ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan se perimmäinen syy on. Täysin maallistuneessa yhteiskunnassa ei ole pyhäpäivinä, koska mikään ei ole pyhää muutenkaan.
Vasta viimeiseksi lakkaavat isot kirkkopyhät, joulu ja pääsiäinen, olemasta palkallisia vapaapäiviä.Jos ei kuulu kirkkoon, on vaikea väittää, että joulupäivässä ja sunnuntaissa olisi jotain erityistä.
Nuo ovat kylläkin kaikki alkujaan pakanallisia pyhiä, jotka kirkko on ominut itselleen. Ja kyllä mulle joulu on erityinen, se on keskitalven juhla.
Kyllä olet nolo ihminen. Hei kaikki, meillä vietetään keskitalven juhlaa, sattumalta siinä on kaikki joulun perinteet ja keskitalven pukkikin käy :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisveron maksajat voivat pitää jatkossa palkalliset arkipyhät.
Kirkollisveron maksajat köytettäkööt kirkon penkkiin kiinni kahdeksaksi tunniksi arkipyhisin ja laitetaan kirkon ovet säppiin siksi aikaa - saatte koko rahan edestä hengellistä ravintoa.
Edelleenkään ei ole kysymys siitä kuinka kauan istuu kirkossa vaan siitä, että pyhitetään lepopäivä. Olet sinäkin aikamoinen tono.
Seuraavaksi suomen yrittäjät haluavat sunnuntaista taksvärkkipäivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olet nolo ihminen. Hei kaikki, meillä vietetään keskitalven juhlaa, sattumalta siinä on kaikki joulun perinteet ja keskitalven pukkikin käy :)
Mun mielestä sinä olet nolompi. Käytit häneen aikaa nuhdellaksesi jotain henkilökohtaista mielipidettä ja liitit mielipiteen hänen lihaansa häneksi.
Kävit kiinni kuin joku muurahainen tunkeutujaan.
Oletko alkuunkaan tervejärkinen ihminen? Ainakin sinä olet niin nolo että aiheutit minulle myötähäpeää ja se on väkivaltaa muita kohtaan. Käyttäydyit myös hänen irralliseen mielipiteeseen harvinaisen aggressiivisesti.
Se oli vain tekstiä ja kirjaimia. Luit ne ja ne meni sun päähän aiheuttaen tuollaisen...
Aiheutit meille myötähäpeää hyvä ihminen. Häpeä!
Lakkoon sitten sunnuntaiksi. Yrittäjä tehköön itse työt.
Itse asiassa joulu on alunperi pohjoisella puoliskolla valon juhla kun päivä alkaa pitenemään myöhemmin kristityt keksivät tehdä siitä mielikuvitus jeesuksen syntymäjuhlan niin että kyllä me ateistit olemme oikeutettuja pyhälisiin eikä suinkaan kristityt.
Vierailija kirjoitti:
Missaat pointin. Viikonloppuna ja iltaisin perhe ja kaverit usein ovat vapaalla. Vuorotyöläisen arkivapaat eivät korvaa viikonlopun yhdessäoloa. Sitä paitsi viikonloppuna on usein paljon rankempi työtahti, kun suurin osa työntekijöistä on sillä viikonloppuvapaalla.
Lupaan että jos sunnuntailisä postitetaan, en asioi missään liikkeessä enää sunnuntaisin. Ei ole mitään pakottavaa tarvetta nytkään, yleensä hakee jonkin jäätelön tai muun herkun mielitekona.
Sunnuntailisä tuplana on tärkeä koska silloin on muillakin vapaata. Esim koulut kiinni, ja lapset vapailla.
Olen kirkosta eronnut hoitaja, mutta rupean heti keikkatöihin enkä tee ikinä sunnuntaisin töitä jos tämä lisä poistuu. Sittenkään kun lapset ovat aikuisia.
Ei mene kun pari vuotta niin alkaa orjuus heräämään kun yrittäjät jatkavat ahneuttaan niin kohta palkanmaksu on täysin vapaaehtoista ja sen saa jos työnamtaja on armollinen mutta ihan kaikkien on pakko töitå tehdä vankilan uhalla. Pikkuhiljaa yrittäjien pohjattomalla rahan ahneudella ajetaan ihmiskunta takaisin orjuuteen