Miksi isovanhemmat haluavat tukea lapsiperhettä aina vain ostamalla vaatteita?
Meille olisi paljon enemmän iloa esim. lahjakorteista, joilla saisimme ostettua lapsille tarpeellisia asioita tai vaikka osallistumisesta turvaistuinkuluihin tai vastaaviin kalliisiin hankintoihin. Isovanhemmat tuovat kuitenkin kerta toisensa jälkeen vaatteita, jotka ovat liian pieniä, epäkäytännöllisiä ja rikki (kirppikseltä). Lisäksi tämän seurauksena lapsilla on esim. monia kymmeniä erilaisia paitoja, mutta ei yhtään housuja, kun edes vaatteen tyypistä esitettyjä toiveita ei huomioida. Ei voi myöskään tehdä niin, että ostamme tarpeellisia vaatteita heidän piikkiinsä, koska se vaatteen kuosin valitseminen on ilmeisesti se juttu.
Kommentit (1577)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuumattiin tuolla mummoryhmässä, että nyt pannaan lahja- ja rahahanat kiinni.
Niin röyhkeäksi on mennyt vaatimukset.Naamat on lastenlasten äideillä nurinpäin, olipa lahja mikä vaan.
Jee vihdoinkin tajuatte! Kiitos! :') Eihän siihen vaadittu 69 sivua.
Voi kun se riittäisi kun! Nyt sitten alkaa se valitus, kun isovanhemmat eivät kustannakaan kaikkea. Kun rahahanat menee kiinni, ulina alkaa. Katsotaanpa mikä anoppien haukkumisketju (siis "vertaistukea") seuraavaksi alkaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppini sopi kanssani, että kun joku hänen tuttunsa myy kesämökkinsä ja tyhjentää sen, muuttoavuksi menevä anoppi tuo mulle muutaman ruukunaluslautasen, joita muisteli siellä nähneensä ylimääräisinä.
Toi valtavan vesikelkan. Oli ilmeisesti päätellyt, että tarvitsen sen kukkieni alle...
Oi mikä kauhea kohtalo ja trauma 🤭 Joko olet selvinnyt siitä vai vieläkö jatkuu tuo valitus?
Sun mielestä siis ei tarvitse edes tarkistaa, mahtuuko se iso vesikelkka toisen kotona jonnekin? Voi vaan kipata sen autopaikalle?
Et ilmeisesti tiedä mikä vesikelkka on.... Ei se kovin iso ole, juuri tällaisiin niitä istutuksia laitetaan.
Elämä mahtaa olla todella kovaa, kun näin iso poru tulee noin pienestä asiasta. Ilmeisesti nykymammelit on naama norsunvituralla joka pienestä lahjasta 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuumattiin tuolla mummoryhmässä, että nyt pannaan lahja- ja rahahanat kiinni.
Niin röyhkeäksi on mennyt vaatimukset.Naamat on lastenlasten äideillä nurinpäin, olipa lahja mikä vaan.
Jee vihdoinkin tajuatte! Kiitos! :') Eihän siihen vaadittu 69 sivua.
Puhu vain itsesi puolesta. Ja miksi haluavat vaikuttaa ja provosoida muita?
Eiköhän suuremmalle osalle ole ihan ok. kun isovanhemmat antavat lapsille lahjoja ja ne ovat toivottuja ja niitä arvostetaan.
Ainakin meille tavaralahja on mieluisampi kuin raha, kun emme tarvitse taloudellista apua.
Ja eikö sinun tai näiden muiden isovanhempia arvostelijoiden hälytyskellot soineet jo siinä vaiheessa, kun suunnittelitte lapsia ja valitsitte puolison. Pariutua nyt noin hullun suvun kanssa ja tehdä siihen vielä lapsia ja lisääntyä.
Kyllä harkintakyky on pahasti pettänyt, sillä lapsenne on perinyt myös anopin geenit ja tietoisesti äiti on valinnut "huonot" geenit lapselleen, jotka jatkuvat vielä heidän lapsissaan.
Ja yhtälailla ne anopit ovat olleet jonkun miniöitä ja sääli hänenkin anoppia ja isovanhempia.
Ikävä kyllä, sitä saa mitä tilaa. Ja tässäkin se pitää paikkansa anoppiaan arvosteliville miniöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppini sopi kanssani, että kun joku hänen tuttunsa myy kesämökkinsä ja tyhjentää sen, muuttoavuksi menevä anoppi tuo mulle muutaman ruukunaluslautasen, joita muisteli siellä nähneensä ylimääräisinä.
Toi valtavan vesikelkan. Oli ilmeisesti päätellyt, että tarvitsen sen kukkieni alle...
Oi mikä kauhea kohtalo ja trauma 🤭 Joko olet selvinnyt siitä vai vieläkö jatkuu tuo valitus?
Sun mielestä siis ei tarvitse edes tarkistaa, mahtuuko se iso vesikelkka toisen kotona jonnekin? Voi vaan kipata sen autopaikalle?
Et ilmeisesti tiedä mikä vesikelkka on.... Ei se kovin iso ole, juuri tällaisiin niitä istutuksia laitetaan.
Elämä mahtaa olla todella kovaa, kun näin iso poru tulee noin pienestä asiasta. Ilmeisesti nykymammelit on naama norsunvituralla joka pienestä lahjasta 🤭
Kyllä minä tiedän miten iso se on.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=vesikelkka#vhid=Soym…
Eikä toisen kotiin voi pihalle alkaa itse istutuksia laittelemaan, jos on sopinut, että tuo kolme pientä lautasta sisätiloihin.
Kyllä on lapsiperheet rikastuneet sitten ysärin. Tosi kiitollinen olin vaatteista, koska nehän maksavat.
Ei ihme, että hallituksen säästötoimet suututtavat, kun on tottunut niin hyvälle. Oikein lahjakortteja pitäisi olla...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on lapsiperheet rikastuneet sitten ysärin. Tosi kiitollinen olin vaatteista, koska nehän maksavat.
Ei ihme, että hallituksen säästötoimet suututtavat, kun on tottunut niin hyvälle. Oikein lahjakortteja pitäisi olla...
Tuskin ylimääräisistä liian pienistä paidoista ysärilläkään mitään apua oli sinulle.
Shoppailuaddiktio, jonka kohteeksi olette joutuneet. Oikeutetaan toiminta vetoamalla hyvään hyvyyteen.
Hoidatte itse omat lapsenne, ja isovanhempien tuodessa jotain kysymättä ja sopimatta ensin, annatte tuomisen takaisin "kiitos, mutta emme nyt tarvitse tätä ollenkaan" ja hymy päälle.
Vierailija kirjoitti:
Minua hävetti ysärillä kulkea mummon ostamissa 5 kokoa liian isoissa vaatteissa. Vähän vois käyttää järkeäkin.
Vierailija kirjoitti:
Hoidatte itse omat lapsenne, ja isovanhempien tuodessa jotain kysymättä ja sopimatta ensin, annatte tuomisen takaisin "kiitos, mutta emme nyt tarvitse tätä ollenkaan" ja hymy päälle.
Osaatko lukea?
Ajatelkaa jos miniä roudaisi turhaa tavaraa anopille joka kerta kun menevät kylään... 😄
Outo otsikko, kun yleinen olettamus lapsen pärjäävän omillaan, kun on muuttanut pois lapsuuden kodista ja saanut opinnot päätökseen.
Ja siinä vaiheessa kun lapsi perustaa perheen ja hankkii lapsia, siinä vaiheessa huoltosuhde on viimeistään päättynyt ja napanuora katkaistu ja pärjätään omillaan, eikä edes odoteta talousellista tukea tai apua.
Ja mitä tulee lahjoihin. Vaatteet nyt sattuvat olemaan hyvä lahja lapselle. Niitä aina menee.
Vierailija kirjoitti:
Outo otsikko, kun yleinen olettamus lapsen pärjäävän omillaan, kun on muuttanut pois lapsuuden kodista ja saanut opinnot päätökseen.
Ja siinä vaiheessa kun lapsi perustaa perheen ja hankkii lapsia, siinä vaiheessa huoltosuhde on viimeistään päättynyt ja napanuora katkaistu ja pärjätään omillaan, eikä edes odoteta talousellista tukea tai apua.
Ja mitä tulee lahjoihin. Vaatteet nyt sattuvat olemaan hyvä lahja lapselle. Niitä aina menee.
Mihin niitä lian pieniä paitoja menee? Kai se äitikin saa haalittua siivousrättejä. Ei niitä tarvitse lahjaksi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ylimääräisistä liian pienistä paidoista ysärilläkään mitään apua oli sinulle.
Ei tietenkään. Sitä en tarkoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea?
Osaatko itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Sitä en tarkoittanut.
No niitä ap saa, samaten suurin osa ketjun kirjoittajista saa täysin käyttökelvotonta roinaa. Miten tuo sun horinasi edes liittyy ketjuun??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas. Ongelmattomuudesta on pakko tehdä ongelma ja maailma kaatuu yhteen paitaan. Kyllä elämässä on pienet murheet. Nyt jotain suhteellisuuden tajua maassa piehtaroimiseen ja mielensä pahoittamiseen.
Ja myös äidit ostavat liian pieniä vaatteita lapselleen ja siitäkin elämässä on päästävä yli, eikö velloa ja piehtaroida siinä. Kaikki ovat erehtyväisiä, eikä kukaan ole täydellinen..
Meille kun syntyi esikoinen, ihan meidän vanhempien ostamat vaatteet olivat liian pieniä, kun lapsi oli syntyessään iso ja suurin osa vaatteista 50cm. Mutta niin vain meidänkin elämä on jatkunut.
Kyllä jos anoppi on ollut hyvissä hommissa ja eläkekin 5000 pitäisi hänen jo vastata poikansa perheen elinkustannuksista. Nuoremmilla olisi rahalle muutakin käyttöä.
Ap jonka lapsella ei ole housuja kertoi tästä eläkkeestä. Tai ainakin ap oli kommentin alla.
Lisäksi hän kertoi itsekin olevansa hyväpalkkainen vaikka palkka on pienempi kuin anopin eläke.
Anoppi kai tarkkakin kun silti kiertelee kirppareita :)
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos miniä roudaisi turhaa tavaraa anopille joka kerta kun menevät kylään... 😄
Melko paljon sitäkin tapahtuu. Lapsiperheet pitävät romuvarastonaan lapsuuden kotiaan, sinne roudataan vanhat vaunut, leluja jne. kun lapsi ei enää niitä tarvitse.
Tai kun lapsi muuttaa pois kotoa ja useimmat jättävät sinne tavaroitaan, jos niitä joskus myöhemmin tarvitsee. Jopa vaatteita ja kirjoja, kuten siskoni teki ja monta vuotta hänen huonetta piti säilyttää, eikä vanhempani saaneet ottaa sitä käyttöönsä. Ja riitahan siitä syntyi, kun äitini tyhjensi huoneen ja vei tavarat kierrätykseen ja roskikseen, vaikka oli pyytänyt useasti tyhjentämään huoneen ja viemään kamat.
Vai onko se eri asia?
Tässä vaan testataan niitä äitien "pyhiä" periaatteita, että he määräävät kaikesta omassa kodissaan, kukaan ei saa tulla tai tuoda sinne mitään ilman matriarkan lupaa. Eli onko anopilla sama oikeus suojella itseään vihamieliseltä miniältä omassa kodissaan, koska sinne änkeää kutsumatta tämä miniä.
Eli koskeeko samat säännöt kaikkia vai pelkästään näiden nykymammojen kotona?