Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä teitä lakkasi kiinnostamasta Mäkkärin ruoka?

Vierailija
24.09.2023 |

Minua vasta nelikymppisenä. En syönyt usein, mutta nyt en ollenkaan. Ehkä yksi burgeri kahdessa vuodessa.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 42 ja silloin tällöin käyn Mäkkärissä. Viimeksi taidettiin käydä ateriat hakemassa kesällä, kun airb'n'b asunto oli Mäkkärin vieressä ja käytiin nappaamassa sieltä yksi ilta ateriat mukaan. Mulla ei siis tule vartavasten lähdettyä Mäkkäriin, mutta ei mulla ole periaatteesta mitään vastaankaan siellä syödä.

Vierailija
42/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bic Mac pilattiin vuosi sitten uudella reseptillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus parikymppisenä, en ole käynyt mäkkärissä tällä vuosituhannella. 8- ja 12-vuotiaat lapseni eivät ole käyneet koskaan. 

Vierailija
44/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menin töihin Mäkkäriin. Vihasin työtäni niin paljon, että eipä sen jälkeen ole kiinnostanut pahemmin astua tuohon puljuun. Hyvin harvoin olen käynyt sen jälkeen Mäkissä, ainoastaan silloin jos ei mitään muuta ruokapaikkaa ole lähettyvillä.

Vierailija
45/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa: ~12-vuotiaana.

Japanissa: jatkuu edelleen!

Vain Japanissa käyneet voi ymmärtää. Taso on ihan toista. M28

Vierailija
46/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Vanhanmalliset grillit tarjosivat mehevämpiä annoksia, ja nyt tarjolla on kiinalaista, sushia, pizzaa, kebabia yms. Mäkkärin ranskikset maistuvat halvalle keitinrasvalle ja pahvipakkaukselle, missä ne ojennetaan asiakkaalle. Ties mitä siitäkin irtoaa.

Vierailija
47/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin nuorten yksinomainen työpaikka lounas?

Vierailija
48/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big Macin pilaaminen veetuttaa. Sama resepti tyyliin 50 vuotta, ja sitten menivät sähläämään sen.

Siis tuotteen, joka synnytti maailman suurimman pikaruokaketjun. Idiootit.

About kerran kuussa tuli ennen käytyä Big Macilla. Enää ei, kun tuote on pilattu ja työntekijät ovat kaikki ma mu ja. Ennen oli sentään myyjät suomalaisia.

Vierailija
49/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa , kun en syö roskaruokaa.

Vierailija
50/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 40 vuotiaana. Mäkkäri olisi parin sadan metrin päässä, mutta viimeiseen 10 vuoteen olen käynyt kaksi kertaa.

Vierailija
51/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo 53v joten sitä sukupolvea että en ole (luojankiitos) koskaan tottunutkaan syömään missään hampurilaispaikassa.

Sellaista nälkää ei ole että menisin johonkin mäkkäriin tai ajaisin autokaistalle hakemaan jonkun aterian.

Viimeiseen 3 v olen syönyt Nesteen huoltsikalla 1x jonku pekonihampparin ja ranskiksrt. Ranskalaiset oli ihan hyviä mutta aterian jälkeen mahani möyrysi ja röyhtäilin vielä 6h aterian jälkee (jota ei tapahdu normaalisti koskaan ruoan jälkeen). Nyt taas muistan etten syö sitä moskaa koskaan.

Älä jauha paskaa tuosta sukupolvesta. Se on nimenomaan nykyisten viisikymppisten sukupolvi jotka ensimmäisenä tottuivat hampurilaispaikoissa asioimiseen. Vähän vanhemmat sukupolvetkin saattoivat nuoruudessaan hampurilaisella käydä mutta heidän aikanaan niitä paikkoja oli huomattavasti vähemmän.

Vierailija
52/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lakannut kiinnostamasta, mutta onneksi ei ole varaa siihen.

Vierailija
53/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun lakkasin syömästä lähes mitään, eli noin kuukaus sitten. Nykyisin syön yhden suippopaprikan päivässä ja kivennäisvettä 0.33l pullon. Näillä pärjää eikä rahaakaan mene, vaikkei se syy tähän olekaan. Kantsii kokeilla.

Vierailija
54/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes pohtii tuollaista?

Taloudellisesti tilanteesta riippumatta minusta hampurilaiset ovat olleet aina kalliita välipaloja vaikka valitsisi kerroshampurilaisen, isot ranskalaiset ja ison cokiksen. Sen sijaan syön mielummin rullakebabin pitaleivällä tai kunnon pizzan, sillä ne täyttävät paremmin. Vaihtoehtoisesti saatan tehdä kotona uunipellisen lämpimiä voileipiä, joihin käytän sämpylöitä tai ohuita paahtoleipiä, jauhelihapihvejä, majoneesia, sinappia ja juustoa.

Kävin joskus kokeeksi syömässä Hesburgin mega-aterioita kuponkitarjouksena ja vaikka ne olivat varsin maukkaita, niin ne olivat minusta turhan kalliita suhteessa ruuan määrään.

Vierailija
55/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt, mutta joskus se oli ainoa alkoholiton tapaamispaikka klo 20 jälkeen.

Myös ulkomailla sai riittävän ison kahvin, kun ei muualta. Jossain on McCafeja erikoiskahveja varten.

Että voi mäkkiä käyttää vaikkei tykkäisi.

Vierailija
56/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo 53v joten sitä sukupolvea että en ole (luojankiitos) koskaan tottunutkaan syömään missään hampurilaispaikassa.

Sellaista nälkää ei ole että menisin johonkin mäkkäriin tai ajaisin autokaistalle hakemaan jonkun aterian.

Viimeiseen 3 v olen syönyt Nesteen huoltsikalla 1x jonku pekonihampparin ja ranskiksrt. Ranskalaiset oli ihan hyviä mutta aterian jälkeen mahani möyrysi ja röyhtäilin vielä 6h aterian jälkee (jota ei tapahdu normaalisti koskaan ruoan jälkeen). Nyt taas muistan etten syö sitä moskaa koskaan.

Älä jauha paskaa tuosta sukupolvesta. Se on nimenomaan nykyisten viisikymppisten sukupolvi jotka ensimmäisenä tottuivat hampurilaispaikoissa asioimiseen. Vähän vanhemmat sukupolvetkin saattoivat nuoruudessaan hampurilaisella käydä mutta heidän aikanaan niitä paikkoja oli huomattavasti vähemmän.

Totta ja ei totta. Olen saman ikäinen. Siis kyllä meitä äiti vei Carrolssiin jo lapsena kerran kuussa, mutta siihen se jäi. Pikaruoka ei koskaan ole ollut meille mitään päivittäistä ruokaa. Meidät on kasvatettu syömään kotona valmistettua, uunissä hitaasti lämmitettyä kotiruokaa saman pöydän ääressä joka päivä samaan aikaan. Mutta joo, joskus vei äiti Carrolssiin.

Vierailija
57/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa , kun en syö roskaruokaa.

Eli et wolttaa. Se tuottaa kaikista eniten roskaa.

Vierailija
58/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 48v ja ehkä joskus kolmissakymmenissä 2000-luvulla harveni mäkkärissä ja vastaavissa käynti. Olin n. 19-20v kun eka kertaa edes söin mäkkärissä 90-luvulla, ja en kyllä koskaan mikään "vakio-asiakas" ollutkaan, silloin tällöin tuli käytyä kakskytjarisat iässä. Kuitenkin viimeksi tänään tuli syötyä Hesburgerissa kun kerran tarjottiin, pieni juustohampurilaisateria.

Vierailija
59/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kiinnostaa ja käyn noin kerta/viikko.

N 60v

Vierailija
60/68 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menin töihin Mäkkäriin. Vihasin työtäni niin paljon, että eipä sen jälkeen ole kiinnostanut pahemmin astua tuohon puljuun. Hyvin harvoin olen käynyt sen jälkeen Mäkissä, ainoastaan silloin jos ei mitään muuta ruokapaikkaa ole lähettyvillä.

Saavatko Mäkkärin työntekijät syödä luontaisetuna hampurilaisia? Kun olin nuorena opiskelijana kesätöissä jäätelöä valmistavassa meijerissä, siellä sai varastomiehenä syödä varsin vapaasti firman tuotteita enkä ollut suinkaan ainoa. Henkilökunnalle myytiin myös edullisempia pakkauksia kotiin asti vietäviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän