Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keräättekö lapselle astioita/tekstiilejä?

Vierailija
18.03.2024 |

Siis sitä varten, kun muuttaa omilleen? Mitä sarjoja keräätte?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää. Nuori saa siinä vaiheessa tehdä omat päätöksensä. Toki annan kotoa joko astioita, tekstiilejä tai rahaa jos tarvitsee. Pyrin siihen että nuori on siinä vaiheessa sen verran omillaan että pystyy kustantamaan oman elämänsä ihan itse.

Vierailija
2/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaappiin...Iittala teeman hunajaa, koska lapsi tykkää kovasti keltaisesta ja sitä ei välttämättä ole valikoimissa, kun hän aikuistuu. On siis tosiaan vasta lapsi. Jos ei kelpaa aikanaan, otan ne omaan käyttöön, tykkään itsekin keltaisesta. Lisäksi marimekon joitain ei- feminiiniä astioita ja ihan uunivuokaa ja sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Laitan 10,- euroa kuukaudessa kummallekin lapselle purkkiin - olen laittanut jo kauan - että yllätyksenä, kun lähtevät omiin oloihinsa, saavat ostaa juuri niitä juttuja joita haluavat. 

Vierailija
5/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, mikä on sellainen koti, jossa ei kerätä tytölle astiastoa.

Vierailija
6/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin äiti antoi kaverille ylioppilaslahjaksi Iittalan teemasarjan astiaston. Kaveri vihaa sitä (pitää niitä rumina) mutta ei kehtaa sanoa tätä äidilleen vaan käyttää niitä vastentahtoisesti ja jättää tiskipöydän reunalle toivoen että kissa tiputtaisi lattiaan niitä.

Onneksi oma äitini ei kerännyt minulle mitään vaan antoi rahaa ja sain ostaa sellaiset mistä itse tykkään.

Vierailija
7/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään kerää. Meillä on 3 lasta, joista vanhin asuu opiskelija-asunnossa. Kun hän muutti sinne, otti mukaan omat kylpypyyhkeensä, kösipyyhkeensä omat lakanansa ja omat mukinsa. Ikeasta haettiin 6 kpl ruokalautasia ja 6 kpl halvimpia laseja sekä paistinpannu ja lasta. Kattilan annoin meidän kaapista. Mitään järkeä ei ole kerätä jotain sarjaa, kun nuoret ihmiset muuttelee vähän väliä vielä monia vuosia. 

Vierailija
8/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ostetaan sitten kerralla mitä tarvitaan, lapsen maun mukaiset ei minun.

Vierailija
9/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerää. Nuori saa siinä vaiheessa tehdä omat päätöksensä. Toki annan kotoa joko astioita, tekstiilejä tai rahaa jos tarvitsee. Pyrin siihen että nuori on siinä vaiheessa sen verran omillaan että pystyy kustantamaan oman elämänsä ihan itse.

Kymmenen vuotta ensin kotoa töissä että saa pesämunan omaan.

Vierailija
10/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää. Esikoinen sai rahaa ja kävi ostamassa astioita ja muuta kodin tavaraa. Toinen muuttaa omilleen viimeistään ensi syksynä ja saa myös rahaa. Eräs sukulainen on tuonut kasan iittalan teemaa ja kartio - laseja, joten ne saa mukaansa. 

Vierailija
11/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, mikä on sellainen koti, jossa ei kerätä tytölle astiastoa.

Ei välttämättä sovi kuosiin, ei kelpaa😖Varastoon jäi, niin maailma muuttuu

Vierailija
12/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vanhemmat ostivat yksiön Helsingistä mutta huonekalut sain sossun kautta. Tuolit ja sänky olivat vankilassa tehtyjä, erittäin laadukkaita, yhä käytössä.

Vierailija
13/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keräsin jotain pojilleni. Sain märän rätin naamalleni, kun pojat sanoi että he menee Ikeaan. Se oli hyvä juttu.

Keräsin kyllä kummallekin Ikea-kassilliset siivous- ja puhdistusaineita ja tarvikkeita &  esim kahvia, hernekeittopurkin ja paskista ym.

Ei ne olis osanneet ostaa noita siivousjuttuja. Ostin myös imurit ja kahvinkeittimet.

Vierailija
14/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eletä enää viime vuosisataa.

Vierailija
15/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kyllä haittaa, jos lapsi haluaa itselleen lopulta jotain muuta. Olen astiakeräilijä... 

Vierailija
16/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyajan teinit tai edes vanhemmatkaan välitä enää astioista. Älkää nyt kuvitelko, että tarvitsevat esim. mitään kahvikuppiastiastoja. Itse olen 5 kymppinen, enkä ole eläessäni käyttänyt perinteisiä kahvikuppeja. Jo 90 luvun alussa käytössäni oli "teema" tyylisiä mukeja mistä join ja vieraatkin joi kahvinsa. Teemat ja muumimukit on aina muuten olleet surkean laatuisia. Vaikka tipahtaa matolle, niin paloina on.

Vierailija
17/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oma äitini keräsi minulle astiaston, liinavaatteet jne jotka mitkään ei ollut minun makuun vaan äitini. No, käytin niitä tottakai koska olen järkeä ihminen ja tarvitsin nuo tavarat. Kuitenkin vielä 30 vuotta myöhemminkin kun katson noita kahvikuppeja niin en niistä niin pidä. Pois jos heittiäisin niin alkaisi äidin sättiminen siitä kun hyvät mukit pois heitetty ja eikö ne hänen ostamansa sitten kelvannut.

Omat lapseni saavat valita itselleen mieleisensä - voin ne kyllä sitten maksaa.

Vierailija
18/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyajan teinit tai edes vanhemmatkaan välitä enää astioista. Älkää nyt kuvitelko, että tarvitsevat esim. mitään kahvikuppiastiastoja. Itse olen 5 kymppinen, enkä ole eläessäni käyttänyt perinteisiä kahvikuppeja. Jo 90 luvun alussa käytössäni oli "teema" tyylisiä mukeja mistä join ja vieraatkin joi kahvinsa. Teemat ja muumimukit on aina muuten olleet surkean laatuisia. Vaikka tipahtaa matolle, niin paloina on.

Minä olen ostanut ihan lautasia ja kulhoja. Varmasti niille on käyttöä. Ja mitä rahan antamiseen tulee, niin tuolla pojalla on yli 50 000, joten ihan hyvin voin halutessani ostaa astioitakin.

Vierailija
19/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika hölmöä ostaa tekstiilejä ja kippokuppeja etukäteen. Kyllä parempi olisi antaa rahaa ja nuori ostaa mistä sillä hetkellä tykkää. Itsellä on jääneet kaikki tuollaiset vanhempien ja mummien ja kummien minulle keräämät astiat käyttämätt.

Vierailija
20/21 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset saaneet 10v täytettyään lapsilisät omalle tililleen juuri tätä varten, että saavat sitten ostaa mitä tarvivat, kun muuttavat kotoa. Omista kaapeista myös liikenee astioita, kattiloita ja muumimukeja heille jos kelpaavat ja haluavat laittaa rahaansa johonkin muualle. Saanpahan itse hyllyjä tyhjemmäksi jos jotain kelpaa mukaan.