Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen yrittäjät: Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan

Vierailija
25.09.2023 |

Nyt kun on saatu ek:n oppipoika Petteri pääministeriksi ja kokoomuksen puudeli Purra valtiovarainministeriksi, on pää auki työntekijöiden maahanpolkemisessa.

Kommentit (902)

Vierailija
301/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te nyt jo tajuatte ettei tässä mistään tasapainottamisista ole kyse vaan ihan suorasta työntekijöiden aseman heikentämisestä. Sitten jos tämä menisi läpi (ei tule menemään, kiitos hoitajapulan), olisikin seuraavana tarkastelussa kesälomat jne...  

Kai te nyt jo voisitte jonain hetkenä herätä suomaan ajatuksen sille, että kyseessä on maan yhteisen kassan tyhjyys. Se täytetään ainoastaan yrittämisen kannattavuudella, joka ei onnistu nykyisillä spekseillä. Joustot työntekijöille ovat nauloja yritysten arkkuihin ja siten hyvinvointivaltio kuolee pois. Tässä yhtälössä yritys ja vientiyritys on se välttämättömyys.

Mutta eipä siinä, voidaan tätä maan alasajoa jatkaa ja helliä ay-liikettä. Kyllä uudet sukupolvet sen sitten edestään löytää, mitä me ei voitu kohdata.

Aivan kamalaa tämä nykyinen riitely ja ihmettelen suuresti, tajuaako kukaan noista politiikoista sitä, että nyt pitäisi ajaa Suomen etua eikä puolueen etua.

Tämä viheliäinen poliitikko. (William Shakespeare)

Poliitikkojen enemmistöllä ei ole mitään strategiaa, he vain taktikoivat päivästä päivään. Kun puhutaan luovasta poliitikosta, aletaan puhua valtiomiehestä. (Kari Suomalainen)

Vierailija
302/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pah, täälä heti kaikki vauhkoaa kuinka muka kukaan ei sen jälkeen menisi enää töihin 😂

Ihan varmasti menisitte. Ylipäätään nuo sunnuntai-duunit on niitä, joihin porukka menee siitä huolimatta, että alunperinkin tietää palkan ja etujen olevan hirveän huonot. Itse perustelette sen itsellenne jollain: jonkunhan tämäkin työ on tehtävä!

No tehkää sit. Mä en ainakaan noihin p skaduuneihin edes lähde alunperinkään. Yliopisto ja kunnon ura. Huilia viikonloppuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pysähtyy Suomen sairaalat, tulli ja rajavalvonta, poliisi ja pelastuslaitos viikonlopuiksi ja arkipyhiksi, mikäli sunnuntailisät poistetaan. Ei nää mitään kutsumusammatteja kuitenkaan ole.

Niistä sunnuntailisistähän menee suurin osa veroihin.

Ei sen suurempi kuin muustakaan palkasta. 

Kyllä menee, jos rajat paukkuu yli.

No sehän riippuu siitä millaiset rajat olet valinnut verotukseen. Kaikki työtulot verotetaan joka tapauksessa saman prosentin mukaan.

Jos vuositulon raja on asetettu liian pieneksi ja se ylittyy, niin silloin verot menee tietenkin lisäprosentin mukaan. Sellaisessa tilanteessa kannattaa tilata uusi verokortti vähän isomalla veroprosentilla niin välttyy lisäprosentilta.

Liikaa maksetun veron saa tietysti takaisin seuraavana vuonna.

Vierailija
304/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI kirjoitti:

Ja pah, täälä heti kaikki vauhkoaa kuinka muka kukaan ei sen jälkeen menisi enää töihin 😂

Ihan varmasti menisitte. Ylipäätään nuo sunnuntai-duunit on niitä, joihin porukka menee siitä huolimatta, että alunperinkin tietää palkan ja etujen olevan hirveän huonot. Itse perustelette sen itsellenne jollain: jonkunhan tämäkin työ on tehtävä!

No tehkää sit. Mä en ainakaan noihin p skaduuneihin edes lähde alunperinkään. Yliopisto ja kunnon ura. Huilia viikonloppuna.

No e kyllä just sunnuntai ole koskaan ollut itsellä eikä kellään tuntemallani se vuoro, johon mennään ellei siitä saa tuplapalkkaa :) muutakin tekemistä löytyy :)

Vierailija
305/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sosialistit hädissään huutaa. 

Vierailija
306/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI kirjoitti:

Sama juttu paitsi että jätin yliopistonkin välistä. Ei kiinnosta akateeminen maailma. Lähes samalaista menoa toisessa laidassa kuin amispölöt. Narisevat vain enemmän puheäänellä.

Tehkää te duunit, niin minä nautin ensisijaisesti esi-isien ja äitien työnhedelmistä ja pyrin mahdollisimman vähän kuormittamaan ympäristöä.

Tosi paljon kultuuria kulutettavana 24h. Ihmisten kirjoja ja elokuvia sekä musiikkia. Jonkun täytyy lukea, katsoa ja kuunnella ne läpi ja eihän siihen yksi ihmiselämä enää riitä.

Tämä on mun työtä ja se ei hallituksen toimenpiteisiin kaadu. Olen ennenkin pitänyt viikon paastoja.

Vierailija
307/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI kirjoitti:

Kirjoittelet kuule Skriptaan ja kumarrat Mestaria, niin ei tarvii tuohonkaan panostaa ;D

Vierailija
308/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI kirjoitti:

Joo pääseehän sitäkin kautta rentoihin ja mukaviin hommiin. Pääsee toki myös vaikka lääkäriksi tai opettajaksi, huh.

Vierailija
309/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te nyt jo tajuatte ettei tässä mistään tasapainottamisista ole kyse vaan ihan suorasta työntekijöiden aseman heikentämisestä. Sitten jos tämä menisi läpi (ei tule menemään, kiitos hoitajapulan), olisikin seuraavana tarkastelussa kesälomat jne...  

Kai te nyt jo voisitte jonain hetkenä herätä suomaan ajatuksen sille, että kyseessä on maan yhteisen kassan tyhjyys. Se täytetään ainoastaan yrittämisen kannattavuudella, joka ei onnistu nykyisillä spekseillä. Joustot työntekijöille ovat nauloja yritysten arkkuihin ja siten hyvinvointivaltio kuolee pois. Tässä yhtälössä yritys ja vientiyritys on se välttämättömyys.

Mutta eipä siinä, voidaan tätä maan alasajoa jatkaa ja helliä ay-liikettä. Kyllä uudet sukupolvet sen sitten edestään löytää, mitä me ei voitu kohdata.

Meillä oli hyvinvointivaltio voimissaan 1980-luvulla. Mutta ysärin laman jälkeen sitä on koko ajan heikennetty niin, että siitä on enää rippeet jäljellä. Ja pelkään, että tämän hallituksen jäljiltä ei ole niitäkään. Eli nuo höpötykset hyvinvoinitivaltion säilyttämisestä on vähän myöhässä.

Ehkä jonain päivänä maailma muuttuu niin, että sitä voidaan alkaa rakentaa uudestaan. Mutta tällä hetkellä ei kovin hyvältä näytä.

Vierailija
310/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalaa mietin. Muutenkin pula tekijöistä. Naapurimaissa paljon parempi palkka ja vuorolisät. Taitaa ne Thaimaan hymyilevät hoitajat siirtyä naapurimaihin töihin, jos vielä vuorolisät viedään

Vierailija
311/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sosialistit hädissään huutaa. 

Sosialismissahan ei välttämättä tulisi edes rahana se palkkio.

Kaikilla olisi samansuuruinen arvo jopa jotain elintarvikkeita.

Kapitalismissa maksetaan rahalla työstä ja kilpailutetaan hinnoilla. Sunnuntain lisä on kapitalistinen keino tehdä työlle kannattavuutta, jos työvoimaa ei löydy riittämiin.

Myös ylityölisät ovat kannustus lisätä tuottavuutta ja maksaa tuottavuuddesta lisäpalkkio.

Vierailija
312/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavin olisi kyllä homma missä tehdään pelkkää vkl vuoroa ja viikot vapaat.

Vierailija
313/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Mistähän ne yrittäjät meinaavat saada työntekijöitä sitten sunnuntaille. Saavat sitten itse tehdä työt sunnuntaina. Minä en ainakaan tee enää viikonloppuisin töitä, jos siitä ei saa parempaa korvausta. 

Ulkomailta tulee tilallesi uudet työntekijät joille jokainen päivä on potentiaalinen työpäivä.

Ulkomailta ei todellakaan tule työntekijöitä, kun tajuavat mikä hintataso maassa on. Ei täällä kannata edes työskennellä, kun eläminen maksaa liikaa. Mutta elä sinä tuossa harhakuvitelmassasi. Katsotaan sitten kun joka paikka on kiinni viikonloppuisin, kun ei ole työntekijöitä.

Allt är redan stängt på söndag då personalen kostar det dubbla. Argumenteringen haltar.

Vierailija
314/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalaa mietin. Muutenkin pula tekijöistä. Naapurimaissa paljon parempi palkka ja vuorolisät. Taitaa ne Thaimaan hymyilevät hoitajat siirtyä naapurimaihin töihin, jos vielä vuorolisät viedään

Ei se ole kuin ohimenevä ongelma, jos sekään.

Vierailija
315/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellisin kysymys nyt hallituksen mietittäväksi on: Miten ihmeessä Orpo-sedän Turun juna valmistuu ikinä, jos viikonloppuina ei oo duunareita?

Vierailija
316/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan en ymmärrä koko sunnuntai lisää. Saahan sit sitten viikolla niitä vapaita ja silloin on vielä helpompi kuin voi hoitaa virastoasiat ja kaikki paikat ovat avoinna. Ennemminkin meille jotka joutuvat viikonloppuna pitämään vapaat tulisi maksaa haittalisää kun ei pääse juuri mihinkään.

Sinulla ei varmaankaan ole perhettä? Kyllä moni viettää mieluummin viikonlopun kotona perheensä kanssa kuin on töissä.

Vierailija
317/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatetaan tätä ehdotusta!

Vierailija
318/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sunnuntailisää ei olisi, niin ravintolat, kampaajat ym. palvelualanammattilaiset voisivat pitää puljunsa auki myös viikonloppuisin -> lisää verotuloja.

Pienyrittäjät tekevät jo itse pääosin sunnuntaivuorot, jos yritys on sellainen, että pysyy yhden hengen voimin pystyssä. Isommilla firmoilla sit kyllä pitäisi olla varaa maksaa kunnon palkkaakin korvauksena.

Vierailija
319/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavin olisi kyllä homma missä tehdään pelkkää vkl vuoroa ja viikot vapaat.

Under studietiden jobbande man söndagar, påsken och allt sådant för att finansiera studierna och speciellt studielivet.

Vierailija
320/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin tupla? Jos mä oon lauantaina 8 h töissä niin saan 12h palkan ja jos siihen päälle olen 8h sunnuntaina niin saan sunnuntaista 32h palkan. Tosin takana pitää olla normaali, täysi työviikko. Eli viikonlopun 17h työstä 44h palkka.

aivan järjetön tuo korotus