Aikuinen neitsyt ja häpeä
Onko muita samassa tilanteessa? Olen reilusti yli kolmekymppinen nainen enkä ole koskaan harrastanut seksiä ja häpeän kokemattomuuttani. Mitä ajattelisit, jos olisit kanssani treffeillä ja asia tulisi puheeksi?
Kommentit (106)
No se nyt vaan on seksiä. Maailman yliarvostetuin asia.
Itsekin olin lähes 40v kun pääsin poikuudesta eroon. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Lähes jokainen nainen saa halutessaan seksiseuraa aika helposti, että sikäli ihme jos joku malttaa pysyä neitseenä yli 30vuotiaaksi. Oletko aseksuaali?
Ei mitään väliä. Tosiaan ei ole mitään ikää jolloin pitäisi aloittaa. Ei-neitsyidenkin seksielämä muuttuu vuosien aikana. Jotkut myös ovat välillä vuosia ilman seksiä.
Moni, ainakin nainen, ehkä mieskin, alkaa nauttia seksistä vasta myöhemmällä iällä.
Miestä tai naista tuskin haittaa kokemattomuutesi, jos jonain päivänä sinulla on seksiä. Kokenutkin oppii aina uutta itsestään ja kumppanistaan.
Seksi ei ole kyllä tai ei, vaan muuttuva asia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi häpeät? Menetin neitsyyden kolmekymppisenä, koska vasta silloin parisuhde tuli ajankohtaiseksi. Kesti puolisen vuotta ennen kuin menin sänkyyn ekan kerran. Jos mies on vakavissaan, hän ei kiirehdi. Ennen tätä suhdetta lelut auttoivat puutteeseen. Nyt parisuhteessa välillä on seksiä kolmekin kertaa päivässä. :) Sopivaa kumppania kannattaa seuloa.
Miksikö? - En ole Ap vaan edellä kirjoittanut mies. - Häpeän omaa kokemattomuutani, ehkä siksi, että jotenkin se., että ei ole päässyt ja saanut harrastaa seksiä tosien kanssa painaa ajatukset alas, koska se saa kysymään, että miksi minulle on käynyt niin?
- Elänkö muutenkin omissa harhoissani ja luuloissani? - Toki varmaan suurin osa meistä elää enemmän ja vähemmän omassa kuplassaan.
Mutta tarkoitan, että elänkö sellaisessa kuplassa, jota en tiedosta mutta, joka minun oikeasti pitäsi tiedostaa, joka sitten selittäis sen, että miksi naisia (ja miehiä) on ollut valmis hyväksymään ja olemaan kanssani kavereita ja ystäviä jne mutta yksikään ei ole edenneyt kanssani luontevasti ja mutkattomasti seksiin.
Miksi? Onko se vain huonoa tuuriani? Vai jotain muuta? Mitä?
Ei todellakaan tarvitse eikä pidä hävetä. Ole ylpeä siitä ettet ajaudu roskamassan mukana. Olet viisas jos hylkäät moiset ajatukset ja alat olla hyvilläsi siitä miten asiat on. Seksi kuuluu avioliittoon eikä mihinkään muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse eikä pidä hävetä. Ole ylpeä siitä ettet ajaudu roskamassan mukana. Olet viisas jos hylkäät moiset ajatukset ja alat olla hyvilläsi siitä miten asiat on. Seksi kuuluu avioliittoon eikä mihinkään muuhun.
Me kaikki emme ole erityisen uskovaisia. Ja nykyisin lienee useimmilla tapana harrastaa seksiä ennen avioliiton satamaan purjehtimista. Itse en usko, että saattaisin enää päälle 40 vuotiaana "kokemattomana" löytää, jonkun, jok aolisi valmis ja halukas odottamaan avioliittoon asti. Vai pitäsikö alkaa feikkaamaan konservatiivista uskovaista?
Olen kristitty kyllä mutta, mutt se tuskin riittää.... Eli jos joku ennakkoluuloine meitä "vanhempia kokemattomia" kohtaan niin varmasti olisin minäkin ennakkoluuloinen jos löytäisin ja kohtaisin, jonkun joka kertoisi olevansa yhtä "kokematon" kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sinun pitäisi aloittaa murrosikäisenä seksi, jos et halua?
Eihän tuossa ole mitään häpeämistä.
Olen tuo 1. vastaaja, ja ei mua itse seksin harrastamattomuus hävetä, vaan se ettei ole kelvannut kenellekään. Ei ole huomioitu naisena, ollut näkymätön miehille, nuorempana pilkattu ulkonäöstä ja lytätty itsetunto niin alas, ettei se enää sieltä nouse.
Et menetä mitään.
Miehet umpisurkeita niin sängyssä kuin muussa läheisyydessä. Tunteet ja kohtaaminenkin heillä hakusessa.
Jos vain maltat, pysy itseksesi loppuun saakka.
Minä kadun kaikki suhteitani. Olin myös pitkästi päälle kolmekymppiseksi kokematon. Tuntuu, että olin onnellisimmillani tuolloin, oli vielä haaveita.
Nyt on totuus. Ei enää haaveita. Yksin olen toki nytkin onnellinen.
Sanoisin, että tiedän, miltä tuntuu. Ainakin teoriassa.
-samassa tilanteessa oleva mies
Tuo on kuin hakisi töitä tyhjällä cv:llä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien cv on tyhjä aluksi.
Tässä tapauksessa vaikka arpakuutio päättää, tuleeko siihen täytettä, vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. 17-vuotiaalla tyhjä cv on vielä normaali. Mutta 25-vuotiaalla se on punainen vilkkuva hälytysmerkki.
Mitä hävettävää? Neitsyytesi on seurausta elämäsi polusta, häpeätkö koko elämääsi? Lapsellista nolostella täysin luonnollista asiaa. Jos et ole tavannut vielä rakastasi, niin minkä sinä sille voit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. 17-vuotiaalla tyhjä cv on vielä normaali. Mutta 25-vuotiaalla se on punainen vilkkuva hälytysmerkki.
Jo on aikoja eletty, pitää olla röörit hyvin rassattu jotta ei punaista vilku kylän pahoille pojille :D Sorry mutta kyllä se ennemmin on toisinpäin, normaalimiesten mielessä.
Minä menetin neitsyyteni 22-vuotiaana. Tämän vuoden alussa tapasin nykyisen poikaystäväni, joka oli vielä kokematon ja menetti poikuutensa minun kanssani 30-vuotiaana. Minua tuo ei haitannut tippaakaan, pikemminkin olin onnellinen että löysin vielä sellaisen miehen, jota ei olleet yhden yön jutut kiinnostaneet ja oli jaksanut odottaa sitä oikeaa. Itsekin ajattelen seksin kuuluvan vain oikeaan parisuhteeseen, eikä minullakaan ollut aiemmin ollut kuin yksi seksikumppani, eli pitkäaikainen poikaystävä jolle sen neitsyyteni menetin ja josta erosin 7,5 vuoden suhteen jälkeen.
Nykyisen kanssa seksi on todella hyvää ja tuhat kertaa parempaa kuin eksäni kanssa, joka oli estoinen ja etäinen ja jonka kanssa seksi loppui lopulta kokonaan. Eli taitojen kanssa kokemattomuus ei kyllä korreloi ainakaan tässä tapauksessa, paljon parempi rakastaja tämä nykyinen jolle olen ensimmäinen nainen. Huomaavainen, innokas ja haluaa aina antaa minulle nautintoa.
Eivät taida tämän palstan neitsyet olla hesalaisia kuitenkaan.
Kolmen sepän patsaan sepät alkaa takomaan jos yli 16 v. neitsyt kävelee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sinun pitäisi aloittaa murrosikäisenä seksi, jos et halua?
Eihän tuossa ole mitään häpeämistä.
Olen tuo 1. vastaaja, ja ei mua itse seksin harrastamattomuus hävetä, vaan se ettei ole kelvannut kenellekään. Ei ole huomioitu naisena, ollut näkymätön miehille, nuorempana pilkattu ulkonäöstä ja lytätty itsetunto niin alas, ettei se enää sieltä nouse.
Ei,apua! Ehdottomasti sun pitäisi koittaa löytää itsesi uudelleen. Pala palalta raavi kasaan jonkinlainen minuus. Säröjä siinä ikävä kyllä tulee aina olemaan. Keskity silti kokoamaan ees hatarasti toimiva kokonaisuus. Miksi? Jos ja kun löydät jonkun olisi hyvä ettet olisi täysin lasia. Perus itsetunto tulisi löytyä jokaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Eivät taida tämän palstan neitsyet olla hesalaisia kuitenkaan.
Kolmen sepän patsaan sepät alkaa takomaan jos yli 16 v. neitsyt kävelee ohi.
Eivät alkaneet. Tosin, saattoivat tunnistaa, etten ollut Helsingistä...
Tätä en vaan osaa hävetä onneksi. Kun ei omaa rakasta ole vielä löytynyt niin tää on aika luonnollinen lopputulos jos ei yhden yön jutut oo se oma pala kakkua.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Olin neitsyt viikko sitten vielä, mutta kävin 150€ hintaisella panolla thaihieronnassa.
En ole enää kokematon.
-kilttimies 36v
Entä sitten.
Menetit 150€ ja olet moraaliton ihminen naisten silmissä.
Kannattiko?
Miksi häpeät? Menetin neitsyyden kolmekymppisenä, koska vasta silloin parisuhde tuli ajankohtaiseksi. Kesti puolisen vuotta ennen kuin menin sänkyyn ekan kerran. Jos mies on vakavissaan, hän ei kiirehdi. Ennen tätä suhdetta lelut auttoivat puutteeseen. Nyt parisuhteessa välillä on seksiä kolmekin kertaa päivässä. :) Sopivaa kumppania kannattaa seuloa.